Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Na Spořilovské přibylo po otevření Pražského okruhu 11 tisíc aut

Doprava na Spořilovské ulici po otevření Pražského okruhu výrazně zhoustla. Podle magistrátních výpočtů tady přibylo 11 tisíc automobilů. Celkem jich tudy denně jezdí na padesát pět tisíc. Obyvatelé, kteří v okolí bydlí, se proti intenzitě dopravy již bouří.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

ktv

jupiiiii

a ja jel v pondeli po jizni spojce ve spicce chodov -> malovanka autem po jizni spojce a pak tunelama za ani ne 20minut. jes! dekujeme. este ze smerem na ty nove zacpany tahy skoro nejezdim.

0/0
13.10.2010 15:17

peepa-007

Koukal jsem se na mapu a ...

říkám si, že až okruh dostavěj, že všechna ta místa, která znám a projíždím na kole, budou protnuta "krásnou dálnicí". Na druhou stranu však uznávám, že Praha dostavbu okruhu POTŘEBUJE, protože posílat tranzit přes město je prostě KRAVINA. Takže s přesměrováním náklaďáků na okruh SOUHLASÍM a spořilovští ať hlasitě volají po dostavbě okruhu a ne po regulaci průjezdu - to by byl krok zpátky.

Nám plánovaný okruh (jestli se tedy kdy dostaví) udělají taky "za humny" (Praha 8), ale beru to tak, že je to prostě potřeba... Navíc až pojedu třeba do Brna, vyhnu se průjezdu Prahou a budu za 20 min za Průhonicemi - to bych bral! :-)

0/0
13.10.2010 10:16

Svazak verze X

...

haha jen se smeju co je to tady za odborniky... Kdyz byl novy okruh postaven ale jeste nebyl zprovoznen tak vsichni kriceli ze je to vyhazovani penez... ted kdyz je zprovoznen tak krici ze je to torzo (jako by snad mohl byt cely okruh zprovoznen naraz) no a zaverem obvini mesto z toho ze si chce jen prihrat politickou polivcicku v situaci kdy JEDINYM duvodem pozdrzeni stavby vsech casti okruhu jsou protesty par stovek lokalnich remcalistu co si pozakladali sdruzeni a ted to blokuji...

0/0
13.10.2010 9:43

Volejbalové kladivo

souhrn

když si to shrneme, tak došlo k totálnímu úbytku aut na většině míst a slabému přírůstku na spořilovské, podle mě se to vyplatilo

0/0
13.10.2010 9:33

Wabo

Opravdu kvalitní článek i s titulkem

Kvalitní žurnalistika, ta se pozná!

"11 tisíc aut přibylo od otevření okruhu"? Tak na to, že to jsou už skoro 3 týdny... měli jste snad na mysli ohromných 500 aut denně ;-)?

Ale největší skandál je, že ta "jihovýchodní část okruhu" byla otevřena na jihozápadě. za takovou konspiraci  by měli hned odvolat ministra.

0/0
13.10.2010 9:17

trrk

se přestěhujte na vesnici

když se vám auta nelíbí a prodejte plechové mazlíčky, to není problém... R^V[>-]EU;-D

0/0
13.10.2010 8:58

Mysel

Re: se přestěhujte na vesnici

Kdyz se ti to nelibi, nepis a nezvetsuj si zbytecna carbon-footprint (nebo jak ty blbine ekofasisti rikaj). ;o)

0/0
13.10.2010 10:24

pskoda

Jihovýchodní???

"V souvislosti s otevřením jihovýchodního úseku Pražského okruhu..."

Tak teď nevím, jestli ještě spím a nezapaluje mi to nebo si autor plete světové strany 8-o Pokud vím, nově otevřený úsek je na jihozápadě, jihovýchodní část se teprve řeší projektově.

0/0
13.10.2010 7:06

Poslední_Mohykán

Re: Jihovýchodní???

