Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Exemplárně souzeni nebyli, míní o žhářích odborníci. Klaus nesouhlasí

Tresty kolem dvaceti let, které soud uložil čtveřici extremistů v kauze žhářského útoku ve Vítkově, odborníky nepřekvapily. Podle politologa Miroslava Mareše i právničky Kláry Kalibové, která dlouhodobě sleduje ultrapravicovou scénu, nejsou tresty exemplární, ale odpovídají závažnosti činu. Prezident Klaus je ale opačného názoru.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

arogancemoci2

IDNES OPĚT LŽE A DEHONESTUJE KLAUSE

"KLAUS: TRESTY JSOU PŘÍLIŠ VYSOKÉ" KDE A KDY TO ŘEKL? PROČ LŽETE??????

"Výše trestů se mi zdá nečekaná, nečekaně vysoká," řekl prezident Václav Klaus. Ano, takto to řekl, ale to nemusí znamenat, že by mu tresty připadaly vysoké, může to znamenat, že je překvapen "nebojácností" soudce. Jenže taková interpretace se soudruhům z idnes nehodí.

0/0
24.10.2010 21:44

denny2006

každý má právo na spravedlivý proces!

exemplárně soudit v demokratickém právním státě nelze,též nelze vynést exemplární trest. Trest má plně odpovídat vině. Jestli-že obžaloba zněla podle §  vraždy,soud toto neměl vůbec soudit,hodit to aktivistické madam stát. zástupkyni na hlavu,nebo tento § přehodnotit.

0/0
23.10.2010 12:58

Streit

Klaus má pravdu

http://streit.blog.idnes.cz/c/160684/Lidova-spravedlnost-exemplarni-tresty.html

0/0
23.10.2010 12:37

arogancemoci2

Re: Klaus má pravdu

V čem má pravdu?

0/0
24.10.2010 21:45

b arbudo

Už nadpis článku odporuje rozsudku ...

... nebyli souzeni jako žháři, ale jako vrazi ...

0/0
22.10.2010 11:34

Naked and petrified

na co vsechno pan Klouz taky dneska neam nejaky nazor...

...to je opravdu s podiverm. V mezicase se stali odbornikem na pravo.

Kazdy, kdo planta o moc prisnem trestu, by se mel podivat na nasledky cinu. A ze byl cin umyslny, o tom neni pochyb. Chovani hosku a jejich klanoveckem mlceni zase napovida neco o smeru, ze ktereho prisly pohnutky.

0/0
21.10.2010 23:41

H8USuckers Reloaded

Re: na co vsechno pan Klouz taky dneska neam nejaky nazor...

vzhledem k pravomocem prezidenta ČR, jako je jmenování soudců a odpouštění zmírňování trestů, jistě nějaké právní povědomí má, nebo určitě na to má lidi. Tak se div.... :-P

0/0
22.10.2010 12:29

denny2006

Re: na co vsechno pan Klouz taky dneska neam nejaky nazor...

popleto,čin byl úmyslný,ovšem čin žhářství,obecného ohrožení,nikoli vraždy,dle které byli souzeni!

0/0
23.10.2010 12:43

Prngr1

exemplární trest

je to exemplární trest a to je špatné

pokud to je přesně podle zákona, je špatný zákon

0/0
21.10.2010 19:55

Naked and petrified

Re: exemplární trest

...a pokud nemas pravdu, je chyba ve skutecnosti, zeano.

0/0
21.10.2010 23:38

NumLock

značka = zločin?

Já se přiznám, že mám doma kávovar Krups! To jasně evokuje název nacisty využívaného výrobce munice, kterou zavraždili milióny lidí - Krupp Essen! ;-D

0/0
21.10.2010 18:34

Fai Rodis

Re: značka = zločin?

Jezte kroupy.

0/0
21.10.2010 20:00

Deleter

Re: značka = zločin?

Ta firma normálně existuje Thyssen - Krupp Essen.

0/0
21.10.2010 20:34

Naked and petrified

Re: značka = zločin?

pokud ma clovek problemy se ctenim, tak mozna ano...

0/0
21.10.2010 23:42

JaromírP.

Jací odborníci

Spíše fundamentalisté

0/0
21.10.2010 18:25

Diskutovat na iDmůžete neomezeně

...pokus o vraždu na malém dítěti...

