Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Počítače vytlačují ze škol sešity a třídnici, umí i prozradit záškoláka

Sešity a učebnice na lavici, třídnice na katedře, křída s houbou u tabule. To vše může být za pár let minulostí. Někteří žáci mají už dnes místo papírových sešitů elektronické, rodiče se mohou kdykoli podívat do on-line třídnice a zkontrolovat, jestli jejich dítě není za školou.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

hany1

Ze své zkušenosti vím,

že co jsem si napsala, to jsem si i zapamatovala. Psaní diktovaného textu nebylo bezúčelné.

0/0
2.10.2010 2:00

hapee

základní X střední škola

Netbooky na středních školách? Proč ne. Studenti už umí držet propisku, a některé zápisky např. do dějepisu se na počítačích píší lépe než rukou. Ač se to nezdá, je to mnohem rychlejší a když profesor vykládá a vykládá, nedá se to stíhat. Potom to dopadá, že studeti mají zápis, který není celý a ještě nedává smysl. Na základních školách mají (musí mít) dost času nadiktovat zápis a  vysvětlit dětem všechny nesrovnalosti.Navíc děti na počítačích raději hrají hry, než koukají do elektronickcýh učebnic (vlastní zkušennost :-D)

0/0
30.9.2010 12:24

oktogonus

z jiného úhlu

domnívám se, že psaní rukou má velkou roli v rozvoji a udržení jemné motoriky dětské i dospělácké ruky. Takže se jednou možná budeme divit, proč jsou operatéri (možná spíš operátoři) tak skvělí při obsluze chirurgického robota (protože skvěle ovládají počítač), ale proč bez toho robota neumějí rovně říznout a klepou se jim ruce. Co vy na to?

0/0
24.9.2010 14:51

Manstein

Re: z jiného úhlu

Mno, znam drevorubce, kterej reze rovne i po 8 pivech a neumi poradne ani psat, ani pracovat s pocitacem ;-D

0/0
24.9.2010 17:12

holkazdaleka5

Re: z jiného úhlu

a co takhle zlata stredni cesta? jsem ajtak, vetsinou pisu na compu, ale obcas se nevyjdu bez psaciho pisma. aspon podepsat se musim umet.

0/0
24.9.2010 17:42

jrozec

Re: z jiného úhlu

Nj. podle  některých jedinců si vystačíme s třemi křížky a obtiskem palce... A až se odladí sw. na rozpoznáváni hlasu tak se můžeme vybodnout i na klávesnici ne?

0/0
28.9.2010 11:32

venenum

Re: z jiného úhlu

nesmysl, budeme mít Comenia Script - ten nás spasí ;-D

0/0
5.10.2010 17:32

venenum

Re: z jiného úhlu

R^R^R^

0/0
5.10.2010 17:33

MKzB

Koukám, že používají OpenOffice.

Ne, že bych je chtěl nějak propagovat. Pro práci obyčejného žáka základní školy nebo studenta střední školy bohatě stačí a jsou zadarmo.

0/0
24.9.2010 14:44

jrozec

Re: Koukám, že používají OpenOffice.

No on se MS v posledním x letech taky  chytl za nos a snaží se do škol dodávat multilicence pro studenty a vyučující zadarmo.. Osobně používám OpenOffice už pár let, poté, co mi MS word odmítl korektně pracovat v dokumentu s asi 120 obrázky...

0/0
24.9.2010 17:05

vita.nek

ipad

myslím, že ipad by byl vhodnější :)

0/0
24.9.2010 14:03

pan Rosomak

Re: ipad

to radsi ty hlinene desticky;-D

0/0
24.9.2010 14:11

vita.nek

Re: ipad

a jeje já komentoval ten příspěvek s tím ipodem :-/ omlouvám se za zbytečné téma...

