Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Ze škol musí zmizet diskriminace, ministerstvo se ale ke změnám nemá

Ministerstvo školství musí odstranit diskriminaci z českých škol. Zavázalo se vládě a nutí ho k tomu i Rada Evropy. Odborníci, kteří se začleňováním znevýhodněných dětí do hlavního vzdělávacího proudu zabývají, mají ale obavy. Podle nich to pro současné vedení ministerstva přestává být prioritou.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Arkadij L. Turagyn - anarchyst

Chápu to správně tak, že dementnímu dítěti bez

základních civilizačních návyků s IQ 47 musí pan učitel dát stejnou jedničku, jako vzornému žákovi s IQ 147 ;-D;-D?

0/0
27.10.2010 21:24

Diskutovat na iDmůžete neomezeně

prý je vážný problém, že tolik lidí by volilo DSss

no ale jestlipak ví, kdo je skutečnou příčinou toho problému?

0/0
25.10.2010 15:41

kostej_

Re: prý je vážný problém, že tolik lidí by volilo DSss

Kolik studentů bude asi volit dsss po tomto opatření? :-P

0/0
27.10.2010 21:19

mous007

Blbost

V současné době není možné na běžné základní škole učit 25 dětí bez specifických vývojových poruch a dalších 5 dětí s nima.

Těchto pět dětí si vyžádá plné nasazení učitele a zbytek (tj. těch 25) to odnese.

Pokud by se udělali podmínky - v každé třídě by byli ke každému dítěti se SVP asistent, pak není co řešit. Ale to je bohužel neúnosné z finančního hlediska.

0/0
25.10.2010 13:40

Krak

Nechápu,

celý článek je o tom, že je diskriminace údajně nutná... :-/

0/0
24.10.2010 19:35

Soininen

Pro mentálně postižené děti

které prokazatelně nejsou schopny zvládat ZŠ jsou tu speciální školy(zvláštní školy) tak tomu je a doufejme, že tomu tak bude i na dále. Tyto děti by výuku jen brzdily, při vší úctě, výuka by šla do kopru i z hlediska obsahu samotného a kvality jako takové. To by se pochopitelně nemělo týkat dětí které mají LMD a jsou schopni výuku zvládat, tam kde vybočují do extrému směrem dolů jim vypomáhat, respektive je motivovat k lepším výsledkům Děti s LMD se mnohdy zaměňují s dětmi mentálně postiženými ale to je mýlka. Tyto děti byť v jedné oblasti vybočují směrem dolů, v jiné to mají naopak. Proč se zbavovat potenciálně úspěšných lidí jen proto že třeba mají v určité oblasti prudké výkyvy. Takový Einstein by dle našeho pohledu byl za úplného de**la protože 2x propadl a kam to dotáhl a takových lidí je. Dle mého názoru by lidé s diagnózou Dyskalkulie měli mít speciální maturitu na míru, například by místo maturity z NJ či Matiky maturovali třeba ze společenských věd.

0/0
24.10.2010 19:20

serz I.

...

Ano, chování vůči bílé většině je ve srovnání s cikány  diskriminující. Co si mohou dovolit cikáni, nemůže si bílej ani omylem dovolit .Cikáni, alespoň u nás (Pardubice) se dikriminujou svým chováním sami. Sociálka je v místní ZŚ "ob den" a stejně je to h...no platný;-O;-€  Bezmocného obyčejného člověka, na kterého stát a jeho bezpečnostní složky se.ou pak ovšem napadá, zda jim třeba neposadit na střechu ... "cenzura z důvodu politické korektnosti " Rv

0/0
24.10.2010 17:08

pivovarský chasník

Další

z důkazů toho, že EU v této podobě je pro budoucnost jednoznačně neživotná.

0/0
24.10.2010 16:24

jayvee

Nemusí

Nemusí. Dřív byl blbej, dnesk je nemocnej... A tak neni divu že úroveň vzdělání má klesající tendenci... Rv

0/0
24.10.2010 15:56

Medvědice se vrací

lehké mentální postižení

"Změnit by se mělo například to, aby ředitelé a poradny neposílali do speciálních (bývalých zvláštních) škol děti s lehkým mentálním postižením, které tam nepatří,"

Lehké mentílní postižení už je IQ 70 a méně

No to ty školy budou pěkně vypadat

0/0
24.10.2010 12:09

Fai Rodis

Re: lehké mentální postižení

To je nemozny ukol. Protoze vzdelat v jedne tride deti, jejichz rozdil IQ bude 40-50 bodu  je nad lidske sily. rekla bych, ze nejvic to odnese paradoxne ten prumer, protoze je nikdo nebude "tahnout" vys, ale sestrkovat dolu.  A oni si budou myslet, ze ta nizka uroven uplne staci, takze nevyuziji ani sve vlastni schopnosti. Vite, doufam, co to bude znamenat, kdyz prumer, ktereho je v populaci z definice nejvic, bude takto shozen dolu?

