Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

V Praze bouřilo kvůli škrtům 40 tisíc odborářů, viní vládu z arogance

Na Palachově náměstí v centru Prahy se sešlo na 40 tisíc státních zaměstnanců a odborářů. Protestovali proti plánovanému snižování platů ve státní a veřejné správě. Přidali se policisté, vojáci, zdravotníci i hasiči. Kvůli demonstraci zkolabovala v Praze hromadná i automobilová doprava.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

CreazyX

Nejsme Všichni stejní!!

a co mají říkat ti kteří celou dobu dělají že je teď z toho bolí záda a mají zničené klouby z neustálého tahání ležáku v domově důchodců nebo starání se o postižené na todle se nemyslí vůbec.Né všichni sou líní že nic nedělají hodně lidí se živí podctivě a těď jim chcete snížit tarify o 45% hodně lidí má věci na splátky splácejí tolik že sou rádi když jim něco zůstane na jídlo nebo oblečeni a co tak třeba poslanci kolik ti dostávají a sobě plat nesníží spíš naopak mi s takovou budeme muset prodat auto a bez auta se nikam nedostaneme.Bud velká nezaměstnanost a takhle se stát ještě více zadluží protože občané nebudou mít na kupováni věcí takže jim klesne přínos

Ještě jedna věc kdyby vy co to tu schvalujete jste byly místo nás tak nemáte názory co říkáte teď mluvili by jste to co mi kdybyste z 20 000 se splátkama na auto atd... dostali jen 10 000 co by jste pak dělali zbývalo by vám jen rozprodat majetek tak to tu nekritizujte !!!!!!!!!!!!!!

0/0
23.9.2010 17:12

novak40

X

Zaruceny   navod na usporu  : Stacilo by  od IT zverejnit seznam pracovniku ministerstev a obecnich uradu atd. , kteri vice jak 50% procent pracovni doby travi na pornostrankach internetu  a vyhodit je . Uspory by byly obrovske .

0/0
22.9.2010 14:49

dědeček

Re: X

A co mají asi dělat, když mají v týdnu jen 2 úřední dny?

0/0
22.9.2010 14:51

JirkanSirkan

Re: X

to můžeš dělat někde v soukromý firmě,  Například u policie, kde dělám, jsou 2 PC s interneterm pro řadové policisty, kam se přihlašuješ pod svým číslem, takže je přehled o tom, kdo jaké stránky navštěvuje. Předpokládám, že tahle blbost, co jsi napsal bude ve smyslu podle sebe soudím tebe.

0/0
22.9.2010 17:03

JirkanSirkan

Re: X

pro doplnění uvádím, že tím jsem myslel 2 PC s přístupem na internet na celé okresní SKPV pro řadové policisty (odhadem pro víc jak 100 lidí)

0/0
22.9.2010 17:05

lofasisko

Re: X

To je dobře, se nemáš co flákat na netu ale obout boty a jít do ulicR^

0/0
22.9.2010 19:34

PetrPedros

Policii potrestat

Za to co policie předvádí by chtělo velký trest. Ničí budovu ministerstva vnitra. Jak si to mohou dovolit. Co jejich velitelé dostanou za to metál? Takže zdravotním sestrám a hasičům bych klidně platy nechal, ale za to co policie předvádí polovinu z těch skorumpovaných hajzlů vyházeta ty co nevyhodí degradovat a snížit platy na polovic. Každý dement může být policistou! Rv

0/0
22.9.2010 9:22

JirkanSirkan

Re: Policii potrestat

Upřímně bych to takovejm dementům jako jsi ty přál, aby byla zrušená policie, státní zastupitelství a soudy. na daních by jsi ušetřil, ale jak by si se bránil těm co by tě obrali,kdekoli by tu tvoji směšnou existenci viděli?

0/0
22.9.2010 17:08

vlastik+++

Re: Policii potrestat

Policie už je v rozkladu od doby Standy Koloťuka.Veškeré korupční kauzy rozkrýval Janek Kroupa, státní aparát nedotáhl do konce snad jeden případ. K čemu je taková policie??? 

