Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Žák na exkurzi rozbil vázu za 1,5 milionu. Zaplatí ji škola, málo raubíře hlídala

Nejvyšší soud potvrdil verdikt, podle kterého musela jedna z mladoboleslavských škol zaplatit škodu za vázu rozbitou při exkurzi v muzeu v Harrachově. Dílo za více než 1,5 milionu korun zničil tehdy třináctiletý školák.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Téma

a kdo

a kdo teda zaplatí tu vázu od Bořka co rozbila ta čínská uklízečka?

taky bude soud?

0/0
12.10.2010 21:13

n1r5j45qfe5rhtsd74jz

váza nemá hodnotu 1,5 mega ...........

................. cena je uměle vyšroubovaná

0/0
9.10.2010 18:55

truthspeaker

nevidíte pozitiva tohoto rozhodnutí

Původní rozsudek se sice jeví jako logicky správnější, nicméně ten nový má velkou výhodu. A to překvapivě pro školy! Na základě tohoto judikátu, kdy soud jednoznačně určil odpovědnost školy, mohou nyní v klidu nechávat problémové žáky "za trest" ve škole, nikam je nevozit, žádné exkurze, zahraniční výlety, školy v přírodě atd. a je to přesto právně neprůstřelné.

0/0
7.10.2010 13:05

duhacenzor

Re: nevidíte pozitiva tohoto rozhodnutí

Pakliže problémového žáka vyloučí z exkurse zaplatí mu pro změnu za jeho "diskriminaci", pakliže se rozhodnou, že kvůli jednomu grázlovi nepojede na exkursi celá škola, vyhodí ředitele i kantora za to, že "děti" nedokáže "zvládnout" a "vychovat".

Takže budou raději platit účty za grázly, co budou navíc ve volných chvílích šikanovat vaše dítě, pokud chcete příčinu je je jedna jediná:dnešní škola nemá jak potrestat problémového posluchače.

0/0
9.10.2010 17:55

Mjr_Zeman

bezcenná váza

kterou by nikdo za 1,5 mil. nekoupil a tak ji tam narafičili, aby ji někdo neúmyslně rozbil. Vypadá to, že muzea přišla na nový kšeft. Ještě že na něco podobného nepřišel třeba pařížský louvre, opravdu bych nechtěl zakopnout o některou mumii

0/0
7.10.2010 10:31

Isabelle

Re: bezcenná váza

Tvuj nazor se mi libi :-)

0/0
9.10.2010 18:45

n1r5j45qfe5rhtsd74jz

Re: bezcenná váza

Prcku, že si taky někdy zavadila o nějakou vázu ...... ;-)

0/0
9.10.2010 18:57

Isabelle

Re: bezcenná váza

;-) nejenom o vazu ...

0/0
9.10.2010 19:00

Lapan

Re: bezcenná váza

Co to plácáte za nesmsyly ? Já Harrachov i místní sklárnu a skláře znám,protože to místo považuji za svůj druhý domov apřímo ve sklárně sem byla a pímo od známého skláře vím co je to za dřinu tam dny a noci stát u těch rozžhavených pecí a ničit si plíce a ten parchant ve vteřině zničil několik staletí starou práci mnoha lidí takže by si to měl odracovat pěkně na nočních službách v té sklárně třeba by mohl uklízet střepy a podobné pomocné práce a ráno pěkně do školy žádný odpočinek. Ten můj známý ho taky neměl, v noci byl byl ve sklárně a ve dne byl zprávcem chaty kam smejezdívali a skutečně dřel jak mezek a ještě si zvládl postavit vlastní dům a ani jeho žena se neválela mimo péče o chatu ještě chodila vypomáhat jinam. Prostě ten spratek by si to měl odmakat  a né,že to za něj zaplatí škola a taky by měl dostat absolutní zákaz všech  společných aktivit jako to bylo za mě  -parchanti měli automaticky zaracha na všechno a nikdo se proti tomu nebouřil,protože si to právem zasloužili.

0/0
12.10.2010 15:33

pivak

Proc skola?

At to zacalujou rodice 13-letyho spratka

0/0
7.10.2010 10:20

Nahlas se ti směju

Re: Proc skola?

Proč?