Tech par nejchytrejsich nejspis utece vcas.

0/0
24.10.2010 16:14

freak5

...

To jako, že se kvůli mentálnímu průjmu nějakého pomateného byrokrata z EU, se budou muset moje děcka tzv. "dobrovolně-povinně" nechat stáhnout, v zájmu nějaké nefunkční myšlenky multikulturalismu, pod průměr nějakými etniky na úrovni troglodytů, postrádajícími mnohdy byť i jen základní hygienické návyky?

Tak na to zapomeňte. S prvním příchozím etnikem, totiž z dotyčných škol(doposud nezatěžovaných podobnými individui) začnou mizet děcka lidí, kterým na jejich dětech záleží.;-€;-O:-P

0/0
23.10.2010 22:13

Finrod Felagund

Re: ...

Za tohle nemůže EU, Vy nedovzdělanče. To s EU nemá nic společného.

0/0
24.10.2010 12:57

Fai Rodis

Re: ...

Ne? Fakt? Tak proc nas EU kara, ze malo integrujem?

0/0
24.10.2010 16:04

zdeseny obcan

Re: ...

Rada Evropy nepatri pod EU. Je to, rekneme, jeji predvoj v prosazovani tech nejvetsich nesmyslu.

0/0
28.10.2010 10:33

tmf

ano

musí zmizet dítě musí mít právo sníst si svoji svačinu kterou mu připravím

0/0
23.10.2010 20:34

2Mac7

rasismus

Tak já myslela, že jde o pomoc všem dětem s lehkým mentálním postižením, bez rozdílu barvy pleti , a pak se dočtu : "Jediné, co ministerstvo v ohledu k ROMSKÝM  dětem udělalo, byla jakási inspekční cesta po severočeském kraji, ........". Tak jak to je s tím našeim státem je rasistický nebo ne ?

0/0
23.10.2010 20:16

lokut99

Lituji studenty,kteří budou multikulturně obohaceni

...obohaceni o vši, žloutenku, okrádání a fyzické útoky. Zároveň lituji učitele, kteří je budou učit. Ti mohou očekávat vyhrožování, výmluvy a jen problémy s jistou diskriminovanou skupinou obyvatelstva.

0/0
23.10.2010 19:40

Dunja

Re: Lituji studenty,kteří budou multikulturně obohaceni

Abychom zase vše nesváděli na multi. Aby to nevypadalo takto -Kdybyste neměli tam toho..(každý si doplní) tak budeš mít samé jedničky, i když dítě je lempl nebo na něj kašlete. Myslíte že většin.dítka jsou geniální andílci, jděte na exkur. do škol.

Co je problem - norm.třida minim 20 dětí. Určitě se tam najde několik dětí s dis- , 1 nezvládnutelné, dítě ze Špan,  jehož rod neumí česky (ze Záp E téměř všichni), Rus- rodiče se špat.češ, jedno dítě - bilingvní, 1 nadprům intelig. Takovou třídu zvládnout, rozdělit pozornost bude chtít super učitele. Ještě učitelce přidáme dítě s nižšími ment. schopnostmi bez asist., aby se nenudila. A tak mnoho rodičů bude muset děti učit doma nebo hledat doučování. Budeme diskr my rodiče bez ohle na multi, kteří s dětmi sedí každý den nad úkoly a nedostačně vysvětl. látkou!

Pozn. vši dnes jdou hlav po těch čistotných na ty špin jsou už rezidentní ;-(

0/0
24.10.2010 15:44

Fai Rodis

Re: Lituji studenty,kteří budou multikulturně obohaceni

Tak si vzpominam na moje skolni leta, kdy jsme koncem 50. a zacatkem 60. let sedeli ve tride po 33-35, s frontalnim (dnes tak fujfujfuj vyucovanim) bez koberecku a prace ve skupine a prekvapive jsme se vsichni neco naucili, kdo projevili aspon trochu snahy.