0/0
22.9.2010 17:29

JirkanSirkan

Re: Policii potrestat

možná si vzpomeneš na kauzu pět na stole v českých (nevím jestli se na ní podílel J. Kroupa). Skončila u soudu osvobozením, ale nemyslím si, že by šlo o šlo o špatnou práci policie, žalobce nebo soudce, ale o zákony které tu máme, takže o špatnou práci poslanců. ... těch kteří se nyní bijou v prsa jak se vyskáčou na státní správě, těch, kteří  právními normami způsobili, že státní aparát  nabobtnal (jen proto, aby bylo zajištěno plnění těch norem). Jako by snad Kalousek nebo Nečas nikdy v PS neseděli, nikdy předtím nebyli na žádném ministerstvu a nijak nemohli za státní dluh, na velikost státního aparátu. Pokud chceš vědět k čemu tu policie a soudy jsou tak se podívej na případ zemí kde státní správa nefunguje (podle řady imbecilů kteří tady píšou by to tam musel být ráj na zemi), například Sierra Leone, Somálsko, Rwanda

0/0
22.9.2010 19:29

Conqueror

Vykašlat se na ně!

Kde nic není, ani čert nebere... K čemu nám bude, že platy ve státním sektoru zůstanou stejný, když za chvíli dopadnem jako Řecko? Taky přijdu o peníze, o zhruba 40%, což je, myslím, docela výrazná část, ale demonstrovat nejdu, mám důležitější věci na práci. Třeba přijít na to, jak vydělat dostatek peněz na jídlo nebo oblečení pro dceru. Ti, co šli včera demonstrovat, se asi ohromně nudí, když si můžou dovolit takhle utrácet čas. A mimochodem, když už si chtějí udělat party, tak ať si neberou za rukojmí ostatní lidi. Kvůli nim nejel autobus, takže jsem musela s kočárkem uhánět přes Staré Město, kde je to samá "kočičí hlava", abych stihla domluvenou schůzku, a když jsem se potřebovala dostat do budovy, tak jsem měla smůlu, protože plošina, která tam je nainstalovaná pro kočárky a vozíčky, byla obsazená demonstranty - udělali si z ní balkon. To Vám přijde ohleduplný? Mně ne, takže na oplátku já nehodlám brát ohledy na ně. Ať se něco naučej a jdou makat do soukromýho sektoru!

0/0
22.9.2010 8:34

dadulavondr

Re: Vykašlat se na ně!

Dobrý den, já jsem včera na té demonstraci také byla a myslím si, že tak úplně pravdu nemáte. Myslím, že vědomostí v hlavě máme až, až.  Pracuji u daňové zprávy a bohužel i tohle musí někdo dělat. Stačilo by, kdyby byl opět pro všechny stanoven minimální základ daně. Něco by pak do té státní poklady určitě šlo. Nám ty daně strhávají a nikdo se nás neptá.[>-] Ono se to lidem z Prahy mluví, když mají větší platy než z jiných krajů. No a rádi bychom si něco přividělali, aby jsme mohli uživit rodinu, ale bohužel to máme zakázané. Ono se pěkně o tom píše když vůbec člověk neví jak na tom Ti ostatní jsou. A né všichni demonstranti se chovali špatně. Docela se těším na to, až hasiči, zdravotníci, policajti a ostatní řeknou vykašleme se na ně, když oni kašlou na nás. Co pak budeme dělat. :-(

0/0
22.9.2010 9:37

bastianka

Re: Vykašlat se na ně!

majn gott

0/0
22.9.2010 13:03

Conqueror

Re: Vykašlat se na ně!

Nevěděla jsem, že si nesmíte přivydělat, v tom případě se omlouvám. Ale když jste studentka na mateřské a samoživitelka, máte příjem sedm a půl tisíce a ještě Vám tři tisíce chtějí sebrat, tak to také není zrovna jednoduché. Ale snažím se si zajistit alespoň nějakou práci z domova, kterou budu stíhat. Sice mám proti Vám výhodu, že mohu při rodičovské pracovat legálně, ale upřímně řečeno - kolik lidí si dneska přivydělává "bokem"? Řekla bych, že to nebude zanedbatelná částka...

0/0
22.9.2010 13:13

pintruse

Re: Vykašlat se na ně!

