Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Francouzští stávkoví profíci vysušili pumpy a rozvrátili dopravu „šneky“

Vyschlé benzínky, davy studentů v ulicích a nyní i "akce hlemýžď", při které řidiči kamionů blokují francouzské dálnice. Tak vypadá postup zřejmě největších světových profesionálů v demonstracích: francouzských odborů. Odmítají vládní penzijní reformu, která oddaluje odchod do důchodu. Stávkuje a demonstruje už více než polovina lidí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Darask

O Francii

se moc nemluví. Toto je světlá vyjímka. Vymyká se to EU z rukou

0/0
24.10.2010 13:12

vsetin

to jsou 2 věci

Jedna věc je oficiální věk penze a druhá skutečný věk odchodu do penze!!!X Např. v Rakousku je ofice 65 let, ale ve skutečnosti odchází v  58,9 letech X Mají prostě krácený důchod...   Ve Francii office v 60 letech, skutečnost ale stejná jako v Rakousku tj. 58,9 letech EU

0/0
22.10.2010 16:09

dudlop

Ve Francii ano-u nás ne??

Frantíci se postavili. U nás zdechl pes.. Za chvíli se odhlasuje důchod v 68 letech, ne? Budeme kafrat, napadat se v diskusích.. ale stávka? To ne-to by se tatíček Klaus mračil..:-/. Máme přece demokracii, ne? Fakt?? V tom případě je ve Francii ještě asi feudalismus.. dle našich politiků-a části veřejnosti. Smutné..

0/0
19.10.2010 21:59

Orthodox

Re: Ve Francii ano-u nás ne??

Ono je to také tím že stávkování je francouzský národní sport.Nemusíte hned kydat hnůj na naši zem, je to zbytečné a už poměrně trapné!

0/0
21.10.2010 11:15

LUBr.doktorka_bačkorka

Vždycky když slyším nějakého rozumbradu z vlády,

jak by se mělo jít do důchodu v 65 letech, tak si představuji ho z té pohodlné židle z příjemně vytopené místnosti jeřábem posadila na věž kostela, vedle jeho 65.roků starého táty, aby se díval, jak mu to na té střeše sluší. Podle zákona totiž takhle starý chlap ještě bude dělat pokrývače.

0/0
19.10.2010 18:11

multikulturista

Stavky a demonstrace ve Francii

Zpravodajstvi serveru iDnes ohledne socialnich nepokuju ve Francii jsou velmi nepresna a zdrojem dezinformaci. Priklady : "polovina lidi stavkuje a demonstruje", "francouzsti popelari stavkuji" atd. atd.  Ve skutecnosti ve Francii stavkuje a demonstruje cca 3% obyvatelstva (kolem 2 milionu ze 60 mln obyvatel), stavka popelaru se tyka vylucne mesta Marseille. Drtiva vetsina Francouzu vi o stavkach a demonstracich pouze z televiznich a rozhlasovych zpravodajstvi. Jinak je pravda, ze v nekterych oblastech jsou problemy se zasobovanim pohonnych hmot, ale vyplyva to spise z panikareni nekterych zakazniku, kteri si chteji udelat zasoby benzinu ci nafty.

Dekuji za objektivnejsi informace na serveru iDnes.

Multi-kulti Pariz

0/0
19.10.2010 15:24

jeste asocialnejsi grupa

Re: Stavky a demonstrace ve Francii

momentik, nechte me hadat ... jste na te fotce k clanku prvni nebo druhy zleva ? :-P

0/0
19.10.2010 15:40

ODSakEda

Re: Stavky a demonstrace ve Francii

Přesně tak! v čR zase nestávkovali lékař, ale jen někteří(!!!) lékaři-státní(!) zaměstnanci!... Nebo dejme tomu, že mnozí(!) nebo většina(!), ale ne zobesnovat jak se "světovou"... krizí - co je to svět?! Kdo z novinářů ověřil, že není jen hypoteční a jen v USA a a napsal jako 1., že je ekonomická a dokonce celosvětová?!... Což pak mělo za následek paniku investorů a skutečnou krizi z obav utrácet, nikoliv z bídy a zbytečně větší "díky" mediím a nyní nestíháme vyrábět a vozit - to jen opadla panika a došly zásoby! Tedy žádná ekonomická  krize natož celosvětová...