0/0
7.10.2010 10:36

tappat

Re: Proc skola?

protoze naucit studenta, ze na cizi veci se nesaha, neni povinnost skoly, ale rodicu. To, ze to ten student neumi, je chyba rodicu. Skola nemuze vecne suplovat alibisticke rodice. A uz vubec za ne nema platit nasledky neslusneho chovani jejich ditete.

0/0
7.10.2010 13:12

Carlos

Re: Proc skola?

V dobe exkurze ma zodpovednost za zaka skola. Moc rad bych videl tebe, kdyby treba tvuj synek zakop a rozsekal tu vazu on, jak solis 1,5mio ze sveho.

0/0
7.10.2010 13:31

tappat

nektere nazory v teot diskusi jsou skutecne "genialni"

za vsechno muze skola, ucitele a muzeum. Skola protoze posila deti do muzea, ucitele, protoze naprosto nepochopitelne ve dvou lidech nezvladaji uhlidat 30 zaku (tady podotykam, ze vetsina z vas ma doma 1-2 deti a jsou chvile, kdy nevite kam driv skocit) a muzeum, protoze prece jsou tam uplny jelita, ze vystavuji vazu - kdo to kdy v muzeu videl, ze jo. 

Drtivy vetsine diskutujicich nedochazi jedna vec: SKOLA TU NENI OD TOHO, ABY UCILA DETI SLUSNEMU CHOVANI. Od toho je rodina. Slusne chovat se deti musi naucit doma a nikde jinde. To, ze se na cizi veci nesaha mel hosan davno vedet od mamy a taty. Jenze proc nehazet vinu na vsechny ostatni (skola, muzeum, ucitele...) kdyz je to tak jednoduche. Staci prece jako rodic rict: "nas pepicek, to je zlaty dite, ty ctyri reditelsky dutky, to je nepochopeni jeho individuality, oni ho v ty skole pretezujou chudacka... ze nezdravi? no a co, nemate to po nem vyzadovat. Ze je sprosty na ucitele? No a co, maji ho umet zvladnout"

0/0
7.10.2010 10:10

tappat

Re: nektere nazory v teot diskusi jsou skutecne "genialni"

proste rodice hledaji chybu VSUDE JINDE jen ne u sebe. A nedejboze upozornit na to, ze jejich dite je nevychovanej harant a ze je to jen a jen jejich chyba. To pak mate videt ty reakce "nejakej debilni ucitel mi prece nebude vykladat, jak mam vychovavat dite", "co muze ucitel vedet o vychove, vubec mi do toho nekecej, delam to skvele", "hele ty bud rad, ze jsi rad, ja vydelavam 50 tisic mesicne a ty 15, takze mi nekecej do vychovy" atd. atd. atd. Upozornuju, ze jsem vybral ty lepsi reakce.

0/0
7.10.2010 10:13

Nahlas se ti směju

Re: nektere nazory v teot diskusi jsou skutecne "genialni"

S tím, co píšeš, se dá souhlasit. Nijak to ale nesouvisí s případem z článku. Exkurze byla akce organizovaná a zajišťovaná školou, zodpovědnost za žáky je v tom případě na škole.

0/0
7.10.2010 10:39

-=koloděj=-

Odpovědnost učitelů

Pokud řekneme A, musíme ale říct i B.

Pokud má mít učitel (škola) odpovědnost za chování špatně zvladatelných žáků, musí mít také možnost jejich vhodné chování vynutit, včetně fyzických trestů.

Čím může učitel potrestat žáka nyní? Jedině tak tím, že mu dá pětku/důtku apod. Je to sice vcelku silná možnost (nechat žáka propadnout, tím mu zničit možnost postupu na střední a posléze vysokou školu a tím mu zlikvidovat šanci na slušnější život), ovšem to nemá okamžitý efekt a žáka to "potrestá" až po pár letech.

0/0
7.10.2010 9:26

sud__Urquellu

Re: Odpovědnost učitelů

Dutky, petky, nebo propadnuti vetsinou nema na problemove, nezvladnutelne zaky temer zadny ucinek.

Propadnutim takoveho individua spis potrestaji ucitele sami sebe - budou se s nim muset potykat jeste o rok dele.:-/

Ne na by platil leda tak kat Mydlar! Za mensi prestupky sok paralyzerem. ;-D

0/0
7.10.2010 9:42

Bejvoc_

ŘEZAT ŘEZAT A ZASE ŘEZAT

Na fakany nic jiného neplatí. Možná ještě řezat před spolužáky.

