Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

První světová válka definitivně končí. Německo splatí poslední reparace

V neděli 3. října Německo udělá tečku za jedním z nejkrvavějších konfliktů 20. století. Uhrazením poslední splátky reparací nařízených versailleskou smlouvou z roku 1919 definitivně skončí první světová válka.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

NavyVanS

Je na čase začít znovu zbrojit.

Bezva jedna válka je splacená, takže je nevyšší čas začít znovu zbrojit. :-)

0/0
1.10.2010 16:49

A.A.

Re: Je na čase začít znovu zbrojit.

však oni si nás obsadí prostřednictvím kapitálu a EU... Němci jdou na to konečně chytře! ;-)

0/0
1.10.2010 16:50

zdeseny obcan

porovnani

Nemecko prohralo dve valky, bylo v ruinach, platilo na vsechny strany a presto je dnes prumyslovou velmoci.

Byvala velmoc Britanie je dnes pred bankrotem.

0/0
1.10.2010 12:19

ELAPHURUS

Re: porovnani

Asi reparace nebyly odpovídající....

0/0
1.10.2010 14:10

A.A.

Re: porovnani

Spíše Němci ví, jak na to. Kdo byl v Británii, poukazuje na lenost a neschopnost Britů.

0/0
1.10.2010 16:51

Sladek

Re: porovnani

Spise bych to zvedl na experimentovani se socialismem v poslednim pul stoleti na britskych ostrovech.  Schopni jsou az dost.

0/0
2.10.2010 17:15

crook.crook

zapomelo se

Rusum a Stalinovi neslo o osvobozeni, ale o uran. Uz tehdy proste Stalin vedel, proc chce cr pro sebe. Tehdy si to USA uvedomili pozde.

0/0
1.10.2010 8:44

Svědomí národa

Historie se bohuzel odehrala jinak

Kdyby Nemec nevyvrazdil Zida a Cech nevyhnal Nemce, mohlo byt v Cesku s nemeckym poradkem a zidovskou chytrosti jako ve Svycarsku. Takto je v Cesku cesky poradek a ceska vychytralost, tedy nejlepsi predpoklad pro romsky stat.

0/0
1.10.2010 1:58

Poconos

Re: Historie se bohuzel odehrala jinak

Ten poradek i chytrost klidne ozelim, tyhle dva narody nikomu nic dobreho jeste neprinesly.

0/0
1.10.2010 3:15

A.A.

Re: Historie se bohuzel odehrala jinak

že Němci a Židé nikomu nic dobrého nepřinesli??? To snad ne! Stovky a stovky skvělých spisovatelů, vědců, filosofů, ekonomů, umělců atd. To je snad málo? Naopak se domnívám, že právě tyto dva národy jsou v přínosu pro lidskou civilizaci na předních pozicích.

0/0
1.10.2010 16:54

dogi

Re: Historie se bohuzel odehrala jinak

Takže, pokud vyjdeme z toho, co jsi zde napsal, v Německu je jen pořádek, chytrost nikoliv. No, řekl bych, že v tobě je spíše jen obecná hloupost. Nebo že by předvolební náckovský pokus o agitaci? 

0/0
1.10.2010 4:24

Edd

Re: Historie se bohuzel odehrala jinak

1. světová válka měla zabránit Německu v rozšiřování kolonii v dnešním "3. světě". Byla vyvolaná především Anglii a Francii. Německo nemělo nejmenší naději ani vyhrát, ani se ji vyhnout.

Byla to čistě hospodářská záležitost. Jako každá válka. "Viník" byl určen vítězi - jako v každé válce. Účel Versailske smlouvy byl, nechat Německo definitivně klečet na kolenou, aby se nemohlo vzpamatovat a ohrožovat mocenské a hospodářské zájmy koloniálních mocností.

