Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Kuřáci si možná v restauraci či na úřadě nezapálí v celé EU. Prosazuje to Brusel

Zákaz kouření na veřejných místech ve všech státech Unie připravuje Evropská komise. Materiál by měl být hotový příští rok. Musí ho ale schválit europoslanci i jednotlivé členské země EU.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Wolf 2

Situace u nás

Taky bych mohl zmínit, že třeba u nás máme restauraci, která má oddělenou nekuřáckou místnost. Ale místo dvěří jsou je jen korálkový závěs, takže když tam člověk stráví třeba dvě hodiny, stejně smrdí tak, že oblečení může rovnou hodit do pračky.

Mluvím o brněnské restauraci U kocoura

0/0
14.10.2010 13:46

Wolf 2

Můj názor

Taky jsem se původně chtěl vyjádřit. Ale po přečtení diskuze si říkám, že to vlastně asi ani moc nemá cenu. Tak jen krátce:

Ten zákon s nálepkama je fakt volovina. No tak si všechny restaurace nalepily "kuřácká" a nic se nezměnilo. (ve skutečnosti jsou v naší okrajové brněnské čtvrti asi 4 restaurace a že bych někde potkal nálapku, to si nevybavuju). Tak na co ten zákon vlastně byl? 

Už dřív jsem říkal, že aby to bylo fér, muselo by se v nekuřáckých povinně nekouřit a v kuřáckých povinně kouřit (třeba aspoň jednu cigaretu).

0/0
14.10.2010 13:44

Olda70

Re: Můj názor

A kam by chodila společnost, ve které jsou kuřáci i nekuřáci? :-)

0/0
14.10.2010 17:26

Wolf 2

Re: Můj názor

Dobrá otázka...

Občas taky bývám členem takové společnosti a kuřáci mi v ní trochu vadí, takže kuřák který by opravdu moc chtěl jít se mnou, musel by se spokojit s nekuřáckou. A nebo já bych si naopak musel zapálit povinnou cigaretu :)

0/0
14.10.2010 17:31

českej.venkovan

...a hora porodila myš.....

:-/

0/0
13.10.2010 8:56

Poslední_Mohykán

Nezbude, než zapálit Brusle.

0/0
13.10.2010 8:33

Deleter

martinxxxxx

"co je špatného na tom chtít mít vzduch v restauracích kde se jí  bez cigaretového dýmu ... moci se jít najíst a pak nemuset prát oblečení?"

---

Na tom nic špatného není. Jak si to ve SVÝCH restauracích zařídíte, je čistě na vás. A jestli se umíte najíst jenom v kuřácké restauraci, tak asi máte nějaký osobní problém.;-D

0/0
13.10.2010 8:32

Deleter

Olda70

"Nechapu to. Cedule "Koureni povoleno" je to same jako "Zakaz vstupu kurakum" ?"

--

Ne, Oldo, to opravdu není to samé.;-D

0/0
13.10.2010 8:31

Olda70

Re: Olda70

To jsem rád, že to vnímáme stejně. Pokud se tedy shodneme na tom, že nekuřák může jít do kuřácké hospody, tak potom nerozumím Vašemu příspěvku, na základě kterého jsem se Vás ptal. Tady Vás cituji:

"Tak do té hospody nelezte, stejně byste tam akorát popíjel matonku a dolejval si ji vodou ze záchoda. Nikdo vás tam nechce, protože kdyby chtěl, tak se tam nekouří. CHÁPETE TO?"

Nechápu to. To, že se někde kouří ještě neznamená, že by tam nemohli/neměli chodit nekuřáci. To je přece jejich volba.

0/0
14.10.2010 16:48

Deleter

Olda70

To, že jsem kuřák, ještě neznamená, že musím chodit do kuřáckých hospod. To je jenom dedukce lidí s iq někde pod šedesát. Naopak, rád chodím do nekuřáckých hospod a na oběd bych do kuřácké restaurace nešel ani omylem.

Já si totiž umím podnik vybrat, na rozdíl od lidí s iq někde pod šedesát. ;-D

0/0
13.10.2010 8:29

Olda70

Re: Olda70

Vážený pane, mě Vaše dedukce ani IQ nezajímají. Nerozumím Vašemu příspěvku. Já Vám rozhodně neříkám, kam musíte nebo nemusíte chodit, to je opravdu jenom Vaše věc.

0/0
14.10.2010 16:34

kladivar2

Amerika nas vzor

spousta, da se rict vetsina tady ma za vzor ameriku a jejich svobodu. Doporucuju aspon na ctvrt ci pul roku tam zit a pracovat. Pak si teprve uvedomite jak je v ty EU jeste dobre.

