Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Opsal jste od nás disertační práci, obvinili lékaři z IKEM svého kolegu

Výběrové řízení na místo nového šéfa prestižní Kliniky transplantační chirurgie IKEM poznamenala nepříjemná kauza. Kandidáta, který je v konkurzu horkým favoritem, obvinili jeho kolegové z toho, že opsal svoji disertační práci. Lékař taková nařčení odmítá. "Sami jste opisovali," vzkázal svým kolegům.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

svatej_

Anketa:

1. Myslite, ze konkurz vyhraje a) Adamec nebo b) Fronek?

2. Myslite, ze Fronek a) je plagiator nebo b) neni plagiator a Adamec lze?

0/0
25.10.2010 14:07

noorange

znám ústavy

kde někteří dokonce nic neobhajovali :-)

0/0
25.10.2010 13:38

jana246

ostuda v IKEMU

Velice se nás dotkla situace v IKEMU,kde prof.Adamec ,odborník světového formátu,je vystaven nátlaku ze strany lidí,kteří mu odborně nesahají ani po kotníky.

Čemu máme ještě věřit v tomto státě?Připomíná to situaci za totality,kdy odborníci byli nahrazováni neumětely.Chceme p.prof.Adamcovi vyjádřit podporu,také proto,že náš syn byl na IKEMU úspěšně transplantován.

0/0
25.10.2010 12:30

antigogo

Ubozí Slováci

Na Slovensku by z nich byli profesoři.

0/0
25.10.2010 12:06

xs123

Re: Ubozí Slováci

Jo. Jednoho takového tu máme, učil ve slovenštině a způsobil odchod studentů z našeho oboru.

0/0
25.10.2010 12:08

antigogo

Re: Ubozí Slováci

Doufám, že tu práci napsali v češtině ! Na Slovensku budou mít jazykový zákon a u nás se ani nesnaží naši "priaťelia" o české slovo. Mne to prostě irituje. A o aroganci, že každý musí vědět co to je zápal, pažerák, ťava, iver apod.,ani nemluvím.

0/0
25.10.2010 12:13

halagajda

Re: Ubozí Slováci

Opravdu? Delam pro IT consultacni firmu a kdykoliv volam Slovenskym consultantum mluvi na me automaticky cesky, to az kdyz potrebuji vedet vice udaju se dovidam ze Cesi nejsou...

0/0
25.10.2010 12:51

xs123

Re: Ubozí Slováci

Někteří Slováci jsou inteligentní - ještě za totáče jsme měli spolužáka, který během studia mluvil slovensky, ale když se oženil a rozhodl usadit na Moravě, okamžitě začal mluvit česky. Podle toho poznáte aroganci člověka, kdo není arogantní, přizpůsobí se. IT bývají v klidu...to bývá taková zvláštní skupina lidí .

0/0
25.10.2010 13:40

satyyy

Re: Ubozí Slováci

..ubohí? akože preto, že si v Košiciach trúfli napísať ŠTUDENTSKÚ prácu na slovenskej fakulte po slovensky? Alebo preto, že boli tak dobrí, že ich vzali do IKEM?Alebo, že výsledky publikovali už ako študenti viac, častejšie a v impactovaných časopisoch?Nie je úbohý ten, čo odpíše ako lekár komplet prácu od medikov? Že podvádza nielen tak, ale dokonca mení poradie pri citáciách v článku a z deviateho, osmeho miesta sa len tak prehodí na prvé?Alebo ten čo sa v rádiožurnále vyhlási za prednostu v Anglicku, aj keď je sám uvedený ako predposledný a konzultant teda rádový lékař na ich domovskej stránke?Stačí trochu googliť:http://www.renal.org/unit/?c=stgeorgesConsultants:Physicians Dr D Banerjee, Dr D Jones, Dr I MacPhee, Dr SR Nelson, Prof D Oliveira, Dr J Popoola.Surgeons Mr E Chemla, Mr N Kessaris, Mr J Fronek, Mr Morsy . Prednosta Anglicka.A áno je to hanba a úbohé ale konanie niekoho iného nie dr. Adamca, ktorý na Čecha neschoval švejkovsky hlavu do piesku,ale povedal ako sa veci majú

0/0
25.10.2010 22:03

xs123

Jeden ročník

je asi 100 tisíc lidí, z toho minimálně polovina co tři roky obhajuje nějaký titul(Bc dělá dneska každý). Kdyby i jenom toho BC, tak je to 50 tisíc prací ročně. Řekněme, že počet udělených ostatních titulů bude třeba poloviční, než bakalářů, tak to bude dalších 25 tisíc. A to si někdo myslí, že v naší zemi vznikne ročně 75 tisíc originálních prací? A z toho řekněme 25 tisíc původních vědeckých?

