Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Na D1 havarovala cisterna s plynem, dálnice byla několik hodin neprůjezdná

Dálnice D1 byla kvůli nehodě cisterny s tekutým plynem na 188. kilometru ve směru na Brno několik hodin neprůjezdná. Při nehodě byli lehce zraněni dva lidé.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Milan Kolář

IQ tykve

Opět nám pisálkové zpráv demonstrují svoji pologramotnost. Proč se člověk, který nemá vědomosti průměrného žáčka osmé třídy základní školy neustále pokouší předvádět veřejnosti svoji hloupost. Argon je nehořlavý inertní plyn. Je to normální složka vzduchu.

Riziko je u kapalného argonu v jeho velice nízké teplotě a v tom, že v uzavřeném prostoru by ohrožoval tím, že by člověku hrozilo třeba i udušení pro nedostek kyslíku.

U cisterny pak není nebezpečí roztržení té velké termosky tlakem - ono by to "jen" vyteklo, ale je tam nebezpečí velikého ochlazení všeho kolem a tedy i zdravotní riziko.

Ten kdo zprávu vypustil do světa by měl za domácí úkol napsat stokrát větu: "mé znalosti jsou mizerné, svojí hlopostí se nemám chlubit a nemám psát o tom, čemu nerozumím". U hasičů bych doporučoval v rámci škrtů rozpočtu přidat peníze na vzdělávání, aby i ten nejhloupšjší z nich věděl cosi o dusíku a cosi o argonu-i oni se dokázali v televizi chlubit zabráněním výbuchu vyteklého kapalného dusíku. .

0/0
29.10.2010 10:54

Honyschek

nebezpečná látka?

Co presne je na argonu nebezpecneho? Co ja vim tak argon je inertni plyn, nehori, nesmrdi, ani nedela slouceniny ktere by mohly...

Ale mozna se pletu, nejaky chemik pobliz?

0/0
29.10.2010 9:52

ježo

Re: nebezpečná látka?

Co třeba teplota?Nebo tlak v cisterně.

0/0
29.10.2010 10:32

Honyschek

Re: nebezpečná látka?

Jo to by slo... Takze latka bezpecna, tlak nebezpecny... ok

0/0
29.10.2010 10:37

Milan Kolář

Re: nebezpečná látka?

Je to velká termoska jištěná proti přetlakování. Nebezpečná je skutečně jen teplota a a teoretická možnost "vytěsněni kyslíku" ve vzniklém oblaku mlhy při zemi

0/0
29.10.2010 10:59

aldasam

statistika

Zase polák. To je během dvou měsíců potřetí. Jak to ti kluci dělají?

0/0
29.10.2010 9:18

mattonka

Re: statistika

myslím, že jim to jde tak nějak samo... dneska ráno mi vjel na R10 polský kamion do levého pruhu ve stoupání... myslím, že neměl ani ponětí o existenci zpětných zrcátek...

0/0
29.10.2010 9:48

3032

Re: statistika

 Mě se stalo to samé na D1, ani nedal blinkr a vytlačil mě do rychlého pruhu.

0/0
29.10.2010 10:43

mattonka

Re: statistika

hmm, já jsem v levém pruhu už byla... nezbylo mi než jít prudce na brzdy... ještě klika, že nejel nikdo za mnou... ze 130 na 85 na pár metrech... brrr

0/0
29.10.2010 11:09

3032

Re: statistika

Byl jsem z toho tak vybitej, že jsem si ani nezapamatoval značku, klidně to vzal ze stoupacího pruhu přes plnou čáru zrovna když jsem ho předjížděl.

Hodně štěstí na dalších cestách.

0/0
29.10.2010 12:01

mattonka

Re: statistika

nj... je to riziko... ale co... jako zvířata se chovají i mnozí řidiči osobáků... nejde házet všechny do jednoho pytle... a už když jsem se učila řídit, tak mi táta říkal, že musím jezdit tak, jako by všichni ostatní byli blbci a myslet i za ně... a zatím se to docela vyplácí

0/0
29.10.2010 12:03

Doubin

Na D1 nemá ani Taliban.

