Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Mrtvých na přejezdech prudce přibývá, je jich jako za celý loňský rok

Z českých železničních přejezdů se stávají hřbitovy. Letos na nich zemřelo už 38 lidí, tolik, jako za celý loňský rok. Navíc letos každá pátá nehoda na přejezdu skončila smrtí. Loni byla tragická každá sedmá srážka s vlakem na přejezdu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Cocotus______Interruptus

Šílené počínání řidičů

Další krásné video - přes uzavřené závory jezdí kromě autobusu všichni, včetně PČR: http://www.youtube.com/watch?v=Z20DHvfj5Ko

8-o8-oRvRv

0/0
27.9.2010 19:30

Corwin_x

Prejezdy

Ono jestli taky nekdo kontroluje nastaveni tech prejezdu... Uz se mi kolikrat stalo, ze padly sranky, a cekam... a cekam... a cekam 10 - 15 minut a nervy tecou. A nakonec projede lokalka ve ktere sedi dva lidi. Uprimne se nedivim, ze nekomu ty nervy rupnou a proste to projede. Vubec nemluvim o propadech kdy padnou sranky, deset minut se nic nedeje a pak jdou nahoru...;-€

0/0
27.9.2010 15:08

912

Re: Prejezdy

O době uzavření také rozhoduje, jestli je přejezd ovládán jen jízdou vlaku nebo dalším zařízením, případně obsluhujícím zaměstnancem...

0/0
27.9.2010 15:46

AES/EBU

Je na čase

dát do silničního zákona "absolutní přednost" auta před vlakem na železničním přejezdu. Je to na stejném principu jako u přednosti chodců. Vždyť auto má asi 100x delší brzdnou dráhu než chodec a vlak jen 10x delší než auto. ;-)

0/0
27.9.2010 12:26

12mmmm12

Re: Je na čase

R^;-D

0/0
27.9.2010 13:42

12mmmm12

Po tom co člověk vidí na silnicích,

dnes a denně se nedivím ničemu. Nicméně jak to někdo dokáže nacpat pod vlak, to mi hlava vážně nebere 8-o8-o8-o

0/0
27.9.2010 9:57

warekkonecnesmazan

tak to proste

nechapu

0/0
27.9.2010 9:49

Pravičák začíná být nadávka

Zajímavé je, že

nehod přibývá, ale porouchané signalizační zařízení na přejezdu není NIKDY. Tak pánové od ČD, to vám vůbec nevěřím...

0/0
27.9.2010 9:43

912

Re: Zajímavé je, že

ČD zodpovídá za bezporuchový provoz přejezdů jen z hlediska obsluhy dráhy.

0/0
27.9.2010 9:48

109e

Re: Zajímavé je, že

Bezpečnost dráhy nezávisí na tvé víře.

0/0
27.9.2010 12:39

Xavon

a

a se slovy "stejně je to celý den rozbitý"..... to musel být extrémní vůl

0/0
27.9.2010 7:49

dogi

No, ten,

kdo vjede na přejezd v době, kdy jsou dole závory či svítí červené světlo, eventuálně se nerozhlédne, si nic jiného, než smrt nezaslouží. Jediné, co považuji za smutné, je to, že většinou není sám, kdo za jeho blbost zaplatí.

0/0
27.9.2010 4:32

kostej_

a opravdu je to vinou řidičů?

vždycky, když dojedu k přejezdu, zastavím, rozhlídnu se, a pak jedu dál. Už na mě prosím netrubte :-)

0/0
27.9.2010 1:26

adam72

Re: čí vinou by to mělo být?

ano přesně tak se to má dělat pokud tam člověk nevidí. Kdo nekouká nebo jede přes spuštěný šraňky je... To je stejný jako když skočí z mostu - přejet před nosem mnohaset tunovýmu monstru je sebevražda. A jelikož to udělalá vědomě a záměrně, tak pokud to přežije, dal bych mu ještě uhradit veškerý náklady vč. těch na lékařskou péči. Polovina si to pak rozmyslí. 1) je fakt nechutný to vidět, to vám nepřeju, 2) zbytečně to zdrží stovky/tisíce lidí, 3) chudáci ti, co to pak musí uklízet. A toho co tam skončil mi má být líto? Udělal si to sám.