Ti intelektem mene pozehnani se vyucili, ostatni kraceli zivotem na prumyslovky, SVVS a dale i na univerzity a jak ted po 45 letech od skoncenin skoly na schuzkach koukame, tak jsme se v 90 % uchytili vsichni.

Zda se, ze pro prumerny vzorek populace, jimz nase tehdejsi trida nepochybne byla, si ta zakladka nevedla vubec spatne...:-P

0/0
24.10.2010 16:04

Dunja

Re: Lituji studenty,kteří budou multikulturně obohaceni

Možná také bylo informací méně a pokusů o alter. učení. Nás bylo  jen 24. A hlavně se nerušili učnáky, protože je režim podporoval možná více než vyšší vzdělání. A mnoho těch co zklamali na základce si dodělali maturitu třeba na učnáku. Mnoho námi "inteligentními" spolužákami opovrhovaných na tom pak skončilo i lépe.

A krom toho ted je písemka ne ze znalostí, ale z toho zda vylušíte křižovku, přesmyčku, skrývačku a tudíž odpovíte tak třeba na hl. m. Evropy. A nemusíte se učit a kdo se učil, ale nabaví ho křižovky má smůlu.;-)

0/0
24.10.2010 16:24

Fai Rodis

Re: Lituji studenty,kteří budou multikulturně obohaceni

Hlavne rezim byl tenkrat mnohem realistictejsi v odhadu poctu lidi, kteri na to vyssi vzdelani opravdu maji.

Predstava EU, ze 40% populace bude mit vysokou skolu, je usmevna. Pravda, dle jmena to mozna vysoke skoly budou, ale nemeli bychom si lhat do kapsy - ti absolventi budou horsi a mene uzitecni, nez  clovek poctive vyuceny s maturitou.

0/0
24.10.2010 16:46

Dunja

Re: Lituji studenty,kteří budou multikulturně obohaceni

Souhlas. jsem pro 100% VS. A aaaž budeme potřebovat v bytě a v domě něco opravit, pořídíme si raději nový a ten starý necháme rozpadnout. Ledničku vyhodíme a koupíme novou atd.;-D Kupodivu třeba právě v Dánsku, můžete najít u popelnic spoustu funkčinch a neopotřeb věcí.

Ale kdo nám vypěstuje obilí a zadělá na chleba asi znuděný VS a přiměřeně si ke svému vzdělání nechá zaplatit. ;-)

Mimochodem znám v Egyptě zemědělce, který je profesor na státní VS, ale z vš platu by 5člennou rodinu neuživil a tak ještě chová husy. To jen pozn. pro naše ufňukané státní uředníky.

0/0
24.10.2010 16:55

Lumpíí po banánu 1

v ČR chybí

více škol pro velmi inteligentní děti. Ty se na prvním stupni opravdu trápí :-(

0/0
23.10.2010 19:06

zajicek8

Re: v ČR chybí

Problém je v tom, že v první třídě se většina dětí snaží. Ale už v druhé třídě je jich pár, co se nesnaží a jsou přesto hvězdy. A pak když narazí na strop( tj. už to nejde samo od sebe, ale aby se něco nového naučily, tak by si měly sednout nad knihu učit se a procvičovat), tak už se jim nechce vynakládat energii a spadnou do průměru nebo podprůměru.

Tady v tom vidím důvod malé obliby technických škol - tam totiž musíte pracovat, namáhat mozek, věnovat to mu dost času. A to dost "dětí" už nejenže neumí, ale pokládá to za újmu, protože to omezuje jejich čas a právo na "učení hrou".

0/0
23.10.2010 19:17

2Mac7

Re: v ČR chybí

já si naopak myslím, že technické školy jsou lepší ( a lehčí), protože se nemusíte drtit zas tak moc nazpaměť :-).

0/0
23.10.2010 20:19

mpes3

Re: v ČR chybí

ale bohužel děcka jsou ze základky naučené se učit nazpaměť místo nějakých logických konstrukcí. Technika rulez!

0/0
23.10.2010 20:24

Fai Rodis

Re: v ČR chybí

Ale trenink pameti je taky zakladni a dulezita vec. A neco se clovek musi naucit zpameti - vetsinou prave ty zaklady. Takze je to uplne v poradku. Odvozovani prijde, az kdyz je z ceho odvozovat.

0/0
23.10.2010 22:58

zajicek8

Aspoň tak

Alespoň že ministerská neochota má nějaká pozitiva.