Když Německo přestalo platit, byly části Německa obsaženy Fracii. Následky židovskou mafií ovládaných bank, inflace, která pripavila němce o zbytky úspor, a import komunistické revoluce pomoci židovských "rudých" bojůvek (Liebknecht, Rosenbergerova) vedl k vzrůstu antisemitismu. To byl základ ke 2. světové válce, která měla definitvne vyřadit Německo z "hospodářské" soutěže.

Všechno ostatní je jenom ideologická omáčka vítězů pro oblbnuti lidí. Je zajímavé, jak dokonale se podařilo vyřadit rozum a nastolit u tolika lidí emoce.

0/0
1.10.2010 6:11

good_luck!

Re: Historie se bohuzel odehrala jinak

Plný souhlas, bohužel nevím, zda-li tady uspějete.... V ČR se nenosí nedívat se na Němce jako na největší vyvrhele...

... obdobně se dá popsat i otázka Sudet, připojených k ČR násilně pomocí Francouzské armády po zničení R-U

0/0
1.10.2010 7:18

hell365

Re: Historie se bohuzel odehrala jinak

To je ale ideologická pitomost, k smíchu muuuhehe;-D

0/0
1.10.2010 7:34

Rodnok

Re: Historie se bohuzel odehrala jinak

a že se to vyřazení Německa z hospodářské soutěže podařilo ;-D;-D. A že to bylo jejich záměrem dokládá zřejmě chování spojenců k obsazenému západnímu Německu po 2. sv. válce, že, vytvoření společného trhu atd ;-D;-D

0/0
1.10.2010 8:18

A.A.

Re: Historie se bohuzel odehrala jinak

Souhlasím až do té chvíle, než jste začal psát o židech a antisemitismu. Tam to vůbec nesedí. Co se týká komunistů, jen někteří byli zároveň židé. Kromě toho antisemitismus měl kořeny jinde než zrovna v době divokých 20. a 30. letech, kdy psal Áda svůj Mein Kampf. Jistě, Áda poukazoval na židy přesně v tom směru, jak to činíte Vy, ale já jsem si jistý, že Vy nejste stejný blázen jako Áda. Diskuze k druhé světové válce a jejímu počátku, o faktorech, které k počátku vedly atd., by byla velmi dlouhá, ale v zásadě nelze hledat chyby jen na straně Spojenců a židů. To prostě nelze! !!

0/0
1.10.2010 16:58

Sladek

Kdyby nebylo 1. SV, byli bychom dnes provincie nebo stat

Rakouska?  Kolik jazyku bychom ovladali, jaka by byla nase nakupni sila?  Jaka by  byla nase zivotni uroven?  Myslite ze horsi?

0/0
1.10.2010 0:32

dogi

Re: Kdyby nebylo 1. SV, byli bychom dnes provincie nebo stat

To jsou jen hypotetické úvahy, na které ti nikdo rozumný neodpoví. Co by bylo, kdyby bylo jinak... Nesmysl, né? No, jen si vem takovou drobnost, jako že monarchie zůstala zachována. Co by bylo s takovým T.G.M.? Zůstal by naprosto bezvýznamným profesůrkem? Ale mohl se také stát zakládajícím členem  KSČ. Proč né? Tak by se samozřejmě dalo pokračovat. Ber to tak, jak to je. Tvé úvahy jsou naprosto nesmyslné, nikdo ti na ně nemůže objektivně odpovědět.

0/0
1.10.2010 4:29

Sladek

Re: Kdyby nebylo 1. SV, byli bychom dnes provincie nebo stat

Hypoteticke to je, ale nesmyslne vubec ne.  Vsichni vime kudy se odebrala historie po valce.  Staci se ale jenom vratit do doby kolem r. 1914 a jen teoreticky pokracovat dale tak, jak to tenkrat slo....   Pravda je, ze jsme byli nekde jinde a to co jsme dnes je smutne. 

0/0
1.10.2010 4:43

A.A.

