Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Ministerstvo dopravy šetří, nařídilo zhasnout některé dálniční nájezdy

Na některých dálničních nájezdech a kříženích může brzy dojít kvůli úsporám ministerstva dopravy k nehodě. Úřad přikázal na těchto místech pozhasínat některá osvětlení. Podle policistů to už ale překračuje všechny meze a jde o hazardování se zdravím řidičů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

proost

Svícení na dálnicích

Tak jsem se díval, jak tady spousta diskutujících zametla s těmi, kdo opatření schvalují - ale já taky nevidím nic zásadně špatného na tom, že nebudou osvětlené nájezdy a hlavně dálnice jako taková. To co se dnes děje je nezřízené plýtvání - celý okruh okolo Prahy je osvětlený, všechny silnice ve městech, kolik energie se takto promrhá si vůbec nedovedu představit. Každé auto má snad světla - zatím jsem si nevšimnul, že by to bylo naopak.

0/0
20.10.2010 11:36

lenislávka

"testovací provoz"

šetřit na úkor bezpečnosti je hazardování, které se nemusí vyplatit. A pokud jde o ten testovací provoz - na takové pojmy není radno příliš spoléhat. Až příliš často se z testovacího provozu stane stálý - po tom co opadne mediální zájem...

0/0
20.9.2010 10:08

proost

Re: "testovací provoz"

Bavme se o tom, zdali je to štření na úkor bezpečnosti, nebo jenom odstranění naprosté zbytečnosti.

0/0
20.10.2010 11:38

aft

zlepšovák

návrh pro pana ministra - co k problému přistoupit tak jak k odpočívadlům na D1, nastavět na  dálniční nájezdy zábrany s odůvodněním že údržba je drahá a dál to neřešit, panečku to by byla úspora

0/0
20.9.2010 6:11

Valdaa

Napsáno, jak kdyby všude vypli světla..

Ach ti novináři;-D

0/0
19.9.2010 18:55

Jules navždy

Testování

Ministerstvo se snaží šetřit a to je dobře, jestli se tenhle návrh osvědčí nebo ne se teprve ukáže. V článku se jasně píše, že se jedná o testování. Ale místní odborníci ho samozřejmě hned zavrhávají, oni by raději nedělali nic...:-/ 

0/0
19.9.2010 18:50

brkowycz

Re: Testování

Ono zase testování... jak ten test bude probíhat? Pokud se nic nestane, je to OK, pokud dojde k bouračkám (a třeba i ztrátám na lidských životech), tak to zase rozsvítíme? :-/

0/0
20.9.2010 9:45

proost

Re: Testování

Ono jde o to, jak se k tomu lidé postaví. Pokud budou nadále jezdit jako čuňata, je pravděpodobné, že k nehodám dojde tak jako tak.

0/0
20.10.2010 11:39

spokojený

Komici

Vy tady diskutujete jako by na tom závisel náš rozpočet. A zatím je to naprosto směšná položka. Asi tak 10 hal z rodinného měsíčního rozpočtu. Nevím jestli si z vás dělá prču Bárta, nebo novináři. Ale je vidět výška vašeho intelektuálního rozhledu.

0/0
19.9.2010 18:44

jahoda22

šetření

Takže se šetří...není to náhodou to, co většina voličů v letošních parlamentních volbách chtěla? Já jsem taky byla pro, takže tohle mi vůbec nevadí. Řídit umím i za tmy, auto má vlastní světla.

0/0
19.9.2010 15:41

atakdále1

Re: šetření

hm ty jahodo ;-D;-D

0/0
19.9.2010 17:48

semafor

Re: šetření

Drž se vařečky.

0/0
19.9.2010 18:26

spokojený

Re: šetření

A co ty Jahodo, když ti někdo bude ležet na vozovce. Třeba rozsekanej motorkář. To taky ubrzdíš. Asi ty rozumbrado.!!!!!!!!!!

0/0
19.9.2010 18:40

luban12

Re: šetření

Podle tohoto názoru,máme dost peněz na to,abychom osvětlili všechny silnice kam je povolen vjezd motorových vozidel.Zatímco Jahodě to myslí tak o tobě s to říci nedá.

0/0
19.9.2010 20:46

krupacek

Re: osvětlení

Souhlas, podle mě je šetřit potřeba a zrovna některé úseky, kde je to všude nacpáno a přitom na plné osvětlení stačí i méně, tak proč tam nesebrat světla? Je to přece případ od případu...

