Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Ministr zruší nekvalitní střední školy, na dobré tak zbude víc peněz

Někteří středoškoláci se možná brzy dostanou do potíží. Škola, na kterou zatím chodí, už totiž za rok nemusí existovat. Ministr školství Josef Dobeš (VV) chce, aby špatné školy zanikly. Na ostatní tak zbude více peněz a školství na tom nemusí být příští rok nijak zle, míní Dobeš.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

ohluchla.koroptev

už bylo načase

No konečně s tím někdo přišelR^

0/0
11.10.2010 23:49

DRJ

soudruzi z koalice - BRAVO

Soudruh ministr, hnedle druhý po bohu.

Jedině ON ví a má právo takto rozhodovat.

Zkušenosti o kvalifikaci těchto kašpárků máme už víc jak 20 + 50 tileté zkušenosti. S tím, že ty padesátileté začínají být méně závažné.

0/0
28.9.2010 9:55

Chytry.Levicak

opravdu škoda, že

v článku není psáno jaké obory mají být konkrétně zrušeny.

0/0
27.9.2010 23:06

Kosatka Dasha

soukrome skoly a trafikarske vysoke skoly,

ktere vysavaji stat na ukor tradicnich zrusit!! Rvleze z toho nepouzitelny material moralne velmi prohnikyRv

0/0
24.9.2010 18:22

vochomejtak

Re: soukrome skoly a trafikarske vysoke skoly,

Co je to trafikarska VS?

0/0
24.9.2010 18:24

tonycze

Státní maturity jsou podvod

Letos v polovině září dostal každý ředitel SŠ mail z MŠMT. Stálo v něm, že maturity bude hodnotit a o známce rozhodovat pouze jeden hodnotitel. Tím je v 99% vyučující předmětu. Čili, on sám určitě nepotopí 40% maturantů, naopak, prostě jim to "dá". Vše je jen velké divadlo pro voliče, aby stát nemusel vracet dotace na st. maturity do EU. Státní maturity budou mít v květnu velice malou úmrtnost. Teď v říjnu se půostraší studenti, ale "naostro" v květnu to bude fraška. Bohužel.

0/0
24.9.2010 17:02

performance

Re: Státní maturity jsou podvod

v Čechách ani jinak nelze ....

0/0
24.9.2010 18:17

Kosatka Dasha

Re: Státní maturity jsou podvod

a proc ti studaci teda demonstrovali?:-/copak tohle nevedeli?

0/0
24.9.2010 18:20

tonycze

Re: Státní maturity jsou podvod

Přesně tak, nevěděli a neví to ani teď. Sobjektivně jsou pro ně st. maturity obtížnější, ale v praxi zůstane vše při starém. Odmaturuje prakticky většina národa.

0/0
24.9.2010 18:46

Tom841

Re: Státní maturity jsou podvod

Koukám že Vy do toho asi hodně vidíte. Mě by docela zajímalo kde je hranice kdy student maturitu udělat a kdy už ne? Nikde na netu jsem nenašel kde je ta hranice, čili za kolik bodů bude jaká známka. Podle čeho oni už teď mohou vědět kolik %lidí to na jaké škole neudělá?  prostě nechápu.  U nás ve škole tohle také nikdo neví .

0/0
25.9.2010 21:09

tonycze

Re: Státní maturity jsou podvod

Na posledním školení nám bylo řečeno, že stačit bude 20% správných odpovědí. U maturit z ANJ a NEJ můžou mít maturanti z didaktického testu klidně 0 bodů a jdou dál, protože ty body dostanou u ústní části, která se ze zákona nesmí nahrávat. Udělování bodů tedy bude záležet jen na jednom hodnotiteli.

