Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

V generálce státní maturity propadl každý třetí student

Třetina studentů neprošla říjnovou generálkou nové státní maturity. Nároky zkoušky se ale přesto zmírňovat nebudou, řekl v České televizi ministr školství Josef Dobeš. Věří, že zkoušku naostro neudělá na jaře příštího roku nejvýše pětina studentů. Podle něj budou lépe připravení i motivovaní.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Urbi et Orbi

Po maturitách tento trend neznalostí pokračuje

i na vysoké škole a tak není zvláštností, že vystudovaný lékař si plete levou a pravou stranu a tak občas uříznou zdravou nohu, nebo vyjmou funkční ledvinu. Na vojně prý pro méně chápavým dali do jedné ruky seno a do druhé slámu. Potom při pochodu místo levá a pravá, volali seno, sláma.

0/0
2.11.2010 9:47

syselj1

Více demonstrací

Když začaly demonstrace proti státním maturitám a podporovalo je rudé bratrstvo, hned jsem v tom viděl něco nekalého. Většina poslanců má státní maturitu z dřívějšího režimu. Možná ji bylo možno získat přes nějaké konexe rodičů, ale drtivá většina studentů se to naučila. Včetně matiky. Demonstrace byly organizovány proto, aby nevyšly najevo neznalosti. A rudé bratrstvo to podporuje proto, že nejvíce příznivců ma mezi blbečky. A tomu je třeba slíbit snadnou maturitu a případně možnost dalšího studia na plzeňských právech. Takže stále platí Leninovo Učit se, učit se učit se

0/0
2.11.2010 9:04

vovov

To není normální !

Zamyslete se prosím nad tím, proč matematika dopadla tak špatně:

.... Neúspěch 48% studentů z matematiky je velmi, velmi alarmující, vždyť tito mladí lidé si vybrali matematiku dobrovolně, mohli si vybrat místo ní cizí jazyk. Důvody dle mého soudu jsou tyto:

1)Všeobecně nižší úroveň maturantů z důvodu, že většina žáků jde ze ZŠ na maturitní obory. Viníkem je školská politika v předcházejících 20 letech.

2) Studenti nejsou na tuto formu zkoušení zvyklí. Jistěže mohou učitelé středních škol tvořit podobné testy "na koleně". Chtělo by to však spíš, aby tyto cvičné testy byly připravovány centrálně a nanejvýš odborně při dodržení všech pedagogických zásad tvorby testů. Školy i žáci by si je mohli nepředražené zakoupit a podle nich průběžně pracovat.

3) V testech předložených nyní v říjnu 2010 byly i příklady z učiva, které je, zejména na středních odborných školách, probíráno až v průběhu 4.ročníku !!

0/0
1.11.2010 22:12

vovov

Re: To není normální ! ... Pokračování

4) Úplně nejhlavnější důvod: Otázky a úkoly v testech jsou formulovány jiným způsobem (!!), než na který jsou žáci a učitelé zvyklí a jinak, než se vyskytuje v platných učebnicích a sbírkách příkladů !!!! Autoři testů by měli buď příklady zadávat tím způsobem, jak je to v platných učebnicích a sbírkách. A pokud ne, tak ať takové nově pojímané sbírky příkladů urychleně napíší a celostátně vydají! Ostatně problém nové nabídky učebnic matematiky a sbírek příkladů je velice akutní. Nového na trhu prakticky nic není a stále se učí podle reedic učebnic a sbírek příkladů z období totality, jen náležitě zdražených!!

0/0
1.11.2010 22:13

Jimik85

Re: To není normální ! ... Pokračování

To že studenti nejsou zvyklí, tak proto byla státní maturita ale vzásadě když vidím co je na gymnáziích (kam dříve chodili ti lepší) za individua a co plodí za nesmysly tak se vůbec nedivím...

Není to o tom že je státní maturita špatná ale o tom že studenti umí s hrozně málo..

Osobně jsem koukal na lehčí zadání z matematiky a náročnost toho testu je podle mě naprosto směšná. Když si vzpomenu na obtížnost čtvrtletek... Žádnej z těch příkladů by tam nemohl být... Jsou moc jednoduchý ;-D

Troufám si tvrdit, že někeré z těch příkladů by zvládl i lepší žák 9. třídy ZŠ..

Myslím si, že st. maturity jsou rozhodně krok správným směrem R^ PS.: Mám 7 let po maturitě.

0/0
2.11.2010 7:47

Krak

Re: To není normální ! ... Pokračování

1) OK

2) Nesmysl v případě matematiky...

3) 2 příklady z 20

4) Nesmysl. Tedy za předpokladu, že studenti ještě umí číst...