Dle Vašeho příspěvku jste se asi dobrovolně vzdala mateřské-což Vás ctí. Ale na druhou stranu-ta demonstrace byla včas naplánována a je to od Vás odvaha-pohybovat se v těch místech a ještě k tomu s kočárkem! Ostatní resorty mohou stávkovat - ale tito pouze demonstrovat a většina z nich si na to vzala neplacené volno nebo dovolenou. A o víkendu-to je naprosto nesmyslné-bez efektu. On je totiž rozdíl přinést domů výplatu o 10% nizší nebo o 40% - to Vy by jste dle všeho zůstala naprosto v klidu-jak Vám zavidím! Ale může se stát, že půjdete s malou k lékaři - a na dveřích bude cedule-neordinujeme-sestra má vedlejší pracovní poměr a zaměstnavatel jí tam potřebuje -takže dělá směnu navíc. V některých oborech si můžete vzít tzn.vedlejšák, ale někde to prostě nejde!;-€

0/0
22.9.2010 9:39

Conqueror

Re: Vykašlat se na ně!

Měla jsem informace, že demonstrace má být na Letné. I když uznávám, že to možná bylo ohlášené po celé Praze a byla to jen moje neznalost. Každopádně asi nejvíc mě naštvala reakce jedné z demonstrantek poté, co jsem chtěla, aby mi ze zmíněné plošiny uhnuli a já mohla projet. Na moji poznámku, že je to určené pro kočárky, mi odpověděla "No a co?!?". To mi nepřijde zrovna slušné. Vám ano? A k vašemu hodnocení mé odvahy - ta schůzka byla pro mne velmi důležitá, ať už si myslíte cokoliv, a vzhledem k tomu, že, navzdory Vaší domněnce, na tom nejsem finančně natolik dobře, abych si mohla zaplatit hlídání, je logické, že jsem dceru musela vzít s sebou. A propos - nemám nic proti poplatkům ve zdravotnictví a zrovna tak bych byla ochotná si u lékaře připlatit, když to bude nutné. Ale myslím si, že některé profese by měly být vykonávány hlavně proto, že dotyčný má k té práci vztah. Chápu, že musí zaopatřit rodinu, ale to já také a jsem studentka i matka samoživitelka zároveň.

0/0
22.9.2010 13:01

babacek

Demonstrace nic nevyřeší, je přesvědčený prezident

Věci se protesty neřeší, prohlásil v úterý prezident Václav Klaus v reakci na demonstraci odborářů proti rozpočtovým škrtům vlády.

"Demonstrace věci neřeší. Myslím, že to všichni lidé vědí a tato demonstrace bude taková specificky česká," řekl Klaus. Odbory si podle prezidentova názoru nechtějí nikoho naštvat a podle toho bude protest vypadat. Klaus tvrdí, že půjde o "zkarikovanou demonstraci".

"Včera jsem se dozvěděl, že v jednom podniku, kde půjdou na demonstraci, si berou všichni na ten den náhradní volno. Rozhodli se přijít, ale nechtějí naštvat," podotkl prezident.

0/0
22.9.2010 7:32

mountbiker

Zítra jdu demonstrovat taky....

.... no jo, ale já vlastně nemůžu, mě nikdo z daní neplatí. Já musím vyděávat a platit daně aby z nich mohli platit nemakačenkům a sociálním případům. ... Hasičům bych ještě přidal, těm ano. Lékařům taky, proč ne. Ale policajtům a zdravotním sestrám nikdy. Jen se podívejte, jak se chovají v práci a kolik toho dělají.

0/0
22.9.2010 6:58

casiopea200

Re: Zítra jdu demonstrovat taky....

Prosím tě a jak se podle tebe chová zdravotní sestra v práci? Zřejmě sedí v křesle s nohama na stole a popíjí kávičku.Rv

0/0
22.9.2010 8:21

nicolas.tesla

Re: Zítra jdu demonstrovat taky....

kdyz clovek dela u pasu tak se ani nezastavi a sestra ma taky jen stredni skolu ne?

0/0
22.9.2010 8:24

casiopea200

Re: Zítra jdu demonstrovat taky....

Sestře střední dneska nestačí, musí se neustále vzdělávat dál, práce je to náročná a zodpovědná.

0/0
22.9.2010 8:30

WoCoGo

Re: Zítra jdu demonstrovat taky....

srovnavat sestru,ktera vam picha injekce a je schopna posoudit vas zdr. stav s nazdarkem u pasu - to chce mit inteligenci houpaci site co?