0/0
27.9.2010 9:19

Tom841

Re: Státní maturity jsou podvod

No ale to po tom bude maturita za účast a kde chtějí nabrat tu neúspěšnost 30%?:-) 20% správných odpovědí dá každý i kdyby to je pálil od boku a vůbec se neučil . Jinak nám to bylo podáno tak že neúspěch v jedné dílčí zkoušce rovná se v všech částech , a kde je hranice nevědí. Prostě nikdo  ničemu nerozumí. Ale pokud by stačilo 20% tak místo NEJ beru matematiku. Ne že bych ji musel, ale jde pouze a jen o ten test . A začíná se třeba u češtiny ústní a písemnou částí . a kdo neuspěje tak prý nejde dál k didaktickému testu . ale kde je hranice neúspěchu u ústní a písemné zkoušky naše učitelka neví, a to je při tom  prý certifikovaná hodnotitelka :-(

0/0
27.9.2010 10:29

man999

Státní maturity? Jsem pro.

To státní sféra vytváří obrovský tlak na vzdělání. Plat se tam odvíjí od vzdělání a počtu odpr. let. Došlo to tak daleko, že na vedoucí post se nedostane nikdo bez VŠ. Stát dokonce raději do vedoucí pozice dá čerstvého absolventa VŠ typu Bc. než zkušeného zaměstnance SŠ, který tam je mnoho let a ví o té práci první poslední. Je tedy pochopitelné, že každý chce mít VŠ. Tomu odpovídá, že VŠ takřka praskají ve švech a výuka se zhoršuje. Nároky na studenty už nejsou zdaleka takové jako byly, a to jak na střední tak na vysoké. Dneska má maturitu téměř každý. Diplomovaných specialistů, bakalářů, inženýrů, magistrů atd. máme také nadbytek a znalostmi jsou někde na úrovni kvalitní SŠ (jestli vůbec). Stát by si měl tedy v prvé řadě udělat pořádek ve svém systému odměňování. V tom je celý zakopaný pes. Musí lidi motivovat. Musí ukázat, že i člověk s obyčejnou maturitou má šanci dostat se do vedení. Že pracovitý středoškolák klidně může mít více peněz než líný vysokoškolák.

0/0
24.9.2010 14:36

man998

Re: Státní maturity? Jsem pro.

Studenti se právem děsí státní maturity. Ukáže úroveň jejich vzdělání a tím pádem i celé školy. Stát nikdy neměl dopustit takový úpadek školství, statní maturity přece byly a fungovaly výborně. Zrušit některé státní školy kvůli snížení výdajů státního rozpočtu? Nepovažuji to zrovna za šťastné řešení ale rozumím tomu. Šetří se všude a nevyhne se tomu ani školství. Zrušením školy ovšem vznikne prostor pro vznik soukromé školy. Soukromá škola není vůbec nic špatného pokud se bude muset řídit pravidly státu. Jelikož každá soukromá škola musí dostat akreditaci od státu tak ať ji stát také řekne co má ty studenty minimálně naučit a kontrolovat to (právě tou státní maturitou)! Měl by přece být nějaký standard úrovně znalostí pro ZŠ, SŠ, VŠ (učiliště schválně nepíšu, protože tam je to jasné, po vyjití musí umět to konkrétní řemeslo).

0/0
24.9.2010 14:56

man995

Re: Státní maturity? Jsem pro.

A kdo chce maturitu tak povinně z

[1] českého pravopisu, počítačové gramotnosti a všeobecného rozhledu, protože každý by měl umět zapnout PC, spisovně se vyjadřovat a vědět něco o planetě a státu kde žije (ústava, listina základních práv s svobod, parlament, soudy...). A ne blbnout děckám hlavu co kdo napsal v kterém roce a co tím básník chtěl říci.

[2] matematiky, protože ta bude to síto, které vyžene ty, co se nechtějí učit a nic chápat, do učilišť a pozvedne maturitu na úroveň ji hodnou! Tím nechci učiliště nějak shazovat a dívat se na vyučeného člověka jako na nějakého méněcenného. Naopak, těch co manuálně vytvářejí něco kvalitního a prodejného, potřebuje stát co nejvíce. Na matematiku by měl být kladen důraz už na základních školách, protože blbost lidí v uzavírání "super výhodných" úvěrů a půjček je obrovská.