:-P

0/0
28.10.2010 22:38

TF209

Re: Na D1 nemá ani Taliban.

Začnu si ty události zapisovat .:-(

0/0
29.10.2010 0:21

keyz

foto

divná ilustrační cisterna8-o

0/0
28.10.2010 22:31

ježo

Re: foto

Je to auto?Je!Je na boku?Je!Je na dálnici?Je!Tak proč to dál pitvat.Zn.novinář.?

0/0
28.10.2010 22:44

keyz

Re: foto

až teď jsem tu fotku prostudoval    a je to - cisterna.     Hasičská, co přijela:-)

0/0
28.10.2010 22:56

ježo

Re: foto

No protože tam hasiči asi nepřijeli s valníkem,tak asi jo.:-)

0/0
28.10.2010 23:03

keyz

Re: foto

ještě loni by přijeli s žebřiňákem a kýblem na vodu, ale díky dotacím z EU už nejsme opičky na stromech:-)

0/0
28.10.2010 23:08

ježo

Re: foto

Tak podle foto ta tatra pamatuje ještě RVHP.Když to tu vidím,napadá mne jestli jsme na těch stromech neměli zůstat?

0/0
28.10.2010 23:13

TF209

Re: foto

R^

0/0
29.10.2010 0:22

stev

Dálnici opustit na Kývalce, a vrátit se na ni v Brně-západ.

Dálnici opustit na Kývalce 182 km, pokračovat po II/602 přes Popůvky a Bosonohy, a vrátit se na ni na přivaděči Brno-západ 190 km.

0/0
28.10.2010 21:47

honza2007

asi neměli zimní gumy

;-D;-D

0/0
28.10.2010 21:45

kpt Grape

Re: asi neměli zimní gumy

Nechci se tě nějak dotknout, ale moc nechybělo a mohli tam zůstat 3 lidi. byl jsem přímo u toho, resp. jsem byl první, kdo volal záchranku. Navíc v té cisterně je jakejsi nebezpečnej plyn. Nic z toho mi zrovna vtipný nepříjde. Snad těm dvěma, co seděli v tom kamionu, nebude nic vážnýho. Jsou to celkem sympaťáci.

Tobě by se asi taky moc nelíbilo, kdyby se ti něco takovýho stalo a někdo jinej si z tebe dělal takovou blbou srandu:-/

0/0
28.10.2010 22:04

ježo

Re: asi neměli zimní gumy

Klid.Trouba viděl kamion na obrázku.Doufám,že jsou všichni ok.Ty se běž ožrat,on to ten první většinou odnese.

0/0
28.10.2010 22:08

kpt Grape

Re: asi neměli zimní gumy

Už na tom pracuju. Pomalu mi začíná docházet, co všechno se mohlo stát, kdybych vyjížděl od té pumpy o pár minut, resp. desítky vteřin dřív. A nestalo...

0/0
28.10.2010 22:42

ježo

Re: asi neměli zimní gumy

To přejde.

0/0
28.10.2010 22:46

mikesh1

Re: asi neměli zimní gumy

Jak se to stalo?

0/0
28.10.2010 22:40

kpt Grape

Re: asi neměli zimní gumy

Nechci spekulovat, ale podle všeho asi mikrospánek. Všechno tomu podle mě nasvědčuje. Jeli dva, takže asi spěchali, protože vezli ADR (nebezpečný náklad), tak aby nemuseli dělat povinný přestávky. Nálední ještě nebylo, provoz taky nijak velkej, vidět bylo dobře, navíc projížděli kolem pumpy, kde svítí veřejný osvětlení. Podle stop od gum to vypadalo, že sjel do takovýho kačírku, co je mezi dálnicí a výjezdem od pumpy, navíc není v rovině, ale do žlábku ( kterej blbec tohleto povolil - navíc je to bez svodidel! - už se tam tak i zabil jeden člověk, protože zase těsně za tou benzinkou vyletěl z dálnice a napral to čelně do betonové zdi, která odděluje tu pumpu od pole ). Nevím, jestli si to dovedete dost přesně představit, ale jednoduše řečeno to tam vypadá takto: dálnice - travnatej žlábek asi 3 metry na šířku a půl metru pod terénem - parkoviště a výjezd od pumpy. Potřebuje to ještě nějakej komentář?