Re: Kdyby nebylo 1. SV, byli bychom dnes provincie nebo stat

Ne, to skutečně nelze. Dějiny jsou nesmírně složité. Jedna událost je ovlivněna mnoha a mnoha faktory, které nelze všechny odhalit. Prostě bychom jen hádali. Samozřejmě je možné tu pracovat s určitou pravděpodobností, ale to je asi tak vše. Podle mého názoru by se Rakousko-Uhersko pravděpodobně rozpadlo i bez světové války. Vznik samostatného českého státu by byl asi pravděpodobný, nicméně velmi pochybuji, že by obsahoval též Slovensko v té podobě, jak se územě vyvinulo ČSR.

0/0
1.10.2010 17:04

Sladek

Re: Kdyby nebylo 1. SV, byli bychom dnes provincie nebo stat

Vychazim pouze z toho, ze jsme meli s Nemci a Rakusaky spolecnou historii v 2. Rimske Risi, pak po bile hore s Habsburky, spolecne s Brandebury a Rakouskem jsme tvorili vychodni marku (Morava) zapadni Evropy, propleteni kralovskych rodu skrze evropu  atd.  To vse bylo rychle vymazano?  Je pravda, ze po tragickem experimentu s Rusy jsme stale jedna hromadnka nestesti.  Dokonce nekteri lide si mysli. ze my jsme vychodoevropane........ 

Souhlasim se Slovenskem, ikdyz mame podobny jazyk, nase kultura a historie nebyla nikdy spolecna a proto spolecny stat predurcen k zaniku.

0/0
2.10.2010 17:02

A.A.

Re: Kdyby nebylo 1. SV, byli bychom dnes provincie nebo stat

Osobně velmi pochybuji, že bychom zůstali součástí Rakouska. Ale jsou to jen hypotézy. Historie je velmi složité a nelze jí předpovědět, a ani nelze z jedné události odvodit další, aniž by nedošlo k velkému zkreslení - víceméně pouhému hádání. Na historii samotnou přeci nemají vliv jen události, rozhodnutí politiků atd., ale i celá řada dalších věcí jako neúroda, přírodní katastrofa, nálada lidí, smrt atd.

0/0
1.10.2010 17:01

obcanek

Tak už jen začít splácet

reparace za II.sv.válku,určené na pařížských jednáních ..... ;-D

0/0
30.9.2010 22:27

smaragdově zelený banánovník

je známo datum

kdy německo pošle poslední peníze jako válečné odškodnění pseudostátu izrael?;-D

0/0
30.9.2010 20:14

kladivar2

Re: je známo datum

k tomu nikdy nedojde, leda ze by skoncila existence statu Izrael :-P

Nemecko bude vysavano az na veky veku a nepomuze jim ani svecena voda.

0/0
1.10.2010 7:36

rychtar

Kdyz neni clanek o Mnichove tak alespon perlicka z historie

Felix Ermacora byl profesorem na Vídeňské univerzitě a rakouským expertem v oblasti lidských práv. Rovněž byl poslancem Národní rady (Nationalrat) za konzervativní stranu lidovou (ÖVP). Spolu s Prof. Dr. Ortwinem Kuhnem z Hamburku získali z pololegálních zdrojů nedostupné materiály tajného vatikánského archívu. Jednalo se o husitské hnutí popisované papežem Piusem II. (ve skutečnosti: Eneas Silvius kníže Piccolomini) a Janem z Příbrami (v latinském originále Ioannes de Pibrans).  V přede mnou ležících dokumentech se církevní latinou konstatovalo pouze toto: Ionnes Zizka est item horrificus homosexualis... Protože výraz homosexualis je dáván do souvislosti s hanlivým horrificus, překládám tedy pojem horrificus homosexualis ordinérně jako hrozný buze--nt. Možné varianty by mohly být rovněž strašný bu--rant, obávaný buz--ant nebo snad dokonce šílený b--erant. ;-)

0/0
30.9.2010 19:45

tučňák v exilu

Re: Kdyz neni clanek o Mnichove tak alespon perlicka z historie

A tak co měl v tom polním společenství bratří dělat taky, žejo... ;-)

0/0
30.9.2010 20:04

rychtar

Re: Kdyz neni clanek o Mnichove tak alespon perlicka z historie

;-)

0/0
30.9.2010 20:35

tenkdovideldozadu

Re: Kdyz neni clanek o Mnichove tak alespon perlicka z historie

No a ? V rudým právu se taky nepsalo o tom že na západě se žije líp. Jako zajímavost asi dobrý, ale jako něco co vzít za "pravdu" asi né.