[3] a [4] volitelné předměty, které by říkaly, co člověk chce v životě asi dělat-cizí jazyk, ekonomie, IT, management, náboženství, dějiny, tělocvik...

0/0
24.9.2010 15:14

vochomejtak

Re: Státní maturity? Jsem pro.

Ten nadbytek inzenyru me rozsekal ;-D Mozna tak "inzenyru" ekonomie.

0/0
24.9.2010 18:12

shane

soukromé školy

Problém soukromých středních škol je  o tom, že jsou z drtivé většiny financovány státem. Dostávají to samé co školy státní a ještě mohou vybírat školné. Z této logiky by měly mít výrazně větší úroveň. Proč nemají?

Má podle Vás logiku takové dotování soukromých škol, snad by měli být placeny ze soukromých zdrojů. Vedle sponzorů to musí být hlavě podíl rodičů a samotných studentů. Když chci mít dítě na soukromé škole tak musím platit alespoň polovinu nákladů.  To je zhruba 40 tisíc ročně. Dneska je to tak, že rodiče studentů státních škol dotují z daní studenty škol soukromých. Stačí odstranit tohle bolševický pseudopodnikání a je problém středních škol vyřešen.

0/0
24.9.2010 14:13

petrph

tak logicky

Na které škole se mohou studentům věnovat hlouběji a něco je naučit-a té kde mají méně studentů nebo tam kde jim mají hodně?

Jiná věc je jestli má někdo důkazy(nikoliv dojem), že se na soukromých školách málo učí,je tam snadná klasifikace a podobně.Když už pomineme inspekci,10 let se tu připravovaly státní maturity,10 let se připravovaly testy aby byly na potřebné úrovni která prověří požadovanou úroveň znalostí studentů SŠ.Pokud má někdo (třeba ministr školství či poradce Klaus junior) dojem že testy jsou příliš lehké,nabízí se jediné řešení-nakopat a vyházet odborníky z ministerstva školství,kteří ty testy připravovali.Studenti za to nemohou, ti se až dle pokynů které dostanou možná počátkem roku,možná v dubnu, budou muset našprtat k maturitě to co se jim zrovna přikáže.4 roky seděli v lavicích zbytečně a koukali kudy se politická státně maturitní korouhvička zrovna točí.No a kdo neudělá maturitu (státní či jinou),ten se na VŠ nedostane.ani na soukromou i kdyby chtěl platit cokoliv

0/0
24.9.2010 13:24

události komentáře

trochu matematiky

kdo studoval a nyní učí (s praxí do 10 let), je to o tom: 

1) během 5 let studia (60 měs.) si mohl vydělat při 10.000 Kč/měs. celkem 600.000 Kč

2) nyní jako učitel s VŠ vydělává 20.000 Kč

 

Kdyby měl každý vystartovat do života s dluhem 600.000 Kč, nevím, kdo by do toho šel! A nejsou to jenom učitelé! Středoškoláci v téhle zemi (úředníci, policisté, hasiči apod.) nemůžou v téhle věci vůbec nic namítat, si během 5 let kdy učitelé museli studovat vydělali tolik peněz, že je učitel v průměrné mzdě nikdy nedožene!

0/0
24.9.2010 12:59

shane

Re: trochu matematiky

10 tisíc měsíčně, člověk z maturitou, to hodně přidejte, a co náklady na studium?

Už dávno bylo spočítáno, že 5 let VŠ studia stojí hodně přes milion a to bez školného. Takže jestliže má VŠ o 10 tisíc vyšší plat než průměrný středoškolák pak je návratnost této investice něco kolem deseti let. Když má jen o tisícovku více tak je to 100 let.