0/0
23.10.2010 18:55

Cocotus________Interruptus

A co na to soudruzi z Kanady?

Zaskočeni chováním romských žáků a jejich rodičů jsou učitelé ve školách v Kanadě, kam v poslední době odešly z Česka tisíce Romů. Romské děti se podle kantorů liší od ostatních přistěhovalců tím, že mnoho z nich nejeví o školu zájem a k učení se stavějí vlažně, mnohdy až podezíravě. Kanadský deník Toronto Star napsal, že malí Romové vykazují nulovou znalost angličtiny, chabý vztah ke škole a ve srovnání s vrstevníky jiných národností omezené znalosti.

http://www.novinky.cz/zahranicni/amerika/185732-romske-deti-z-ceska-delaji-kanadskym-ucitelum-tezkou-hlavu.html

http://zpravy.idnes.cz/kanadsky-denik-skoly-si-nevedi-rady-s-liknavosti-romskych-deti-z-ceska-1zp-/studium.asp?c=A091129_164255_studium_abr

;-DRv

0/0
23.10.2010 18:16

Lumpíí po banánu 1

Re: A co na to soudruzi z Kanady?

ti učitelé nebyli seznámeni s tím, že je to cikánská mentalita. A namísto, aby se učitelé kulturně obohatili, tak se diví ;-D

0/0
23.10.2010 19:05

lokut99

Re: A co na to soudruzi z Kanady?

Osobně si nedovedu představit nějaká "Rómčata" (a to ještě původem někde z Rumunska), jak louskají parciální derivace a prezentují Archimedův zákon;-D I když na angličtinu budou určitě šikovní, taková spojení jako "Social benefits" jim půjdou sama od sebe...;-D

0/0
23.10.2010 19:54

Fai Rodis

Re: A co na to soudruzi z Kanady?

Parcialni derivace by mohly louskat takove nad 115 bodu IQ.

Pri prumeru 79 a rozptylu 15 jich bude v predmetne populaci 0.8%.

0/0
23.10.2010 20:04

lokut99

Re: A co na to soudruzi z Kanady?

;-DR^

0/0
23.10.2010 20:20

Fai Rodis

Re: A co na to soudruzi z Kanady?

Tak zase trochu prozenu svou oblibenou webovou aplikaci

http://onlinestatbook.com/chapter6/areas_normal.html

Kdyz se kouknu na ta procenta vzdelanosti mezi Romy, tak VS jich ma jen 0.4%, ackoliv potencial by byl skutecne treba tech 0.8 - ne kazdy VS musi byt PhD. Dale - stredoskolske ma jen 1%. Kdyz vezmeme vsechny nad IQ 105 jako potencialni stredoskolaky, tak by jich melo byt 4%. 

A vyucenych maji jen 7-12%, ackoli vyucit se nejspis muze kdokoli od 85 vejs -  coz posuzuji podle pozadavku na rekruty do armady USA. Takze mezi 85-100 bychom meli 26% romske populace.

Takze on by tu jisty potencial ke zlepseni byl, ne ze ne. Ale tou slabomyslnou a zcela mylne uchopenou integraci a snizovanim pozadavku se nikam nedostanem. Ani my, ani oni.

0/0
23.10.2010 20:55

lokut99

Re: A co na to soudruzi z Kanady?

Ta čísla mi připadají celkem reálná, i když ten počet "rómských" vysokoškoláků bych spíš viděl na 0,04 % z celé jejich populace:-) S tou integrací souhlasím, stát to vzal za špatný konec.Oni jsou totiž na úplně jiném vývojovém stupni(většina,neříkám všichni),nemuseli si vše vydobýt jako naši předci,nemuseli tvrdě pracovat,aby byli tam,kde jsou nyní.Jsou zvyklí jen dostávat dávky (a to nemluvím o kriminalitě atd.)a podporu.Proto by se měl změnit systém a společnost by je měla naučit,že nic není zadarmo a musí na sobě pracovat.Jenže pro vládu je pohodlnější nic nedělat,dávat jim dávky a mluvit o diskriminaci.Ovšem zda je takový systém dlouhodobě udržitelný, je otázka a můj názor je,že systém v současné podobě udržitelný není...

0/0
23.10.2010 22:48

2Mac7

Re: A co na to soudruzi z Kanady?

obávám se , že parciální derivace by nelouskala většina populace v ČR ;-D, Ten Archimedův zákony by ale snad zvládli

0/0
23.10.2010 20:23

Fai Rodis

Re: A co na to soudruzi z Kanady?

