Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

U Bruntálu vjel kamion na přejezd a srazil se s vlakem. Čtyři zranění

U obce Valšov na Bruntálsku se kolem osmé hodiny ráno srazil rychlík s kamionem. Při nehodě vykolejily dva vagony vlaku a celkem čtyři lidé byli zraněni, včetně jednoho dítěte a řidiče kamionu. Policisté odklání dopravu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

tuan

Tak teď mně zajímá kdo a jak zaplatí škodu!

Ten imbecil co tvrdí že viděl žlutou barvu?

0/0
26.9.2010 22:20

TF209

Re: Tak teď mně zajímá kdo a jak zaplatí škodu!

Pojišťovny ?

0/0
26.9.2010 22:49

tuan

Re: Tak teď mně zajímá kdo a jak zaplatí škodu!

...v Chorvatsku jsou pojišťovny?To bych se dost divil,vždyť je to Balkán-tam neznají ani vodovod,neví co je splachovací záchod a vůbec....

A komu asi ukrad ten kamion?

0/0
26.9.2010 23:02

Tomaseq

Vlak

Vlak se skládal ze dvou vagonů a z motorového vozu (ten byl řazen nakonci ). První vagon je na předním čele vybaven kabinou strojvedoucího. Pomocí dálkového ovládání (přes kabel) je řízen motorový vůz (v tomto případě na konci vlaku). Jedná se o obyčejný vagon, který byl před lety rekonstrukován s dosazením kabiny. Jelikož se jedná o lehké vozidlo (není tam motor), tak proto bylo tak jednoduché vykolejení a vyjetí mimo trať. Tyto řídící vozy se používají z toho důvodu, aby na každém konci vlaku byla kabina pro strojevedoucího a aby motorový vůz na každé konečné nemusel přejíždět z jedné strany vlaku nadruhou. Pokud by byl na čele vlaku řazen motorový vůz 843 nebo těžká lokomotiva 754, nehoda by dopadla jistě jinak.

0/0
26.9.2010 20:49

pták2

bože

kam se ten řidič díval, či opět ona namyšlenost kamionáků, "jsem velký tak uhni". Zde však narazil, vlak byl větší. 

0/0
26.9.2010 18:15

vaclav13

Re: bože

Bohužel pro náš to nebylo tak tvrdé jak mohlo. Byl to jen motorák. Škoda, že to nebyla souprava tažená "brejlovcem", to by ten kamion schytal daleko větší prdu a možná mohlo být i o jednoho nebezpečného dementa na silnicích méně.

0/0
26.9.2010 18:54

mpes4

Re: bože

nebudu se zastávat kamioňáka pro jeho profesi, ale taky ho nebudu hned kritizovat a přát mu smrt, ne? Protože to bych ji musel přát všem pojišťovákům, např. To je totiž teprve ta správná tlupa vypatlanců...

0/0
26.9.2010 22:04

BMW-333

Re: bože

Při tom šoférovi stáli všichni svatí. Dostal to těsně za kabinu.

0/0
26.9.2010 23:06

plastofka_originál

tý bláho . . .

0/0
26.9.2010 16:56

emkon

Pokud se jedná o přejezd u Valšova směrem na Bruntál

tak pokud si řidič nevšimnul signalizace, tak naprosto nepochopím, že si nevšimnul alespoň vlaku. Krajina je tam v mírném údolí a na přejezd je vidět kilometr před ním. Stejně tak na celou trať. V okruhu 1km tam není ani žádný strom, jen samé pastviny a krávy. Jel jsem tudy několikrát, ale přehlédnutí vlaku na tak příkladně přehledném přejezdu nepochopím...

0/0
26.9.2010 16:41

tuan

Re: Pokud se jedná o přejezd u Valšova směrem na Bruntál

...to víš,Chorvat a poprvý na evropský silnici...a kdoví kde koupil řidičák.A kdoví,jestli umí vůbec číst.(alespoň chorvatsky).

0/0
26.9.2010 22:25

Xavon

chorvat za volantem

tragédie jistá

0/0
26.9.2010 16:10

Buster

Re: chorvat za volantem

... a v kamionu se švédskou SPZ

0/0
26.9.2010 19:00

stryke

rychlík či osobák, to je vlastně jedno...