0/0
13.10.2010 7:31

tenisák lokeťák

ať jdou do kélu

sověti jedni potřeštěnýRv

0/0
12.10.2010 22:01

jmhad

Re: ať jdou do kélu

pleteš si světové strany.Brusel je od Prahy na západ a sověti na východ.To je ta strana.kde zpravidla vychází sluníčko,zatím,dokud to ten Brusel nezmění;-D

0/0
13.10.2010 6:56

Poslední_Mohykán

Re: ať jdou do kélu

A že on to změní, to je bez debaty.

0/0
13.10.2010 8:23

HLNOCD6

Jeste by me zajimalo

jak se bude dle mistnich zastanu rozsireni svobody resit situace, kdy na mnoha vesnicich v hospodach prestanou varit nebo se zmeni na kluby pro registrovane. Jak zabezpecite svobodu vsech obyvatel vesnice, ktera ma jedinou hospodu, na jidlo v nezakourenem prostoru? Zridite statni nekurackou hospodu?

0/0
12.10.2010 21:35

velkej_prut

Re: Jeste by me zajimalo

¨Nemyslím, že to bude tak razantní. A pokud ano pak lze regulovat i kouření v klubech, či domech kde bydlí více lidí. V Americe už tyto snahy jsou. A dokonce to lze zregulovat i skrze hygienické normy tak jako všude jinde. Udělá se kontrola v plném večerním proudu klubu, prostředí nevyhovuje a klub a dům bude uzavřen a majitel bude muset dům opustit. ;-D Všechno jde když se chce

0/0
12.10.2010 21:51

HLNOCD6

Re: Jeste by me zajimalo

to je jako mluvit na opici. Ta debata neni o skodlivosti koureni. Ta debata je o jednoduche lidske toleranci. Proc vy chcete zakazovat koureni v prostorach, ve kterych byti nemusite, ale CHCETE? Proc nejdete tech parset metru dale? To je pro vas tak obtizne? To nas kuraky tak nenavidite? To nejste schopen udelat pro nas malou laskavost? Treba jednou bude vase zaliba v ohrozeni a rozhodovat bude hlas kuraka. Vzdyt se preci ohanite toleranci, tak snad pro vas neni problem chodit do podniku pro vas urcenych. Je jich vsude plno!

0/0
12.10.2010 21:55

velkej_prut

Re: Jeste by me zajimalo

Ano nenávidím a nenávidím jak mě obtěžujete a házíte po zemi vajgly!;-€ To je jako bych tvrdil, že mohu mít doma skládku jedů a když se ti to nelíbí tak běž o 100 metrů dál;-D

0/0
12.10.2010 22:05

HLNOCD6

Re: Jeste by me zajimalo

takze asi zas tak tolerantni nebudes ze :) a ted si predstav, ze jsou lide, kteri trega nenavidi pejskare. Pejci vsude kali a lide to nesbiraji, nemaji je na vodtiku a tim ohrozuji ostatni lidi, neustale stekaji....no a vsiml jsis snad, ze by nekdo rval stejne jako ty? Ne nerve. A vis proc? Protoze se chovaji jako DOSPELI LIDE!

0/0
12.10.2010 22:08

velkej_prut

Re: Jeste by me zajimalo

Ale ano řve, na pejskaře se řve v jednom kuse. A netvrdil jsem že jsem tolerantní, naopak myslím, že jsem celkem netolerantní

0/0
12.10.2010 22:11

HLNOCD6

Re: Jeste by me zajimalo

no ono toho bude vice nez jen ta netolerantnost :) no a tim ze se rve na pejskare asi myslis to, ze na ne vetsinou rves ty ze :) On nekdo snad prosazuje zakaz pejskareni? Nebo to ze se muze pejskarit jenom u sebe v byte nebo na zahrade?

0/0
12.10.2010 22:23

velkej_prut

Re: Jeste by me zajimalo

Já na ně neřvu, proč bych to dělal? Mě neobtěžují. JIstě, pořád se mluví o omezení chovu psů, různých "řidičáků" na psa apod.

0/0
12.10.2010 22:30

HLNOCD6

Re: Jeste by me zajimalo

to se mluvi o bojovych plemenech joudu a k tomu je dobry duvod. Navic stale si neodpovedel na otazku, proc nechodis do podniku ktere jsou pro tebe urcene? Proc mermomoci musis do te hnusne zakourene diry? To tam opravdu MUSIS nebo CHCES?