0/0
27.9.2010 1:50

Jezdím na neutrál

Re: a opravdu je to vinou řidičů?

R^

0/0
27.9.2010 7:24

enpassant

Jezdí jako čuňata

Vlaky jezdí jako čuňata, závodí, předjíždějí se kdo bude první ve stanici a takhle to dopadá. Nejhorší jsou luxusní rychlíky a nákladní off roadový vlaky.

0/0
27.9.2010 0:17

Lanolin

Re: Jezdí jako čuňata

;-D;-D;-D

0/0
27.9.2010 6:28

Jezdím na neutrál

Re: Jezdí jako čuňata

;-D;-D;-D

0/0
27.9.2010 7:24

AES/EBU

Re: Jezdí jako čuňata

R^

0/0
27.9.2010 12:38

Mončí2

V minimu nehod figuruje

nefunkční výstražné zařízení,takže kdo objede závory,nebo vjede na přejezd pokud bliká výstražné zařízení tak je sebevrah a smutné je pokud zabije ještě někoho jiného než jen sebe.............

0/0
27.9.2010 0:10

Qíteček s modrým naslouchátkem..

Re: V minimu nehod figuruje

Mončí, ale je zajímavý, kolik takovejch sebevrahů mezi sebou máme... Proč to třeba nenapálili do kamiónu.... Mě tady něco nehraje.

Jak píše stodevítka, esi budou jednou černý skříňky u každýho přejezdu...

0/0
27.9.2010 0:15

lurtz

Re: V minimu nehod figuruje

R^R^R^

0/0
27.9.2010 0:19

109e

Re: V minimu nehod figuruje

Dnes je u Bruntálu jeden kamion vejpůl. Vlak se válí na poli.

0/0
27.9.2010 0:20

Qíteček s modrým naslouchátkem..

Re: V minimu nehod figuruje

Proto taky nejspíš tenhle článek. Nebyl jsem u toho, neznám, ale podle diskuse tam byl kilometrovej rozhled a podle řidiče blikalo ŽLUTÝ světlo. Asi se nebavíme o tomto příkladu...

0/0
27.9.2010 0:27

tarten

Re: V minimu nehod figuruje

Vždycky jsem si myslel, že řidičák se barvoslepým nedává. V ČR neexistuje přejezd se žlutým světlem.

0/0
27.9.2010 1:24

Jezdím na neutrál

Re: V minimu nehod figuruje

S bílým? Možná sis nevšiml, pod dvěma červenými je jedno bílé (může působit i "žlutě"). Když nejede vlak, má blikat to bílé. Nevím jak kde, ale znám dost přejezdů, kde je to bílé zadělané nějakou záklopkou a nebliká. Asi se šetří proudem. Ještě, že zatím bliká aspoň to červené.

0/0
27.9.2010 7:26

pavlik12

Re: V minimu nehod figuruje

Bílé světlo informuje (tzv. pozitivka), že je přejezd v činnosti (jde tam proud). Tam kde není, platí výstražný kříž a červená světla jsou jen doplněk.

Může být zrušeno z moha důvodů - nejčastěji pokud je přejezd blízko stanici, nebo je na něm nějaký konstrukční/technický problém - to je většinou u přejezdů na silnicích nižších tříd nebo u soukromých tratí. Kdy se vlastníci nedomluví a nedají dost pěněz na pravidelnou údržbu.

0/0
27.9.2010 8:13

Jezdím na neutrál

Re: V minimu nehod figuruje

Mám poblíž přejezd, kde celý roky to bílý světlo blikalo. Poslední asi rok už ne. Co si o tom mám jako myslet? Jedině: úspory.