Asi má na mysli, že na jihu je východ z dálnice D1.

0/0
13.10.2010 7:56

barbud o

Re: Jihovýchodní???

... vzhledem k bezvýchodnosti situace by tam možná měl být spíš záchod ...

0/0
13.10.2010 8:00

Wabo

Re: Jihovýchodní???

;-)

0/0
13.10.2010 9:18

Dr. Fe(5)

Re: Jihovýchodní???

Plete se autor a není to poprvé, je to už několikátý článek kde píše "jihovýchodní" namísto správného "jihozápadní". Už by se moh pomalu probrat.

0/0
13.10.2010 9:01

xluke

Mno

Velke Popovice - Vysocany, pred jiznim obchvatem 35-45min, nyni 60-75min

0/0
13.10.2010 7:03

Fare.l

Re: Mno

Tobě se to vyplatilo, viď?:D

0/0
13.10.2010 7:53

Volejbalové kladivo

Re: Mno

jenže ty po spořilovské jezdit nemusíš, tak se koukni do mapy

0/0
13.10.2010 9:23

Tunaq

To jsou objevy!

 Na jižní spojce ubyly, tak zase jinde přibyly, čemu se dívíte. Čekali jste, že se vypaří? Aspopň se Prahou teď projede líp.

0/0
13.10.2010 1:25

LevP

Kacerov

chapu  ze ten sjezd na Kacerove neni optimalni,ale dal by se prece pouzit, takze by se ten provoz rozmenil na dva toky ne?

0/0
12.10.2010 22:44

martin_simek

Dostavte okruh a bude klid !

takhle si to jen prehazujete ze ctvrti do ctvrti ...

0/0
12.10.2010 22:00

pavlik12

Re: Dostavte okruh a bude klid !

Pokud vím, nebrání dostavbě (vyjímečně) peníze, ale to že se místní obyvatelé ani mezi sebou nedokáží dohodnout kudy by to mohlo vést.

Proti každé variantě někdo protestuje, na jihovýchodě i severozápadě.

0/0
13.10.2010 7:25

witeek

Zaprdění Češi

Delší "objížďku", než je nově zprovozněná část pražského okruhu, najedou auta např. na obchvatu Drážďan. Ano, mají tam lepší křižovatky, ale jinak to je stejné. To tady nezmíní nikdo. Musíme si zvykat, že tranzitní doprava nemůže jezdit nejkratšími trasami, ale speciálními koridory, mezi které Pražský okruh patří. Takže nenadávejte všichni stále jak je to tu špatné.

0/0
12.10.2010 21:47

barbud o

Re: Zaprdění Češi

... až na to, že tady auta po dálnici D11 jedou na západ, přijedou do Prahy, otočí na jihovýchod a jedou 12 km zpátky a pak se zas otočí na západ a pokračují ...

0/0
13.10.2010 10:28

syn.temp

Re: Zaprdění Češi

No ale tak to nemá zůstat ne? Co konkrétně byste udělal jinak? Mě napadá snad jenom povolit ten vjezd kamionů zpátky na Jižní spojku, do doby než se okruh (nebo aspoň další část na východě, to už by asi stačilo) dokončí. A to mi příjde tak že někomu to pomůže, někomu uškodí. Kolik dohromady je jedněch a kolik druhých se dost těžko spočítá...

0/0
13.10.2010 17:06

jacin

porovnání z praxe...

Na Mladou Boleslav od Plzně jedu po novu na jinou světovou stranu, najedu navíc 34 km, propálim 12 litrů nafty zaplatim 300 za mýto a trvá mi to 50 min. Předtím jsem to jel v zácpě hodinu, náklady byly třetinové....

0/0
12.10.2010 21:25

mr_bodo

Re: porovnání z praxe...

někdo ten stát živit musí, no tak jste jeden z nich :(

0/0
12.10.2010 21:28

hejhulapp

Re: porovnání z praxe...

to je opravdu velice smutný příběh...

