Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Letité spory skončily, dálnice do Vídně povede jedině přes Mikulov

Po dálnici do Vídně se bude jezdit přes Mikulov. Letité spory o trasu rychlostní silnice R52 ukončila vláda. Politici rozhodli, že druhá možná trasa – odbočka z dálnice D2 kolem Břeclavi dál do Rakouska – bude mít jen dva pruhy a poslouží pouze jako obchvat města.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

von Schnitzel

Co je to za cypa,

(napodruhé kvůli splašenému Entru) ten FIRBAS? Poprvé o něm slyším, a už bych ho ihned zrecykloval.

0/0
7.10.2010 19:04

von Schnitzel

Co je to za cypa,

0/0
7.10.2010 19:01

Skeptik Pavel

Re: Co je to za cypa,

Mno takový demagog  a chorobný kverulant.;-O

0/0
7.10.2010 23:16

Skeptik Pavel

Re: Co je to za cypa,

Víte jde o to, že tzv. Moravský roh (Marchegg), jak se rakouská část území pod Břeclaví nazývá,  je klidová zóna a na základě současných vyjádření rakouské strany se v této části nic v dohledných 20 letech neplánuje. Proto s úvahami o trasování dálnice A5 z Břeclavi přes Reintal  Rakušané nepočítají. Česká strana ovšem díky neustále táhnoucím se sporům o vedení trasy na našem území prostě Rakušany znejistila a také zapůsobila současná ekonomická krize s vlnou šetření. Pokud by se neustále tlačilo na vedení přes Břeclav, tak to taky může dopadnout tak, že Rakušáci dostaví jen trasu v dvojpruhu k Mikulovu a my skončíme s R55 v Břeclavi. I kdyby rakouská strana nakonec postavila A5 v dálničních parametrech k Mikulovu a my R52 nedostavěli, budou kamiony s Polska jedoucí na VÍdeň po dostavění R55 mít snahu z Břeclavi jet na Mikulov zkratkou přes Lednicko-Valtický areál, nikoli jet dál po D2. To je ovšem ta nejhorší varianta, a řešit průtah přes LVA,  to je ovšem teprv ta skutečná prasárna.

0/0
7.10.2010 23:48

Skeptik Pavel

Re: Co je to za cypa,

Takže pokud by chtěli ekologové aby bylo po jejich a neprotáhla se R52 na Mikulov, pak by musela rakouská strana od Schricku odbočit na Reintal apak k Břeclavi, kde by přes obchvat napojila na někdy v budoucnu postavenou R55. Jenže Rakušané mají příhraniční oblast pod Břeclaví jako klidovou zónu,a svýstavbou zde dlouhodobě vůbec nepočítají. Takže budeme je tlačit k řešení, které je pro ně naprosto nevýhodné, než přestavět stávající  úsek I/52 mezi Mikulovem  a Pohořelicemi na dálnici? Budeme je tedy nutit stavět ZCELA NOVÝ dopravní koridor, když už dnes na naší straně v trase R52 vede liniová stavba  - současná silnice I. třídy I/52? To jsme teda ekologové.

0/0
7.10.2010 23:56

nalpak73

Re: Co je to za cypa,

No ale při pohledu na mapu je jasný, že Rakušáci mají dálnici nasměrovanou spíš na Břeclav, určitě je to na hranice i blíž, my bychom využili málo vytíženou D2, udělal by se jen max. desetikilometrovej obchvat Břeclavi. Občas trávím prázdniny v ATC Merkur a ta nekonečná šnůra aut i přes noc je otravná. Jsem pro Břeclavskou variantu.

0/0
8.10.2010 10:38

;-)

Konečně

R^jen doufám, že z toho zas nesejde.

0/0
7.10.2010 16:21

kodýtek

Re: Konečně

Domníváš se že to Bárta zarazí?

0/0
7.10.2010 16:43

banánový huffnagelův duch

Re: Konečně

Spíš zelení Khmerové...

0/0
7.10.2010 17:29

tomas_tod

Re: Konečně

R^ a teď už jen aby to šlo rychle

0/0
7.10.2010 17:30

Jub

Kazda strana jinak

Ja myslim ze nejlepsi by bylo aby rakusaci dovedly dalnici k Mikulovu a z nasi strany by koncila u Breclavi. Idealni reseni :)

0/0
7.10.2010 15:02

gogol_jl

Pohled na mapu a hustotu provozu na D2 naznacuje

ze by byla lepsi varianta pres D2. Ale treba nevim vsechno ........

