Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Na britské farmě pracovaly i devítileté rumunské děti. Sklízely jarní cibuli

Britští úředníci objevili na poli v hrabství Worcestershire sedm prochladlých rumunských dětí, které tam od rána do večera pracovaly. Je to poprvé, co jsme v Británii odhalili takový případ, uvedla Linda Boyleová z úřadu, jenž ve Spojeném království dohlíží na pracovní agentury působící v zemědělství.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Tryskomys Muf

Pche! Britanie je zaostala zeme.

Pche! Britanie je zaostala a chuda zeme. U nas je diky CSSD stat tak bohaty, ze plati lidem davky, aby nepracovali! 8-o

0/0
25.10.2010 19:48

pm22

Treba jsou to uz "naockovani" cikocabove.

http://web.nacr.slozw/html/kap08a.htm

Zajimava vec. Slovinec Malec, zijici v USA (sever Ohio) dela "pokusy" na trech cikanskych rodinach z Rumunska. Nasadil jim nejaky " genovy virus" a oni pracuji j- ci delaji co maji narizeno jako sileni workoholici. Vsichni, od 4 let do 70, starsim to nedava. Dokonce je musi personal tahat z pracovist t k jidlu a k ukonceni denni prace nasilim. Deti se uci denne 14 - 16 hodin, odmitaji veskehou zabavu, za tri roky zvladaji latku jejich zakladni skoly Jejich profesovi jsou silene opotrebovani, vydrzi v jednom kuse maximalne 6 mesicu.

Jestlize to bude ten Slovinec jako patentovat ci prodavat statum vychodni Evropy, bude z toho katastrofa.

Predstava 30 milionu nenasytnych dricu v Evrope ?

0/0
25.10.2010 18:43

Babul

Chudinky rumunský,

tam pracují, u nás kradou.

0/0
25.10.2010 17:34

Joey is back

Taky jsem musel ve škole na brigády na pole

a celodenní a nikdo se nad tím nepozastavoval.

0/0
25.10.2010 17:08

499

Re: Taky jsem musel ve škole na brigády na pole

Ale člověk dostal najíst i napít a rozhodně nedělal do soumraku.

0/0
25.10.2010 17:51

Paul Sulc

Deti pracovaly, no a ?

Britove je nenutili, ti jim jen platili za praci. Sly delat dobrovolne aby si vydelaly vice nez doma. Stejne by mi ale zajimalo jestli to byly Rumuni ci "Rumuni".

0/0
25.10.2010 16:38

Libra

Re: Deti pracovaly, no a ?

To je jasné, ty děti pracovaly, takže Rumuni.

0/0
25.10.2010 16:41

LUBr.doktorka_bačkorka

Já osobně na práci dětí závadu nevidím

Jestli sběraři byli placeni od váhy, tak každá ruka dobrá i ta dětská. Já musela v devíti letech dělat práce, které jsem zvládla a těšila se z toho, jak rostu a zvládám té práce více a vice. Můj táta byl velice hodný a tak když jsem něco odflákla, tak mě to moc mrzelo, že jsem mu tím pokazila náladu. Nevím, co by dnešní děti dělaly, kdyby měly vykydat králíkárnu bez rukavic, protože s rukavicemi se nedají nehtem dobře vyškrabat kouty.

0/0
25.10.2010 16:32

Scarlett O Hara

Re: Já osobně na práci dětí závadu nevidím

Urbancová, kam na tyhle hlody chodíte ? 8-o;-D

0/0
25.10.2010 16:41

LUBr.doktorka_bačkorka

Re: Já osobně na práci dětí závadu nevidím

Článek napsala redakce. Já jen komentář a svou zkušenost.

0/0
25.10.2010 17:12

kocour Mikeš

Re: Já osobně na práci dětí závadu nevidím

Tak se s náma ještě poděl o zkušenost, jak se vyšťourají králičí bobky, když zalezou za nehty.

0/0
25.10.2010 18:20

Žižkovo slabší oko

Re: Já osobně na práci dětí závadu nevidím

Kousal sis někdy nehty?;-)

0/0
25.10.2010 19:31

pes Muki

Re: Já osobně na práci dětí závadu nevidím

Takze si nemohla chodit do skoly, jako ty deti?

0/0
26.10.2010 6:26

Durika

Re: Já osobně na práci dětí závadu nevidím

> protože s rukavicemi se nedají nehtem dobře vyškrabat kouty

Ale napr. s takou obycajnou spachtlou by to islo celkom dobre ;-D

0/0
26.10.2010 6:56

Vedoucí kolotoče je zpátky!

Nebyt Schengenu a otevreneho pracovniho trhu...

....museli by tam makat dospeli za daleko vyssi penize. A to by znamenalo krach pro zemedelce, protoze supermarkety by dovezly cibuli od Tamanu a Congu z Vietnamu a Ciny. Tao! ;-D Z pohledu ruky trhu je tohle ideallni stav, deti si vydelaji na zivobyti a britsky konzument si napere bricho! Yo! :-)

0/0
25.10.2010 16:19

Milovník mědi, hliníku a železa

PRACOVALI????