0/0
12.10.2010 21:55

Spit_MkI

Re: porovnání z praxe...

No, ale já díky tomu, že tam není zácpa projedu po jižní spojce za chvíli, a to šlo. Aby člověka jedoucího z jednoho konce Prahy na druhý nezdržovaly stojící kamiony. Tranzit patří na tranzitní okruhy

0/0
12.10.2010 22:07

Lajtnant

Re: porovnání z praxe...

Jenže to by ten okruh musel být hotový, pokud je z něj jen torzo a ten zbytek se musí objíždět přes jednu poddimenzovanou silnici, tak to je průšvih. O co se jedné části uleví, o to je to jinde horší - logicky, okruh pomůže až když je celý. Proto by se měl maximálně urychlit úsek mezi D1 a Běchovicemi s napojením na R10 a D11.

0/0
12.10.2010 22:19

fsp

Ale 125tka jezdí parádně

Háje -> Smíchov, 20 minut ve špičce :)

0/0
12.10.2010 21:17

LevP

Re: Ale 125tka jezdí parádně

a je vyuzita ta linka, tj k prasknuti, akorat, nebo je tam prazdno?Jen se ptam jestli lidi tu linku pouzivaji.

0/0
12.10.2010 22:38

Judge Dredd je o5 tady

Re: Ale 125tka jezdí parádně

Je to skoro prázdný autobus... kdo asi jezdí z Hájů na Sméchov autobusem denně a celodenně... opravdu pár lidí Rv

0/0
12.10.2010 22:42

LevP

Re: Ale 125tka jezdí parádně

:-/ . Dame tomu cas zda se chyti,ale myslim ze ta linka ma uplatneni maximalne ve spicce.

0/0
12.10.2010 23:00

pskoda

Re: Ale 125tka jezdí parádně

Na každou linku si musí lidi zvyknout, hodnotit lze tak za půl roku, ne teď.

0/0
13.10.2010 7:08

Judge Dredd je o5 tady

Re: Ale 125tka jezdí parádně

Mno a dřív si jezdil ve špičce Háje -> Smíchov, o 10 minut déle... fakt úspora RvRvRv A jel jsi ekologickým metrem místo neekologického autobusu ;-€Rv

0/0
12.10.2010 22:41

tx999

Re: Ale 125tka jezdí parádně

Je to 33 % casu. Krome toho tech 30 minut to bylo za naprosto optimalni situace s prestupem na hlavnim nadrazi na vlak (ten nejezdi tak casto, takze to mohl vyuzit jen nekdo). Vetsina lidi jezdila pres Florenc a tam to trvalo zhruba 35 min, cili v tomto pripade doslo ke zkraceni o 15 minut a usporu 42,5 % casu.

Navic velmi castym argumentem odpurcu MHD je krome hnusneho prostredi i delsi jizdni doba. Ta je zpusobena prave tim, ze vetsina jizd musi byt vedena pres centrum, i kdyz chci cestovat v podstate po obvodu Prahy. Proto jsou takoveto linky prinosem. A jestli Ti prijde 10 minut malo, tak mne to prijde hodne, zvlast pro nekoho, kdo dojizdi denne z Haju na Smichov, do Butovic, Stodulek ci na Zlicin. A jako bonus nemusi jezdit narvanym metrem pres centrum.

0/0
13.10.2010 0:14

tracid

Re: Ale 125tka jezdí parádně

Jel jsem s ním 2x o víkendu a byl překvapivě plný, tak že lidé museli stát, z toho usuzuji, že to tak špatné s tím využitím nebude, což ale nemění nic na tom, že s tímto polovičatým řešením převedení kamionů na Spořilov nesouhlasím.

