Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

První nehoda na nové části pražského okruhu. Stržené značky poničily pět aut

Nově otevřená část dálničního obchvatu Prahy zaznamenala první nehodu. V pátek večer strhlo nákladní auto s nadměrným nákladem dopravní značení, které při pádu na vozovku poškodilo pět osobních aut. Nehoda se obešla bez zranění.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Pavel57

Proč při vjezdu není rám, omezující maximální rozměr??

Asi jsem blbej, ale ptám se - proč při vjezdu do úseku s omezenou výškou není masivní rám z profilů, který by vymezoval maximální průjezdnou výšku a šířku??  Celkem by byly potřeba čtyři - vždycky hned za posledním nájezdem předtím, než se vjede do tunelu. Pokud by se nadměrný náklad vešel do rámu, tak projede i tunelem. A pokud by se do rámu nevešel tam by buď odřel barvu na rámu a náklad položil na zem, nebo by rámem projel a dál už by se takto zmenšený vešel ..... ;-D

0/0
30.9.2010 10:46

peterudes

Re: Proč při vjezdu není rám, omezující maximální rozměr??

R^

0/0
30.9.2010 13:54

Honza13

Výtoň

Před pár lety, když ještě nebyl Barrandovský most, jezdily kamiony přes Výtoň. Každý týden stržená trolej. A to před podjezdem visela ocelová traverza a svislé tyče, které docela rachotily při nárazu do kamionu. Nepomohlo to. A co nedávno shořelý kamion v podjezdu u hostivařské Mitasky. Značky 2x1m, traverzy, nic nepomohlo. Řidič pokračoval do podjezdu a zkratoval trolej.

0/0
29.9.2010 11:22

Orgasmus, ten já předstírám!

Re: Výtoň

no to vážně nechápu 8-o8-o

0/0
29.9.2010 19:49

Orgasmus, ten já předstírám!

jé, to by mě zajímalo, kdy bude poslední nehoda

kdy nastane čas, kdy naši potomci příjdou a řeknou-toto je zbytečné, zastaralé, pojďme to zbořit, bude tu les R^

v nové éře teleportace tyto staré gigantické megastavby již nepotřebujeme, necháme si jich  jen pár jako kulturní dědictví.

0/0
27.9.2010 21:08

Fénixův bleší chlup

Už zas?

Redaktoři se třesou, až ty nětěsnosti v mostě povolí a pokud možnou najednou se propadne tunel a celej most zbuchne do řeky v době páteční špičky v době kdy pod ním bude projíždět vlak s Obamou a Panem Železným!! 8-o 8-o 8-o

0/0
27.9.2010 20:22

český_vesničan

Re: Už zas?

...klasika...ale to platí celosvětově...dobré zprávy nikoho nezajímají,,,,

0/0
29.9.2010 7:12

sigenius

Re: Už zas?

Hm, máš pravdu, jen nevím, která alternativa je horší: 1) sdělit špatnou zprávu - 2)tutlat špatnou zprávu

0/0
29.9.2010 9:09

Mumrli (perzekuovany za pravdu)

Kamionaci jsou obcas fakt jako hovada

Klasika je treba viadukt v Mechenicich - znacka s nejvyssi moznou vyskou ktera projede byla uz nekde v Praze u Zbraslavskyho lomu, a stejne kazdou chvili nejakej chytrak v lepsim pripade couval 2km na nejblizsi misto kde to jde otocit, v horsim pripade tam zustal viset.

Tak radsi tu znacku na Zbraslavi sundali, protoze byla stejne k nicemu.