0/0
12.10.2010 22:33

velkej_prut

Re: Jeste by me zajimalo

jistě, stejně jako se kvůli neohleduplnosti a nevychovanosti kuřáků mluví o zákazu kouření na veřejných místech. Je to totéž. Je k tomu dobrý důvodR^

0/0
12.10.2010 22:38

HLNOCD6

Re: Jeste by me zajimalo

rozdil je v tom, ze kuraci kouri na prostech ktere jsou k tomu urceny - majitel koureni schvaluje. Ovsem kuraci chodi i tam, kde je nikdo nechce a nikdo o ne nestoji. Je tve pravo na to bych nekde kde byti nemusis vetsi nez pravo majitele podniku o nem rozhodovat?

0/0
13.10.2010 8:19

velkej_prut

Re: Jeste by me zajimalo

hulí na veřejnosti a obtěžují tak veřejnost

0/0
13.10.2010 10:35

HLNOCD6

Re: Jeste by me zajimalo

chovas se jako male dite a obtezujes veresjnost.

0/0
13.10.2010 13:29

Qíteček s modrým naslouchátkem..

Re: Jeste by me zajimalo

Svoboda na jídlo v nekuřácký hospodě? Jsou i vesnice, kde žádná hospoda není. Jsou i hospody s hnusným pivem. A já mám právo, aby nejdál deset kroků ode mě byla hospoda s dobrým pivem!! Já mám právo pít dobrý pivo!!

A teď se všichni potento, páč Já mám právo....

Seš jak cigáni, máš právo se odstěhovat.

0/0
12.10.2010 21:53

HLNOCD6

Re: Jeste by me zajimalo

no to vas asi bude bohuzel stat nakej ten bodik.....ale jinak naprosty souhlas. Kazdy tady ma plnou pusu tolerance, prav a vlastne jedine o co mu jde je jeho docasne pohodli.

0/0
12.10.2010 21:56

Olda70

Re: Jeste by me zajimalo

Nikdo nemluvi o pravu na jidlo. Jde o to, ze pokud se nekdo rozhodne poskytovat hostinskou cinnost, tak by mel splnovat urcite hygienicke normy a mezi nimi by melo byt zajisteni podavani a konzumace jidla a piti ve zdravotne nezavadnem prostredi. A to zahulena hospoda neni.

Je prece nevyvazene, ze v ramci hygienickych predpisu je napr. nutne mit okenko pro vydej jidel z kuchyne, ale zaroven vam to jidlo nechaji snist v mistnosti plne jedovateho koure.

0/0
14.10.2010 17:14

HLNOCD6

2Olda

Prosim vas, kdyz se nedohodneme jako lide, tj ze vy budete tolerovat pravo majitele urcit si jaky druh podniku chce a kuraci nebudou kourit na vsech ostatnich mistech, muzete alespon vysvetlit, co maji delat lide, kteri maji podniky zamereny na myslenku, ze k dobrebu masu patri sklenicke dobreho alkoholu a k tomu patri vyborny doutnicek? Proc prosim nejste tolerantni a nejdete o tech 500m dale, kde je presne pro vas urceny podnik? Vzdyt jednou treba bude chtit nekdo zakazat prodej piva a nastavit plosne zaviracku vsude na 21:00 a co budete delat? Doufat, ze se najde dost tolerantnich lidi, kteri daji prednost svobode pred svym docasnym pohodlym.

0/0
12.10.2010 21:31

Olda70

Re: 2Olda

Já jsem myslím velmi tolerantní. Problém je v tom, že tabákový kouř je jedovatý a tudíž zdravý nebezpečný. Když si vymyslím podnikatelský záměr, že k pohodovému cestování patří doutníček, tak mám taky smůlu. Respektive nemůžu tuto službu nabízet veřejnosti. To samé platí o kinech, divadlech, knihovnách, obchodech, sportovních zařízeních. Zkrátka všude kromě restaurací. A přitom byste taky mohl říct, ať si lidi vyberou zařízení, kde se nekouří. Proč tady nikomu nevadí, že majitel/provozovatel nemá právo povolit kouření? Protože je zákonem ošetřeno, aby uživatel těchto služeb byl ochráněn před jedovatým kouřem.