0/0
27.9.2010 8:17

912

Re: V minimu nehod figuruje

Pozitiva není jen o tom, že je přejezd v činnosti, ale hlavně o jeho bezporuchovém stavu, bezpečném zjištění, že jsou příslušné úseky volné, odvraty v odvratných polohách atd.

0/0
27.9.2010 9:45

Mončí2

Re: V minimu nehod figuruje

No,když jsem ještě dělala v Rudné u Prahy,tak jsem domu jezdila busem,co pravidelně stál na šraňkách 10-15min.po přejezdu vlaku.Dost řidičů psychicky nevydrželo a závory objelo a přitom někteří z nich nemohli mít ani ponětí,jestli vlak už projel,ale neřešili to.A to jsou ti sebevrazi......

0/0
27.9.2010 0:30

lurtz

Re: V minimu nehod figuruje

mam uplne stejnou zkusenost z karlovych varu; kazdy den ztrata na prejezdu 2x ~15min. po 4 roky, co jsem jezdil na stredni skolu.

0/0
27.9.2010 0:33

Mončí2

Re: V minimu nehod figuruje

Samozřejmě člověk u toho čekání pění,ale radši 15 min.pěnit,než být rozmáznutý na nárazníku lokomotivy:-P

0/0
27.9.2010 0:35

lurtz

jak u kolotoce, furt dokola...

tak mi to tady pripada jak u kolotoce; furt dokola...

kdyz se bavime o formalne zabezpecenych prejezdech, ktere ale fakticky nejde prejet bez rizika, tak to tady grupa ajznbonaku zkousi vyargumentovat tim, ze pripadny smrtak jde za ridicem a soud dle toho spravne rozhodne. Podobne, kdyz se zabezpecovaci vybaveni prejezdu blizko stanice nastavi tak, ze tam vsichni tvrdnou vecnost. A statistiky vyjdou vzdy ve prospech drah. A vsichni se divi, ze smrtaky pribyvaji (neni to tim, ze jezdi vice aut a vlaky rychleji, atp.).

Tato diskuse je ztrata casu, kdyz nekomu staci reaktivni pristup k zivotu.

0/0
26.9.2010 23:52

Cocotus______Interruptus

Re: jak u kolotoce, furt dokola...

Tak nevím, a co bys přesně chtěl - při příjezdu vlaku ten přejezd zazdít? 8-o;-D

0/0
26.9.2010 23:53

109e

Re: jak u kolotoce, furt dokola...

Máš jeden jediný návrh co s tím?

Stoupni si na freventovaný přejezd a sleduj. Bydlím u takového a raději se nekoukám. Jen, když jedu já, vytřeštěně valím oči.

0/0
26.9.2010 23:59

lurtz

Re: jak u kolotoce, furt dokola...

HELE CHLAPI AJZNBONACKY, JSEM FAKT JAKO LAIK RAD A FAKT SPOKOJENEJ, ZE V TOM MATE JASNO, A ZE MY VSICHNI NA TO MAME STATISTIKY. CO BYCHOM OD ZIVOTA CHTELI VIC.

0/0
27.9.2010 0:07

109e

Re: jak u kolotoce, furt dokola...

Vidím to denně, tak bych musel být nesvéprávný, abych si těch prasátek, co to přede mnou šmiknou, nevšiml. Viděl jsem, jak traťováci vezli sloupy. Náklad mnoho tun. Na výstrahu projelo 8 aut a autobus obsazený lidmi. Těsně před. Ajznboňáci ... Dal bych smějícího se smajlíka, ale je to moc vážné.

krásně je to taky vidět v Březhradě z kamer. Supr.

0/0
27.9.2010 0:14

lurtz

Re: jak u kolotoce, furt dokola...

no nevim, co znamena to "na vystrahu", ale nejak neberu, ze by do nebezpecne situace slo tolik ridicu; neco mi v tom tvem vykladu dost nehraje. Beru, ze se obcas nejaky silenec najde, ale celkem 10 ridicu a z toho nejaci profi; to mi spise ukazuje na blbe reseny prejezd.