0/0
25.10.2010 11:26

svatej_

Re: Jeden ročník

Kdyz zadate 1000 lidem zpracovani naprosto stejneho tematu, myslite, ze vznikne naprosto stejna prace? Myslite? Myslel jste vubec nekdy a vite co to znamena?

0/0
25.10.2010 11:36

xs123

Re: Jeden ročník

Vůbec nemyslím. Podle tebe má cenu ovšem totéž napsat třemi různými větami. Třeba jeden napíše - zelený svetr, druhý   svetr v zelené barně a třetí pulovr zelené barvy. Obsahově pořád to samé, to už si mohou ušetřit námahu a jedoduše to od sebe opsat a napsat všichni tři zelený svetr. Cesta, jak nebýt nařčen z plagiátorství, je tytéž věty jinak sestylizovat, a je to. To bude další stupeň zaručeně originálních prací.Už se těším.

0/0
25.10.2010 12:07

svatej_

Re: Jeden ročník

Nerozumim, co chcete dokazat. Omlouvate plagiatorstvi? A krome toho, ze vam chybi vychovani a kazdemu v teto diskuzi tykate, nedokazete zrejme vubec rozlisit profesionalitu a vedeckou uroven. Soudite lidi podle toho, odkud pochazeji, co dokazou? Je pro vas dulezite, jak se oblekaji, jaky vliv maji na podrizene a na ostatni se divate skrz prsty?

Jak jsem uz psal, i kdyz bude 1000 lidi delat praci na stejne tema, nemuzou vzniknout stejne formulace, stejne rentgenove snimky ani stejne grafy. Formulace muzou mit podobny vyznam, grafy stejny tvar. A kazdy autor je schopen dokazat, odkud cerpal data na svoji praci, pokud je neukradl.

Proc bych mel verit nekomu, kdo se schovava na univerzite v UK a najednou chce u nas delat karieru, vic nez cloveku, ktery u nas nekolik let vede prestizni zarizeni?

0/0
25.10.2010 12:55

xs123

Re: Jeden ročník

Máš problém s tykáním? Nevím, proč by se mělo svatému vykat. Chce to jenom trochu se oprostit od vlastního nabubřelého já, a pokud to nedokážeš a uráří tě, že jeden nick tyká drihému niocku, tak radši nepoužívej tyhle moderní vymoženosti, kde v podstatě nikdo není ničím askutečně jsou si v diskuzi všichni rovni. Myslet si, že mohou jenom v Česku ročně vzniknout desetitisíce originálních stran textu na několik odborných témat, je čiré pokrytectví. Studenti dneska přestylizovávají staré tisíckrát ověřené odborné publikace jenom proto, aby je počítač nevyhodnotil jako plagiáty. Bohužel potom ty nové formulace ztrácejí  někdy i smysl. Lidi soudím také podle toho, jak se oblíkají, vadí mi nemytí, neupravení, vždyť zevnějškem také vypovídáme o tom, jací jsme.To, že soudím experty podle toho, odkud přicházejí, je podobná nutnost jako soudit zboží podle toho, kde bylo vyrobeno. To je ta -značka.

0/0
25.10.2010 13:37

xs123

Re: Jeden ročník

A nejvíce mně vytáčejí experti v důchodovém věku, kteří přicházejí z firem, které zkrachovaly, neboli které byly těmi experty přivedeny ke krachu. A nejlepší je, když potom učí management...;-D

0/0
25.10.2010 13:47

svatej_

Re: Jeden ročník

Vazema madam XY, ty me urazit nemuzes, podle toho, co pises, mi te muze bejt maximalne lito.

Opisovala jsi svoji praci ke svymu titulu, takze mluvis z vlastni zkusenosti? Nedovolil bych si hazet takhle lidi do jednoho pytle. Jestli nekdo opisuje a krade dilci vysledky a fotky do diplomky aby nekde moh delat titulovany urednicky trdlo, nebudu soudit ty ostatni, co se svoji praci venovali odpovedne.