0/0
7.10.2010 8:11

CorpusDortus

Kde stala?

To by me zajimalo, kde takova vaza za jedenapul mega stala ?

Co nejaka predvidavost provozovatele ? Pokud je obvykle, ze misto navstevuji skupiny skolaku tak by asi mohla byt trosku lepe zabezpecena. Tahle byla asi na polici za dvermi a nez spadla, tak nikdo jeji hodnotu neresil.

0/0
7.10.2010 8:03

semafor

Re: Kde stala?

No a?

0/0
7.10.2010 8:34

Gaston

Re: Kde stala?

Kolik "nedostatečně zabezpečených" muzejních exponátů jste již zničil?

0/0
7.10.2010 9:07

Pepan A2

Za problémoví dítě v prvé řadě mohou rodiče.

Dneska se stalo módou, že škola může za všechno. Kdyby "problémový fracek" dostal doma pár přes hubu pokaždé, když něco vyvede, tak by problémy nedělal. Jenomže dneska je to samý psycholog, ochránce práv dětí a když se na fracka učitel jenom křivě podívá, už nastartuje do školy rodič a vyhrožuje kantorovi vyhazovem. Taky jsem jako mladej od rodičů párkrát dostal a nemám pocit, že bych byl nějak diskriminovaný. A ještě jedno pozitivum ta naše výchova měla. Za dob mé školní docházky se nestalo, že by se žáky šikanovaný učitel oběsil, jak se to stalo loni v Čechách.

0/0
7.10.2010 8:02

dneska.taky.lidi.věří.všemu

Já to říkám furt...

problémové jedince vsadit hned do želez, dát náhubek a svěrací kazajku ;-D

Prý málo hlídali. A jak to měli udělat, to už soudce neřekl? Jak chcete zabránit 13ti letýmu pomatenci, aniž byste se dopustili rasismu, omezování osobní svobody a pod?

0/0
7.10.2010 7:46

yanoshick

Re: Já to říkám furt...

Když není k uhlídání, zůstane doma. Jednoduché.

 

Je načase i ve školách začít uplatňovat princip osobní zodpovědnosti. A na výlety brát jenom bezproblémové děti. Já bych teda tu třetinu rodiče zaplatit nechal.

Protože škola vzdělává  a rodina vychovává. Teda měla by.

Anebo platit.

0/0
7.10.2010 8:02

Pepan A2

Re: Já to říkám furt...

Přesně tak. U dcery ve třídě, kde je několik problémových jedinců, to dopadlo tak, že třídní jim oznámila, že s ohledem na riziko se na školní výlet nejede. A bylo to.

0/0
7.10.2010 8:08

Já, Claudius

Už jste někdo někdy zkusili ohlídat

třídu 13letých dětí? Já bych s nimi nevytáhl paty ze třídy! A i tam jde o život.

0/0
7.10.2010 6:57

semafor

Re: Už jste někdo někdy zkusili ohlídat

Tak proč chodí na exkurze?

0/0
7.10.2010 8:35

Já, Claudius

Re: Už jste někdo někdy zkusili ohlídat

No to bych taky rád věděl. Exkurze slouží zejména k narušení nervové soustavy učitele, rozvratu v navštívené firmě a ulejvání žáků z vyučování. Přínos je nulový. Jako bývaký kantor to dobře vím.

0/0
7.10.2010 9:19

Já, Claudius

Re: Už jste někdo někdy zkusili ohlídat

Jo, a abych nezapomněl, ředitel školy chce po kantorech sestavit a naplnit plán práce, aby měl inspektorovi co ukázat. Exkurze je to nejjednodušší, co se tam může napsat.

0/0
7.10.2010 9:20

Eureka!!!

museum nebylo pojisteno?

0/0
7.10.2010 2:52

semafor

Re: museum nebylo pojisteno?

Viník je znám. Co do toho taháš pojišťovnu!

0/0
7.10.2010 7:50

dneska.taky.lidi.věří.všemu

Re: museum nebylo pojisteno?

přesně, ten 13ti letý by to měl zapaltit

0/0
7.10.2010 7:55

Pepan A2

Re: museum nebylo pojisteno?

Ani ten požár by pojišťovna nelikvidovala, pokud by byl znám viník. Muzeum by se muselo hojit na něm.