0/0
19.10.2010 17:37

Prngr1

Re: Stavky a demonstrace ve Francii

potleskR^

Ono už ta věta, že stávkuje polovina lidí, je dost směšná

0/0
19.10.2010 20:22

rychtar

V Parizi se jiz hodinu manifestuje.

Pekny, pekny ..... Snad to nedopadne, jako rano v Lyonu, kdy byly vykradeny desitky obchodu ..... ;-)

0/0
19.10.2010 15:05

TroskycFCB

Jací studenti

Jací studenti demostrují?Se podívejte na to video nebo fotku těch studentů :-)))) ti školu nikdy možná ani neviděli akorát tam zas dělají bordel lidi co nemají co dělat a tak se baví aspoň výtržnostmy jak je tam zvykem akorát se jim demonstrace hodila do krámu :-)) Proč třeba když Alžírsko prohraje ve fotbale tak hoří půlku Francie a ničení a násilý.Podle novin Francie fandí ve fotbale alžírsku a typický francouz při demonstraci válčí s policii.Nebo je to trochu jinak akorát by nebylo korektní říct pravdu :-/

0/0
19.10.2010 15:00

hlava222

No ještě že jsme na rozdíl

od Frantíků poměrně civilizovaná země, kde si zatím nikdo nedovolí takto terorizovat svoje spoluobčany aby si prosadil svoje. Na tohle je u nás přeci ten vtip  o hloupém lampasákovi.

"Vojáci na koně!!! Nemáme koně seržante !!! Nevadí nasedat !!!!"

V té Francii by se evidentně tomuhle nepousmáli protože by nechápali pointu.

 

Tady je to obdobné. Nemáme peníze občané!! Nevadí my chceme svoje důchody v 60 ti.

0/0
19.10.2010 14:33

Reeve

Re: No ještě že jsme na rozdíl

Je třeba to říci celé:

"Nemáme peníze, občané, protože jsme těm nejbohatším snížili daně a odvody a některé z nich nezdaňujeme dokonce vůbec."

0/0
19.10.2010 14:41

jeste asocialnejsi grupa

Re: No ještě že jsme na rozdíl

z jakeho levicove uchylneho duvodu se domnivate, ze by bohati meli platit vyssi dane, nez chudi ?

0/0
19.10.2010 14:48

holkazdaleka5

ze jsou francouzi liny kuze, to uz vi cela evropa davno

vubec se tem stavkam nedivim.... doufam, ze vlada vydrzi, nebo francie za par let strhne celou eu do krize, jako recko.

0/0
19.10.2010 14:12

rychtar

Re: ze jsou francouzi liny kuze, to uz vi cela evropa davno

Ale nevydrzi. Jeste par dni ...... ;-) Uz mame duchod rozplanovanej na trase Praha, Pariz, Sainr Raphael ..... dle pocasi, samozrejme. :-)

0/0
19.10.2010 14:28

LUBr.doktorka_bačkorka

Tak má vypadat obrana práv, které vydobyli a vykoupili

naši předkové, kolikrát i krví a léty strávenými v kriminálech. To malý český otloukánek špatně chápe.

0/0
19.10.2010 13:32

Rotoped64

Re: Tak má vypadat obrana práv, které vydobyli a vykoupili

Ale kulový - tohle nemá s předky nic společného. Tohle je rozčilování zhýčkaných flákačů, kteří si nedovedou představit, že by museli chodit do práce 40 hodin týdně a do důchodu jít v 65-ti.:-P

0/0
19.10.2010 13:41

LUBr.doktorka_bačkorka

Re: Tak má vypadat obrana práv, které vydobyli a vykoupili

Je to krok zpět ve vývoji. Za chvíli by pravicové vlády zavedli zpět robotu a tělesné tresty.

0/0
19.10.2010 13:47

CZMiki

Re: Tak má vypadat obrana práv, které vydobyli a vykoupili

A co si najít lepší práci soudruhu?