0/0
22.9.2010 9:51

WoCoGo

Re: Zítra jdu demonstrovat taky....

nez sem dosel k sestram,bylo to v poho,ale pak jste tvrde ujel,asi jste jeste moc mladej aby jste stravil v nemocnici nejaky cas,ale pochybuju o tom,ze by se o vas staral nejaky doktor a dal vam nazrat, utiral zadek apod...stejne tak jako doktor ve 3 rano vyskoci a pobezi vas okamzite zachranovat...vetsi blbost jsem v zivote necetl...kdyz slysim,co jsou nekteri doktori schopni udelat,docela bych vem nektereho pral at si to na vas vyskousi a pak tu muzete hazet podobny hovadiny;-€Rv

0/0
22.9.2010 9:50

JirkanSirkan

Re: Zítra jdu demonstrovat taky....

chtěl bych vidět ty tvý pracovní výkony. Dnes už pomalu nekoupíš věc, která by ti bez několika reklamací nefungovala. A pokud jsem slyšel historky známých co si nechali opravit, či postavit barák na zakázku, tak to byly úplný horory.A to vše přesto, že tu řádí tržní ekonomika, která by měla zprostředkovat kvalitu. Zatím je to spíš ale šmejd, co dělat, český člověk je stejný v soukromém sektoru jako ve státním.

0/0
22.9.2010 17:15

Ladouch

Vyměnte zkorumpované politiky

20 let byla naše republika rozkrádána a ti kteří se o to nejvíce zasloužili nám nyní budou radit jak tyto jejich chyby máme odstranit. Není to to výsměch VŠEM lidem. Asi by to opravdu chtělo defenestraci. A historická zkušenost tu je.

0/0
22.9.2010 6:53

0100

Ta seschlá vrba v odborářském kabátě za státní

zaměstnance už měla být dávno v důchodě. Díval jsem se na Jílkovou, vždyť té odborářce  již vynechává i paměť a nepamatuje si co říkala. ;-D

0/0
22.9.2010 6:41

bič na socialisty

Pane ministře,

pusťte se rázně do očisty policie od příživníků, kteří za 1,6 násobek průměrného platu odvádějí nejen mizernou práci, ale jsou pro nás, řádně daně platící občany, nebezpečím. Takovým policistům není potřeba „pomáhat“ a ani je „chránit“, ty je třeba vykopat na dlažbu.!!

0/0
22.9.2010 6:29

Orýny

Demonstrace

Vím, že stát musí šetřit, nebo dopadnem jako Řecko, nebo ještě hůř. Jsem pro ůspory, ale s rozumem;-€ nemůžem šetřit tam, kde je stát zranitelný!!! Všichni potřebujem policii, hasiče, doktory:-) Tak, at´ politici neblbnou!!!!!!!

0/0
22.9.2010 1:17

bič na socialisty

Re: Demonstrace

vydáváš přání za skutečnost. Státní zaměastnanec na roozíl od zaměstnace ví, že dostane peníze do té doby než stát jde do konkurzu a tak budou ždímat a ždímat!!

0/0
22.9.2010 6:32

JirkanSirkan

Re: Demonstrace

tenhle stát nechcípá na státní aparát, ale na to, že lidi tu neplatí dluhy, protože tu můžou existovat s.r.o. , a.s. a jiné podobné ulejvárny pro podvodníky.

0/0
22.9.2010 19:31

marwill

platy

Jak je to dlouho co hulákali kvůli 13. a 14. platům? Kolik lidí ze soukromé sféry o tom vůbec přemýšlí? Já si myslím, že i kdyby měli platy dvojnásobný (státní zaměstnanci), tak výsledek jejich práce bude naprosto stejný. Tak nevím proč se zlobí.

0/0
22.9.2010 0:01

p.dump

Re: platy

JEDEN zloděj, který si navrhne a promrhá 1/2 giga vydá za 42 000 lidí (třeba zaměstnanců). A to za předpokladu, že každý (třeba zaměstnanec) dostane 12000Kč. Což se dá sotva předpokládat!!

0/0
22.9.2010 0:18

Kilián Nedory - slušný diskutér

Re: platy

umíš dělit a násobit - super R^

0/0
22.9.2010 0:54

JirkanSirkan

Re: platy

13. a 14. platy u policie nejsou už nějakej pátek, zatímco v řadě firem jo. K policii jsem přišel s VŠ, nyní dělám vyšetřovatele a mám to, co můj švára ve sklárně, kde dělá dělnickou profesi (poté co se do jeho příjmu rozpočítají 13. a 14. platy). Tu práci dělám protože mne baví, ne kvůli penězům, protože to bych šel dělat jinam a za víc, a pravděpodbně i méně starostí a práce.. no popravdě, u policie už dlouho dělat za tyhle podmínky nebudu.

