- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
a žádné záznamy. No takovejch lidí je spousta. Akorát za volant sedly pouze v autoškole a od tý doby vůbec. Ale aspoň se při tom dohlížení na nezkušené mladé řidiče do toho zase dostanou. To bych
pořád je lepší 17tiletý...po roce již 18tiletý řidič, který nasbírá pár zkušeností se starším řidičem, než 18tiletý čerstvý absolvent autoškoly bez zkušeností. Se divím, že tady pořád řvete.
nechal bych jezdit pod dohledem do 45...
A co se tady děje?
Ale musí být kvalitní autoškola třeba jako v Německu, kde z autoškoly vyleze řidič který umí i řídit.
Ať se řídí od 16ti, ale pod dozorem minimálně 3 roky.
a dozoru musí být přes 10 let, ale měl by být střízlivý a rychlost by neměla přesáhnout 180 km / h
Jako nápad mi to nepřijde zas tak špatné, ale mám trochu pochybnosti o tom, zdali to bude fungovat. Hlavní problém nehodovosti mladých totiž podle mého názoru je nezodpovědnost a "předvádění se". S tím ale jakékoliv předchozí ježdění pod dozorem nepomůže. To je vlastnost mladých. Ježdění pod dozorem pomůže v tom, že mladý řidič nebude "kopnut" do provozu a "ukaž co umíš". A v tom to může být dobré. Jak jsem už ale napsal, tento problém nepokládám za ten nejpodstatnější. Bohužel s pocitem "já jsem bůh", se kterým většina mladých jezdí (aby se necítili dotčeně - také jsem jím v 18. letech byl) s tím tohle opatření bohužel nepohne. Tady pomůže pouze to, že se přehoupne pár dalších let, člověk se uklidní a začne se bát věcí, kterých by si dříve ani nevšimnul.
Jinak si nedovedu představit, jak to bude se zodpovědností za nehody, přestupky a podobně. Bude zodpovědný cvičitel? Nebo žák? Nebo půl a půl? Je to trošku násilná konstrukce. Navíc u nás brzo bude nedostatek bezbodových řidičů...
mladí zaviní nejvíc nehod, tak dáme řidičák ještě mladším, ať se pomlátí dřív a víc
naopak bych to posunul na starší, i s tím dozorem
mi ze by mezi vyspelosti cloveka v 17 a 18 byl nejaky extra rozdil. Dal bych to pro vsechny bez rozdilu veku.
V tom rozdíl tak velký není, ale v 17 za něj ještě zodpovídají rodiče. Navíc v 18 již někteří lidé začínají chodit do práce nebo na brigády a řídit potřebují z pracovních důvodů.
Kdo bude mít odpovědnost za případné porušení zákona nebo nehody? Řidič? Dohlížející? Osoba blízká?