Nevim kde pracujes, ale jestli delas pomocnou sestru nekde v nemocnici, tak lituju vsechny, co se ti dostanou do rukou. Presne kvuli tomu kazdej nadava na cesky zdravotnictvi. Radsi odjed na zapad, tady je takova spina vsude, na zapade uz na tebe cekaj.

0/0
25.10.2010 13:54

xs123

Proč se pořád všichni diví

Honba za tituly vrcholí, co Čech, to nějaký titul. Spisuje se spousta prací, a kdo má pořád vymýšlet něco nového a nového? Ve výzkumu je dneska důležitější napsat práci nebo článek, prostě práci papírově prodat, než skutečně něco vyřešit, také proto, aby mohl existovat obří aparát úředníků, komisí a hodnotitelů a ti se měli čím živit. Takový docent na vysoké škole věnuje skutečně vědecké práci jestli 20% ze svého času a energie, to ostatní padne na shánění grantů, psaní žádostí, posuzování jiných žádostí, organizaci administrativy apod.Problém je sehnat peníze na výzkum, prostě přesvědčit úředníky a hodnotitelské komise, ale už není problém to vyřešit.

0/0
25.10.2010 11:14

antigogo

Re: Proč se pořád všichni diví

Máte pravdu. To ale tady nevysvětlíte.

0/0
25.10.2010 12:07

noorange

Re: Proč se pořád všichni diví

proč si myslíte, že to tu  nevysvětlil? Je to naprosto logické, protože se v tomto státě nemyslí zase vše tak vážně, aby to k něčemu slušnému vedlo.

0/0
25.10.2010 13:31

noorange

takovejch bylo, je a bude

jen měli větší štěstí... Bůh ať nás ale ochrání od tohoto doktora (nikoliv lékaře a  je jich taky dost...)

0/0
25.10.2010 10:07

libl3

Tu práci jsem napsal já a všichni opisují ode mne!!!

0/0
25.10.2010 9:59

petrph

takže tomuhle se říká věda??

Ono přece nejde o to kdo od koho opsal závěrečnou, disertační práci. Jde o to kdo se skutečně může prokázat dlouholetým prováděným výzkumem, ukázat stovky stran protokolů z tohoto výzkumu, výsledky stovek jednotlivých prováděných testů, atd atd Potom by to bylo hned jasné. Ale jestli mají obě strany akorát tu disertačku, kterou si první přeložil a opsal ze zahraniční literatury a ten druhy opsal od prvního, tak ať jdou oba do ...;-D

0/0
25.10.2010 9:50

Genial

pise se z IKEMu...?

Opsal jste od nás disertační práci, obvinili lékaři z IKEM svého kolegu... Hele ctou to vubec po sobe a umej cesky?

0/0
25.10.2010 9:28

czmarioposmrti

Re: pise se z IKEMu...?

Ac na chyby a nespravne formulace upozornuji pomerne casto, v tomto pripade to bude OK, je pripustne zkratky nesklonovat...

0/0
25.10.2010 9:53

REMET

Re: pise se z IKEMu...?

IKEM je zkratka :-)

0/0
25.10.2010 10:25

McCheese

bordel

Lidsky hnuj se nevyhne zadne profesi, byt tim Fronkem, tak se stydim za svou disertacni praci. a btw melo by se to psat v anglictine.

0/0
25.10.2010 9:17

yndes

Pan plagiátor

mluvil dnes ráno krátce na Radiožurnálu. Už jen v éteru působil arogantně, vykřikoval cosi o celoživotním poškození pověsti, vyhrožoval právníky. Působil na mě tak, že medicína je pro něj jen zdrojem honění si vlastního ega. Bál bych se svěřit takovému lékaři. Slovo dostal i protikandidát, ten naopak mluvil velmi rozvážně a klidně, přesně jak se sluší na doktora, který má v rukou život pacienta před vážným zákrokem. Takového bych se nebál. Nikoho neobviňoval, jen okrajově a velmi diplomaticky vyjádřil přesvědčení, že "celá kauza se vyřeší". Člověk na svém místě.