0/0
2.11.2010 13:53

Depik30

Re: To není normální !

Bože, zapomínáte na to jaké to bylo být studentem? Proč si myslíte, že to dopadlo tak katastrofálně?? Většina studentů se prostě na tento "hokus pokus" vůbec nepřipravovala, protože jim o nic nešlo. Až jim pude o skutečnou maturitu, výsledky budou lepší.

0/0
2.11.2010 15:37

k o z a k 5 2

a to jí jako musí udělat všichní?

proto je to maturita , hold někdo proleze , nebo ne , co je na tom divného?

0/0
1.11.2010 16:13

Poslední_Mohykán

Re: a to jí jako musí udělat všichní?

"Hold" je něco jiného, než máš na mysli. Ty myslíš "holt".

0/0
1.11.2010 16:18

bubli1fuk

Re: a to jí jako musí udělat všichní?

Nemyslí, zaplatí!!;-D

0/0
2.11.2010 10:21

Jezdím na neutrál

Re: a to jí jako musí udělat všichní?

Třeba chce tomu, kdo proleze, vzdát hold. ;-D;-D

0/0
2.11.2010 17:27

mstuc

Hlavní důvod,proč nechtějí studenti

státní maturity je zcela jasný,nic neumí a tak moc dobře vědí,že by to nezvládli,proto odmítají státní maturity.!!!!!!!!

0/0
1.11.2010 14:01

další Jája

Re: Hlavní důvod,proč nechtějí studenti

Je to tak jak říkáte. Ale jsou školy, kde si studenti vybrali obtíženějsí variatnu a uspěli z 95%. Takže nepřipravené nejsou maturity, ale ti, kdo je neudělali. A měli by něco dělat sami se sebou - učit se.

0/0
1.11.2010 14:36

ábeles1.

Re: Hlavní důvod,proč nechtějí studenti

naprostý souhlas s obouma!

Knihy jsou základ, ne počitač, musejí to učivo dostat do hlavy, počitač je jen důležitý pomocník! Je hrůza, když člověk zjistí, že děti nečtou ani knihu navíc, sámi od sebe.

Knihy jsou základ!R^

0/0
1.11.2010 23:30

__anart__

Zvládl by pan ministr Dobeš maturitní zkoušku?

Zvládl by pan ministr Dobeš maturitní zkoušku? Obávám se, že dle předvedeného by mohl mít problémy. Více viz http://post.ly/18nj9

0/0
1.11.2010 10:47

h42

maturita

Počtem vydaných maturitních vysvědčení, počtem lidí s titulem Bc., Mgr., PhD. se všeobecná vzdělanost nezvýší. K čemu je maturita, když absolvent s maturitou svou úrovní nedosahuje všeobecným rozhledem a svou úrovní kvintána z prvorepublikového klasického gymnázia. Pravda, onen kvintán neovládal mobil, neuměl pracovat s počítačem, nevěděl, co je to internet. Ale po složení maturity to byl mladý člověk, který opravdu něco uměl. Teď přizpůsobujeme - snižujeme úroveň škol jen proto, aby na maturitu dosáhl každý, abychom se mohli chlubit tím, že 80% populace má úplné střední vzdělání s maturitou a 60% všech je absolventem VŠ. A čemu to pomůže? Jen kdejaký neschopa na vlivném postu mává papírem s vodotiskem, státním znakem a razítkem: "Já mám MATURITU*, VŠ*, Já jsem BC.*, Mgr.* PhD.*" (*nehodící se škrtněte). I proto jsou zákony takové, jaké jsou. I proto jsou soudy, zákonodárné sbory takové, jaké je známe. 

0/0
1.11.2010 10:23

Poslední_Mohykán

Re: maturita

Kvintán z prvorepublikového gymnázia? Proboha, kolik ti je? Takový kvintán možná skončil u rovnic jednou neznámou. Kvadratické funkce už by byly pro něj něco, jako nástavbové studium. Zato ovšem slušně zvládal základy latiny. O logaritmech a derivacích rozhodně neměl příležitost nikdy ani slyšet. Tak co je to za nesmyslný příklad?;-D

0/0
1.11.2010 10:50

cassul

Re: maturita

Já bych to nepodceňoval. Jeho znalosti třeba v matematice nebo fyzice byly pochopitelně úplně jinde než dnešního maturanta, to je pochopitelné. Ale za se na druhou stranu byl úplně na jiné úrovni v oblasti humánních věd, výrazně lépe ovládal svůj i pravděpodobně nějaký cizí jazyk, dějepis, geografii, kulturu atd.. Měl docela encyklopedické znalosti u řady oborů. Ta škola tehdy byla jiná, fungovala na jiných principech, se dnešním systémem je to těžko srovnávat. Nicméně třeba můj děda takové gymnázium absolvoval a vždycky mě překvapil, z jakých oborů má překvapivě hluboké znalosti. Jistě, těžko to vydávat jen za výsledek absolvování maturity před šedesáti lety, ale stejně...