Tak to budou asi fakt Rumuni.... už jste viděli "ty druhé Rumuny" makat na poli, aniž by kradli???? ;-D;-D;-D

0/0
25.10.2010 16:18

Vedoucí kolotoče je zpátky!

Re: PRACOVALI????

Vykup srotu a jinych kovy v Britanii je pouze naproti dokladu totoznosti. Takze tam by zadne "transakce" provozovat nemohli. :-)

0/0
25.10.2010 16:21

Milovník mědi, hliníku a železa

Re: PRACOVALI????

Že by se takto ponížili??? V řdyť diskriminovaní a tudíž mohli nějaký dáffky pobírat. Možná šlo o black job, tj. načerno, pak to jo. ;-)

0/0
25.10.2010 16:28

Libra

asi tak

Já musel doma na zahradě taky makat bez nároku na mzdu před svými 14. narozeninami. ;-D A neubylo mě. R^

0/0
25.10.2010 16:09

bětka.báthory

Ti Britové jsou fakt multikulti paka,

kdyby ty děti nesklízely cibuli, tak běhají bosé, polonahé, zavšivené a hladové v romské osadě někde v Transylvánii, pijí vodu z potoka a navíc jsou bez rodičů žebrajících  kdesi v cizině.

0/0
25.10.2010 16:06

ELAPHURUS

A pak mi někdo vyprávějte o práci

malých Číňanů a Severokorejců  Rv

0/0
25.10.2010 15:47

The last boy scout verze 1.5

Me taky zamestnavatel neda napit ani najist..

Holt mi ale dava vyplatu. Nevim jak to bylo na te farme, ale predpokladam ze tam zadarmo nedelali, to by totiz bylo otroctvi a o tom se v clanku nepise. Jinak farma je sice v UK, ale to neznamena ze ji provozujou domorodci, klidne to mohli nekomu pronajmout a tim padem to mohli vest treba Rumuni, nebo kdokoliv jinej..

0/0
25.10.2010 15:21

p555

Re: Me taky zamestnavatel neda napit ani najist..

Tak to pravdepodobne i bylo... Proste nejaka agentura najala Rumuny a ti vzali sebou i deti... Zamestnavatel byla t agentura potom a ne ta farma, lide z farmy je vybec nemuseli videt... ...

Je pravda, ze zamestnavatel u nas Vam jidllo nedava, musi ale umoznit jidlo a piti. Otazka jak to bylo tam...

0/0
25.10.2010 15:26

halagajda

Re: Me taky zamestnavatel neda napit ani najist..

R^

0/0
25.10.2010 15:48

ringowrc

Jejich zaměstnavatelé

jim nedali najíst ani napít? Vám to někdo dává?

0/0
25.10.2010 15:20

mattonka

Re: Jejich zaměstnavatelé

jasně... vždycky v půl jedné přiběhne šéf, ohřeje mi oběd, přinese příbor a pak mě krmí ;-D

0/0
26.10.2010 10:35

2. maniak

Pseudohumanismus.

Naše vyspělá západní civilizace je zase úzkostnější než je nutné. Já taky samozřejmě nejsem pro to, aby děcka makala v dolech, v těžkém průmyslu, ... ale sklizeň jarní cibulky není až tak fyzicky náročná makačka.

Doma v Rumunsku by možná zrovna tyto děti "šlapaly na nádraží", aby si vydělaly prachy. Tak, ať mně někdo řekne, co je lepší!!

A navíc, kdo říká, že byly celý den bez jídla a vody? Nějaký reportér nebo bonzák, co to vidět ze 2 km dalekohledem? 8-o

0/0
25.10.2010 15:17

Huckelberry Švéd 2

a já myslel

že je Frantíci vyexpedovali zpátky do Rumunska .... Šarko, to se dělá ?? Fuj !!!

0/0
25.10.2010 15:10

petr88

A kam

asi,mají rodiče ty děti dát? A každej si do práce nosí svačinu, tak proč by ji  měl dávat  zaměstnavatel. To je článek jak vyšitej z komunistické éry. Tam taky pořád psali, že děti v "kapitalistické" cizině musí pracovat a nás honili na bramborové brigády.

0/0
25.10.2010 15:07

Přesvědčený socialista

Re: A kam

Tak u nás byly chmelové a bramborové brigády a sběr papíru, ale to se s dětskou prací v industriální Anglii nedá srovnávat. Nebo s tím, co dělají malí arabové ve Francii.

0/0
25.10.2010 15:14

no sympathy

Re: A kam

Jak můžeš srovnávat týden na bramborový brigádě s dětskou prací na farmě,ty jsi jezdil v devíti letech? Pokud vím i u nás se nelegálně zaměstnává a zneužívá práce lidí a to dokonce ve státních zařízeních jako jsou nemocnice,pravda zatím jsou to jen dospělí.

0/0
25.10.2010 15:17

bětka.báthory

Re: A kam

Všude na světě venkovské rodiny se záhumenkem nebo gruntem běžně pracují na poli včetně dětí, považují to za součást výchovy k pracovitosti a IMHO mají pravdu. Ms Boylová by zřejmě raději viděla ty prcky potloukat se bez rodičů v Rumunsku. Holt lidskoprávní pomatenec, nejspíš vystudovala sociologii.