0/0
25.9.2010 20:53

zoolli

no jo

"Bylo to pět železných plátů o rozměrech přibližně půl metru na půl metru^-----------Viděl sem to. bylo to ale o hodně vetší, tak-70x150

0/0
25.9.2010 19:18

stefi_ul

Re: no jo

Ono kdyby se trosku redaktor zamyslel a poradne se na to podival, zjistil by, ze pulmetr na vysku neni skoro nic a hlavne - NEBYLY TO CTVERCE :-) Navesti na dalnicich se delaji z obdelnikovych pasu :-)

0/0
29.9.2010 7:05

nettwor vs. darth.v

To jen potvrzuje

jak za , těžké prachy ,nekvalitní práci stavební firma odvedla. To je jejich krédo , co nejvíc to ošulit na materiálech i odvedené práci. Cena astronomická ale kvalita =

 " made in China "

0/0
25.9.2010 15:34

charvi007

Re: To jen potvrzuje

Jasný, podle tebe by bylo nejlepší stavit značky, kterým neublíží ani náraz auta nebo líp, značky, které varují před nejvyšší povolenou výškou takové, aby když pod nimi projede vůz, tak ho zcela zdemolovaly.

0/0
28.9.2010 14:59

NTPT_V_EXILU

opravtwe mě jestli se mýlím

ale k čemu je okruh na který se polovina aut prostě rozměrově NEVEJDE ?

0/0
25.9.2010 15:13

charvi007

Re: opravtwe mě jestli se mýlím

Jak se můžeš mýlit, když kladeš pouze otázku? Vyšší vozy mohou jet po staré cestě, která je již nyní pohodlně průjezdná. Rozhodně jich není polovina.

0/0
28.9.2010 15:03

RuzovaDruzicka

Re: opravtwe mě jestli se mýlím

Až na to, že nesmí a mají tam zákaz.

Příčinou nehody není, že by nadměrný náklad schválně jel po cestě, kde nemá průjezd, ale to, že nadměrný náklad musel operativně změnit naplánovanou cestu, kvůli novému dopravnímu značení, které v mapě nebylo.

0/0
29.9.2010 9:32

yan007

život pred a po... :)

není toho už nejak moc? Ja som tiež nadšený a rád, že už to funguje, ale to teraz budeme každý deň mať novú správu a živote na diaľnici?

0/0
25.9.2010 11:46

pavelcz1

Re: život pred a po... :)

já jsem nečekal ani nic jinýho, novináři se už třesou na to až se tam něco stane, nejlíp kdyby spadnul celej největší most v čt, to by se jim určitě líbilo :-D

0/0
25.9.2010 12:56

LevP

proc?

nejsou tyhle bariery (nebo senzory)umisteny pred poslednim odpadakem kdy se da z toho okruhu utect. Pak by se nemuselo stavat ze tam prijede neco strhne nebo mu naskoci jsi velkej stuj. A tim zablokuje obchvat.

0/0
25.9.2010 11:38

Kimi.Rsen

Re: proc?

ano, to zní logickyR^

0/0
25.9.2010 11:42

Martin Šubrt

Re: proc?

Tuším, že mu to kus korby nemůže poničit ještě v místě, kam vlastně jet může. Nějký právní paradox... Proto se to dává fyzicky až před tunel. Navíc tomu předchází čidlo a jsou tam tři značky, které se postupně rozsvítí. Značka s velkým rozměrem a 200 m, 150 m, 50 m a PŘIVOLEJ POLICII. Kamion by měl pak stát na místě, z něhož je možné jej poměrně snadno otočit. Buď na ŘSD výjezdu před tunelem Cholupice, nebo otočením přes střední pás před tunelem Lochkov. Není to ale úplně blbuvzdorné a magor za volantem to může klidně narvat až do tunelu...

0/0
25.9.2010 11:55

semafor

Re: proc?

Nepochybují o tom, že projektant je umístil tam, kde být mají. Ovšem, chybička se vloudit může.:-P

0/0
25.9.2010 12:44

JanP

Re: proc?

"nepochybuji - chybička se vloudit může" - Ježíši Kriste!

0/0
25.9.2010 13:26

Martin Šubrt

...