0/0
25.10.2010 9:01

xs123

Re: Pan plagiátor

Takže hodnotíš lékaře podle toho, jestli jedná slušně nebo neslušně, jestli působí sympaticky nebo ne. No - pěkné kritérium.  O spolupracovnících z Košic vím své. S jedním docentem z Košis mám velice zlé osobní zkušenosti z let 1985-1990 a s druhý profesor potopil katedru, kde dělám, teď. Nicméně se nedá paušalizovat.Zajímalo by mne, z peněz kterého státu se ten výzkum dělal.

0/0
25.10.2010 10:07

huh

Re: Pan plagiátor

"O spolupracovnících z Košic vím své." Tak vy soudíte podle toho, odkud kdo je. To je podle mne daleko horší. Já nemám důvěru k lidem, kteří si do nicku dají "x" ...;-)

0/0
25.10.2010 10:29

xs123

Re: Pan plagiátor

No soudím. Třeba když tady přijede expert na automobily z Ghany a expert na automobily z Německa, tak určitě je velmi pravděpodobné, že ten z Ghany bude stejně dobrej jako ten z Německa, že jo! Je to možná blbé, ale já třeba radši nekupuju jídlo z Polska, poněvadž jsem párkrát narazila na humus a šmejd. O věcech z Číny radši nehovořím, bohužel občas nejde se tomu vyhnout. Prostě nemám důvěru k "expertům" ze zemí a oblastí, které jsou na tom hůře než my, a to si o slovenském zdravotnictví prostě myslím.

0/0
25.10.2010 10:51

antigogo

Re: Pan plagiátor

To je posloupnost: čeští lékaři v Anglii, slovenští v Praze. A on se diví........

0/0
25.10.2010 12:10

xs123

Re: Pan plagiátor

Na Slovensku ukrajinští a na Ukrajině nikdo. Přičemž směrem na východ klesá délka dožití...

0/0
25.10.2010 13:44

Džordžíno987

Bohužel nejde o nějaké opisování

Všimněte si, vážení, že informace v tisku, že "Adamec měl mít údajně připomínky k okolnostem nákupů zařízení pro nemocnic". Je známá věc, že přes určité nemocnice MZ řízené Šnajdrem a Kabátkem za pomoci "kompletátorských" firem tunelovalo evropské (ale i naše) fondy.

Nově zvolená senátorka Dernerová už ví své (vyhodili ji z nemocnice, když ukázala na předražené nákupy) a teď to má být profesor Adamec. Ty lidi na MZ i ve vedení IKEM (dosazení Šnajdrem) jsou jen hromada lidského hno-je. Např. současný Šnajdrův kůň Malý se do židle dostal poté, co odstoupil "z osobních důvodů" další uznávaný odborník, Štefan Vítko. Muselo mu být fyzicky nevolno, když zjistil, jak se v IKEM perou peníze. A teď je na řadě Adamec.

Takže - skutečně o nějaké práce na potkanech jde až úplně nakonec.

0/0
25.10.2010 8:57

Talpa europea

Re: Bohužel nejde o nějaké opisování

... bohužel je to tak. Stačí se kouknout na oddělění technické správy. Zdejší pan náměstek Breda je taky zajímavá osobnost. Kdopak asi stoji za firmou Phare?

0/0
25.10.2010 9:34

Petrssn

Re: Bohužel nejde o nějaké opisování

Prof. Adamec se ve světě neztratí...kdyby to tu pro něj dopadlo špatně...Navíc bude za svoji práci důstojněji ohodnocen!!! Odejde s ním spousty kvalitních lékařů...!!!

Kdo ZTRÁCÍ,jsme my VŠICHNI !!! A velet tomu bude zase nějaký arogán...Je to nechutné,ale děje se to stále! Jak pak může někdo navrhovat,že se zruší tarify a odměny bude přidělovat zase nějaký AROGÁN...!!!RvRvRv Držím pěsti pane profesore! Hodně štěstí a pevné nervy :-).

0/0
25.10.2010 10:16

neandrtálec

A což teprve ten chlap, co vymyslel kolo.

Tomu muselí unikat prebendy, jestli to nená patentované.

:-)

0/0
25.10.2010 8:25

Libor76

šmejdi

troufnu si říct, že poškodí, ať už se ukáže pravda jakákoli, i samotné aktéry,

no comment :-(

0/0
25.10.2010 8:23

anozavislak

Re: šmejdi

To je bohuzel pravda.

Zijeve ve spolecnosti, kdyz jiz lide z lennosti neumi rozlisovat pravdu a tak radsi odsoudi obe strany sporu.