0/0
19.10.2010 14:03

LUBr.doktorka_bačkorka

Re: Tak má vypadat obrana práv, které vydobyli a vykoupili

To se mě ptáš? No, jestli tu možnost jít k bachařům, nebo policajtům máš, tak ti snad o něco dřív do důchodu chodí, ale myslím že bez protekce to nepůjde, mají "STOP STAV". BTW, to oslovení soudruhu se dnes užívá jen na schůzích a to tahle diskuse do ní má daleko.

0/0
19.10.2010 17:59

holkazdaleka5

Re: Tak má vypadat obrana práv, které vydobyli a vykoupili

urbancova, tobe bych naplacala rakouskou hned. ;-D

0/0
19.10.2010 14:09

Reeve

Re: Tak má vypadat obrana práv, které vydobyli a vykoupili

Platit minimálně 40 let důchodové pojištění a teprve od 67 let mít nárok na plnou výši důchodu (odpovídajícího necelé polovině mzdy)? Tomu říkáte zhýčkané flákačství?

Tušíte, že například za první republiky odcházeli státní zaměstnanci do penze často už v 55 letech (záleželo na pracovním zařazení) a s penzí v plné výši jejich posledního platu?

0/0
19.10.2010 14:38

Jakub76

Re: Tak má vypadat obrana práv, které vydobyli a vykoupili

hezké že jste "zapomněl" dodat kolik let si průměrně toho důchodu tenkrát užívali :-/

0/0
19.10.2010 15:33

diviznaT no.2

Re: Tak má vypadat obrana práv, které vydobyli a vykoupili

R^R^R^

0/0
19.10.2010 14:11

me2di

Kdyz jsem se bavil s frantikama

tak mi vysvetlovali, ze jim vadi, ze jim stat bere strasne hodne na danich a pak jim dava almuznu, Porad, ze pry nejsou penize, ale pak se valej arbytraze a podvody za miliardy a na pomoc recku se taky neco naslo...Reky nemaj ted moc radi

0/0
19.10.2010 13:22

me2di

Vcera jsem se z Parize vratil

a od ted uz chapu, jak media celou vec nafukujou. Kdybych si sem tam nezapl BBC, tak o zadne stavce ani nevim.

0/0
19.10.2010 13:20

me2di

Re: Vcera jsem se z Parize vratil

Stavka CH.D.G. by me asi nastvala vic:-)

0/0
19.10.2010 13:20

rugerforever.2

Komoušsko-socialistické

peklo!

Frantíci (přesněji ti protestující) jsou etalonem PAroubkovského voliče. Smutné je, že je jich vzhledem k populaci jen zlomek.

0/0
19.10.2010 13:18

Noli tangere circulos meos

stejne jako s ceskou vladou

rozhazuji penize danovych poplatniku vlevo v pravo jak se da, navysuji sve palaty vymysli EU a dalsi uredniky a dalsi rozhazovani penez. Danovy poplatnik je zavaleny danemi a zvysujicimi se cenami. Nejen ze setreni na duchod je obtizne, ale pro 30 - 40 procent populace nemomozne. Krize clouma celym svetem, praci s obtizemi hledaji mladi.Jakou sanci ma na pracovnim trhu 60 tilety? Proto stavky.

0/0
19.10.2010 12:36

antimultikulturista

Re: stejne jako s ceskou vladou

R^!!R^!!R^

0/0
19.10.2010 13:11

warekkonecnesmazan

krasa

Vypustte hlemyzde ! [insert epic music] :-P

0/0
19.10.2010 12:23

WoCoGo

jop francie

pripada mi,ze tam jen stavkujou,o praci mluvi stejne jako nasi mili spoluobcane jako o scifi,ale kafrat vsem do vseho krz eu to jim jde (vicemene oni jsou hlavni duvod,proc se dotuji zemedelci, jinak by zabozrouti chcipli asi hladem)..kam ten svet speje:-/

0/0
19.10.2010 12:15

Nejsem.BezPrace.info

Co mají všichni s tím důchodem?

Proč nějaká důchodová reforma? Všem je snad jasné, že nikdo z aktivních pracujících si už důchodu moc neužije a všichni si musíme osobně šetřit už teď. Počet důchodců bude stoupat periodickou řadou a nově narození to nespasí, prostě nebudou peníze na důchody. SMIŘME se s tím!