Co když, ale jako letos v 1. čtvrtletí klesne průměrný plat hluboko pod průměr? Ještě jednou uvedu oficiální statistiku UIV:  průměr všech VŠ vzdělaných úpracovníků školství včetně vedoucích zaměstnanců v roce 2009 činil 26 006,- Kč a v 1. čtvrtletí 2010 klesl na 23 977,- Kč.  Kdo na sobě nechá dříví štípat ten nemůže skály lámat. A podle toho naše školství vypadá. Kdyby nezůstali mezi učiteli jen ti neschopní se uplatnit jinde, tak by si to asi nenechali líbit.

0/0
24.9.2010 14:04

shane

Re: trochu matematiky

10 tisíc měsíčně, člověk s maturitou, to hodně přidejte, a co náklady na studium?

Už dávno bylo spočítáno, že 5 let VŠ studia stojí hodně přes milion a to bez školného. Takže jestliže má VŠ o 10 tisíc vyšší plat než průměrný středoškolák pak je návratnost této investice něco kolem deseti let. Když má jen o tisícovku více tak je to 100 let.

Co když, ale jako letos v 1. čtvrtletí klesne průměrný plat hluboko pod průměr? Ještě jednou uvedu oficiální statistiku UIV:  průměr všech VŠ vzdělaných úpracovníků školství včetně vedoucích zaměstnanců v roce 2009 činil 26 006,- Kč a v 1. čtvrtletí 2010 klesl na 23 977,- Kč.  Kdo na sobě nechá dříví štípat ten nemůže skály lámat. A podle toho naše školství vypadá. Kdyby nezůstali mezi učiteli jen ti neschopní se uplatnit jinde, tak by si to asi nenechali líbit.

0/0
24.9.2010 14:05

TonyZ

SOUKROMÉ STŘEDNÍ ŠKOLY

Myslím, že velký problém toho, že každý druhý má maturitu nebo vysokoškolský diplom, je i z velké části kvůli tomu, že zde máme velké množství soukromých škol, ať již středních nebo vysokých. Plno lidí si udělalo bussines z podnikání ve školství a v podstatě prodávají dosažené vzdělání za úplatu. Jsi podprůměrný student a nechceš se nadřít při zisku titulu a zároveň máš peníze? Jdi na soukromou vysokou školu....nechají tě procházet dokud budeš platit školné.

Několik mých známých studuje soukromé vysoké školy a ve srovnání se státními nebo veřejnými vysokými školami je kvalita výuky naprosto trystní. Z toho, co jsem o těchto školách slyšel bych zvracel. Rv

0/0
24.9.2010 12:34

crook.crook

coze?

Me ted jen udivuje, jak se tady kazdy ohani tim, ze jejich vyuka byla drive lepsi a ted nic. Mno, takze panove a damy. Za Vas nebyli dva jazyky, o pocitaci jste neslyseli a moc by me zajimalo, co vite treba o psychologii. Nakonec jste ze stredni vylezli stejne blbi, protoze kdo nema praxi v oboru a neosaha si to celkove, nebude nikdy tak dobry, jako ten co uz na svem miste nejakou dobu sedi. Prosel jsem uz par firem a mnoho vedoucich by bylo potreba hodne dovzdelat. Hlavne v anglictine a PC.

0/0
24.9.2010 12:22

0xf

Re: coze?

s anglinou mate pravdu ale jak kvalitne hovorite vy rusky? A pc v uzivatelske rovine je to tak trivialni ze bych se timvubec nevytahoval...

0/0
24.9.2010 12:47

Tyratron

Re: coze?

Vy, zdá se, potřebujete poněkud dovzdělat v češtině...

0/0
24.9.2010 12:53

crook.crook

Re: coze?

Ano, ale u me to zkouseli a nepovedlo se. Nejak mi to hlava nebere, nevim proc. Jako matematik, bych stejne udelal s cestinou mnoho veci, ale to do teto diskuze nepatri.