0/0
24.9.2010 14:13

Rudý přízrak fights for freedom

ohledne toho, ze ucitel ve skole

predevsim prednasi a diskuze se nevedou a ze to snad patri jen na VS, tak ja nesouhlasim. Vetsinu predmetu se i zaci na ZS mohou naucit doma a ve skole by meli byt rozebrany jen veci, ktere dite doma nepochopilo a to uz od druheho stupne ZS. Soucasny system je totiz nastaven tak, ze ve skole vam ucitel neco odprednasi, vy z toho nevite hlavu ani patu, tak si to doma prectete z ucebnice, ale stale jste nektere souvislosti nepochopili, jenze na dalsi hodine uz ucitel pokracuje prednesem dalsi latky, ktera v nejhorsim pripade navazuje na predchozi a vysledek je ten, ze dite uz se proste ztratilo a protoze vyklad nechape (ani nemuze chapat), tak zacne maximalne zlobit, ci jeste lepe chodit za skolu. System je proste patny a dukazem je to, ze po ZS si stredoskolsti ucitele stezuji, ze deti nic neumi, jenze sami musi jet ve vyjetych kolejich, takze si za par let budou VS ucitele stezovat, ze dite ze SS nic neumi, ale dohanet to na VS uz je pozde.

0/0
24.9.2010 13:56

Rudý přízrak fights for freedom

Re: ohledne toho, ze ucitel ve skole

jo a nepiste mi prosim, ze v matice pri uceni kvadratickych rovnic to diskuzi a ucenim se dopredu nejde, to vim taky, ale i zde by ucitel nemel jen vykladat, ale cvicit to s detmi nazorne, aby to pochopili. Vubec nechapu, jak muze v matice jeden ucitel vysvetlovat latku treba 25 zakum, matika je predmet, kde zvladnout i 15 zaku v jedne hodine je vykon. !

0/0
24.9.2010 13:59

MaeVar

Re: ohledne toho, ze ucitel ve skole

Neni nad to mit na VS cviceni z matematiky v patek od 14-16h. Prumerne se ho ucastnili 3 studenti, 1x jsem mel cviceni jen pro sebe, takze jakykoliv nejasnosti byly rychle vyreseny;-).

0/0
24.9.2010 14:42

jrozec

Re: ohledne toho, ze ucitel ve skole

Pokud učitel na základce dětem něco vysvětlí a ty to nepochopí a "musí se to učit doma" tak je buď mizernej učitel, nebo hloupý dítě... Doma se odjakživa dělali jen domácí úlohy na procvičení, případně učili věci nazpaměť..

0/0
24.9.2010 17:08

venenum

Re: ohledne toho, ze ucitel ve skole

jenomže učit se máte tak, že doma nastudujete předem známé téma, které pak v hodině znovu proberete s učitelem a doma si opakovaně vyzkoušíte, jestli vše opravdu chápete.

Kdyby takhle fungovalo naše školství, jsme za vodou. Jenže to vyžaduje spolupracující žáky se zájmem o předmět a učitele a rodiče, kteří jsou schopni tento zájem podporovat. A také dostatek času... Kde nic není, ani čert nebere :-/

0/0
5.10.2010 17:40

konzerva ze spaget

OK, ale co na to oči...

No já vše beru, ale co mi absolutně nejde do hlavy je kvalita notebooků, které by děti používaly. Na osmihodinové učení bych viděl NB v hodnotě kolem 30 tisíc, nejen kvůli rozlišení, kvalitní klávesnici, ale hlavně na přenášení...

A ještě si rejpnu. Viděl bych Mac OS X a MBpro. Nejen kvůli virům, ale hlavně jednoduchosti, intuitivnosti atd.

0/0
24.9.2010 13:17

pan Rosomak

Re: OK, ale co na to oči...

jasne proc za stroj jehoz vykon se u PC prodava za 20k neutratit 40k jenom proto aby to byl MAC......kdyz chcete bezpecnost tak jim dejte linux a co se jednoduchosti a intuitivnosti tyce tak jsem byl nucen nekolik hodin stravit u OS X od te doby si jiz z woken nedelam legraci ze to jsou preplacane a nelogicke omalovanky pro infantilni deti

0/0
24.9.2010 13:25

konzerva ze spaget

Re: OK, ale co na to oči...