0/0
28.10.2010 22:54

keyz

Re: asi neměli zimní gumy

trošku tvůj popis nechápu, ale travnatej žlábek nebývá na dálnici

0/0
28.10.2010 23:00

kpt Grape

Re: asi neměli zimní gumy

One není na dálnici, ale mezi nouzovým pruhem a pumpou. Kdyby mezi tím byla svodidla, tak by nesjel zadníma kolama (na návěsu) do něj a nepřevrátilo by mu to vahou celou cisternu i s návěsem. Možná by se jenom opřel o ta svodidla ( kdyby tam byla ), mohl by to srovnat a pokračovat taříkajíc v krasojízdě. Ale to jsou jenom spekulace, do kterých jsem se nechtěl pouštět. Prostě se někde stala chyba a dopadlo to tak, jak to dopadlo. Hlavní je, že z toho všichni vyvázli s relativně zdravou kůží.

0/0
28.10.2010 23:09

ježo

Re: asi neměli zimní gumy

Jinak díky za info.Docela to tam znám,na tý pumpě dělávám papíry.Ony tam totiž podle jakéhosi předpisu svoditla být ani nesmějí.Jinak jak se ti dostanou kola do toho rigolu,už se nedá v podstatě nic dělat,ta setrvačnost tě prostě převrátí.

0/0
28.10.2010 23:17

ježo

Re: asi neměli zimní gumy

To není žlábek,prostě škarpa na odtok vody,po pravé krajnici.Na mikro bych to viděl taky,konec konců nejčastější příčina.Stačí klimbnout a trefit kolama tu škarpu.

0/0
28.10.2010 23:10

kpt Grape

Re: asi neměli zimní gumy

To je to slovo, na který jsem si nemohl vzpomenout! Škarpa je to!

0/0
28.10.2010 23:17

mrazik007

Re: asi neměli zimní gumy

Takze ho stahla cisterna, ono mikrospanek nekdy prijde necekan nezvan, ted je otazka, jestli kolecko nebo kartu budou mit v poradku atd. No ty svodila by tam byt meli, skrtnul by si o nej, maximalne si neco odrel, ale rozhodne by neprevratil cisternu.

0/0
29.10.2010 8:27

starej Brůna

Re: asi neměli zimní gumy

jj, lidi si dělaj srandu ze všeho, když k něčemu dojde, nevědí, co dělat. Ten argon neni nebezpečnej, je to inertní plyn, používá se při sváření jako ochranná atmusféra, snad jen když se vypařuje, vyvíjí se při tom teplota hluboko pod bodem mrazu.

0/0
29.10.2010 8:38

řehoř z řep

S dálnicemi budou problémy vždy

mělo by se víc investovat do vlaků. Pro dálkovou dopravu jsou lepší.

0/0
28.10.2010 21:25

Inž.ZABABA

Re: S dálnicemi budou problémy vždy

Investovat nebo dotovat? Ta cisterna jela "dálkově"? Bohužel, zlatý věk železnic, zvlášť lokálních, skončil v polovině XX.století...

0/0
28.10.2010 21:46

109e

Re: S dálnicemi budou problémy vždy

Cisterna nemusela jezdit dálkově, ale hustý provoz je díky dálkové dopravě. Zlatý věk železnic, zvlášť dálkových nyní nastupuje. A to někde dost razantně. USA, Čína, skoro celá Evropa .....