0/0
25.10.2010 15:55

2. maniak

Re: A kam

Kdepak, to je článek psaný ve smyslu předpisů naší údajně vyspělé civilizace o zneužívání dětské práce. Nadnárodní firmy na to mají velice přísná pravidla a tak například lidi z amerického vedení Coca-Coly jezdí do čínských fabrik kontrolovat jestli tam náhodou Santy a kamionky, které nám bude před Vánocemi CC vnucovat nešijí děcka.

Druhá věc je, že stejně desetiletou číňanku od té osmnáctileté stejně nepoznají. ;-D

0/0
25.10.2010 15:28

warekkonecnesmazan

byl pozdni vecer prvni maj

prvni maj byl jarni cibule cas ;-D

0/0
25.10.2010 15:04

ov_puskin

To je preklad...

Vazeni novinari, co treba prestat pouzivat otrocke preklady? Copak to asi bude, ta jarni cibule? Ze by opak podzimni? Ach jo... (Kdyby nekoho zajimalo, co se na te farme vlastne sklizelo, tak "spring onion" je anglicky nazev pro salotku...)

0/0
25.10.2010 14:56

danny47

Re: To je preklad...

Ten termín "jarní cibule" sklízená v říjnu mne taky zarazil... ale jen (ale opravdu jen) nepatrně,  když to napsali na NEJLEPŠÍM zpravodajském serveru v ČR ! ? ! ;-D ;-D ;-D

0/0
25.10.2010 15:00

PetrVTR

Re: To je preklad...

jarni cibulka a salotka je noco uplne jineho..

0/0
25.10.2010 15:06

halagajda

Re: To je preklad...

vidite, ja bych zase nepochopila "salotku", za mych mladych let to byvala jarni cibulka;))

0/0
25.10.2010 15:08

PetrVTR

Re: To je preklad...

Jarni cibulka neni nic jineho nez predcasne sklizena cibule kuchynska. Lide si mysli ze to je salotka, ale neni tomu tak. Salotka je uplne jiny druh :-). A anglicky se rekne shallot :-)

0/0
25.10.2010 15:17

opportunity

Re: To je preklad...

R^

0/0
25.10.2010 15:31

halagajda

Re: To je preklad...

no prave, shallots ja znam(v UK bydlim;)), nebyla jsem si jista jestli toto je mineno "salotkami" dekuji za objasneni:-)

0/0
25.10.2010 15:47

ov_puskin

Re: To je preklad...

Green shallots a spring onion se rika jedne a te same veci... Viz muj prispevek nize...

0/0
26.10.2010 15:02

ov_puskin

Re: To je preklad...

Ach jo, tak znova. Spring Onion, NEBOLI shallots NEBOLI Scallion, je SALOTKA! Zadna jarni cibulka!!! Nez neco placnu, tak si to overim. Co treba http://en.wikipedia.org/wiki/Spring_onion ??? (Taky jsem z UK, a pouzivam ji pri vareni dost dlouho a porad...)

0/0
26.10.2010 15:01

Přesvědčený socialista

Tak každý snad ví, že ta nejlahodnější jarní cibulka je ta

kterou opečovávají za jarní rosy prstíčky malých dětí. Taková cibulka pak míří na ty nejluxusnější tabule na středním východě i na stůl francouzského prezidenta a anglické královny.

0/0
25.10.2010 14:50

František Potřebný

Přesně

Přesně, a obyčejní lidé se musí živit přerostlou a chemií povzbuzovanou cibulí dovezenou z Číny. Každným dnem se přesvědčujeme o nespravedlnosti systému v němž žijeme.

0/0
25.10.2010 15:26

Mychal.B

Welcome to Romania

:-)

0/0
25.10.2010 14:50

KMJ

Hmmm.

Nevím proč se zrovna u nás nad tím někdo pozastavuje ? Není to tak dávno co u nás  školní děti ( na základce ) chodily napodzim na povinné , třeba i týdení  brigády na vybírání brambor nebo cukrovky . Tenkráte taky nikoho nezajímalo jaké je počasí a pod .

0/0
25.10.2010 14:44

fixfokus

Re: Hmmm.

To nebylo na základce, ale až na střední (my byli na bramborách), a smělo se pracovat tuším max. 6 h denně. Byla tam sranda :-)

0/0
25.10.2010 14:55

KMJ

Re: Hmmm.

Ne , bylo to na základce a ještě v 80 letech . Mně osobně se to netýkalo , na to už jsem byl hodně v letech  ale na Vysočině kam jsem často dojížděl to bylo naprosto běžné a na poli , jak jdou za kombajnem jsem je často viděl . Kdo nevěří může si to snadno zjistit . 

0/0
25.10.2010 15:07

regina1

Re: Hmmm.

Pro pánajána, takový žblechty přece nemůže nikdo, kdo umí číst, a není naprosto zaslepený, psát do diskuze: Vy vážně nevidíte rozdíl??Rv

0/0
25.10.2010 14:55





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.