0/0
30.9.2010 20:38

rychtar

Re: Kdyz neni clanek o Mnichove tak alespon perlicka z historie

Papež Pius II s odvoláním na hejtmana Jana z Příbrami (ten přeběhl od husitů ke katolíkům a vypovídal před papežským konciliem) tvrdí, že Žižka měl s Bydlinským poměr: Zizka possideo copulatio deviatio sexualis quum Bydlinskis... Ono sdělení z církevní latiny: Žižka měl úchylný pohlavní styk s Bydlinským... Patrně se jednalo o jednorázový sexuální akt. V případě Húsky situace vypadá jinak. Tam sice stojí psáno totéž, ale je možno číst i dodatek: Huska habotaculum cum homine Zizka. V češtině: Húska bydlel pod jednou střechou s Žižkou. Logicky to teda znamená, že Húska byl Žižkovým stálým milencem.

0/0
30.9.2010 21:02

korrrn

Re: Kdyz neni clanek o Mnichove tak alespon perlicka z historie

Ne, logicky z toho akorát vyplývá, že B.B. je hroznej bu...nt! A to nejen pro tento článek, ale vesměs pro všechny ty pamflety kterými do Reflexu přispívá. Buďto se jedná o všemi nepochopenou srandu a nebo prostě jenom odvádí dobrou práci hodnou takového bulváru jakým reflex bezesporu je. A vy by jste měl mít aspoň tolik slušnosti a citovat autora a článek.. S takovouto jsem nucen vás nazvat plagijátorem..

0/0
30.9.2010 21:15

rychtar

Re: Kdyz neni clanek o Mnichove tak alespon perlicka z historie

Ale no tak, snad kazdy vidi, ze to od nekud lepim, ale Reflex to neni ....... :-)

Papež Pius II (1405 -1464) byl obrovským nepřítelem husitství. Objektivní historický postoj v dané věci nelze od něho tedy očekávat. To, že Húska bydlí celý čas s Žižkou pod jednou střechou, může být podezřelé, ale důkaz to není. Papežovo Descriptum (tak se listina nazývala) se podivuje, že se Žižka nezúčastňuje husitských bohoslužebních orgií (Zdeněk Nejedlý - husitský sexuální komunismus). František Palacký totiž mystifikuje husity a tzv. adamity odděluje od kališníků. Ve skutečnosti byli husité všichni adamité. Každá bohoslužba se ukončovala divokými sexuálními orgiemi, které Pius II. v Descriptum detailně popisuje.

0/0
30.9.2010 21:38

rychtar

Re: Kdyz neni clanek o Mnichove tak alespon perlicka z historie

Žižka se jich nezúčastňoval. To, však neříká nic o jeho homosexualitě. V Táboře-Klokotech pod vedením Bydlinského pořádali tytéž náboženské orgie husitští homosexuálové. Proč tedy nechodil tam, kdyby byl „hrozným buze****em“, jak tvrdí Pius II.? Naopak, nechává Klokoty zapálit a všechny homosexuály na místě popravit. Dalo by se tvrdit, že mu Húska stačil a proto mohl s klidným svědomím nechat Bydlinského a další vyvraždit. Je to však důkaz?