0/0
28.10.2010 21:53

ježo

Re: S dálnicemi budou problémy vždy

Jenom se obávám,že u nás se to díkyČD hned tak nepodaří.

0/0
28.10.2010 22:05

109e

Re: S dálnicemi budou problémy vždy

ČD s tím nemá nic společného. To je dopravce, pouze jeden dopravce. Tady jde o infrastrukturu.

0/0
28.10.2010 22:08

ježo

Re: S dálnicemi budou problémy vždy

Měli jsme jednu z nejhustších sítí vEvropě.Už jsem psal níž,stačilo vybudovat síť,překladišť a mohlo to fungovat.V té době nebyly ČD jen dopravce,ale vlastník,jako statní podnik.Ovšem v té době znělo ,,ekonomické"rozhodnutí jinak.

0/0
28.10.2010 22:17

109e

Re: S dálnicemi budou problémy vždy

To byla ale politická rozhodnutí a rozhodnutí mnohalidí, co bez auta neudělají v životě ani ránu.

0/0
28.10.2010 23:13

ježo

Re: S dálnicemi budou problémy vždy

Politická určitě.Naskýtá se otázka v čí prospěch,ale to by asi bylo na dlouho.Teď to jen bude stát další peníze.

0/0
28.10.2010 23:26

mcsoap

Re: S dálnicemi budou problémy vždy

To je samozřejmě hloupost. Řešení je kdekoliv směrem na západ. Stavět dálnici, která má dva pruhy a ještě ke všemu tak úzký, je hovadina. To je zrovna věc, kterou američani vyřešili skvěle, protože kdyby tam měli takový dálnice jako my, tak by v těch autech v zácpách asi zemřeli stářím. Mělo by se víc investovat do dálnic. Pardon, ono se investuje dost, ale měla by to dělat firma, která nepostaví za miliardu kilometr úzké dálnice, která začne po pár měsících praskat.

0/0
28.10.2010 21:50

řehoř z řep

Re: S dálnicemi budou problémy vždy

Američané jsou s hustotou obyvatel a obecně čehokoliv poněkud jinde. V Čechách na ty široké dálnice budete shánět pozemky o dost hůř.

A kdekoliv od nás na západ se do železnice investuje, a to víc, než u nás.

0/0
28.10.2010 22:22

ježo

Re: S dálnicemi budou problémy vždy

Souhlasím se všemi Vašimi příspěvky.Jen jsem tu už několikrát podotknul,že jsme měli šanci to zmněnit,bohužel se nepovedlo.

0/0
28.10.2010 22:29

kenx

Re: S dálnicemi budou problémy vždy

Ono totiž na železnici k podobným prostojům vůbec nedochází, že? Teď k tomu co je lepší. Naštěstí tu i přes snahu státu funguje volný trh a ten nám jasně ukazuje, co je lepší. Je třeba si přiznat, že se současnými technologiemi jsou "silniční vlaky" ve většině případů pro dopravce atraktivnější než kolejová doprava. Dokud nejde o několik tisíc kilometrů, silnice vyhrává, bez nutnosti překládky jede náklad ke svému cíli okamžitě, dorazí tam dříve, levněji a bezpečněji. I velké celoevropské distribuční firmy často kamiony využívají na dálkovou dopravu.

0/0
28.10.2010 21:52

109e

Re: S dálnicemi budou problémy vždy

Pozapoměl jste na fyziku, přesněji na valivý odpor. ten má železnice mnohem příznivější a tak na delší vzdálenosti jasně vede.  Co se týče bezpečnosti, tady jste ustřelil docela supr.

0/0
28.10.2010 22:00

mikesh1

Re: S dálnicemi budou problémy vždy

Co tim valivym odporem chtel basnik rici?

0/0
28.10.2010 22:42

ježo

Re: S dálnicemi budou problémy vždy

No asi,že pneumatika má podstatně větší odpor,než kolo vagonu.Z čehož vyplývá i podstatně menší spotřeba energie.

0/0
28.10.2010 22:56





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.