0/0
1.11.2010 13:34

Poslední_Mohykán

Re: maturita

Kvintán z prvorepublikového gymnázia ovšem zdaleka není maturantem z prvorepublikového gymnázia, kterým byl oktáván. Zde se nám pisatel snaží naznačit nesmyslnou myšlenku, podle které patnáctiletý kozlík před osmdesáti léty měl lepší znalosti, než současní maturanti. V tomto spočívala podle mého naprostá absurdita a nesmyslnost jeho poznámky.

0/0
1.11.2010 16:09

jendaweb

Re: maturita

kolikrát za den použijete zmiňované „Kvadratické funkce, logaritmy a derivace“ ??

0/0
1.11.2010 14:15

Poslední_Mohykán

Re: maturita

Já ani jednou. To ovšem neznamená, že jsem z toho nematuroval. Tehdy ještě z matematiky povinně.

0/0
1.11.2010 16:10

Jezdím na neutrál

Re: maturita

Zrovna si to někde přečetl a připadá mu to jako zajímavá slova.

 ;-);-D

0/0
2.11.2010 17:29

jendaweb

Re: maturita

a u maturity z chemie by použil slovo „destilace“ tam bych mu její časté používání i věřil ;-)

0/0
3.11.2010 8:36

mubu

je komické

kolik peněz se vydává na něco, co už kdysi dávno fungovalo zcela zdarma. Maturita by měla být jako kdysi povinně z češtiny, matematiky a z nějakého jazyka a volitelně z dalšího předmětu. Nevím, co na tom bylo špatného. Jen těch studentů na VŠ nebylo 65%, ale asi 10%. To už bylo dost určité síto.

0/0
1.11.2010 9:41

zoufalydalmatin

Absurdní maturity nanečisto.

Proč tolik povyku, když:

1. Část studentů to brala jako veselou soutěž typu Talentmánia

2. Část studentů se jen přišla přesvědčit jaké budou otázky a odešla

3. Část studentů to naprosto ignorovala

4. Část studentů vyplňovala odpovědi se zavřenýma očima

0/0
1.11.2010 9:38

zoufalydalmatin

Re: Absurdní maturity nanečisto.

5. Část studentů nerozuměla otázkám

6. Část studentů neměla čas vyplnit vše podle zadání

7. Část studentů potřebovala čůrat a tím pádem neudělala

8. Část studentů je prostě hloupá ;-D

0/0
1.11.2010 9:40

Jezdím na neutrál

Re: Absurdní maturity nanečisto.

R^R^R^;-D

0/0
2.11.2010 17:29

klatil

Re: Absurdní maturity nanečisto.

Neco jako "volby na necisto" ???

0/0
1.11.2010 9:40

zoufalydalmatin

Re: Absurdní maturity nanečisto.

;-D;-D;-D

0/0
1.11.2010 9:42

brekebrekeke

nechce se vam ucit holoto

:-)tak to je.memorovani cvici pamet,ale parit je lepsi ze?

0/0
1.11.2010 9:35

klatil

Re: nechce se vam ucit holoto

Nazdar vodniku. Ono aplaudovat klausovi a piskat na Jyrku je snazsi nez neco predvest. ;-)

0/0
1.11.2010 9:39

brekebrekeke

Re: nechce se vam ucit holoto

hoj,tak jeste two days a zacne ta prevychova:-)konec blahobytu:-(

0/0
1.11.2010 9:57

Manchester United

tpč

posledni mohykan se tady hodni nudi:)

0/0
1.11.2010 9:29

Poslední_Mohykán

Re: tpč

Ovšem už jen dvě minuty. Vyrážím cosi řešit.:-)

0/0
1.11.2010 9:31

Manchester United

Re: tpč

maturity:D

0/0
1.11.2010 9:43

Poslední_Mohykán

Pro _m-: pozor, je třeba lépe číst, 66% studentů

není na propadnutí, každý třetí je 33%.

0/0
1.11.2010 9:21

_m-

Re: Pro _m-: pozor, je třeba lépe číst, 66% studentů

Už jsem se opravila.

0/0
1.11.2010 9:22

Poslední_Mohykán

Re: Pro _m-: pozor, je třeba lépe číst, 66% studentů

Já už jsem to zaregistroval a opatřil smířlivým smajlíkem.