0/0
7.10.2010 14:52

chochola

Na tom je nejlepší

pouze konstatování, že letité spory byly ukončeny - tedy pokud je to skutečně pravda. Tomu se ovšem ani zdaleka nedá věřit. Naši zelení bijci jistě ještě na něco přijdou, jinak by byli přece zbyteční...

0/0
7.10.2010 14:47

legnaw

prekvapenie

skor by som predpokladal ze budu problemy s rakusanmi. ked sa na slovensku postavil usek D4 na hranicu (1999) ...trvalo 8 rokov kym rakusaci spustili A6 (2007).

btw o kolko by sa zrychlila cesta z phy na jadran spustenim R52/A5? :))

0/0
7.10.2010 14:21

titlis

Re: prekvapenie

Cesta na Jadran, případně do Vídně a hor na jih od ní a do Itálile se už výrazně, tak o půl hodiny zrychlila zprovoznění A5 do Schricku, protože vede mimo vesnice se spoustou semaforů a Floridsdorf a je napojená přímo na tangentu (v případě ucpané tangenty se do jet po dálničním okruhu S1 kolem Schwechatu) Další úspora už nebude tak výrazná, protože na naší straně se musí jet pouze přes Mikulov, ale tam je omezení jen na 70 km/h a v Rakousku se projíždí  pouze třemi obcemi - Drasenhofenem, Poysdorfem/Wetzelsdorfem a Erdbergem Největší problém teď představuje světelná križovatka s levým odbočením ve směru do Vídně v Poysdorfu. Úsporu po zprovoznění R52 a zbývající části A5 odhaduji tak na 15 min., další čas se ale ušetří zprovozněním mostu přes Dunaj v Traismaueru, takže se bude moci využívat A5/S1/S33 při cestě na A1.

0/0
7.10.2010 16:17

jahus1

Re: prekvapenie

V Mikulově je padesátka! Tato informace mě přišla na  dva tácy a tři body;-€

0/0
7.10.2010 19:56

Tonda Brno

Kdukoliv se má stavět nějaká

dálnice nebo rychlostní komunikace, tak se vyrojí spousta různých aktivistů, kteří budou protestovat. Jedni to dělají z principu a budou protestovat a zdržovat jakoukoliv stavbu a je úplně jedno kudy vede, však oni si už nějaký důvod najdou. Pak se k nim přidají jiní, kteří mají nějaké zájmy na území, kde se má stavět.

0/0
7.10.2010 13:57

jarda ....

Re: Kdukoliv se má stavět nějaká

souhlas...

0/0
7.10.2010 15:30

trrk

dálnice povede jen na papíře

dřív se postaví obchvat břeclavi, jen to nebude dálnice

0/0
7.10.2010 13:28

xjiran

Pálava

Byl jsem tam jen jako turista, ale jen si nechte zničit Pálavu, však proč si vážit přírody když tam za ní turisti jezdí. Nechápu to, a hlavně ta dnešní móda házet všechno na různé zájmové eko skupiny, to je taky terno pro investory. Fakt kocourkov. Ještě postavte dálnici Českým rájem, ať už si fakt nemáme čeho vážit. Rv

0/0
7.10.2010 13:10

marecek.ch

Re: Pálava

Viděl jste kudy má dálnice vést, jak může Pálavu zničit??? Povede v trase současné silnice první třídy, takže se nic ničit nebude. Nechápu, proč je kolem toho takový humbuk...:-/Rv

0/0
7.10.2010 13:14

Keni

Re: Pálava

Podivejte se do Italie, Svycarska, Francie, Nemecka jakou nadhernou prirodou vede dalnice. Nahodou neznicil jsem pri vystavbe vaseho baracku ci panelaku nejaky nadherny travnik? Doufam ze ne a spite pod sirakem a boji se postavit i stan, aby jset se nedotkl prirody.

Jinak prave ze ta dalnice prirodu usetri. Svede ten neokologicky a nepravidelny provoz z okresnich silnicek na dalnice. Celkove se ve vetsim uzemi snizi emise a doprava (ta se enormne ale mensim dilem zvysi jen okolo dalnice.) Pak si budete moci krasne vychutnat krasu te prirody lec protkankou par metru sirokou betonovou dalnici. Pokud by se okolo nasazely nejake stromy,mozna by jste si za par let te dlanice ani nevsiml.