0/0
24.9.2010 13:08

zdeseny obcan

Re: coze?

Drivejsi vyuka byla lepsi protoze do skol nenabrali kazdeho blba. Mohlo se ucit na mnohem vyssi urovni a rychleji nez ted.

0/0
24.9.2010 13:00

crook.crook

Re: coze?

To mate pravdu. O to hur se to ted posloucha studentum, co se snazi a opravdu jich neni malo. A pristup zamestnavatelu je pak jeste horsi. Na poctive skole se na maturitu opravdu nadrete a pak stejne zjistite, ze borec co mel na zakladce 200 neomluvenych hodin, se ma lip, protoze plat ma stejny a pokud aspon trochu neco delal, ma vydeleano zatimco jini studovali.

0/0
24.9.2010 13:06

eltanin

Re: coze?

Dříve se zase nestalo, aby student, který se dostane na fildu s tím, že bude studovat český jazyk, neuměl vyjmenovaná slova. Nebo aby student matematiky či fyziky neovládal základní úpravy algebraických výrazů. To ani existence počítačů a anglického jazyka neomlouvá. ;-)

0/0
24.9.2010 15:52

Amos Kadlec KamPoMaturite

jak urcit kvalitu skoly www.vysokeskoly.com

Je načase, aby zde vznikaly tabulky úspěšných škol. Měření kvality je základním předpokladem výběru dobré školy.

0/0
24.9.2010 12:22

vokroj

Zrušit "nekvalitní" střední školy

není nic nesnadného, ale zařídit nové a kvalitní střední školy je nad schopnosti této vlády

0/0
24.9.2010 12:14

dědeček

Vsadím se o co chcete,

že kdyby státní maturity, jako byly před 30-40lety absolvovali současní studenti, tak z nich více jak polovina vypadne do učebního oboru. I mnozí profesoři, kteří se dnes honosí tit. Mgr. a pod. by je neudělala. Z toho vychází ten obrovský odpor.

0/0
24.9.2010 12:01

crook.crook

Re: Vsadím se o co chcete,

No a ja ti dam otazky z PC matematiky a chemie. O pulce veci uz nevite, ze existuji.

0/0
24.9.2010 12:14

0xf

Re: Vsadím se o co chcete,

matematika se temer nezmenila a chemie v zakladech taky ne a pc... to ovlada i moje mama... mimochodem slusneho programatora abys dneska pohledal... dnes je to samy visualni programator :D

0/0
24.9.2010 12:49

eltanin

Re: Vsadím se o co chcete,

Třeba zrovna z té matematiky, na jakémsi semináři o nové maturitě byla možnost porovnat vedle sebe maturitu na jakémsi gymnáziu z roku +-1890, 1960, současnou a navrhovanou těžší státní verzi. A dá se říct, čím mladší verze, tím lehčí. Takže nějaký prapradědeček, co maturoval v tom roce 1890 by si s vaší maturitou poradil nejspíš snadno (i bez kalkulačky a PC ;-)), poradil byste si ale vy s tou jeho?

0/0
24.9.2010 16:09

fitzie

Ministr zruší nekvalitní střední školy, na dobré tak zbude v

a děti s horším prospěchem pošupajdí na učňák, jako to bývávalo za komunistů. kdo měl trojky, mohl leda na prodavačku.

0/0
24.9.2010 12:00

dědeček

Re: Ministr zruší nekvalitní střední školy, na dobré tak zbude v

... kadeřnice, krejčová, sadařka,pedikůrka, ...... profesí bylo dost i pro děvčata..

0/0
24.9.2010 12:07

hermína

Re: Ministr zruší nekvalitní střední školy, na dobré tak zbude v

což mi přijde tak trochu v pořádku. Šikovoní a obratní budou úspěšní v řemesle  (i učňák může být ukončen maturitou) a nešikovní, hloupí a líní nikde. A nároků bych se nebála, těžké učení bývá na gymnáziu, na střední škole obchodní v Horní dolní ty nároky zas takové nebudou ani poté.

