Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Zabavené domy emigrantů kupovali za pakatel, teď dostanou odškodnění

Bývalí majitelé domů po emigrantech mají právo na odškodnění. Alespoň si to myslí Evropský soud. Stát tak bude muset zaplatit miliony korun těm, kteří za komunismu díky kontaktům výhodně koupili zabavené domy a po pádu režimu je museli opustit. Za vrácené peníze si ale jen těžko mohli koupit jiné bydlení.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

hilsner_urquell

Stát ukradl, stát ať se vyrovnává

To rozhodnutí je naprosto správné!

0/0
30.9.2010 13:15

Sladek

Typicky ceske.......

;-(

0/0
24.9.2010 4:31

The last boy scout verze 1.4

Zaplatili zlodeji za kradenou vec a jeste pozaduji

odskodne za to, kdyz se vrati vec majiteli a oni ji musi opustit. At zadaji odskodne od KSC(M)..RvRv

0/0
23.9.2010 20:58

Dr No

Kupovali vědomě kradený majetek

tak proč by měli dostávat nějaké odškodné.

0/0
23.9.2010 19:07

egri

Re: Kupovali vědomě kradený majetek

Ti chudáci ho jistě kupovali v dobré víře. Pokrytecky už ovšem neříkají, že věříli v oprávněnost zabavování majetku komunisty. A nikdo z nich nepřiznal, že udělal obchod se zlodějem.

0/0
23.9.2010 20:50

hilsner_urquell

Re: Kupovali vědomě kradený majetek

A co v Sudetech, odttam bys taky chtěl znovu odsouvat Čechy?;-D

0/0
30.9.2010 13:16

rene1879

Nepřiměřená cena?

Za 200 tisíc se dal bez problémů v 80. letech dům postavit. můj stál 208 tisíc i s tapetami. Byla to naprosto běžná cena.

0/0
23.9.2010 18:06

wiki5

Re: Nepřiměřená cena?

staven svepomoci, ze?

0/0
24.9.2010 2:56

ukrutnej_kritik_niemandu

Re: Nepřiměřená cena?

208tisíc? No možná tak nějaká "kuča" někde v buranově Rv:-P

0/0
24.9.2010 10:40

performance

Re: Nepřiměřená cena?

zeptej se těch starších co to pamatují oni Ti to vysvětlí ...

0/0
30.9.2010 13:23

buranumdopamatniku

vyzadujete od blbecka velkou nasobilku ?

Nevyzadujte na Cesich rozlisovani moralniho a zavrzenihodneho, nezadejte po nich slusne chovani. Nikdy to nedokazou, protoze  je bolsevik zprasil.  Ani dneska, po 20 letech bez ostanateho dratu se lidem nepodarilo  pribrat na rozumu.

0/0
23.9.2010 18:00

Eureka!!!

zaloba je neopodstatnena

napriklad v uvedenem pripade, zapomeli do vyrovnani zapocitat usetrenou castku na najmu

0/0
23.9.2010 17:46

garii v14.0

...

Re: Vivat "tickmaster"

Tak ten zákon byl platný, takže nevím co bylo v roce 84 špatně.

Teda mimo komunismu. Ale prostě minulost se změnit nedá.

23.09.2010 15:50tickmaster

0/0
23.9.2010 15:54

garii v14.0

Re: ...

Použiju stejnou logiku, jo?

Tak ten zákon byl platný, takže nevím, co bylo v roce 1938 špatně. Teda mimo nacismu. Ale prostě minulost se změnit nedá.

 

To je k norimberským zákonům.

0/0
23.9.2010 15:55

minutos007

Re: ...

To se to vážení kritizuje a dělají se absurdní srovnání po 20 ti letech. Ono to tenkrát vypadalo trochu jinak a i vycestovat do zahraničí znamenalo mít jisté konexe...

0/0
23.9.2010 16:05

tickmaster

Re: ...

A komunisti se k zákonům z roku 1938 zachovali uplně stejně jak my v roce 2010. Fakt super, asi jsme nepolepšitelní. Po 20 letech se snažíme napravovat minulost místo abychom hleděli do budoucnosti.

0/0
23.9.2010 16:09

doktor_bota

Re: ...

Izraelci náhánějí svoje vrahy i teď. Je to špatně?

0/0
23.9.2010 16:48

wiki5

Re: ...

tezko muzete hledet do budoucnosti, kdyz jste se nevyrovnal s minulosti

0/0
24.9.2010 2:57

R.Jan.

Protiprávnost komunistického režimu.

Platí? Platí. Byla uzákoněná.

Pokud si Havel, páprda v Bruselu nebo kdokoliv, z neznalosti, dogmatičnosti nebo jakéhokoliv jiného důvodu, myslí, že může promíjet tehdejším komunistům a jejich vyčůraným nohsledům, jedná proti tomuhle zákonu, nemá na to právo a měl by být odsouzený.

K čertu s rozumováním a mudrováním.

