- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
To budou žáci celý den doma sami? I ti nejmladší? Kdo je tam bude hlídat ?
No to rozhodne. M.j. produkuje "novinare", kteri maji problem se shodou podmetu a prisudku. (... Zavedli se technologie)
pořád lepší než byly(i) zavedeny.
"Prosfesionální studenti", tak budou moci vesele pařit a kalit do rána a pak si jen pustěj počítač, aby se zaprezentaovali na přednášce a bude hotovo...
Návrh je úplný nesmysl. Je úplně jedno jestli učitel učí křídou, městním klínem nebo pomocí internetu. Záleží jen a pouze na obsahu. Vyučování na dálku má význam v Austrálii kvůli velkým vzdálenostem a ne kvůli "modernost" vyučování. Na některých vysokých školách učí již nyní videokonferenčním způsobem 1 přednášející a přednáška se přenáší do několika přednáškových místností. Cílem však není zkvalitnit a zmodernizovat výuku, ale vytřískat co nejvíce peněz ze státu. Do prvního ročníku se nabere více studentů než má škola kapacitu, proto ty videokonference, za každého studenta "prváka" dostane škola peníze a pak většinu vyhází... Typickým příkladem je FIT na VUT v Brně.
ale jestli si tady někdo myslí, že on-line přednáškama se zchrupavčí zkostnatělé školství, tak je blázen nebo je placen masterem těch webových stránek..
Přesně.... Problém je pplně nejkde jinde.
se aspoň o změně mluví...vývoj všeho se hekticky vyvíjí,jen školství zůstavá téměř na úrovní z dob Franz Josefa vč. nástupu do školy ráno v zimních měsících za tmy...dříve to bylo proto,že děti odp. pracovali třeba na poli,dnes se jim složitě hledají činnosti,místo aby byly déle ve škole a ráno i přispali...těch otázek a možností je samozřejmě mnohem mnohem více,díkybohu se o tom začíná mluvit
Můžete mi vysvětlit, čím vám "elektronizace výuky" zkvalitni obsahovou stránku věci. Ač jsem sám SW analytik a vývojář, vidím stále velké nedostatky dnešních zobrazovacích technologií oproti papíru a tužce, nebo tabuli a křídě. V současné době nemá nic vyšší rozlišení než je papír nebo tabule a ta ergonomičnost ovládání... V návrhu nevidím žádný přinos.
To je starost rodičů. Ti mají svým potomkům vysvětlit, k čemu je dobré umět něco víc, než napsat poslepu esemesku a jezdit ze schodů na skejtu.
Když už by mělo některé ministerstvo někoho nějak motivovat, tak by to mělo být ministrstvo "sociálních dávek" tím, že by nerozdávali do každé natažené ruky víc, než se dá vydělat prací.
naprostá pravda
Nové trendy jsou super, proč ne, ale myslím, že tohle není chyba našeho školství. Já si osobně myslím, že největší problém je v tom, že jsem zachovali starý systém memorování, ale dost jsme snížili nároky. Ono cizí jazyk se dá naučit i bez toho, aby člověk konverzoval nebo jel do ciziny, ale chce to pořádně dřít. Nebo je druhá cesta - udělat to zajímavé, moderní. Ale oba přístupy jsou pracné - a to především na straně žáka. Studuji v USA a nechci srovnávat kolik se toho učí u nás a kolik tady, ale rozdíl vidím v tom, že Američané, narozdíl od nás, umí své znalosti použít. My se toho sice učíme kvantitativně více, ale dost povrchně a často tomu nikdo pořádně nerozumí. A hlavní rozdíl je v tom, že amíci opravdu makaj - nevím, jak je to teď u nás, ale tady v podstatě pro teenagery neexistuje volný čas - v týdnu leží v knížkách od rána do večera a když se zadaří, tak mají občas volno o víkendu. To je věc, kterou by chtělo změnit i u nás!
no tak když to tak umí použít, tak proč patří USA horší průměr v úrovni vzdělání v jednotlivých oborech na základních a středních školách? USA má odborníky v rámci vědy na vysokých školách, ale to je stále jen malé promile v rámci celého obyvatelstva. Česká republika si v tomto stojí daleko, ale opravdu daleko lépe.
Nestačilo by odměňovat učitele podle prospěchu žáku?
Je mi jasné, že už v 3 tř. na základním stupni by podle učitelů mohli všichni žáci na práva, nebo medicínu. Jak to vím? Žiji ve stejné republice jako VY.
Pokud se nevrátí do školství autorita kantora, jakou měl před cca 30 léty a rodiče nepřestanou hájit své rozežrané a rozmazlené parchanty, tak nebude jiného východiska, než přijat navrhovaný způsob výuky. NÉ kvůli pokroku, ale s ohledem na bezpečnost vyučujících kantorů.
"Nestačilo by odměňovat učitele podle prospěchu žáku?" - nie, nestacilo, to by sa zvrhlo na to, ze kazdy dostane jednicku...