Už jen pro to, že v té pro většinu podělané Americe je právě pro to Mac standardem. A o té ceně vs. výkonu je to jen u nás resp. v Evropě. Kvalitní PowerMac je stejně drahý jako stejně výkonný DELL.

0/0
24.9.2010 13:27

pan Rosomak

Re: OK, ale co na to oči...

v nekterych statech USA je dodnes trest smrti a v nekterych ho i chteji znovu zavest dalo by se tedy rici ze je to jakysi standart tak proc to nazavest i tady kdyz to maji tam........a mac skutecne byl je a bude tim nejhorsim OS co je k dostani pro normalni lidi...........jeste jinak zatim jsem se nesetkal s vyrobkem od applu ktery bych mohl hodnotit jinak nez jako predrazena hracka pro cloveka co chce kvalitni technologii nepouzitelna........viz naprosto tragicky iPad a podobne sh**y

0/0
24.9.2010 13:32

MaeVar

Re: OK, ale co na to oči...

Jojo, na zs by to chtelo linux(nejlip bez Xka, gui by je zbytecne rozptylovalo). Na poznamky z hodin vim bohate staci;-)

0/0
24.9.2010 13:30

pan Rosomak

Re: OK, ale co na to oči...

to zase ne......ale nasadit do skol ubuntu nebo pro skoly upravenou verzi(xubuntu tusim ze se jmenuje) by bylo jedine dobre......jediny problem je ze zpousta lidi ma stale chybnou predstavu ze pocitac=windows

0/0
24.9.2010 13:34

MaeVar

Re: OK, ale co na to oči...

No dobre, trosku jsem to prehnal;-) Ale imho je vcelku jedno jestli by na tech pocitacich byly win/linux/osx pro potreby zaka ZS bohate dostacujou vsechny tri(i kdyz os x je mi sympatickej nejmin), ale z hlediska jednoduchosti by mozna byla nejaka upravena verze linuxovy distribuce nejvhodnejsi.

0/0
24.9.2010 13:46

konzerva ze spaget

Re: OK, ale co na to oči...

JJ a protože budeme solidární s Afrikou, tak zavedeme do škol NB s kličkou, aby si mohly děti dobíjet NB o přestávkách. Jo a co se týká Linuxu, tak v době počátky éry netbooků se prodávalo 80 procent s Linuxem a dnes?

A už vidím děcka ve škole, jak volají hot-line technické podpory Ubuntu, že jim nejde tohle a tamto...

Je vůbec zde v Čechách oficiální technická podpora?

0/0
24.9.2010 13:47

pan Rosomak

Re: OK, ale co na to oči...

pro bezne uzivani ubuntu technickou podporu skutecne nepotrebujete.....coz se ovsem o OS x neda rici ani v nejmensim;-D

0/0
24.9.2010 14:05

konzerva ze spaget

Re: OK, ale co na to oči...

Tady nejde o to, že jí nepotřebujete, tady jde o to, že je ta možnost. A co se týká ovládání OSX, tak věřte, že moje pětiletý děti pochopily dříve ovládání OSX, iPodu... než Windows.

A hlavně, neřešme pouze SW, ale HW. A tam v kvalitě zpracování Apple jasně vede.

0/0
24.9.2010 14:20

pan Rosomak

Re: OK, ale co na to oči...

pokud myslite v marketingu pak ano tam vede na plne care ale jinak netusim o jakem vedeni to mluvite a co se tyce ovladani malymi detmi.....no pokud se chcete kochat zbytecne preplacanymi omalovankami a nemate zajem na nem delat nic trochu slusnejsiho pak to opravdu zvladne kazdy v opacnem pripade se to uz rict neda

0/0
24.9.2010 14:32

konzerva ze spaget

Re: OK, ale co na to oči...