0/0
7.10.2010 13:15

xjiran

Re: Pálava

jasně, v zahraničí se pravidelně koukám z auta na krásnou krajinu, však toho najezdím dost, je jen otázka kolik mi ji tady máme na takovéto stavení. Chápu že tam vede okreska, nechápu ale proč by tam měla být dálnice, když kousek je dálnice jiná, ale to už pro jiné hlavy. Já jsem jen člověk kterému by bylo jedno kudy pojede na dálnici, ale už mu nebude jedno kam pojede na dovolenou, asi tak. A možná potom nebudu sám.

0/0
7.10.2010 13:33

jurneff

Re: Pálava

Nevede tam okreska, ale silnice I. třídy s hustým provozem. Aby bylo jasno.

0/0
7.10.2010 15:12

Diskutovat na iDmůžete neomezeně

Re: Pálava

zkuste někdy vystoupit z toho auta a sundat sluchátka

a uvidíme kdo si dálnice nevšimne

0/0
7.10.2010 17:24

chorchloj

Re: Pálava

Kdyz vůbec nevíš která bije, tak se raději nevyjadřuj ;-)

Ta silnice tam už roky vede, pouze se silnice první třídy rozšíří o 2 pruhy na dálnici + obchvat Mikulova

0/0
7.10.2010 13:19

xjiran

Re: Pálava

ano, vůbec nevím která bije, ale alespoň jsem tam párkrát byl, a do Vídně jel stejně jinudy. A dálnice či okrska je vážně rozdíl. Já tím chtěl jen říci, že tam jako turista jezdit už nebudu, však proč vegetovat někde u dálnice.:-/

0/0
7.10.2010 13:36

huruvu

Re: Pálava

Vy jste presne ten mimon. Zadna okreska, ale hlavni tah na Viden. Provoz tam nebude vyrazne vetsi, s Palavou to neudela vubec nic. To, ze vy tam uz nepojedete, me samozrekme nesmirne zere ;-D;-D;-D

0/0
7.10.2010 14:04

tomas_tod

Re: Pálava

R^

0/0
7.10.2010 17:32

chorchloj

Re: Pálava

Bez se na tu silnici mrknout, at vis o cem pises, a pak ji zkus rikat okreska ;-)

A mrkni se jaké ta "okreska" má připojovací a odbočovací pruhy a kolik pruhů tam mají křižovatky co přes ni vedou ;-)

0/0
7.10.2010 14:21

krueger

Re: Pálava

okreska pres Mikulova .. ulala... no tak tos tam chlapce nikdy nebil. To je silnice prvni tridy po ktery se to vali kilem jen to fikne. Navic rychlostka konci nedaleko od Mikulova.. neni co resit, neni co nicit

0/0
7.10.2010 14:28

krueger

Re: Pálava

nebyl.. samozrejme, to bije do oci ;-D

0/0
7.10.2010 14:29

Nahlas se ti směju

Re: Pálava

"Já tím chtěl jen říci, že tam jako turista jezdit už nebudu" - což je pro tamní obyvatele i návštěvníky jedině dobrá zpráva. Hlupáky si nepřejí nikde.

0/0
7.10.2010 15:04

Ahasver

Re: Pálava

Jezdím na Pálavu často a moc rád a fakt si nemyslím že by dálnice nějak uškodila. Naopak myslím že spíš přírodě v okolí prospěje, podobně jako Českému lesu obrovsky prospělo převedení tranzitní dopravy z tehdejší silnice první třídy Stříbro-Rozvadov na D5.

Je to rozumnější varianta i z dopravního hlediska, varianta přes Břeclav by extrémně zatížila D2 (už tak zatíženou dost) a nechci vidět jak by vypadaly cesty přes Pálavu až by se tam položil kamion přes všechny pruhy...

0/0
7.10.2010 14:59

666

Re: Pálava

Co to melete? Byl jste tam doopravdy? vždyť tá silnice tam už dávno vede, jen v jiných parametrech...Rv

0/0
7.10.2010 22:06

danny47

Rozhodnutí...

je špatné, tedy podle jedněch aktývistů ...

Kdyby vláda nerozhodla, tak se vyrojej jiný aktývisti, který budou kritizovat, že vláda nic nedělá....

Jestli by to všechny aktývisty nechtělo jaksi nakopat do....

0/0
7.10.2010 12:49

Keni

Re: Rozhodnutí...

Bohuzel ale podivejte se na Prazsky okruh ci radeckou dalnici. Oni si ty "skodici" vzdy najdou nejakou cestu jak tyto dulezite stavby blokovat, zdrazovat apod.