1) nebyl úmysl vraždy (a málo pravděpodobně i zranění)

2) už vůbec ne dítěte (ani jeho zranění)

tohle nedokážete ani omylem, takže je to exemplární proces

0/0
21.10.2010 18:22

Šulivajda

Exemplárně souzeni

Proces jako by z oka vypadl procesům z padesátých let !Byla to prostě politika !Když si romové hodí molotovův koktejl sami mezi sebou a jen náhodou to nevyjde tak se nic neděje.Pokus stejný ale žádný monstr proces se nekoná !!Jak je to možné ?Spravedlnost asi neplatí pro všechny etnika stejně Rv

0/0
21.10.2010 17:35

Astern

Důkaz

Jak senát dokázal, že cílem bylo vraždit, když dospěl k názoru...

Mít názor není důkaz, nebo je?

0/0
21.10.2010 17:12

H8USuckers Reloaded

Re: Důkaz

důkazem bylo tričko jaké si oblékli, zbytek je jasný, to už si soudce logicky odvodil ;-D

0/0
22.10.2010 12:30

Radetzki

Hon a čarodejnice

Soulasím, spáchali tresný čin,půjdou do basy.Jenom že:toto není exemplární trest ale silně to zavání politickými procesy v 50 letech,kdy bylo dávno před přelíčením rozhodnuto o výši trestu.To aby všichni viděli! Vždyť si uvědomme kolik trestných činů bylo kdy spácháno a tresty byly podstatně nižší a medializace  nebyla skoro žádná.Výši trestů ma na svědomí jen a pouze hysterie médií.Nic víc a nic méně.;-(

0/0
21.10.2010 16:16

Pepa z Hongkongu, sponzor ODS

Pan prezident Klaus

R^R^R^

0/0
21.10.2010 12:49

martin0669

Re: Pan prezident Klaus

jj ... on si klidně jde i proti proudu a své názory obhájí :)

nechci se znovu vracet na článek, ale uvedla iDnes jeho řeč nebo jen své přetlumočení? jeho řeč jsem četl v HN

0/0
21.10.2010 13:54

martin0669

Myslím, že se paní spletla

"Mají zdroj úplně někde jinde. Tím zdrojem je tolerance většinové společnosti k rasismu a xenofobii," je přesvědčena Kalibová.

já bych to spíš viděl na neschopnost systému, na dvojí metr společnosti ... a tím se víc nadává

rasismus  netoleruji, ale nelíbí se mi "diskriminace naruby" ... přehlížení policie a úřadů pokud se jedná o romy ... to je rasismus na většině (ať to zní blbě, tak je)

0/0
21.10.2010 12:46

Jyrkovo velmi pozdní odpoledne

Mám silný pocit, že pokud by romové dodržovali zákony,

byl by problém z poloviny vyřešen.

A pokud by romové byli za porušování zákona trestáni jako ostatní, byl by problém vyřešen zcela.

0/0
21.10.2010 12:44

Vojta365

Hledám tady na tom děsným serveru ....

článek o tom že by cikána odstoudili za rasově motivovanej útok. .... a  a nic... NEČEKANÉ!!!

0/0
21.10.2010 12:42

ReneZach

Na lavicích obžalovaných měli sedět

kromě nás všech taky všichni politici a odborníci kteří po celých dvacet let tolerovali tuhle nesmyslnou kocábovštinu, která nemohla vést k ničemu dobrému. Teď se všichni vyjadřují a dávají pokrytecká prohlášení do médií ale všichni tuto situaci zavinili svojí zbabělostí dělat něco pro nápravu včas.

0/0
21.10.2010 12:40

martin0669

Re: Na lavicích obžalovaných měli sedět

Kocáb to nezačal ... byli tu před ním jiní ... on ji dovedl na vyšší level :(

0/0
21.10.2010 12:47

tabak

proces sdělovacích prostředků

Je to ukázka politických procesů v padesátych letech a ukázka síly manipulace lidí sdělovacími prostředky. Že byl spáchán trestní čin je patrne ale s jeho kvalifikaci nesouhlasím.Nebyl zohledněn podíl černé rodiny na spáchaní daného skutku. Kdyby nekrádla, nenabourala se do cizího domu, ale  vedla spořádaný život nestalo by se to. Je značný nepoměr i informovanosti k trestním činům i brutálným spáchaných cikány vůči lidem a opačně. Nejsme informování jak pokračuje vyšetrování ubití kluka v Čechách, Zmlácení lidí v hospodě u Kroměříže a likvidace hospody a jiné. Jen pro ukázku s posledních dni. Na Slovensku byl zabyt člověk cikánem jen proto že mu nedal cikaretu, byly přepadlí dva mladý lidé c

bandou cikánů domlacený a vážne požezany na ´tváři a na těle. Jaké směšné tresty budou vynesené v těchto případech?