0/0
14.10.2010 17:09

Olda70

Re: 2Olda

S tím podnikem přesně určeným pro mě o 500m dál jste mě pobavil. Kdyby to tak bylo, tak tam opravdu rád zajdu. Ale člověk se nechodí najíst do hospody jenom v Praze :-)

V praxi to je tak, že jsem rád, že v daném místě najdu aspoň nějakou trochu slušnou hospodu/restauraci, kde vaří. Kolikrát je tam i čistý vzduch, když přijdu. Ale pak stačí, když přide skupina k vedlejšímu stolu a na stůl nakladou krabičky a zapalovače. Než přinesou jídlo a dojíme, tak každý stihne vykouřit klidně 2-3 cigarety. Často cestuji s dětma a pak mi to vadí ještě víc.

0/0
14.10.2010 17:09

Qíteček s modrým naslouchátkem..

No asi je na čase

tu EU konečně spálit.

0/0
12.10.2010 21:28

Scarlett from Scottland

aby se ti nekuřáci

nepo..... vždyť už je to směšný. Ale že i oni můžou ostatním lézt něčím na nervy nebo obtěžovat, to už si nikdo z nich nepřizná 8-oRv

0/0
12.10.2010 20:53

velkej_prut

Re: aby se ti nekuřáci

čím, např?

0/0
12.10.2010 20:59

HLNOCD6

Re: aby se ti nekuřáci

no napriklad tim, ze vlezete do hospody kde vas nikdo nechce, kde si koupit dve koly a zacnete nadavat, ze je v podniku, o kterem dopredu vite, ze se tam bude kourit, zakoureno. Majitele akorat nastvete - plasite mu stale hosty a delate bordel. Kdyby byl takovej zajem o nekuracke podniky, tak rostou jako houby po desti.

0/0
12.10.2010 21:21

velkej_prut

Re: aby se ti nekuřáci

Jistě, kdo by se v tom zahuleném prostoru taky měl opít?

0/0
12.10.2010 21:22

HLNOCD6

Re: aby se ti nekuřáci

No to by jsi se divil kolik lidi si da rado dobry konak a k tomu vyborny doutnicek nebo baleny tabacek nebo jenom normalni cigo. Vzdycky me vytaci, kdyz ke me prijde naky clovek, ktereho vidim poprve, ac vidi, ze jsou vsude vystavene doutniky a tabaky k baleni ci do dymek, tak si zacne stezovat, jak je mozne, ze ta particka pravniku co ke me chodi kazdy tyden a utrati u me tolik co 10ti clena rodina na hostine, jak je proboha mozne, ze kazdy kouri doutnik za litr ktery mu smrdi?

0/0
12.10.2010 21:33

velkej_prut

Re: aby se ti nekuřáci

To je v pořádku. Obtěžuje to veřejnost. Musí se to zregulovat tak aby normální bylo nekouřit a kuřáci se podřizovali nekuřákům, nikoliv naopakR^

0/0
12.10.2010 21:35

HLNOCD6

Re: aby se ti nekuřáci

a ted mi zcela uprime reknete, jestli vam to co jste napsal prijde jako nazor dospeleho cloveka. Zarazi me nekolik bodu: vase definice toho co je a neni normalni. Zde totiz nepisete o tom co je normalni, ale o tom co vam vyhovuje. Lidem skodi plno veci a pritom se nezakazuji. Alkohol zabije daleko vice lidi nez koureni, rozvrati daleko vice rodin a dokonce zabije daleko vice lidi nez neprime koureni - kurak nikdy kvuli nikotinu nenajede do rodinky na prechodu nebo nezmlati zenskou na zastavce. Dalsi vase definice verejnosti. Kuraci verejnost nejsou? Prijde vam petina obyvatelstva jako neverejnost? Co obtezuje se musi regulovat. Hm...vy nechcete koureni regulovat, vy ho chcete velmi drasticiky omezit, to je rozdil. Regulace by byla zakaz koureni na verejnych prostorach a v soukromem podniku necht si rozhodne majite.

0/0
12.10.2010 21:41

velkej_prut

Re: aby se ti nekuřáci

Tak za prvé, normální je nekouřit a kdo tvrdí opak je hlupák. Na tom se snad shodneme. Otázka jenom je jak dalece má být tento zlozvyk tolerován. Co se týče alkoholu tak alkoholem neobtěžuji okolí, neb alkoholik mi svým pijáctvím nelije chlast do krku stejně jako díky kuřákovi musím čichat jeho kouř. Chápeš ten rozdíl nebo pořád ne? Jinak souhlas, alkohol je společensky nebezpečný. Já ho omezit nechci, ba naopak. Podporoval bych ho, a i u dětí. S tím, že všechnu léčbu si ponese kuřák sám. Pak by to totiž bylo opravdu zlaté vejce! A mimochodem, v demokratické společnosti se dělá to co na čem se shodne většina a 20% populace opravdu většina není, není důvod aby se ostatní přizpůsobovali menšině