Sam jsem to zazil na vlastni kuzi.

Nejlehci cesta jak prijit o pratele, je pozadat je o podporu kdyz vam hrozi neco podobneho.

0/0
25.10.2010 9:07

piters40

divim se

v dnesni dobe..obrazky zmenim a grafy upravim, stylizaci si necham udelat znovu kdyz se mi nechce a nova prace je na svete...ale kdyz uz jsou tak lenivi a nebo umi jen copy a paste tak se nedivim ze se po ranu i zasmeju....jen me mrzi ze az se nekdy dostanu takovemu pod ruce tak to pocitim asi poradne i na sobe..ty rychlokvasky..

0/0
25.10.2010 8:01

Talpa europea

Re: divim se

... když on je ten Fronek tak pitomej, ze tam nechal i slovensky slovicka. Mel jsem s nim tu cest a muzu s klidem prohlasit, ze je to arogantni, namyslenej pitomec.

Nicmene je dost dobre mozne, ze bude ve funkci potvrzen, protoze soucasne vedeni IKEM je jedno velky srocko, proti kteremu se pan profesor odvazil ozvat (stejne tak jako ekonomickyj namestek, ktery letel taktez).

0/0
25.10.2010 8:10

Sulthan

Re: divim se

To by mu stejne moc nepomohlo. Pokud ten vyzkum nedelal, tak ty slovaci budou mit 10x vic podkladu nez on a lehce dokazou, ze u nich jde o original.

0/0
25.10.2010 8:44

sámvelkýmao

no

proč nefunguje nějaká instituce,něco v duchu patentového úřadu,kde by si každý svoji práci zaregistroval a bylo by vše jasné.číslo,datum registrace,no a kdo přijde s něčím potom,má holt smůlu.jenže ono je to asi naschvál tak udělaný,aby mohly vznikat dohady................jako všechno v této republice..........složité,neprůhledné,podvodem zavánějící..............

0/0
25.10.2010 7:30

llynx

Re: no

Tady nejde o opsání práce ,ale o opsání výzkumu v práci.

0/0
25.10.2010 7:54

tyrael

Za tuhle praci nekdo dostal PhD.???

To je vysmech vsemu, tohle je prace na studenstke urovni na par mesicu, urcite ne prace spickoveho lekare na 3-5 let. Ale koukam ze to PhD. Ziskal v Olomouci, takze se ani moc nedivim. Tohle je fakt k smichu, za studrntske prace se rozdavaji "prestizni" PhD.!!! To si ho rovnou mohl koupit pres internet z Kostariky!!! PhD. Okamzite odebrat at uz je Fronek autor ci neni a navic rozprasit vedeckou radu v Olomouci a hlavne toho kdo mu u tehle slataniny delal oponenta vyrazit na minutu!!!!

0/0
25.10.2010 7:11

llynx

Re: Za tuhle praci nekdo dostal PhD.???

Jo celkem ty lidi byli tři. Dvojice co to dělala dohromady a jeden co to údajně opsal.

0/0
25.10.2010 7:53

McCheese

Re: Za tuhle praci nekdo dostal PhD.???

R^souhlas

0/0
25.10.2010 9:16

Sub7

Re: Za tuhle praci nekdo dostal PhD.???

Zřejmě jste to pečlivě prostudoval a jste v té věci fundovaný odborník. Já ne, takže mi nezbude, než věřit takové kapacitě, jako jste Vy. A pochlubíte se, co jste vykoumal Vy?

0/0
25.10.2010 10:04

McCheese

vyberove rizeni

Dalsi vec co nechapu: na strankach ikemu, neni pod odkazem "kariera" jedina zminka, ze se hleda novy prednosta, je tam par anonci na volna mista sekundaru. Na zapade bezna vec, ma to byt verejne - uvedene na internetu. Sam delam ve zdravotnictvi a ten bordel v CR me obcas pohne zluci ;-€

0/0
25.10.2010 6:12

Buraking

Re: vyberove rizeni

Třeba to uveřejněné bylo, když to bylo aktuální. Dnes to aktuální už asi nebude.....

0/0
25.10.2010 7:02

tyrael

Re: vyberove rizeni

Vyberove rizeni uz skoncilo, ceka se az vysledek potvrdi redirel IKEM. Proto tam uz nic neni.

0/0
25.10.2010 7:12





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.