Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

VIDEO: Boeing otestoval hradecké letiště pro turisty

Hodinky ukazují 15:45 a od Prahy se k Hradci Králové přiblížil dopravní letoun Boeing 737. V tu chvíli byl ředitel hradeckého letiště Roman Zindulka o krok blíž ke splnění svého snu vypravovat odtud charterové lety.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Tesik

mechováci

Jen mazejte do Pardubic na letiště... ;-D Hradec u Pardubic

0/0
22.10.2010 8:24

sanborn

další mega sen

a kolik z toho zaplatí stát ve finále? Letecká doprava je drahá a obsadit takový letoun asi nepůjde jen tak.

0/0
14.10.2010 21:41

rychloslimejs

pane redaktore

prosím,jestli chcete psát beletristicky,nesnažte se ze sebe dělat experta na letectví. Očividně nevíte,o čem píšete. Vypadáte pak jako hlupák.

0/0
14.10.2010 13:39

qsilence

Ještě k té přibližovací komunikaci

Ta probíhá, když se latadlo blíží k letišti (approach - přiblížení). Ne když se jezdí po zemí (taxi - pojíždění). Ale když se tak dívám do databáze letišť, tak LKHK má jenom INFO. Což znamená, že mají pouze jednu frkvenci, která neslouží k řízení letového provozu, ale pouze k poskytování informací o provozu. Žádný řídící pro approach, žádný tower, žádné taxi, žádný apron, žádný departure tohle letiště nemá.

0/0
14.10.2010 9:29

železná lady

dvě letišťata na 25 km

holt v Čezku je všechno možné jak je vidět někdo si plní SVUJ  sen za NAŠE prachy RvRvRvRvRv

0/0
14.10.2010 8:40

1000mb

Re: dvě letišťata na 25 km

Jestli ty nebudeš od ČEZu,lady;-D

0/0
14.10.2010 9:16

Kozousek

Re: dvě letišťata na 25 km

 V Česku ne ale v  Čechách. Doporučuji rozlišovat !!!!!!;-D;-D!!

0/0
14.10.2010 11:35

rychloslimejs

Re: dvě letišťata na 25 km

vaše prachy?

0/0
14.10.2010 13:49

Muf Puf

Konečně!

Už i mechováci budou mít mezinárodní letiště! To to trvalo, než si něgdo splnil sen!;-D

0/0
14.10.2010 7:41

lumikus

škrtící klapky

otevřel škrtící klapky je taky blbost;-D, zkuste to opravit na "zasunul klapky", případně "zasunul vztlakové klapky", lajnování je od toho, aby se pilot držel předním podvozkovým kolem na čáře, která je nakreslená ve středu pojížděcí dráhy nebo na stojánce, bez toho aby musel furt kontrolovat jestli mu s něčím nekolidují křídla. je to prostě taková pomůcka na bezproblémové rolóvání letištěm

0/0
13.10.2010 21:24

incomming_message

Re: škrtící klapky

tím byly zjevně míněny "throttles", tedy škrtící klapky motorů:-), pan pisálek chtěl být in.

0/0
13.10.2010 22:12

qsilence

Re: škrtící klapky

Hmmm, ale tam žádný škrtící klapky nejsou. Ono to jaksi nemá karburátor... Jsou tam čerpadla. A řídící elektronika.

To lumikus: Kdyby nad dráhou zasunul vztlakový klapky, aby přidal plyn a opakoval okruh, tak by pravděpodobně vyzkoušel, jestli se jejich nový lajnování nepoškodí letadlem, který sebou plácne o zem, jak široký, tak dlouhý. Vztlakový klapky se zasouvají až když máš bezpečnou výšku a rychlost. Pravda, zasunutí klapak by mělo za následek snížení odporu, ale zároveň i snížení vztlaku a s tím propad letadla do dráhy pod ním. Za pokus o zasunutí klapek pod bezpečnou výškou nás instruktoři mlátili klackem přes ruce a řvali na nás něco o tom, jestli chceme umřít hned a nebo až příští okruh.

0/0
14.10.2010 9:12

1000mb

Re: škrtící klapky

A není to náhodou pro laiky úplně jedno?Celá poenta je v tom,že si tu plochu chtěl nejdřiv prohlédnout a teprve potom jít na přistání.Technická diskuze je tady zbytečná.

0/0
14.10.2010 9:18

qsilence

Re: škrtící klapky

Rozčiluje mě, když se novinář snaží být chytrej jak rádio a problematice rozumí jak koza petrželi. Tak má psát o tom, že si tam Roman Zindulka splnil svůj sen a vynechat kecy o přibližování, lajnování, a škrtících klapkách.

0/0
14.10.2010 9:32

Cocotus________Interruptus

Re: škrtící klapky

R^R^R^

0/0
14.10.2010 12:04

qsilence

Re: škrtící klapky

Už jen to, že autor udělal ze 737 (malinkatého letadýlka) 747 (největší letadlo, které boeing vyrábí) a až po upozornění čtenáři v diskusi článek opravil, mluví samo za sebe.

0/0
14.10.2010 9:36

zostrelenyanjel

Maoři

mechov jede ;-DR^ to je fakt geniální, když LKPD se dneska klepe na každý letadlo, otevřít si o pár kiláků dál charterový letiště...bože Hradubice nejsou Londýn, Moskva ani NY, aby utáhly dvě mezinárodní letiště na tak malým prostoru

0/0
13.10.2010 21:21

rafton

Hm

a máme tady další zbytečné  letiště, kam potečou státní (obecní) peníze. Zdraží to i lety, protože není přece možné aby každé stotisícové město mělo mezinárodní letiště. A tady ještě doplněno extrémem, že 20km odsud je Pardubické letiště, které provoz nikdy nepřerušilo.

No hlavně, že má pán radost a splnil se mu sen.

0/0
13.10.2010 20:40

user01

Re: Hm

Souhlas, naprosto zbytečné. Rv

0/0
13.10.2010 21:23

NovoCZ

Profesionalita

To je nějaká nová verze 747-čky? Že by downsizing nastupoval už i u letadel?

0/0
13.10.2010 20:20

tata_FIDO

Re: Profesionalita

to je 737-400 ;-)

0/0
13.10.2010 21:10

nivea

Sotek

Na prvnim radku mate 747 to by asi chtelo prepsat na 737.

0/0
13.10.2010 18:13

Inkvizitor Johny

Re: Sotek

Hodinky, holinky. Vždyť je to jedno. Já jsem třeba hlavně nepochopil, v čem to přistání bylo tak důležité. Nevím, co je to lajnování a na HK letišti můžou přistávat i největší letadla. Bylo to strategické letiště Varšavské smlouvy. Chtělo by to článek doplnit.

0/0
13.10.2010 18:33

REMET

Re: Sotek

Precejenom civilni provoz, je drobet o necem jinem.

0/0
13.10.2010 21:21





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.