0/0
12.10.2010 21:48

HLNOCD6

Re: aby se ti nekuřáci

opravdu velmi vtipne. "Normalni je co rikam ja a kdo rika opak je hlupak :) " Je take velmi vtipne, jak zde neustale tvrdite, ze se na zakazu koureni shodne vecina. I zde je mnoho nekuraku kteri jsou proti tomutu zakazu. A jaky je prosim rozdil v tom, kdyz mi kurak kouri pod jidlo a kdyz me ozralej clovek zabije na prechodu rodinu? Navic debata je ciste jen o toleranci a o tom, proc chteji nekuraci zakazat kuracke podniky, kdyz temer nikde neni problem zajit  do nekurackeho. Vetsina podniku ktere alesopn vzdalene apeluji na oznaceni "lepsi" stejne v dobe podavani jidel ma zakaz koureni. Tak proc proboha chcete zakazovat koureni v hospodach? A prosim nepiste,  ze to skodi tak je normalni to zakazat. To je nesmysl. Skodi plno veci a nikdo je nezakazuje.

0/0
12.10.2010 21:52

velkej_prut

Re: aby se ti nekuřáci

Podle tebe člověk odjakživa co na svět přišel tak kouřil?8-o Já o koze a ty o voze. Průvodním jevem pití není autonehoda a noční bordel. JIstě stává se to ale není to průvodní jev. A především je to u nadměrného pití. Ale obtěžování kouřem je kdykoliv si kuřák zapálí, ať hodně či nadměrně. Kapišto? Je jedno jestli si zápálí 1 cígo nebo 20, zatímco když si člověk dá jedno pivo po něm fakt nedělá výtržnosti. Takže ano, jsem proti nadměrnému pití. R^ Protože to obtěžuje okolí

0/0
12.10.2010 21:59

HLNOCD6

Re: aby se ti nekuřáci

a clovek snad pije pivo odjakziva prijde na svet? Tedy pivo neni normalni, obtezuje spolecnost - rikas ze jedno je ok, tak tedy zakazeme prodej vice nez jednoho piva na osobu/den. To dava smysl ne? Dve piva jsou jiz stejne nad doporucenou deni davkou alkoholu, tak aspon podporime tvoji snahu o regulaci nadmerneho piti. No to se nam to v te restauraci peken procistilo. Nejsou tam kuraci, na pivo se uz take nechodi....jeste ze se tam dava to jidlo co :)

0/0
12.10.2010 22:07

velkej_prut

Re: aby se ti nekuřáci

jistěže člověk pije odjakživa a drtivá většina organismů přijímá tekutiny pitím. Máš jiné poznatky? A proč bychom to dělali? To bychom se připravovali o příjmy z daní. Lepší je nevhodné následky pití alkoholu potrestat, což se děje. Nevím proč by to nemělo platit i u kouření

0/0
12.10.2010 22:13

HLNOCD6

Re: aby se ti nekuřáci

a on clovek od narozeni pije alkohol? No u tebe bych tomu i veril. Proc chces tedy zakazovat koureni? Tim se preci taky pripravujes o prijmy z dani. Navic neustale debatujes jako male dite. Jde ciste jen o to, ze jsme snad dospeli - u tebe silne pochybuji - a jsme schopni se dohodnout na reseni, ktere uspokoji obe strany. Proc ty nechodis do podniku kde se nekouri?

0/0
12.10.2010 22:20

velkej_prut

Re: aby se ti nekuřáci

člověk pije odjakživa, co pije je jiná otázka. Ovšem člověk ani jiný organismus odjakživa přirozeně nekouří, nemá pud kouření. Žádný organismus na planetě. Nelze to tedy srovnávat s pitím alkoholu. Já nic zakazovat nechci, již jsem to psal. Naopak já to chci podporovat a zároveň zrušit státní léčbu kuřáckých nemocí. Je to zlaté vejce! Proč bychom se měli dohadovat? Nás je víc. 80%, vás je 20%. Není důvod aby se nekuřák přizpůsoboval vám! R^

0/0
12.10.2010 22:25

HLNOCD6

Re: aby se ti nekuřáci

takze jiste chces zrusit i lecbu nasleku piti alkoholu? Nebo jenom nenavidis kuraky? Jsi velmi jednoduchy. Uz jen ten tvuj primitivni nazor, ze kdo nekouri ma stejny nazor jako ty. Mohu se jen tak pro zajimavost optat, kolik ti je?

0/0
12.10.2010 22:32





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.