0/0
30.9.2010 21:42

PKB2008

Re: Kdyz neni clanek o Mnichove tak alespon perlicka z historie

Super info, Žižka mohl být homosexuál. Já můžu tvrdit, že stávající papěž je nácek a deviant .... Nácek, protože byl členem jístého mládežického oddílu(kdo z nás starších nebyl pionýrem) a deviant, protože těch kauz sexuálního obtěžování je v katolické církvi až až a on jako nejvyšší hodnostář a je za vše odpovědný. Střízlívý názor říká, že ateisté vítězí a vše ve jménu víry je všivárna nejvyššího kalibru. Jinak husité jsou stejní všiváci jako švédové, či němci. a pokud srovnám činy katolíků a muslimů, tak se lišíme pouze ve stoletích, nikoliv v počtech. Ve jménu Krista zemřeli miliony ve středověku, , ve jménu Islámu, teprve zemřou miliony Rv

0/0
30.9.2010 22:15

rychtar

Re: Kdyz neni clanek o Mnichove tak alespon perlicka z historie

Ted jste se pane tedy odvazal, ale to je dobre, diskuze k tomu slouzi, ne? ;-)

0/0
30.9.2010 22:22

dogi

Re: Kdyz neni clanek o Mnichove tak alespon perlicka z historie

Nejste vy náhodou historik z ÚSTR?

0/0
1.10.2010 4:43

pletiplot

Re: Kdyz neni clanek o Mnichove tak alespon perlicka z historie

Za prvé - jak souvisí Žižkova sexuální orientace s první světovou válkou. Za druhé - Žižku označil za homosexuála jeho největší politický nepřítel hned po Zikmundovi, navíc zastupující mocnou politickou organizaci, která intrikami žila. Důvěryhodnost takové výpovědi je přinejmeněím diskutabilní. Za třetí - I kdyby Žižka byl b.zna, ptám se: No a co? Dneska je b.zna každý pětadvacátý, obsazují vysoké politice ve vědě i byznysu a nikdo si s tím neláme hlavy.

0/0
1.10.2010 10:45

Mirco1

Příčinou druhé světové války bylo..

..... že Němci nebyli v té první poraženi dostatečně. Lépeřečeno k příměří došlo 11.11. 1918 kdy fronta stála zhruba na francouzsko-belgických hranicích a na severu se stáčela k belgicko -holandským hranicícm (tedy asi jedna čtvrtina Belgie byla osvobozena). Němci v zázemí byli stále krmeni propagandou o úspěšných jarně-letních ofenzívách roku 1918, Rusko s nimi uzavřelo potupný brestlitevský mír .... pak zprávy z fronty poněkud ustávaly a najednou "jako blesk z čistého nebe" politici vyjednávají o míru - rána do zad armádě. Tuhle pověst rozšířila sama armáda (přestože už 29. září Ludendorff zpanikařil a tvrdil, že nemůže garantovat integritu fronty déle než 24 hodin a naléhal na císaře, aby byla podána žádost o příměří) a obyvatelstvo ji velmi ochotně uvěřilo. Vždyť fronta probíhala stále na francouzském území, tak situace nemohla být přece tak zlá. Zkrátka Němci si našli výmluvu a následně se cítili ukřivděni a podvedeni a věřili, že jim bylo vítězství uloupeno zrádnými politiky.

0/0
30.9.2010 19:09

Mirco1

Re: Příčinou druhé světové války bylo..

Příměří bylo zkrátka uzavřeno příliš brzy, kdyby se fronta přelila do Německa samotného, alespoň do celého Porýní, pak by leccos vypadalo jinak. To by žádné sebeopájející se ukřivděné legendy nevznikly a Německo by si svou lekci skutečně zapamatovalo.

0/0
30.9.2010 19:11

wrah

Re: Příčinou druhé světové války bylo..

Ano, pouze omylem mohlo dojít ke druhé světové. Jen dodnes nepochopím, jak je možné dovolení znovusjednocení státu, který vyvolal dvě světové války. Žádný němec by neměl mít dovolené se míchat do nejvyšší německé politiky, neměli by mít dovolenou žádnou armádu, jen řekněme dobrovolné pořádkové sbory a rozdělení na jednotlivé zóny mělo být trvalé, ne že se tři z nich spojily během pár let a pak se všem říkalo, že je ta východní nějak divná.

0/0
30.9.2010 19:16

wiliz 3

Re: Příčinou druhé světové války bylo..