Samozřejmě, že ty značky vymezující výšku se v žádném případě nesmí oddělit a popadat všude kolem na vozovku. Mají praštit do korby kamionu a ta rána má řidiče přinutit zastavit. Aby to lítalo všude okolo, to je nepřípustné. Takže předpokládám špatné uchycení.

0/0
25.9.2010 11:35

nettwor vs. darth.v

Re: ...

Ano ! To je účel těchto "značek" a tak by měly fungovat. Takže , jako vždy při státních zakázkách , byl namontovám šmejd jen na "okrasu" ! :-/

0/0
25.9.2010 15:30

Orgasmus, ten já předstírám!

Re: ...

R^

0/0
27.9.2010 17:39

JiHik

Nechápu

Nějak nerozumím, proč značka informující o zákazu vjezdu z důvodu omezení které je dál, není udělaná tak, aby jen třeba pružnými lamelami obtáhla vršek auta. Navíc jsem měl za to, že i pokud jí řidíč projede, automatika na okruhu zastaví provoz tak, jako se to stalo včera. Takže v tu chvíli by měly skočit stopky, dokud se situace nevyřeší a dispečer provoz neobnoví.

0/0
25.9.2010 11:13

JiHik

Re: Nechápu

Mimochodem, kdyby ta padající značka někoho zabila, dával bych jasně vinu ne řidiči kamiónu, ale tomu, kdo tenhle nesmysl vymyslel. Řidič značku přehlédnout může, náležímu za to pokuta, atd. Ale ten kdo to "stavěl" si musel být vědom, že to může nějaký řidič přehlédnout a strhnout a že taková situace může nastat.

0/0
25.9.2010 11:16

Villy

Re: Nechápu

R^R^

0/0
25.9.2010 11:19

semafor

Re: Nechápu

Projektant vychází ze skutečnosti, že řidiči zákony dodržují. Kdyby to bylo jinak, tak bychom vůbec nemohli jezdit,

0/0
25.9.2010 12:47

JiHik

Re: Nechápu

Tak je to hlupák a ne projektant. Projektant vychází ze zkušeností a fakt, která nejdou ignorovat. A ta jsou taková, že k podjetí, nárazu do mostních lávek, mostů a tunelů došlo již mnohokrát a je s tím třeba počítat i při projektování. Tak to odjakživa funguje u všeho. Naopak jezdit nemůžeme, pokud projektant evidentně nemyslí hlavou, a pak se najde jedinec který poruší pravidla (což se děje běžně) a díky neschopnému projektantovi někdo třeba přijde o život.

0/0
25.9.2010 14:25

Thorough

Re: Nechápu

Projektant to vyprojektoval dobře a ta značka - přesněji bariéra splnila svůj účel. Nemá jen znázornit výšku tunelu, ale musí být taky dost pevná na to aby si řidič trucku všiml že do ní naboural a stihl zastavit ještě před tunelem..

0/0
25.9.2010 15:07

gofry2

Re: Nechápu

Účelom bariéry je poškodiť 5 okoloidúcich áut?

0/0
27.9.2010 17:08

bloodyvalentine

ne dispečer...ale GPS

za to může navigace...řidiči přestávají myslet:-)

0/0
25.9.2010 11:01

LevP

Re: ne dispečer...ale GPS

nechci se ho zastavat,ale oni uz GPS aktulizovali mapy? 

0/0
25.9.2010 11:32

REMET

Re: ne dispečer...ale GPS

Nektere ano.

0/0
25.9.2010 11:52

LevP

Re: ne dispečer...ale GPS

hmm a google nic

0/0
25.9.2010 12:05

LevP

Re: ne dispečer...ale GPS

ale koukam ze TomTom uz to pochopil

0/0
25.9.2010 12:09

joscer

Re: ne dispečer...ale GPS

Já bych se zeptal jinak: "Navigace je povinná výbava v kamionu?".

0/0
25.9.2010 12:16

h@luzak

Re: ne dispečer...ale GPS

Mě hnal TomTom na novou část okruhu už na konci července...