0/0
24.9.2010 12:10

kadet

Naprosto správný krok

Nadbytek středních škol je a kvalita výuky na většině z nich diskutabilní. Školství musí být malinko nedostupné, aby se na ně studenti nemohli dostat i  bez znalostí.R^

0/0
24.9.2010 11:30

papazian

Kriteria, která naznačil ani vůbec nehovoří o kvalitě!

Asi problematice pan ministr nerozumí, působí dojmem hlupáka.

0/0
24.9.2010 11:13

dědeček

Re: Kriteria, která naznačil ani vůbec nehovoří o kvalitě!

Státní maturita tedy podle vás není žádným kvalifikačním kritériem???;-D;-D;-D

0/0
24.9.2010 11:15

shane

Re: Kriteria, která naznačil ani vůbec nehovoří o kvalitě!

Neurážejte pana ministra. Je to chytrej chlap v malém saku. A umí krásně lhát, a na ministerstu udělal takovej fofr / spomocí poradců s ABL/, že je ministersto totálně paralyzovaný a teď od něj bude nejmíň rok pokoj, než se zase naučej buzerovat ti noví zaměstnanci.

0/0
24.9.2010 11:24

shane

Re: Kriteria, která naznačil ani vůbec nehovoří o kvalitě!

Neurážejte pana ministra. Je to chytrej chlap v malém saku. A umí krásně lhát, a na ministerstu udělal takovej fofr / s pomocí poradců z ABL/, že je ministersto totálně paralyzovaný a teď od něj bude nejmíň rok pokoj, než se zase naučej buzerovat ti noví zaměstnanci.

0/0
24.9.2010 11:25

uni

co je to za nesmysl?!

Kvalita školy se přece nemůže posuzovat podle procentuální naplněnosti! Bohužel některé obory nejsou jak pro žáky tak rodiče v dnešní době tak atraktivní jako bývaly dříve. A vůbec to nesouvisí s kvalitou výuky! To je zase přemoudřelý výmysl "chytré hlavy"!

0/0
24.9.2010 11:11

papazian

Re: co je to za nesmysl?!

Hlupák ministrem, z tohoto pohledu čím horší vzdělání, tím lepší předpoklady pro kariéru ministra.

0/0
24.9.2010 11:14

uni

Re: co je to za nesmysl?!

přesně tak! Aby se člověk obával, co na nás v brzké době zase vymyslí za nesmysly! Ach jo.... Já už vážně nevím, koho volit... Je to bída a utrpení...Rv

0/0
24.9.2010 11:16

dědeček

Re: co je to za nesmysl?!

A hloupý jen neustále křičí "ten i ten , a i tamten je hloupý". Jen aby to nezjistil nikdo o mě.....

0/0
24.9.2010 11:22

dědeček

Re: co je to za nesmysl?!

To ale nikdo neřekl. To je jen váš výplod. Kvalitu školy bude posuzovat schopnost jejich absolventů obstát u státních maturit. To je o něčem jiném. Stejná kritéria pro stejné obory a v celém státě.

0/0
24.9.2010 11:31

události komentáře

špatné školy neexistují!

Každý učitel musí ve svých hodinách výchovně-vzdělávací činnost realizovat a třídu vést, jinak nemá šanci mezi žáky přežít ani den! Z tohoto vyplývá, že každý kdo učí nějaký ten rok, musí být dobrým učitelem, z čehož vyplývá, že z principu nekvalitní škola neexistuje!

 

Je to podobné, jako vařit krupici a nemíchat ji. Těžko takový kuchař zůstane kuchařem.

0/0
24.9.2010 11:04

dědeček

Re: špatné školy neexistují!

Jenže oni jsou profesoři, kteří něco studenty naučí a i tací, co je nenaučí nic nebo jen minimum zákl. školy.

0/0
24.9.2010 11:19





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.