Hlavně že tekla krev a je o čem psát. V prvním odstavci: "Nedaleko Bruntálu se na silnici z Bruntálu do Olomouce srazil rychlík s kamionem." v dalším odstavci se píše: "Devětapadesátiletý řidič vjel na přejezd a nerespektoval výstražná

světla, poté se střetl s osobním vlakem, který jel ve směru od

Bruntálu,". Takže pane redaktore, jak to teda je?! Pak má člověk věřit novinářům...Rv

0/0
26.9.2010 15:58

nickless

Re: rychlík či osobák, to je vlastně jedno...

A co se ti vlastně nezdá? Jde zřejmě o silnici z Bruntálu do Olomouce a ta křižuje železnici z Bruntálu do Olomouce. Bylo to nedaleko Bruntálu a vlak jel ve směru od Bruntálu. Já v tom nevidím žádný rozpor nikde.

0/0
26.9.2010 16:13

turista-

Re: rychlík či osobák, to je vlastně jedno...

Rozpor je v tom, že se v jedné větě píše o rychlíku a ve druhé o osobním vlaku.

0/0
26.9.2010 20:27

nickless

Re: rychlík či osobák, to je vlastně jedno...

Aha, tak to jo. No ten osobní vlak se tady píše asi jako že ne nákladní.

0/0
26.9.2010 20:37

PIsa.lek

Re: rychlík či osobák, to je vlastně jedno...

Když má někdo IQ jako dnešní datum, tak holt sdělení s více než pěti slovy nepochopí - neměl by ale svoji neschopnost svádět na druhé.

0/0
26.9.2010 16:18

doktor_bota

Re: rychlík či osobák, to je vlastně jedno...

A mezi osobním vlakem a rychlíkem je prosím rozdíl v čem?8-o

0/0
26.9.2010 18:13

turista-

Re: rychlík či osobák, to je vlastně jedno...

No tak rozdílů je docela dost.

Rychlík má méně zastávek, obvykle jezdí i rychleji. Rychlík objednává ministerstvo dopravy, osobní vlaky krajský úřad. Na osobní vlak je někdy levnější jízdné. Rychlík jezdí delší trasy - na této trati Ostrava-Olomouc, zatímco osobní vlaky jen Bruntál-Rýmařov. Na rychlíku jezdí taky větší a těžší soupravy - na této trati např. řada 843 proti 810.

0/0
26.9.2010 20:26

PIsa.lek

Re: rychlík či osobák, to je vlastně jedno...

Jenže při srážce na přejezdu není obvykle podstatné to,k zda to byl osobák, spěšňák či rychlík, ale to, zda to byl vlak pro dopravu osob (nikoliv nákladní, nehodový atd.), což se "kupodivu" řekne "osobní vlak".

0/0
26.9.2010 21:13

Qíteček s modrým naslouchátkem..

Re: rychlík či osobák, to je vlastně jedno...

No eště že se nejednalo o obrněný vlak.

0/0
26.9.2010 22:53

Pattr

Je nějaký rozdíl mezi vagonem a vozem?

"Při nehodě vykolejil první vagon vlaku...","...zůstaly mimo koleje první vůz vlaku s řídící jednotkou a druhý vůz."

Hlavně, že z vlaku jsou naštěstí všichni docela v pořádku.

0/0
26.9.2010 15:49

Tomaseq

Re: Je nějaký rozdíl mezi vagonem a vozem?

Na začátku vlaku byl skutečně obyčejný vagon (vybaven kabinou strojvedoucího). Motorový vůz byl řazen na konci. Vlak byl poháněn motorákem z konce vlaku.

0/0
26.9.2010 20:51

duri80

co to vezl?

cédéčka????;-D

0/0
26.9.2010 15:02

109e

Re: co to vezl?

V žádném případě! Podle obrázku jednoznačně dévédéčka.

0/0
26.9.2010 15:06

;;;

Re: co to vezl?

Vypadá to, že nějaké role papíru. U těch bych se moc nesmál: http://en.wikipedia.org/wiki/Konginkangas_bus_disaster

0/0
26.9.2010 16:39

Franta Jetel jr.

Ten přejezd je tak neuvěřitelně přehledný,

že jen málo přejezdů v Moravskoslezském kraji je tak přehledných, jako tento....než na něj totiž vjedete, máte rozhled už dobrý kilometr a půl jak na přejezd, tak na trať....z toho mně vyplývá, že ten řidič zkrátka musel riskovat :-/....a přípojil k tomu další nepříjemnost - dnes měl ještě ještě slavnostní parní vlak z Olomouce do Krnova, což asi dnes už nedojede, takže překazil další akci :-/[>-]

0/0
26.9.2010 13:37

strejda Brutek

jo bruntálsko,

to je tvrdý kraj R^

0/0
26.9.2010 13:35

JK75

...