0/0
13.10.2010 6:52

danny47

Ad: snímek

Ten snímek OPRAVDU ILUSTRUJE největší problém Spořilova - kamiony jedoucí do Vršovice směrem na Chodov a D1 - těch tam jezdí skutečně "neúrekom" ..... ;-D ;-D ;-D

0/0
12.10.2010 20:54

Nejsem.BezPrace.info

Pražský okruh? Co takhle státní okruh?

Koukám, že Pražský okruh zase vadí nějakým Pražanům, tak co takhle udělat "pražský" okruh hned elegantně kolem celé ČR? Prostě ze Slovenska do Polska, Německa, Rakouska, Maďarska. No a okruh pěkně vyřešen ;-D

0/0
12.10.2010 19:51

martin_simek

Re: Pražský okruh? Co takhle státní okruh?

a co takhle okruh Moravskeho Krumlova ?

0/0
12.10.2010 22:02

IIRoman35

Jsou to blbouni.

Stačilo dát zákaz vjezdu nad 12t do odbočky z Jižní spojky na SJ magistrálu (D1) a bylo by po problémy. Kamiony co jedou na Brno by jely po R1 a ty na Hradec přes Barrandov po Jižní spojce. Nevím komu pomůže že se v Praze a okolí propálí každý den v kamionech naprosto zbytečně desetitisíce litrů nafty. Nelze problém přesouvat z jednoho místa na druhé.

0/0
12.10.2010 18:55

pavlik12

Re: Jsou to blbouni.

Čistě politická věc - jinak by nešlo křičet heslo "vymetli jsem kamiony z jižní spojky" nebo něco podobného.

Ještě lepší by bylo upravit stavební zákon tak, abv do staveb nemohl kecat každý lojza z horní dolní a donekonečna se odvolávat. To by byl zbytek okruhu postavený za pár let - peníze na něj jsou.

0/0
12.10.2010 19:16

Štěpán Binko

Re: Jsou to blbouni.

To je prece blbost. Co by ty z HK nutilo dostat se do Plzne přes okruh? Naopak ve směru do do centra měli kamionům umožnit nájezd na Brno a tedy cestu i k okruhu prave odbočkou na magistrálu.

0/0
12.10.2010 19:30

Profík

Re: Jsou to blbouni.

Myslím, že pak kolega právě zpochybňuje nutnost, aby tyto kamióny jezdily po okruhu.

Já s ním tedy úplně nesouhlasím, protože přeci jenom R1 je rychlostní silnice, kdežto od Barrandovského mostu nahoru je to samý semafor.

0/0
12.10.2010 19:34

mr_bodo

Re: Jsou to blbouni.

Musíte myslet politicky, Halík!!! Tím, že se v Praze spálí denně tolik nafty znamená, že se státu odvádí na spotřební dani, DPH atd atd atd. A snad byste proboha nechtěl, aby ty kamiony jezdily na barrandovský most zdarma, když můžou po okruhu za slušné peníze :) Ne ne ne, to by se pan Kapsch hooodně zlobil...

0/0
12.10.2010 21:26

Nahlas se ti směju

Proč se autor nepodívá na mapu???

"Nejhorší je situace na Spořilovské v ranní špičce ve směru do centra, konkrétně potom na křižovatce ulic Chodovská a U Plynárny."

Jinými slovy je tedy nejhorší situace na Spořilovské ulici mimo Spořilovskou ulici? Gratuluji autorovi k jeho mozku.

0/0
12.10.2010 18:18

danny47

Re: Proč se autor nepodívá na mapu???

Journalista z NEJlepšího zrpavodajského serveru v ČR zase píše o něčem, o čem ví velký ku...ý a maximálně o tom četl někde jinde.... ..

Kamiony jedoudí od D1 směrem na Jižní/Východní spojku a dál na Hradec nebo Boleslav nemají s nějakou zácpou nic společného - ty JEDNOU ve svém pruhu....

0/0
12.10.2010 20:24

danny47

Re: Proč se autor nepodívá na mapu???

... JEDOU ... sorry ;-(

0/0
12.10.2010 20:55





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.