8-o;-D

0/0
30.9.2010 19:57

MaeVar

Re: Příčinou druhé světové války bylo..

Ja si zase myslim, ze by zadnej cech nemel mit pravo se michat do cesky politiky.

0/0
7.10.2010 13:17

Naked and petrified

Az na to, ze to nejsou reparace...

...ale dluhy Vymarske republiky.

Mimochodem, ty astronomicke reparace za I.SV, ktere Nemecku naparili misto Rakousko-Uherska, ktere tu valku doopravdy zacalo, byly zjevne duvodem nesledne bidy a z ni plynouciho lehleho nastupu jisteho A.H.

Takze to si ti spojenci pekne nakaleli do vlastnich bot,: resúpektive ne, neb oni netrpeli ani II.SV, to jini, zeano.[>-]

Takze se spojencum muzeme - z ciste historickeho hlediska - Vne podekovat.

0/0
30.9.2010 19:06

Oerteplur

Místo aby Němci bojovali proti Veisaileské smlouvě

tak si vybrali raději Benešovy dekrety. Takže jejich zrušení by bylo asi lukrativnější :-)

0/0
30.9.2010 19:02

behounekpetr

kdy začne platit reparace SSSR a komunisti

v 1942 byla Rudá armáda před porážkou Nacisty, díky nevídané pomoci ze západu, kdy jí bylo dováženo nebo poskytnuty  "licence" na skoro vše, přežila a s vydatnou pomocí spojenců (nemalou zásluhu na tom má Stalinův agent E. Beneš, který spojence přemlouval, aby se nezapojovali do IISV, ale materiální podporovali komunisty) se mohla postavit Nacistům, nikdy za to komunisti nezaplatili, naopak začali rozkrádat země, které obsadili, při svém tažení za porážkou svého bývalého levicového spojence nacistického Německa, v ČR vyhnali jedni okupanti druhé a zbavili jsem se jich až v 90 letech [>-][>-][>-][>-]

0/0
30.9.2010 19:02

Stranix

Re: kdy začne platit reparace SSSR a komunisti

:-)R^R^

0/0
30.9.2010 19:28

jural

Re: kdy začne platit reparace SSSR a komunisti

Hm, to je aspon snuska nesmysli. Jestli myslite program Lendlease, tak ten zadarmo urcite nebyl. Zbytek nema smysl komentovat. Neco si o tom prectete.

0/0
30.9.2010 21:59

emersonskej

Re: kdy začne platit reparace SSSR a komunisti

Chcete mi tvrdit, že Rusové vše, co od spojenců dle zákona o půjčce a pronájmu dostali také opravdu zaplatili ???

0/0
30.9.2010 22:50

derik

Re: kdy začne platit reparace SSSR a komunisti

To mate dost domotane. Americka pomoc byla velka, ale asi jen na urovni 1/3 pomoci Britanii. A nebyla zadarmo, Rusove platili zlatem, Britove meli posledni splatku v r 2006. V pripade SSSR slo hlavne o dodavku nakladnich automobilu. Pres 80% letadel a prakticky vsechny tanky si delali sami. A za velmi tezkych podminek. Zadna pomoc by vsak nemela vyznam nebyt statecnosti a hrdinstvi pri bojich o Leningrad, Moskvu, Stalingrad, Kursk, atd. A ze by CR nekdo po valce okupoval? To slysim poprve.

0/0
30.9.2010 23:16

derik

Re: kdy začne platit reparace SSSR a komunisti

Ted jsem nasel ze celkova americka pomoc mela hodnotu 11 miliard dolaru (33 milardu Britanii) a po valce v 1947 dluzili jen 1.3 miliardy. Potom nastala studena valka. Ruska Federace v roce 2000 prevzala po SSSR zavazky v hodnote 600 milionu dolaru a nemela problemy se splacenim. http://answers.google.com/answers/threadview?id=372591 a tak Rusove nikomu nic nedluzi.

0/0
30.9.2010 23:37





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.