0/0
19.9.2010 21:39

spokojený

Re: šetření

Komiku, podle této vlády není dost peněz na nic. Jestli tedy nejsou schopni zajistit základní chod státu, tak ať jdou od toho. Takto se prošetříme akorát tak do ........

0/0
19.9.2010 21:40

krupacek

Re: šetření

Berete to příliš pesimisticky, to chce klid;-)

0/0
20.9.2010 0:00

Tom Atom

test

Nechápu, proč by se tento test měl neustále měřit na mrtvoly.

Může se přeci měřit i na uspořenou energii a peníze.

Nehodovost je především ukázka nepřizpůsobivosti řidičů - věřím, že osvětlení je především o zvyku. Tím nechci říct, že by se mělo zhasnout úplně, ale na některých úsecích každá druhá lampa není nijak dramatické snížení.

Nehledě na nějaké přesvětlené úseky

0/0
19.9.2010 13:06

houba_

Re: test

nehodovost neni jen o "neprizpusobivosti ridicu" ale take o tristnim stavu komunikaci.

nehlede na to, ze komunikace u nas nejsou bezne osvetlovane, jen  v mistech, kde to ma opodstatneni, tedy pozhasinani nutne musi mit negativni vliv na bezpecnost provozu

0/0
19.9.2010 13:24

Tom Atom

Re: test

Jasné k nehodovosti samozřejmě přispívá i stav vozovek. Ale tady to celé mělo být snad o tom, že se na dálnici pozhasíná, tam kde je přesvíceno, jednak by se tak dalo ušetřit a jednak není nijak přijemné ani pro řidiče vjíždět s příliš osvětlených úseků do těch méně osvětlených úseků.

0/0
19.9.2010 13:58

Vítek Procházka

Re: test

Jasné k nehodovosti samozřejmě přispívá i stav vozovek. Ale tady to celé mělo být snad o tom, že se na dálnici pozhasíná, tam kde je přesvíceno, jednak by se tak dalo ušetřit a jednak není nijak přijemné ani pro řidiče vjíždět s příliš osvětlených úseků do těch méně osvětlených úseků.

0/0
19.9.2010 14:57

intalex

Re: test

Souhlasím, vše je o řidičích :)

0/0
19.9.2010 14:18

semafor

Re: test

Každá druhá ano, ale ne zhasnout všechny!

0/0
19.9.2010 18:27

Clar

A kolik

mrtvejch znamená, že se test nepovedl?

0/0
19.9.2010 13:03

Feher Pal

Re: A kolik

Vy neumíte jezdit po silnici osvětlené pouze vaším vozidlem? Vy k tomu potřebujete ještě další osvětlení? Pak vás prosím o jedno - jezděte jenom přes den. Děkuji.

0/0
19.9.2010 14:24

semafor

Re: A kolik

Hloupé.

0/0
19.9.2010 18:28

zajicek8

Re: A kolik

Ne, pravdivé.

I na pražském okruhu přejíždíte z ostře osvětlených částí do úplně vypnutého osvětlení.

A na nájezdech z principu nejezdíte 120, že?

0/0
19.9.2010 20:29

Trupman

Ano, tam se dá štřit

Kdo je z Olomouce, tak si určitě vzpomene na dálniční křižovatku R35 X R46 X II/570 u Nedvězí na jihu města. Tam je tolik ramp, často velmi málo využívaných (třeba ve směru Hněvotín - Ostrava) a v noci to svítí jak polární záře. :-/

0/0
19.9.2010 12:59

Tom Atom

Re: Ano, tam se dá štřit

to je přesně jeden z těch případů ...

0/0
19.9.2010 13:03

Tom Atom

Nekompetentnost

To by mě zajímalo, kdo z diskutujících je natolik kompetentní, aby dokázal zhodnotit odborně zhodnotit (pokud taková odbornost tedy existuje).

Myslím, že i zaměstnanci ministertva jsou řidiči a jak už jsem někde říkal je lepší zkoušet najít řešení a opravovat chyby než nedělat vůbec nic.

0/0
19.9.2010 12:51

semafor

Re: Nekompetentnost

Tady je lepší nedělat nic. Nebude tolik škod.