0/0
1.11.2010 9:24

_m-

Re: Pro _m-: pozor, je třeba lépe číst, 66% studentů

:-)

0/0
1.11.2010 9:27

klatil

Re: Pro _m-: pozor, je třeba lépe číst, 66% studentů

Ono uspet a prolezt je rozdil. Priznavam, za realneho socialismu bylo treba uspet.

0/0
1.11.2010 9:22

Poslední_Mohykán

Re: Pro _m-: pozor, je třeba lépe číst, 66% studentů

Ve vztahu k maturitě je v tom jaký zásadní rozdíl? Uspět a prolézt pořád znamená totéž - úspěšně složit maturitu. Já jsem naturitní vysvědčení potřeboval jednou v životě a nikoho absolutně nezajímalo, co se v něm psalo, jen zda je na něm razítko, protože teprve poté jsem mohl absolvovat přijímačky na VŠ. V tomto kontextu bylo ůplně lhostejné, zda tam byly jen trojky, nebo zda tam bylo vyznamenání. Dokonce už ani nevím, kde maturitní vysvědčení mám.

0/0
1.11.2010 9:28

josefbad

Re: Pro _m-: pozor, je třeba lépe číst, 66% studentů

ůplně ;-D;-D;-D;-D;-D;-D

0/0
1.11.2010 9:33

klatil

Re: Pro _m-: pozor, je třeba lépe číst, 66% studentů

Ja musel maturitni vysvedceni prikladat jako dodatek k zadosti o studium na VS - rok 1988. :-) Samozrejme nejdulezitejsi byly prijmaci zkousky, ale ...............  navic jsem se se svym maturitnim vysvedcenim - vyznamenani - rad pochlubil.

0/0
1.11.2010 9:36

Poslední_Mohykán

Přestaňme si plést střední školu se základkou.

Středoškoláci by se již měli vyznačovat jednou vlastností, kterou na základní škole nepotřebovali, tedy tím, že jsou schopni se ke zkoušce PŘIPRAVIT. A to středoškoláci udělají, výsledky ostrých maturit budou významně jiné, než tohotko testu, který nota bene sloužil hlavně k prověření funkčnosti a logistické fáze státních maturit, nikoli k prověření znalostí studentstva jako takové.

0/0
1.11.2010 9:15

Krak

Re: Přestaňme si plést střední školu se základkou.

Ty budeš asi bezbřehý optimista...

0/0
1.11.2010 16:10

Radek Hampl

Co nám vlastně výsledky říkají?

Z výsledků lze (přísně obecně vzato) velmi těžko vyvodit, že studenti mají nízkou úroveň (jsou totiž ovlivněny zejména tím, že studenti moc dobře vědí, že o nic nyní nejde a tak si z toho v mnoha případech dělali "prču"). Neprobraná látka ve 4. ročníku v základní úrovni matematiky např. ani není. Prakticky vzato ale vím, jak to chodí, zadání základní úrovně matematiky jsem viděl, a tak bych řekl, že když tyto testy dopadly tak, jak dopadly, je to hodně špatné právě s úrovní studentstva.

Ovšem co lze z výsledků jednoznačně dovodit je zásadní rozdíl v úrovni soukromých středních škol vůči veřejným. Ten rozdíl je tak markantní, až by se chtělo říct: zavřete všechny soukromé školy!!! Jejich úroveň je ostudná a potvrzuje to, co tvrdím dlouhá léta. I když u mnoha lidí jsem s tímto názorem narážel...

0/0
1.11.2010 9:11

_m-

Re: Co nám vlastně výsledky říkají?

R^:-/

0/0
1.11.2010 9:12

mubu

Re: Co nám vlastně výsledky říkají?

proč zavírat soukromé střední školy? Protože mají nízkou úroveň? Vždyt jejich studenti pak mohou pokračovat na vysokých soukromých školách, kde je úroven podobná. Mohou si studia a diplom zplatit. Vždyt na penězích je postaven kapitalismus. Ovšem zaměstnavatelé by pak měli rozlišovat, kde takoví studenti studovali.

0/0
1.11.2010 9:16

mozek2009

Re: Co nám vlastně výsledky říkají?

Zatím měla problémy především VŠ v Plzni a ta soukromá nebyla.

0/0
1.11.2010 9:18

Radek Hampl

Re: Co nám vlastně výsledky říkají?

Problémy v Plzně vyplynuly právě proto, že nebyla soukromá a byl ten stav do očí bijící. Kdyby ale soukromá byla, žádné problémy by nevyplynuly na povrch, protože u soukromých škol je právě taková praxe, jako byla v Plzni, natolik běžná, že se nad tím už nikdo ani nepozastavuje... Bohužel...

0/0
1.11.2010 9:31





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.