-

Mimochodem, Warren Buffett má 80.let a do důchodu se prý nechystá. Není náhodou tohle ta správná cesta? ;-D

0/0
19.10.2010 12:02

Nejsem.BezPrace.info

Re: Co mají všichni s tím důchodem?

Takže, politici, kašlete na důchodovou reformu a připravte raději novou reformu - "Jak se stát Warrenem Buffettem a nepotřebovat důchod!" ;-D;-D;-D

0/0
19.10.2010 12:03

garii v15.0

Re: Co mají všichni s tím důchodem?

Je fajn, když si řečník položí otázku, odpoví si na ni, odpověď vyvrátí a poté přijde s novou hypotézou. :-)

0/0
19.10.2010 12:07

Nejsem.BezPrace.info

Re: Co mají všichni s tím důchodem?

Nevím, kde vidíš nějaké vyvracení myšlenky???

0/0
19.10.2010 12:11

garii v15.0

Re: Co mají všichni s tím důchodem?

Pravda, ona tam není ani ta myšlenka. R^

0/0
19.10.2010 12:12

Nejsem.BezPrace.info

Re: Co mají všichni s tím důchodem?

Je tam myšlenka o nesmyslnosti důchodů, na které stejně za pár let nebude stát mít, ať se snaží, jak chce, ať dělá reformy, jaké chce. V dnešní době pracuje v ČR +-5 mio lidí a živí zbylé občany. No a tento poměr se bude stále zvyšovat v neprospěch pracujících. ŽÁDNÁ reforma na tom nic nezmění a jediné řešení je stát se tím "Buffetem", co důchod od státu nebude potřebovat. 8-o

0/0
19.10.2010 12:17

JaJaMilan

Re: Co mají všichni s tím důchodem?

Kalousek stále tvrdí, že stát  je jako rodina. Co s tím?

0/0
19.10.2010 12:31

Nejsem.BezPrace.info

Re: Co mají všichni s tím důchodem?

Kalousek kecá, neboť kdyby stát byl jako rodina, tak by neutrácel za blbosti a nekupoval by padáky nebo pistolky, které nefungují. To mohl nakupovat jen Kalousek a ta jeho "rodina" ;-D

0/0
19.10.2010 12:34

JaJaMilan

Re: Co mají všichni s tím důchodem?

Takže je něco špatně. A je to ve vedení nebo v těch pracujících včetně zaměstnavatelů. No a je tu problém, který se kritizuje že to dělají ti nebo ti špatně. A zde je přímo vidět kdo.

0/0
19.10.2010 12:47

jeste asocialnejsi grupa

Re: Co mají všichni s tím důchodem?

MOJE rodina zadny stat neni ...

0/0
19.10.2010 14:51

dobromil kautsky na stroji huskv

Re: Co mají všichni s tím důchodem?

periodicke rady jsou, kdyz dojde na duchody, pekne svinstvo.

0/0
19.10.2010 12:36

Reeve

Re: Co mají všichni s tím důchodem?

Když skončí perioda, nastane důchod.

0/0
19.10.2010 14:43

apokalypsa

Zaber z Jizni Afriky?

To je Afrika na ty fotce? 8-o8-oRv

0/0
19.10.2010 11:50

vasek001

Re: Zaber z Jizni Afriky?

Ne, to je skutecna a nefalsovana Pariz !! ;-);-D

0/0
19.10.2010 14:29

František Potřebný

Bohužel

Bohužel naše odbory nejsou zatím schopny takové akčnosti, která by umožnila plně aktivizovat tu část naší společnosti, která je nespokojena se svým společensko-sociálním postavením a demokratickým způsobem si pomocí stávek a nátlakových akcí vymohla vůli lidu, výsledkům voleb navzdory.

0/0
19.10.2010 11:49

Pohodomil

Re: Bohužel

...výsledkům voleb navzdory... ?!?!?

kdo je nespokojen se svým postavením, ať na sobě maká a neotravuje ostatní... případně si veme Viagru;-)

0/0
19.10.2010 11:52

dobromil kautsky na stroji huskv

Re: Bohužel

frantisku, ten zaver mi k tobe nesedi a podle predchozi reakce byl stejne zbytecny.

0/0
19.10.2010 12:39





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.