Ale i ja bych radeji videl jinou variantu a to dalnici Plzen-Pisek-C.Budejovice-Znojmo s odbockama na Jihlavu a Brno. Ale Rakusaci jiz maji tu dalnic na Mikulov natazenou, tak neni jine cesty nez ji tam dovezt take.

Teda mozna by se dalo z Brna do Wien jet pres Prahu, Plzen, Regensburg, Passov, Salzburg ale takoveto prastene napady at si ti ekoteroriste nechaji pro sebe a praktikuji sami.

0/0
7.10.2010 13:11

Diskutovat na iDmůžete neomezeně

Re: Rozhodnutí...

a co nakopat auto-moto fašisty, a nemusí se dělat ani žádná dálnice

0/0
7.10.2010 17:27

danny47

Dlouhodobě kritzují....

A jestlipak aktývist, co rozhodnutí a celou dálnici dlouhodobě kritizují, přišli s nějakou variantou ....

0/0
7.10.2010 12:48

navsteva po socialistovi kamenem

Co ej na ni kontroverzniho?

Kontroverzni snad je jen to, kolik prostoru se u nas dava ruznym zajmovym a natlakovm skupinam, ktere jsou sto zdrzovat stavby takoveho vyznamu i po nekolik let. Stavebni zakon a prislusnou legislativu je nutno jeste radne prepracovat.

0/0
7.10.2010 12:34

danny47

Re: Co ej na ni kontroverzniho?

R^ !

0/0
7.10.2010 12:48

Talpa europea

Re: Co ej na ni kontroverzniho?

Z celeho srdce Vám přeji aby se pod vašimi okny začala plánovat nějaká dálnice. Nebo ještě lépe, na Vašem pozemku, abyste si užil i vyvlastnění.

0/0
7.10.2010 13:00

PKB2008

Re: Co ej na ni kontroverzniho?

Dálnice pod okny nikdy nevede a většinou se tam staví protihluková stěna, ale přál bych Vám bydlet u čtyřproudé městské komunikace, kde projede 30-50 tisíc aut za den a to cca. od 4:00 do 24:00. Ve špičce navíc pouze přískokem, takže smrdí a hlučí. Vše by třeba vyřešil obchvat, kterému se brání pár majitelů domků a nemovitostí na kraji města a pak tupé stádo ekoteroristů, kdy většina z nich neviděla plány, kudy stavba má vést. V Brně příklad rychlostní komunikace přes Bystrc, která samotné sídliště nerozděluje, ale naopak spojuje

0/0
7.10.2010 13:26

chorchloj

Re: Co ej na ni kontroverzniho?

Přesně

0/0
7.10.2010 13:27

radio_svobodna_evropa

to je dobre

at jdou ochranci nevim ceho radeji makat, nekde se proste moc kecu okolo nevyplati, napadani kazde stavby, ktera se zrovna priblizi k memu pozemku, k memu baraku uz se stalo hodne drahym sportem ...

0/0
7.10.2010 12:21

Kylchap

Zlatá pravidla

Každá dopravní stavba musí obtěžovat co nejvíce lidí. Každá dopravní stavba musí být co nejdražší.

0/0
7.10.2010 12:08

Mirek721

Re: Zlatá pravidla

Každá dopravní stavba musí být greenpissy napadena, aby co nejdéle neřešené dopravní problémy otravovaly co nejvíce lidí. Každá dopravní stavba musí být co nevíce ekoteroristy zpožděna, aby byla co nejdražší.

...

Laskavé pozornosti čtenářů bych doporučil prostudovat variantu přes Břeclav. Pokud by s ní přišlo příslušné ministerstvo, tak jej ekologisti roznesou na kopytech.

...

Jako vždy jen zdržovat, zdržovat, zdržovat.

0/0
7.10.2010 12:16

Kylchap

Re: Zlatá pravidla

Laskavé pozornosti čtenářů bych doporučoval prostudovat obě varianty. A porovnat která svým provozem bude obtěžovat více lidí.

Chválabohu byla v Praze odpískána suchdolská varianta. A to i přestože proti ní "ekoteroristé" protestovali.

0/0
7.10.2010 12:22

Septisin

Re: Zlatá pravidla

Ty magore, most severní varianty vede přes hustě obydlené území Libčice - Řež a prosazují ji "aktivisté", kteří si v blízkosti jižní varianty postavili baráky, ačkoliv tam byla stavební uzávěra už od roku 1937...

0/0
7.10.2010 12:56

Septisin

Re: Zlatá pravidla

Sorry za magora, jsem idiot... Čtu rychle, ale pomalu chápu :-)

0/0
7.10.2010 12:57





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.