Jen pro zajímavost novinářů : ten vlak byl 820 - rychlík ne osobní motorový vlak, píší to i české dráhy na internetu. Ale  co chtít po novinářích a jejích článcích, proto už věřím jen půlce toho co napíší.

0/0
26.9.2010 13:21

turista-

Re: ...

Ano, musíme naše novináře poučit: na adrese http://cd.cz/mimo naleznete celkem podrobné info o každé mimořádnosti na ČD. A to obvykle do 15 minut po tom, co nastane.

0/0
26.9.2010 14:12

PIsa.lek

Re: ...

Asi by bylo příliš chtít po čtenářích, aby pochopili, v jakém kontextu je oznančení "osobní vlak" použito. Takže nezbývá, než vysvětlit polopatě, že nešlo o označení ve smyslu "osobní-spěšný-rychlík ... ", ale osobní x nákladní".

0/0
26.9.2010 16:21

sms.aye.cz

třeba byl řidič barvoslepý

a domníval se, že mu tam bliká zelená +- jeď,jeď! jeď, jeď!

0/0
26.9.2010 13:13

Smrť

Re: třeba byl řidič barvoslepý

Je úplně fuk, co tam blikalo - než vjedu na přejezd, tak se přece rozhlédnu. A v tomto případ šlo o přehledný úsek. Chyba jednoznačně na straně řidiče kamiónuRv.

0/0
27.9.2010 9:19

Janina7

Jestli v takovémhle vlaku jelo 30 lidí, mohly dráhy spíše

vypravit autobus! Bylo by to levnější, ekologičtější, bezbečnější.

Jinak nevěřím, že to udělal ten kamiońák schválně!

0/0
26.9.2010 12:56

109e

Re: Jestli v takovémhle vlaku jelo 30 lidí, mohly dráhy spíše

A jak jste na takovou kravinu přišla? Železniční doprava je 16x bezpečnější, má 10x menší valivý odpor.

0/0
26.9.2010 12:58

Mychal.B

Re: Jestli v takovémhle vlaku jelo 30 lidí, mohly dráhy spíše

A celá souprava je 10x těžší než ten zmíněný autobus a nafty spapá taky dost. Jo ahá, on by pak byl zbytečný pan strojvedoucí a další ajznboňáci - to tě sejří, ne to, že autobus má x-krát větší valivý odpor :-P

0/0
26.9.2010 17:07

109e

Re: Jestli v takovémhle vlaku jelo 30 lidí, mohly dráhy spíše

Ano, ta výhoda se částečně snižuje. Ale pouze částečně.  Stačí si udělat pokus. Na rovině. Roztlačit lidskou silou motorový vůz a autobus. Sám jsem u takové zkoušky byl. Místo autobusu náklaďák. Výsledek pro motorák. Oni už to pochopili horníci v 15. století v českých a německých dolech.

Navíc 3-vozovou soupravu srovnávat s autobusem je docela slušný úlet. Od boku to odhaduji na 5 autobusů.

0/0
26.9.2010 17:17

PIsa.lek

Re: Jestli v takovémhle vlaku jelo 30 lidí, mohly dráhy spíše

> Od boku to odhaduji na 5 autobusů.

Doporučuji pokusit se pochopit rozdíl mezi pojmy "kapacita" a "obsazenost".

0/0
26.9.2010 17:59

109e

Re: Jestli v takovémhle vlaku jelo 30 lidí, mohly dráhy spíše

O obsazenosti jsem nenapsal ani slovo! Ta nemá s fyzikálními zákony, ani s technikou nic společného!!! Tady jde o tvorbu cen, o přístup lidí k přírodě o tvorbu JŘ.... Proč tam nejede jediný malý motorák není otázka na mne, ale na krajského organizátora. Pokus se to pochopit, než napíšeš nesmysl.

0/0
26.9.2010 18:10

PIsa.lek

Re: Jestli v takovémhle vlaku jelo 30 lidí, mohly dráhy spíše

> O obsazenosti jsem nenapsal ani slovo

Jenže tohle vlákno se týká právě toho, KOLIK lidí ten vlak vezl.Takže jestli skutečně někdo píše nesmysly, nejsoem to já. Nazdar.