Ano, ten je uz na zakladce a navic ma docela dobre prakticke vyuziti, neni to zadna abstrakce. To by snad pochopil i simpanz (ovsem ne bonobo, ten pro same shuckani nemysli).

0/0
23.10.2010 20:45

lokut99

Re: A co na to soudruzi z Kanady?

To jistě ne, uvedl jsem to jen jako příklad:-) Pamatuji si, jak mi jeden spolužák ze základní školy vyprávěl, že s ním do třídy chodilo jedno "Rómče", vlastně "mladík" a když byli ve 4. třídě, onen "mladík" měl problémy téměř ve všech předmětech, prostě nechápal matematiku, češtinu, přírodopis a další předměty a nakonec ani nedostudoval. Pointa je v tom, že tito "mladíci" můžou mít klidně 10 asistentů, ale stejně většina z nich nepochopí základní předměty, které se učí na ZŠ. Jak potom můžou chtít, aby se z nich stali doktoři, inženýři, architekti nebo bankéři? Viděl někdo nekdy "rómského" vědce,který někdy něco objevil?Nebo "rómského" účetního?Já tedy v životě ne...A rozhodně to není o tom, že by jim někdo zakazoval studovat nebo nedal příležitost. Spíš je to o tom, že většina z nich je na jiném vývojovém stupni, asi takovém, jako Slované oproti Římanům ve 4. století našeho letopočtu.

0/0
23.10.2010 22:40

2Mac7

Re: A co na to soudruzi z Kanady?

Chodilo-li s ním až do 4. třídy, bylo docela úspěšné

0/0
23.10.2010 22:52

Fai Rodis

Re: A co na to soudruzi z Kanady?

Se synkem chodil na zakladku jeden z uplne integrovane rodiny a pak udelal maturitu na obchodni skole a ted dela nejakeho maklere, pokud vim. Ale ten zadnou pomoc nepotreboval - uplne normalni kluk. Bohuzel zname jen tento jediny pripad...

0/0
23.10.2010 23:03

eltanin

Re: A co na to soudruzi z Kanady?

Parciální derivaci se zvládne naučit cvičená opice, kdežto Archimédovu zákonu správně nerozumí 9 lidí z 10, kteří si myslí, že ho znají. ;-)

0/0
25.10.2010 20:57

petr88

A nebylo by lepší

zrušit státní školy a nechat jenom soukromé? Tam se musí platit, a to u romů nehrozí. Ať si ty všechny organizace, co sajou peníze  na nepřispůsobivé, ty školy financujou sami. Myslím, že by stačilo, o něco menší daně, lidé mají peníze zpátky.

0/0
23.10.2010 17:56

Zedicus

Re: A nebylo by lepší

To by na to doplatily, ale i ti méně majetní, kteří takové problémy s kázní a schopnostmi svých dětí nemají. Všeobecně by národ zhloupnu.

Mýt blbej národ se vyplatí ještě možná v monarchii, kde vládce rozhoduje sám, ale ne v demokracii kde má hlás každý blb:-D

0/0
23.10.2010 18:04

Zedicus

Re: A nebylo by lepší

doplatili (i)*

0/0
23.10.2010 18:04

Amoniak

Re: A nebylo by lepší

Já bych tedy blbej národ nemyl:-P ani v monarchii.

0/0
23.10.2010 19:15

duhacenzor

Re: A nebylo by lepší

Nebylo, povinné jediné a jednotné státní školství je výmysl 18.století a jeho základním a jediným účelem bylo (a je i dnes) zajistit státu aby mohl vymývat dětičkám mozky jednou jedinou povinnou předepsanou státní ideologií, ne nějaké jejich vzdělávání. Za mne to byl marxismus, dneska mají z marxismu vzešlý multikulty, předtím různé ty "osvícenství" a "liberalismy". Takže tatíček stát se školství nevzdá, to by mohlo ohrozit výsady mocných mnohem více, než nějaké volby.

0/0
23.10.2010 18:27

Fai Rodis

Re: A nebylo by lepší

Aha. Tak proto se ucili cist, psat a pocitat...

0/0
23.10.2010 19:49

kostej_

v té definici je asi myšleno

s ohledem na jejich specifické potřeby... :-P

0/0
23.10.2010 17:43

kostej_

sociokulturně znevýhodnění

to je nějaký nový termín, znáte někdo přesnější definici?

0/0
23.10.2010 17:28





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.