Nemorálnost jednání všech, kdo se obohacovali majetkem lidí, kteří kvůli nim museli emigrovat, je jasná. Zákony musí podporovat přirozenou slušnost, nesmí to být spisky, které by sloužili jako podpora těch vyčůranějších. Jinak to budou zákony na úrovni těch bolševických, i kdyby platily v tzv. demokratickém státu.

Proto ti údajně postižení, kteří se obohacovali jako lokajové bolševiků, mají lézt kanály a před soud tak maximálně na lavici obžalovaných.

0/0
23.9.2010 15:22

tickmaster

Re: Protiprávnost komunistického režimu.

Poškozeným náhradu. Ale ne pomstu.

0/0
23.9.2010 15:24

holkazdaleka5

Re: Protiprávnost komunistického režimu.

ty tu meles porad stejne dokola.... me komousove buzerovali, tak jsem emigrovala, jako vetsina emigrantu.

odsoudili me k 1 roku vezeni za "neopravnene opusteni republiky". nastesti nas majetek presel do rukou pribuznych, tak ze s tim nemam zadny problem.

ale v nasem meste skoupili ukradeny majetek emigrantu statem jen komunisti, mrchozrouti. a tech mi absolutne lito neni, kdyz musi majetek vratit puvodnim majitelum.

0/0
23.9.2010 15:41

tickmaster

Re: Protiprávnost komunistického režimu.

Pokud měli vrátit majetek hned tak jo dobře. Ale po 18 letech je to fakt trochu divný.

0/0
23.9.2010 15:48

holkazdaleka5

Re: Protiprávnost komunistického režimu.

kdyz se tak dlouho soudi

0/0
23.9.2010 16:31

minutos007

Re: Protiprávnost komunistického režimu.

Ty to vidíš moc emotivně. Ty domy byly prostě normálně na prodej. A kdo byl komubista a kdo ne?

0/0
23.9.2010 16:10

holkazdaleka5

Re: Protiprávnost komunistického režimu.

"normalne" na prodej? 8-o a proc si je koupili jen komousove?

0/0
23.9.2010 16:30

ukrutnej_kritik_niemandu

Re: Protiprávnost komunistického režimu.

"Normálně na prodej?" 8-oRv

0/0
23.9.2010 16:43

pingu1

Re: Protiprávnost komunistického režimu.

..normalne na prodej ...;-D   a  drazba byla zverejnena v Rudym Pravu...

0/0
24.9.2010 12:03

modra_kravka

Re: Protiprávnost komunistického režimu.

Když čtu ty tvoje bláboly, tak tobě při té emigraci museli na hranicích vojáci ještě salutovat!;-DR^

0/0
23.9.2010 21:29

minutos007

Re: Protiprávnost komunistického režimu.

Proč údajně poškození? Kupující je kupující...

Proč by měli lézt kanálama za to že koupili něco  od státu?

Stát prodává majetek který nepotřebuje a jak ho nabyl není přece pro kupujícího podstatné. Do těchto domů co sát prodává spadají i domy po těch, co nemají zákonné dědice... Stát tyto domy vlastnil min 2 roky, než je prodal....

0/0
23.9.2010 15:34

tickmaster

Re: Protiprávnost komunistického režimu.

názor z diskuze: ale ne podle současnýho zákona se tehdy ten bazák nemohl prodat,proto ho seberem současnýmu vlastníkovi(soukromé osobě) a náhradu mu dáme 18 let starou pořizovací částku ale až za pár let, ať se trochu podusí

0/0
23.9.2010 15:37

nove.kostatko

Re: Protiprávnost komunistického režimu.

pokud máte názor, že když kupující něco kupuje od státu, tak způsob nabytí toho majetku ho nezajímá, je to smutný

0/0
23.9.2010 15:42

tickmaster

Re: Protiprávnost komunistického režimu.

Pokud v dnešní době budu kupovat něco od státu,nebudu určitě přemýšlet jak bude vypadat situace za 10 let.

A v té době to bylo podle zákona. Legální.

0/0
23.9.2010 15:47

garii v14.0

Re: Protiprávnost komunistického režimu.

Zákon není nad lidským právem!!!

0/0
23.9.2010 16:00

tickmaster

Re: Protiprávnost komunistického režimu.

Co je lidské právo? Právo garantované zákonem nebo ústavou?

Nebo odvěké právo silnějšího?

Nebo snad boží právo?

Kdo to Vaše lidské právo ustanovil?

0/0
23.9.2010 16:10

minutos007

Re: Protiprávnost komunistického režimu.

Nevím, co je na tom smutného. Předpokládám, že stát nabývá majetek podle práva.

Na druhou stranu, pohled 20 let zpět je trochu zkreslený.

Drtivá většina emigrantů šla za lepším a byla si vědoma, že zde vše podle tehdy platných zákonů zanechává. Byla to jejich volba...

Dobře nebylo to od státu hezké, tak ať je stát odškodní. Proč se mají soudit emigranti se současnými vlastníky?