0/0
19.9.2010 12:52

korzár

Opět je vidět nekompetentnost

jak nového ministra dopravy, tak Hanzelky, který tam nemá vůbec co dělat. ;-O[>-]

0/0
19.9.2010 12:40

lavelle

Re: Opět je vidět nekompetentnost

Já teda nového ministra vnímám spíš pozitivně. Tenhle návrh mi také problém dělat nebude Jako řidič ho vnímám neutrálně, jako daňový poplatník pozitivně R^R^R^

0/0
19.9.2010 12:43

Lafarg

Naopak by se mělo rozsvítit, aby

bylo vidět na ten binec, co v tomhle státě je...

0/0
19.9.2010 12:30

Tom Atom

RE: Když nesvítit, tak nikde

Souhlas.

No, jak jsem tak pochopil, tak právě tohle střídání se mělo alespoň částečně omezit - tam kde je přesvětleno, se mělo pár lamp zhasnout.

0/0
19.9.2010 12:29

Plác

Když nesvítit, tak nikde

Každý ze zkušenosti ví, že když přejde z osvětleného prostoru do tmy, chvíli trvá než se oči adaptují - než se "rozkouká". V zájmu bezpečnost by se nemělo svítit nikde.

0/0
19.9.2010 12:17

intalex

Re: Když nesvítit, tak nikde

S první částí Vašeho příspěvku souhlasím. Pokud ale řidič pojede pomalu, nebude s tím mít problém. Tohle střídání světla a tmy je holt v noci normální.

0/0
19.9.2010 12:24

intalex

místo reptání

Co kdyby rejpalové třeba napsali na ministerstvo a navrhli, kde je zbytečně přesvíceno a kde by se naopak rozsvítit mohlo?

0/0
19.9.2010 12:07

semafor

Re: místo reptání

.....a nebylo by jednodušší zakázat jízdu v noci?:-P;-D

0/0
19.9.2010 12:12

intalex

Re: místo reptání

Pro ty, kteří nejsou schopni řídit v noci by určitě bylo.

0/0
19.9.2010 12:14

semafor

Re: místo reptání

Nerozděluj lidí do skupin.

Když se zakáže jízda v noci, nebudou problémy se svícením!;-D

0/0
19.9.2010 12:20

intalex

Re: místo reptání

Nevím, proč bych nemohl řidiče rozdělit na schopné a neschopné. Ta druhá kategorie nemá na silnicích co dělat.

0/0
19.9.2010 12:22

semafor

Re: místo reptání

Budeš jezdit MHD?

0/0
19.9.2010 12:24

intalex

Re: místo reptání

Tak zaprvé mi netykejte a zadruhé jsem schopen přizpůsobit svoji jízdu podmínkám na silnici, takže s tímhle návrhem opravdu nemám problém.

0/0
19.9.2010 12:27

semafor

Re: místo reptání

Ubohé, Ty!;-D

0/0
19.9.2010 12:35

Oerteplur

Jaké hazardování ? Mimo města se vůbec nesvítí

a taky se jezdí. Na okreskách chybí patníky a krajnice, jsou samý výmol. Když se vracíte z Německa, úroveň silnic je jako dříve přechod ze Slovenska na Ukrajinu. Bohužel už i v Užgorodu mají dnes lepší povrch silnic než na českých silnicích II.a III. třídy ;-D

0/0
19.9.2010 12:04

Tom Atom

Re: Jaké hazardování ? Mimo města se vůbec nesvítí

Asi tak ... jenže tam řidiči nemůžou jezdit, tak rychle, tak jim to nepřijde.

No a navíc už jsou všichni zvyklí.

Zvyknout si na něco novýho není zase až tak pohodlné.

0/0
19.9.2010 12:09

Tom Atom

problémy

Je vidět, že prostě typickému českému hovňousku se opravdu nikdo nezavděčí, kdyby se žádné změny neděli, tak si bude stěžovat, že se nic neděje.

Když se zase o změny snaží, tak si taky hnedka stěžují, že vše hned nedaří ...

0/0
19.9.2010 12:00

Lafarg

Re: problémy

Tobě se nedaří pravopis....;-D

0/0
19.9.2010 12:14

intalex

Re: problémy

Klasika. Když dojdou argumenty, začneme se ohánět pravopisem...

0/0
19.9.2010 12:17





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.