0/0
7.10.2010 8:03

Chleba namazanej z obou stran 2

.

Škola má vzdělávat a ne vychovávat. To si maj dělat rodiče. Jen ať si to zaplatí celé.;-€

0/0
7.10.2010 1:19

semafor

Re: .

Rodiče neorganizovaly exkurzi!

0/0
7.10.2010 7:52

nebojsa = nečech

Dite?

Mohl by mi tu nekdo sdelit ROZUMNY duvod, proc si poridit dite?

To,ze si ho s manzelem preji, nebo ze tikaji biologicke hodiny neberu jako duvod - to je SOBECKOST a STRACH. Zachovani rodu je ponedud ARCHAICKY duvod a mozna trochu souvisi s LAKOTOU a PSYCHICKOU NEVYROVNANOSTI (dite = pseudosmysl zivota). A duvod, ze manzel je skvely, ja jsem skvela, tak si udelame jeste skvelejsi a hezci dite je tak trochu DOMÝŠLIVOST a opět SOBECKOST. A pak samozrejme duvod ten, ze ma dite sousedka, kamaradka a nejaka slepice z TV, tak to je navic HLOUPOST. Dle me, je pouze jedna moznost tzv. dite lasky aneb nechtene dite - coz je tezke dosahnout v dobe antikoncepce.

Napadá nekoho jiný duvod nez vyse zminene?

0/0
7.10.2010 0:53

sluni-sluni

Re: Dite?

a co vaši rodiče - zřejmě to byli totální sobci, hloupí, domýšliví lakotní nevyrovnaní psychouši, když dokázali stvořit něco takového jako vy

0/0
7.10.2010 1:06

nebojsa = nečech

Re: Dite?

Ja byl dite lasky. Ostatne to byli vsichni mi bratri. Vite tenkrat antikoncepce moc nefrcela a o to vic se soulozilo.

Ale to byste nepochopil(a), kdyz evidentne sama-sam nevite, proc jste si poridil dite, nebo to bylo ze mnou uvedenych duvodu, coz vam rozhodne nepridava. Me to je jedno, ale svym detem byste se mela omluvit. I kdyz oni vam to vratej i s uroky.

0/0
7.10.2010 1:18

tamten

Re: Dite?

Věřím, že nejsem sám, kdo lituje toho, že už tenkrát nebyla v dostatečné míře rozšířená antokincepce, zejména u rodičů "nebojsy"

0/0
7.10.2010 7:05

paltt

Re: Dite?

R^

0/0
8.10.2010 6:44

Chleba namazanej z obou stran 2

Re: Dite?

R^

0/0
7.10.2010 1:19

rafton

Re: Dite?

Jako vtip to moc dobrý není a pokud to myslíte vážně, tak jedině se nechat vyšetřit.

0/0
7.10.2010 2:47

cufi

Re: Dite?

R^

0/0
7.10.2010 6:12

nonick

Re: Dite?

8-o ;-D Ten důvod v kolonkách MÁ DÁTI - DAL nenajdete. Rv

Kupte si medvídka mývala... 

0/0
7.10.2010 7:38

forrest007

A co rodiče?!

Fotr z matkou by měli solit jak mourovatí, bo vychovali parchanta . A možná , by pak konečně mladej dostal co už dávno potřeboval.

0/0
7.10.2010 0:26

Ccecil

Re: A co rodiče?!

že se nestydíš bít nebohé dítě, které se chce jen zabavit...

0/0
7.10.2010 0:48

Jarmila 1

Re: A co rodiče?!

R^ jo jsou to dneska deti strasne "unudene' tak proc je hned trestat ze?;-)

0/0
7.10.2010 0:56

al.mucha01

Re: A co rodiče?!

Bacha na ústa - mluvíš o 22letém mladíkovi, který již v dětství měl kázeňské problémy :-). Rychlost našich soudů...

0/0
7.10.2010 9:10

Lavra

Nerozumím

Tohle se vymyká mému chápání. Věděl ten kluk, jakou má váza cenu? Upozornil někdo někoho? Je rozumné nechávat v muzeích volně přístupné nejhodnotnější kousky? Je to běžné? Nebo někdo chtěl dostat kompenzaci od pojišťovny (školy) za poškozený artefakt? Nevím, ale je to celé příliš zvláštní...

0/0
7.10.2010 0:14





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.