0/0
23.9.2010 15:51

garii v14.0

Re: Protiprávnost komunistického režimu.

Žádná volba to nebyla. Buď by byli omezeni na svých právech, nebo odešli. Mnohdy za dosti divokých okolností. To podle tebe legalizuje tehdejší "činy"?

0/0
23.9.2010 15:56

minutos007

Re: Protiprávnost komunistického režimu.

Jakto že nebyla. Drtivá většina se rozhodla sama odejít. Nikdo je k tomu nenutil. Omezeni na svých právech jsme byli všichni.

Legalizuje to jaké činy?

0/0
23.9.2010 16:07

wiki5

Re: Protiprávnost komunistického režimu.

ano, ale v demokraticke spolecnosti, kdyz nekam odejdete, tak vam hned nekdo neco neukradne, ospravedlnujete neospravedlnitelne

0/0
24.9.2010 3:02

tickmaster

Re: Protiprávnost komunistického režimu.

Naprosto souhlasím. Stát sebral,stát odškodni.

0/0
23.9.2010 16:11

wiki5

Re: Protiprávnost komunistického režimu.

vy si z nas delate legraci, ne? Tyto majetky ziskavali jen komuniste a jeste museli byt znali jak a kde, takze vedeli, ze ziskavaji kradeny majetek, ale mysleli si, ze to budou uz mit na vecne casy. A podle vas, kdyz neco ukradnete a budete to mit 2 roky, tak jste kradez legalizoval nebo co?

0/0
24.9.2010 3:01

pingu1

Re: Protiprávnost komunistického režimu.

R^

0/0
24.9.2010 12:43

ELAPHURUS

Nebetyčná drzost

komunistů a stbáků RvRvRv!!

0/0
23.9.2010 14:13

Cocotus______Interruptus

Re: Nebetyčná drzost

R^R^R^

0/0
23.9.2010 14:44

minutos007

Hmm... paní emigrantka Růžičková

považuje odškodnění za nemravné?

Mně se zase zdá nemravné, že svou emigrací připravila svého otce o bydlení.

Co je na tom nejdrsnější, že kupující kupuje od státu - tedy od instituce, která by měla mít ten nejvyšší kredit. Investuje do bydlení, opravuje přestavuje a po 30. letech dostane směšnou almužnu.

Jestli stát někoho chtěl oděkodnit, měl domy vykoupit za tržní cenu a vrátit původním majitelům...

0/0
23.9.2010 13:45

Cocotus______Interruptus

Re: Hmm... paní emigrantka Růžičková

Ano, komunistický stát, to byla skutečně instituce s "nejvyšším kreditem". Tady je dneska sjezd členů KSČ, ne? 8-o8-o;-O;-O

0/0
23.9.2010 13:47

holkazdaleka5

Re: Hmm... paní emigrantka Růžičková

;-D vypada to tak

0/0
23.9.2010 13:53

tickmaster

Re: Hmm... paní emigrantka Růžičková

Píše od státu, tedy instituce která by měla mít morální kredit. Ne o komunistickém státu.

Třeba za 20 let může být neodemokratické zřízení a všechny současný zákony zrušeny. A tak Vám seberem majetek co jste získal v restituci. Podezřelé to bylo ne? Celá ta restituce.

0/0
23.9.2010 13:56

Cocotus______Interruptus

Re: Hmm... paní emigrantka Růžičková

Další, co nepochopil problematiku, že... Oni to kupovali za bolševika, o žádném kreditu státu, natož morálním, tady nemůže být vůbec řeč.

0/0
23.9.2010 13:59

tickmaster

Re: Hmm... paní emigrantka Růžičková

I kdyby to kupovali od Marie Terezie tak je to jedno.

Tehdy platily určitý zákony a lidé se podle nich řídily, komu se to nelíbilo tak odešel,ale podle právě těch zákonů byl zabaven majetek. Stejně jako podle současných zákonů nemůžete odškodnit lidi kteří makali na poli za Marie Terezie. I když ty její zákony byly taky zrušeny.

Nebo spíše odškodnit můžete ale náhradou, ne původním vlastnictvím. Protože jinak by se majetek musel uvést do původního stavu kdy emigrant emigrovat a ten by ještě musel podle současných zákonů, doplatit elektriku,vodný,stočný,plyn atd za všechny ty roky.

0/0
23.9.2010 14:06

Cocotus______Interruptus

Re: Hmm... paní emigrantka Růžičková

Jak už jsem několikrát psal dole, ten zákon byl jaksi v rozporu s mezinárodněprávními závazky ČSSR. Jinak proč by měl někdo, kdo nemovitost neužíval ani užívat nemohl platit spotřebované energie, to je opravdu úvaha a logika jako hrom. Naopak ten, kdo si to od státu po emigrantech koupil, by jim měl zaplatit nájemné za celou tu dobu.

0/0
23.9.2010 14:11





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.