- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
ale obyvatelé poloviny Čech se asi půjdou pást. Dokud se nedodělá nějaká alternativa severní části okruhu nad Prahou, alespoň mezi Dejvicemi a Kobylisy, bude severojižní magistrála pořád silně strategická pro dobrou polovinu Čech. Až ten most v Suchdole bude, může se buď tlumit nebo zakopávat. Nyní je to něco mezi populismem a záměrnou pakárnou.
..je to záměrná populistická pakárna....
kteří "zásadně nesouhlasí s jakýmkoliv omezením" bych posadil do Legerky a nechal je tu povinně dýchat ten náš vzdoušek... až by také dostali rakovinu jako polovina zdejších obyvatel, třeba by změnili názor.
Holt si vybral Tůma blbého poradce, to se stává i lepším politikům.
Beztak je drtivá většina jízd zbytečná a slouží jen k udržení pofiderní společenské prestiže toho kterého jedince, sedícího v autě. S dopravou v pravém slova smyslu, tedy dostat se z místa na místo, už nemá to současné benzínové šílení skoro nic společného, jde spíše o módní trend než o nutnost. Když šlo omezit dopravu v Berlíně, není důvod, proč to nešlo i v Praze. Kromě toho je zajímavé, že příznivci pravice, kteří v minulosti hlásali, že komunisté nechali nezodpovědně postavit megistrálu skrz Prahu, ji nyní naopak obhajují. Nebo je za vším jen lobbimg a prachy, bez ohledu na zdraví lidí?
Jj, přece nepojedu sockou společně s nějakým faldou.
jojo, volby se blíží, a tak se hodí cokoliv - i sebevětší blbost. Musíme ji ale zabalit tak, aby voliči (alespoň někteří) si mysleli, že nám jde o ně. Průšvih zvaný magistrála, který vyrobil bolševik, nevyřeší nic jiného, než dobudování obchvatu. A na to je třeba soustředit síly i finance. Všechny jiné úvahy jsou jen slaboduchým tlacháním, které nanejvýš někomu přinese pár hlasů. Kdyby levice a ti, kteří se k ní přidali, věděli, jak magistrálu zklidnit, tak by to řekli. Na druhou stranu je pravda, že žvanění a bezradnosti kolem magistrály bylo více než dost - stačí připomenout zmatené zvyšování a pak zase snižování rychlosti v části od Nuselského mostu na Spořilov. Možná by také pomohlo, kdyby místo nejrůznějších funkcionářů se skuteční dopravní experti vypravili za hranice a podívali se takříkajíc za humna. Na druhé straně neznám velkoměsto, které by nemělo problém s automobilovou dopravou.
Magistrála je mi ukradená, takže je mi jedno, jestli ji utlumí, nebo po ní pojede 2x více aut.
.
Spíš mě zajímají fakta a ne politické bláboly před volbami. Existuje studie, co je to za dorpravu na magistrále (tranzitní, místní)? A kudy by ta doprava jezdila, kdyby magistrálu úplně uzavřeli? Nemůžu si pomoct, ale politici zase vymyslí nějaké špatné řešení, které by měli stanovit dopravní experti.
Průzkumy se dělají pravidelně a "někdo" ta data určitě má. Ale každý kdo běžně jezdí po Praze ví, jak to s tím průjezdem je - jestli je 10 % aut tranzit tak je to hodně. Provoz z magistrály se rozpadne do Žitné, Rumunské apod., v opačném směru končí v Kobylisích a Ďáblicích, maximálně tak ještě u Tesca na Letné. Když stojím v koloně před Václavákem tak z nudy koukám na značky a všechno je to "A", méně "S" a tu a tam "cizinec". O těch prvních dvou se dá s dost vysokou pravděpodobností předpokládat, že cestu začínají a/nebo končí v Praze.
To je zase nesmysl, místo toho aby dobudovali obchvat tak jí zakážou a auta bude jezdit všude možně a ucpou celou prahu.
Tohle může vymyslet jenom...
demetni levicak si dovoluji pridat
Že je nesmysl provoz na magistrále omezovat bez okruhů, je samozřejmě pravda. Řidiči nemohou zato, že nejlepší cesta třeba z Berlína do Vídně vede před Václavské náměstí. Navíc se ale obávám, že omezování provozu bude dost problematické i po dostavbě okruhů, protože klasický vnitřní okruh kolem historického centra v Praze nevzniká. Ve vnitřním městě neexistuje náhradní trasa, kde by provoz vadil míň než na magistrále.
ale je problém v tom, že když někdo jede stovky kilometrů, snaží se přitom ušetřit pět kilometrů za každou cenu
ona už je chyba v tom, proč vůbec musí jezdit - jako jednou za čas OK, ale každý den - to už neni zcela normální
Trošku nám politici zase brbnou, no je před volbama. Utlumení magistrály není žádný objev a už vůbec to není - neměla by být - politika. Toto utlumení je v plánu už řadu let a měla ho v plánu každý politická garnitura od roku 1989. Pouze vždy racionálně konstatovala, že je nejdřívě potřeba vytvopřit náhradní dopravní trasy, tedy konkrétně okruhy. Pokud by dnes někdo utlumila magistrálu, bude se veškerá dopravy pasírovat daleko méně kapacitními městským kumunikacemi a bude to ještě horší. Teprve když jsou náhradní trasy, můžete administrativně omezovat dopravu na stávajících. Politický populismus je to nejhoší, co existuje - na voliče by měl vždy působit jako červený semafor, protože naznačuje buďto nedostatek schoností nebo charakteru.