0/0
26.9.2010 21:16

109e

Re: Jestli v takovémhle vlaku jelo 30 lidí, mohly dráhy spíše

Zkus zapnout mozek sokolíku !  Reakce je na nesmyslný požadavek nahrazení vlaku autobusem. Vlak mohl projíždět jeden úsek mezi stanicemi třeba prázdný, ale na trase má opodstatnění. Tedy jinde veze dost lidí. Já celkově reaguji na tu ekologičnost a bezpečnost.

Vřele doporučuji příspěvek od turisty.

0/0
26.9.2010 22:18

turista-

Re: Jestli v takovémhle vlaku jelo 30 lidí, mohly dráhy spíše

Ano, 3 vozová souprava pro 30 lidí je hodně, ale je třeba si uvědomit, že poptávka kolísá. Jindy může lidí jet klidně i 3x tolik, když bude lepší počasí než tento víkend.

Navíc tato souprava se z Olomouce zase vrací zpět - odjezd v rozumný čas 8:59 - tím už může jet lidí taky docela dost.

0/0
26.9.2010 20:39

nickless

Re: Jestli v takovémhle vlaku jelo 30 lidí, mohly dráhy spíše

Přesně tak. Navíc vlak jede skoro po rovině, nepřekonává žádná velká stoupání a klesání, nemusí zastavovat a rozjíždět se na křižovatkách, takže ta spotřeba je příznivější. Tento vlak se navíc proplétá takovou krajinou, kde by autobus do některých zastávek ani nedojel nebo by se tam složitě proplétal lesními cestami a jel by to celý den. Ne všude vede vlak paralelně vedle cest a zrovna tento vlak spojuje místa, která po silnici moc propojená ani nejsou.

0/0
26.9.2010 18:21

nickless

Re: Jestli v takovémhle vlaku jelo 30 lidí, mohly dráhy spíše

Jani, je dobře, že tě máme, ty nám chytře poradíš. Ten vlak jede obvykle až z Ostravy přes Opavu, Krnov, Bruntál do Olomouce, cestou se několikrát naplní a vyprázdní, to má být v každé stanici připraven extra autobus, popovézt všechny o 1 zastávku, a tam překládat do dalšího vlaku? Navíc se nedá předpokládat, kdy jím kolik lidí pojede. Máme neděli, takže do práce mnoho lidí nejede, ale třeba si skautský oddíl udělá výlet a autobus ti praskne ve švech. Tato trať navíc prochází horskou nepříliš přístupnou krajinou, kde autobus by ty samé vesnice objížděl po 5x delší trase. Kdyby se takto vyboural autobus, tak máme 5 mrtvých, autobus určitě bezpečnější není.

Ale je fajn, že máme chytré lidi, jako jsi ty, kteří se o svůj rozum rádi podělí.

0/0
26.9.2010 13:11

Druhý jezdec apokalypsy

Re: Jestli v takovémhle vlaku jelo 30 lidí, mohly dráhy spíše

R^

0/0
26.9.2010 14:00

lolek77

Re: Jestli v takovémhle vlaku jelo 30 lidí, mohly dráhy spíše

To nic nemění na faktu, že taková doprava nemá žádnou ekonomiku a docela chápu proč musím ze svých peněz dotovat provoz ČD. ;-€

0/0
26.9.2010 16:09

nickless

Re: Jestli v takovémhle vlaku jelo 30 lidí, mohly dráhy spíše

No, podle vás má asi ekonomiku jedině doprava, která si na sebe sama vydělá a vše zaplatí. To chápu. Zřejmě jezdíte pouze autem, tak nadáváte na sponzorování ČD. Ale jezdíte po silnici, která je neuvěřitelně drahá a za tu neplatíte nic (to co máte daň z benzínu, je nic). Smradíte nám do ovzduší a pokuty nám neplatíte. Ucpáváte přecpaná města a ještě nadáváte, že chcete více parkovišť a také zadarmo. Železnice si stavbu železnic platí sama. Takže kdo tu koho dotuje?

A taky ne každý má auto a stát musí garantovat aspoň nějakou úroveň dopravy. Malé děti, nemocní, důchodci apod. také nemohou jezdit všichni autem.

Pojeďte vlakem taky.

0/0
26.9.2010 16:17

Rotrain

Re: Jestli v takovémhle vlaku jelo 30 lidí, mohly dráhy spíše

R^R^R^R^R^R^R^R^R^

0/0
26.9.2010 17:48

109e

Re: Jestli v takovémhle vlaku jelo 30 lidí, mohly dráhy spíše

Přesně.

0/0
26.9.2010 18:11





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.