0/0
27.9.2010 0:22

109e

Re: jak u kolotoce, furt dokola...

To byl nejkřiklavější případ za mé vícenež třicetileté praxe. Pochopím, že se tomu nechce věřit. Také k tomu nenutím. V Březhradě to udělal autobusák a tekla krev. Moc krve.

0/0
27.9.2010 0:28

Cocotus______Interruptus

Re: jak u kolotoce, furt dokola...

http://www.youtube.com/watch?v=poVnGMiVjTs

takhle nějak? :-/

0/0
27.9.2010 0:33

Qíteček s modrým naslouchátkem..

Re: jak u kolotoce, furt dokola...

http://www.youtube.com/watch?v=CxeY1Cbfnf4&NR=1

0/0
27.9.2010 0:36

Jezdím na neutrál

Re: jak u kolotoce, furt dokola...

Tak to je síla.;-(

0/0
27.9.2010 7:28

Qíteček s modrým naslouchátkem..

Re: jak u kolotoce, furt dokola...

Snažím se to chápat i z tvý strany. Onboard kamera by (v případě průšvihu) nepomohla?

0/0
27.9.2010 0:08

Cocotus______Interruptus

Re: jak u kolotoce, furt dokola...

On-board kamera asi těžko zachytí stav signalizace na přejezdu - zejm. s ohledem na normovaný průjezdný profil. ;-) Ale určitě by to za cenu pár desítek uražených hlav šlo ;-D

0/0
27.9.2010 0:14

Qíteček s modrým naslouchátkem..

Re: jak u kolotoce, furt dokola...

Šmarjá, nechci mikomu urážet halavi. Kamera by mohla být klidně v kabině, záleželo by jen na úhlu přejezdu. Někde by to fungovalo, někde ne. Navrh jsem to jen tak, proto, že by mu to jednou mohlo (ne muselo) pomoct...

0/0
27.9.2010 0:19

Cocotus______Interruptus

Re: jak u kolotoce, furt dokola...

Fakt nechápu, jak by kamera na mašině mohla (bez toho urážení hlav) zachytit stav signalizace na přejezdu. To by mohlo fungovat tak v případě trati rovnoběžné se silnicí (viz dnešní http://zpravy.idnes.cz/u-bruntalu-vjel-kamion-na-prejezd-a-srazil-se-s-vlakem-ctyri-zraneni-1ph-/krimi.asp?c=A100926_104243_ostrava-zpravy_ab&#Ostrava) - nicméně v tom případě je zjevně účinnější dotyčnému slepci sebrat papíry.

0/0
27.9.2010 0:25

Qíteček s modrým naslouchátkem..

Re: jak u kolotoce, furt dokola...

To ho napřed musíš zastavit, a prokázat mu, že je slepej. Esi náhodou ctěná n@va neudělala chybu v překladu...

Přejezdů, kde je silnice kolmá na trať, se mi moc nevybavuje... Teda jeden, kousek od Boleslavi (11 večer, rozhled na desítky kilometrů, bílý světlo, nikde nic... Blesk, a pane řidiči, dneska máte rekord, 112 ;-D)

0/0
27.9.2010 0:33

tarten

Re: jak u kolotoce, furt dokola...

Padesát na padesát prostě někomu nic neříká... ;-)

0/0
27.9.2010 1:33

109e

Re: jak u kolotoce, furt dokola...

Kamery jsou např v Březhradě. Nic lichotivého pro řidiče z toho nekouká.

0/0
27.9.2010 0:21

109e

Re: jak u kolotoce, furt dokola...

Nové přejezdy se automaticky budují se skříňkami, do starých se dávají dodatečně. Jsou neúplatné. Tedy ty skříňky.

0/0
27.9.2010 0:25





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.