0/0
21.10.2010 12:26

Kudrnáčekabc

Re: proces sdělovacích prostředků

Tresty za pokus o vraždu jsou naprosto adekvátní! Vůbec mě nezajímá, zda postižení jsou bílí, černí, nebo zelení! Parta idiotských nácků nemůže v právním státě uplatňovat jakoukoliv svoji antipatii takovýmto zvrhlým způsobem. Ani doživotí bych se nevil, vážený tabaku!

0/0
21.10.2010 12:44

martin0669

Re: proces sdělovacích prostředků

souhlas s výši trestu ... žhářství je zvrhlost a na dům tuplovaná ... a je mi jedno zda tam bydlí třeba mimozemšťani

ale zase chápu druhou část jeho příspěvku: ukazují se jen ty útoky na menšinu, ale o útocích menšiny na většinouvou populaci se moc nepíše - ale je tu jasná příčina: strach z nařčení z rasismu ... proto nejednají policajti - vidí rezavé auto, sedum lidí, na střeše přivázaný bordel, v kufru taky něco a nic

zkuste zatroubit na romy "hrající si" na ulici ... to je nadávek, kopanců do auta

a za tuto "náladu" můžou spolky a politici, kteří si na tom zakládají kariéru a nerozlišují příčiny nebo je prostě nevidí

médiím se nedivím, že nepíší ... bojí se žalob ... podívejte se na politiky, kteří nazvou stav pravým jménem ... hned jsou za lumpy

0/0
21.10.2010 12:56

Nannius

Re: proces sdělovacích prostředků

kdyz jsou obeti tohoto brutalniho utoku takove bestie, proc nejsou stihani / souzeni? Mimochodem, ani kdybys mel jasne dukazy, ze tvuj soused je kombinace Hannibala Lectera a Marca Dutrouxe , nemuzes ho jit zlyncovat.

0/0
22.10.2010 11:29

mourning

..

chtěl bych vidět cikána kterej zabije schválně dítě, 22 let by nedostal v žádným případě.

viz. tento týden kdy cikán zabil dvouletý dítě svojí přítelkyně kladívkem, a ještě mu soud trest snížil...

sice to jsou magoři vypatlaný,ale mladý a blbý a 22 let je prostě moc

0/0
21.10.2010 12:03

2Mac7

Re: ..

to ale nebyl úmysl, zatloukal hřebík a kladívko mu nešťastne vypadlo z ruky a on z toho chudák byl v takovém šoku, že děcko ani neodvezl do nemocnice a teď s tím chudinka musí žít po zbytek svého života.

0/0
21.10.2010 12:06

Fai Rodis

Re: ..

Smrk.

0/0
21.10.2010 20:02

modra_kravka

Pan profesor by se měl spíše starat o kladení věnců,

příp. ohromovat zámořské studenty na "téma Český tunel bez krumpáče"! A nebo jim udělit milost, jako v případě táty Natálky, Kudrika. V opačném případě zasahuje do výkonné moci soudní!

0/0
21.10.2010 11:37

retkini

Re: Pan profesor by se měl spíše starat o kladení věnců,

tak výkonné nebo soudní? Komentování rozsudku už není zasahování:-P

0/0
21.10.2010 11:50

ReneZach

Re: Pan profesor by se měl spíše starat o kladení věnců,

Komentování rozsudků zasahováním opravdu není. Zatím. Kde to žiješ? V jaké totalitě?

0/0
21.10.2010 11:55

retkini

Re: Pan profesor by se měl spíše starat o kladení věnců,

žiju v Čechách. K rozsudku se vyjádřila kompletní politická reprezentace. Jen Klaus si dovolil mít jinej názor a je to špatně. Do procesu zasahoval? NE.