0/0
25.9.2010 12:52

amadis von gallien

Uz zase

nejaky dusevni velikan za volantem nakladniho auta, ktery nevi, jake rozmery ma naklad. Doufam, ze to nebude platit pojistovna!

0/0
25.9.2010 10:59

u.boat

Spíš mne překvapuje že to slítlo

z článku jsem pochopil že to byla nějaká obrysnice která má nadměrné auto fláknout do střechy aby řidič pochopil že se nevejde, a ne padat na silnici.

Leda že byl opravdu o moc větší a trefil se až do nosného břevna těch plátů, ale to se mi nezdá pravděpodobné...

0/0
25.9.2010 10:37

Villy

Re: Spíš mne překvapuje že to slítlo

Do střechy kabiny to neflákne, protože ty se prakticky vždy vejdou pod normované výšky mostů (4+m). Flákne to až do nákladu za kabinou, což se stalo i v tomto případě (je to na fotkách vidět), a to už bývá většinou pozdě. Ještě k tomu příspěvku nahoře, samozřejmě, že to vše (tedy škody na vozidlech i na silničním vybavení) uhradí pojišťovna (od toho pojištění bývá:), jinou věcí je regres proti viníkovi. A to už si myslím pojišťovna pohlídá! 

0/0
25.9.2010 11:19

Honza.Z

jiste

za vsecko muzou dispeceri to je skutecne argument odpovednyho cloveka. Osobakum je to povetsinou jedno ale ostatni co jezdime s vetsima autama proste musime ty rozmery znat a vedet kam se vlezu a kdyz tam sou znaceni velky jak krava  a presto to projede tak je u me ten clovek proste spatnej ridic. Viz rano v patek zase naky geniove s kamionem prorvali u pocernic na R10 nadrz takze na sjezdech totalni kolaps - pod viaduktem do pocernic v ulizi ve zlibku je jasne znacena maximalni vyska a presto se tam zase nakej pšonek zasek s nakladakem. taky za to muze asi nakej dispecer ne?

0/0
25.9.2010 10:33

Vapch

Teda...

V tom Golfu bych nechtěl v té chvíli sedět, musel to být dobrý šok. A je štígro, že se nikomu nic nestalo ;-)

0/0
25.9.2010 10:28

AMCPP

Re: Teda...

Ilustrační foto...

0/0
25.9.2010 10:30

u.boat

Re: Teda...

Já taky ne. Ale není to z této nehody - je to jen zas dalčí dobře vybrané iluistrační foto ve stylu "havatoval ultralight - tak tam dáme fotku hořícího Boeingu"

0/0
25.9.2010 10:31

pavelcz1

Re: Teda...

R^

0/0
25.9.2010 12:55

kacenkin

Re: Teda...

V tom ilustračním folóšu je mozek na předním skle, to určitě nerozchodil :((((

0/0
25.9.2010 10:33

Kimi.Rsen

Tady je zas chytráků

jedinej nick oprudil12 ví, oč tu běží. Jede-li nadměr, plánuje se trasa a to má na starosti povětšinou dispečer...zatáčky, výšky, mosty atd. No a ten dispečer má povětšinou SŠ nebo VŠ. Včera jsem tam jel s kamionem, chvíli poté, ce se to stalo a na místě už byla policie. A teď postřeh pro ty borce, co tady blijí na kamioňáky. Že je nějaký problém jsem se včas dozvěděl z výstražných tabulí. Další tabule mě upozorňovala, že mám jet v pravém pruhu. Takže kamiony jely v pravém a osobní auta vesele, jak je zvykem, v levém, ve snaze dostat se  před kamiony. Jaké pak bylo překvapení řidičů osobáků, když levý pruh najednou končil v podobě bariéry z poškozených aut. Tak to s tou chytrostí nepřehánějte a na kamioňáky tolik nenadávejte, oni blbci se najdou všude:-P

0/0
25.9.2010 10:05





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.