0/0
22.9.2010 19:35

p.dump

To: Laffiel

Samozřejmě. Pokud takovému činu vědomě napomáhám nebo nezabráním.

Ale zde již prokazujete elementární neznalost a navíc tato argumentace vykazuje známky asociálnosti. :-(

0/0
21.9.2010 23:47

Jdeto

Dobrou noc všem.

Na rozdíl od mnoha státních úředníků musím brzo ráno vstávat a pracovat na daně na jejich platy. ;-)

0/0
21.9.2010 23:41

Laffiel

Re: Dobrou noc všem.

Oni maj 10 minut naskok, kafe si vari az v praci :)

0/0
21.9.2010 23:44

capjar

Re: Dobrou noc všem.

Chudáku, já to samé. :-)

0/0
21.9.2010 23:49

Lavra

Re: Dobrou noc všem.

Tak tedy taky dobrou...

0/0
21.9.2010 23:55

shane

Re: Dobrou noc všem.

to je tak, když se liberál vylíhne z bolševika. Dřív musel vytvářet hodnoty ve fabrice, aby za jeho peníze mohl vyštudovat pracující inteligent, dneska musí podnikat nebo být vykořisťován, aby na něm mohl parazitovat státní úředník. Větší bolševik je už snad jen ten pan poslaenec ekonomický odporník Doktor, jak odsoudil 45 tisíc lidí, že žijou mimo realitu kvuli dvoum rozbitejm sklum. To je jak aeroflot.

0/0
21.9.2010 23:55

PetrPedros

Re: Dobrou noc všem.

Přesně tak. Akorád že na úřadech občas mohu i přespat jak tam nikdo nic nedělá. Od policie mohu očekávat jen pokuty za to že prostě tu pokutu chtějí dát a ožebračit třeba rodinu s dětmi jen za to že jedou ve staré škodovce která nemá reflexní vestu v poviné výbavě. Ale to že Vietnamci jezdí v dodávce bez papírů a uvnitř jich je třeba i přes třicet tak v takovem případě je policisté pustí co by dělali dva floidi proti třiceti vietnamčíkům to si raději zastaví českou rodinu z dětmi která na pokuty nemá peníze, ale nebude se bránit!

0/0
22.9.2010 9:25

Laffiel

Ale s tou financni policii souhlasim...

... mohli bychom se dozvedet jak to bylo s tou smenkou od strejdy Vika...

0/0
21.9.2010 23:29

Jdeto

Re: Ale s tou financni policii souhlasim...

No, ztratila se, dnes už ji nikdo nenajde.

0/0
21.9.2010 23:35

Laffiel

Re: Ale s tou financni policii souhlasim...

Presne, proto je to, co tvrdi bolsani, mimo realitu... co se ukradlo uz se tezko dostane zpet....

0/0
21.9.2010 23:37

capjar

Re: Ale s tou financni policii souhlasim...

Někdy se i něco málo najde.

0/0
21.9.2010 23:50

Laffiel

4 p.dump...

.... lhat se nema, proto si dovolim te citovat: "A klidně s retrospektivou a rozšířením na rodinné příslušníky a blízké..."Princip kolektivní viny jako vyšitý... RvRvRv

0/0
21.9.2010 23:21

p.dump

Re: 4 p.dump...

... ale to jsou tvá slova;-)

0/0
21.9.2010 23:24

Laffiel

Re: 4 p.dump...

Autorem prispevku z 21.09.2010 22:40 jsi ty.... navrhujes v nem financni policii, ktera by na zaklade principu kolektivni viny postihovala i pribuzne pachatelu trestne cinnosti.

0/0
21.9.2010 23:27

p.dump

Re: 4 p.dump...

... a co tak si udělat pořádek v hlavě a nemíchat  hruštičky s jablíčky. V tomto případě pojem kolektivní vina a SPOLUVINA?

0/0
21.9.2010 23:32

Laffiel

Re: 4 p.dump...

Spoluvina na zaklade pribuzenskeho svazku? To je nejaka novinka, jako kdyz deti kulaku musely k PTP? Zamysli se.... kdyz tvuj bratranec nekoho zabije, pujdes si sednout jako spoluvinik? 8-o

0/0
21.9.2010 23:35





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.