0/0
21.10.2010 11:58

ReneZach

Re: Pan profesor by se měl spíše starat o kladení věnců,

Do procesu zasahoval tím že dal milost Kudrikovi.

Nemuselo se to stát a nestalo by se to kdyby Kudrik pěkně jak měl poctivě seděl. Tady selhalo víc lidí a víc státních orgánů. Lidi nadávali že cikáni mohou všechno a nepomůže cikána ani chytit, stejně sedět nepůjde a krade dál. Kluci podlehli tomu všeobecnému naštvání a hodili si lahve na cikánské skladiště kradeného zboží, to je všechno. Bohužel ten objekt byl obývaný. Sedět by měli všichni kdo nadávali na cikány ale to technicky není možné, proto tenhle monstrproces a exemplární odsouzení.

Taky mám výčitky svědomí protože jsem spoluvinník. Nadával jsem na cikány několikrát. Mám špatné svědomí vůči těm čtyřem klukům, kteří těmto náladám podlehli a házeli ty molotovy.

Psáno v Bibli: Běda tomu skrze koho pohoršení pochází. Neměli bychom se stahovat a jako že my muzikanti a jakože my nic. Zkrze koho pochází pohoršení. Skrze těch kteří kradou a nerespektují nástup trestu nebo skrze nás co nadáváme? Nevím.

0/0
21.10.2010 12:08

retkini

Re: Pan profesor by se měl spíše starat o kladení věnců,

milost Kudrikovi dokážu pochopit.

0/0
21.10.2010 12:12

martin0669

Re: Pan profesor by se měl spíše starat o kladení věnců,

já taky :) ... jedna tragédie v rodině stačí

0/0
21.10.2010 13:43

Mouchard revival

Re: Pan profesor by se měl spíše starat o kladení věnců,

aha, takže násílí je legitimním projevem nesouhlasu?

0/0
21.10.2010 12:16

martin0669

Re: Pan profesor by se měl spíše starat o kladení věnců,

připravované a dokonané žhářství, pokus o vraždu (navíc ve skupině), rasově motivované, arogance ... co jiného čekat než horní hranici trestu

ano chtělo by to stejné tresty i na druhou stranu, ale to by tu nesměli být "kocábové"

bibli nekomentuju ... pohoršení ... spíš naštvání (slušně) na žháře ... podlehl - jeho blbost a nese za to trest

kdyby neměl dceru v nemocnici (milost dostal až po útoku), tak by asi těžko pan prezident milost udělil ... takže příčina milosti je útok a zranění malé holčičky.

Nevěděli, že je objekt obýván ... pochybuju ... to by jinak litovali

0/0
21.10.2010 13:52

Qíteček s modrým naslouchátkem..

Re: Pan profesor by se měl spíše starat o kladení věnců,

Že je média považovala za odsouzené před hlavním líčením, ti nevadí?

0/0
21.10.2010 11:52

2Mac7

Re: Pan profesor by se měl spíše starat o kladení věnců,

Zkus přemýšlet, než něco napíšeš.

0/0
21.10.2010 12:07

maharal1

zločin a trest

mimochodem kolik vyfasuje pedofilní úchyl za brutální vraždu mělého dítěte? Tak něco kolem deseti až patnácti let, pak si odsedí půlku a pustí ho za dobré chování s tím, že se bude na svobodě léčit, což ne každý z nich udělá, například úchyl Novák, který surově zavraždil malého kluka, poté, co se ze Slovenska zdekoval do Čech, jelikož na Slovensku léčbu odmítal  a nežral prášky, které měl, to jen tak na zamyšlenou, není to vše tak trochu o něčem jiném? I výše trestu;-€

0/0
21.10.2010 11:36

Mouchard revival

Re: zločin a trest

Novák dostal doživotí... nemel bludy...

0/0
21.10.2010 11:39

timothyleary

Zločin a trest.

Teoreticky bych chtel videt jaky tresty by padly kdyby tu vilku podpalili jini Voldemorti.Treba kvuli neplaceni lichvy.

0/0
21.10.2010 11:25

retkini

Re: Zločin a trest.

tos přehnal

0/0
21.10.2010 11:28

timothyleary

Re: Zločin a trest.

Co jsem prehnal?

0/0
21.10.2010 11:41





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.