Díky tomu, že dělám na Macu a vydělávám v poměru docela dost, právě kvůli tomu, že neřeším PC ani omalovánky, ale skutečnou práci. A zrovna teď mám hlavu jak pátrací balón kvůli SW za 80 tisíc, který nejde ve Win7 nainstalovat, resp. má problémy s USB. A Linux neřešte, v grafice na něm nikdo profesionálně nedělá, čest výjimkám.

0/0
24.9.2010 15:36

pan Rosomak

Re: OK, ale co na to oči...

graficke prace.....tam mate pravdu na to je OS x dobry ovsem tam jeho pouzitelnost zacina a take konci

0/0
24.9.2010 16:17

Deleter

Re: OK, ale co na to oči...

Napřed řeknete, že PC neřešíte, a pak že řešíte win7. Co takhle zavolat na podporu, když to sám neumíte zvládnout, co? ;-D

0/0
29.9.2010 8:07

pan Rosomak

Re: OK, ale co na to oči...

ikdyz i to ma neco do sebe........takove skoleni ucitelu jak se vim ovlada bych docela i rad videl;-D

0/0
24.9.2010 14:10

Rudý přízrak fights for freedom

Re: OK, ale co na to oči...

Tak notebooky jsou hlavne kvuli tomu, ze je to levna varianta. Vetsinou to diteti muzou poridit rodice a skolu to nic nestoji. Jinak pokud bychom se bavili o kvaltite, dokonce s ohledem na dlouhodobou usporu penez, tak urcite to nebude Mac, ale system terminal -server, kde ma ve tride dite jen terminal (krabicka v hodnote cca. 2.000) + monitor, klavesnice, mys. A vse se ridi na dalku centralnim serverem, na kterem bezi X virtualnich masin, podle potreby skoly. Samozrejme porizovaci naklady jsou velke.

0/0
24.9.2010 13:48

konzerva ze spaget

Re: OK, ale co na to oči...

Ha ha, na zasmání dobré, toto prosazoval velký big Gates před deseti lety a vůbec se to neujmulo. Proboha, vždyť lepší smartmobil má větší výkon a je levnější než ten rádoby-výmysl váš terminál.

0/0
24.9.2010 14:14

pan Rosomak

Re: OK, ale co na to oči...

to ze se neco marketingove neujmulo nema co delat s kvalitou reseni po technologicke strance...........naopak toto reseni by po technologicke strance bylo jedno z nejlepsich

0/0
24.9.2010 14:28

Deleter

Re: OK, ale co na to oči...

Jo, a pak děti přijdou ke skutečnému SW, kterej není portovanej na Mac, nebo do zaměstnání, kde v těžké většině jedou vidle a budou nahraný, protože to ani nezapnou, a s dvoutlačítkovou myší skončí jako Buridanův osel.

0/0
29.9.2010 8:01

rehakkarel

když vymysleli knihtisk také hlupáci bučeli, že to není ono

že knihy již nejsou to co bývaly, atd. lidé jsou prostě hloupý a nevidí množství přínosů nových technologií oproti záporům, které jsou časem odstraněny (časem bude nepodsvícený displej a nebude vůbec vadit očím). !!!!!!!!!!!!!!

0/0
24.9.2010 12:54

pan Rosomak

Re: když vymysleli knihtisk také hlupáci bučeli, že to není ono

R^

0/0
24.9.2010 12:55

jrozec

Re: když vymysleli knihtisk také hlupáci bučeli, že to není ono

To "bučení" jste si teď vymyslel, nebo to máte něčím doloženo?

0/0
24.9.2010 13:07

briza

Re: když vymysleli knihtisk také hlupáci bučeli, že to není ono

Presne. V te dobe byly knihy dosupne pouze uzke skupine lidi. Jediny kdo mohl bucet byli ti, kteri tim ztratili monopol na sireni vzdelani.

0/0
24.9.2010 13:18

mistr sveta ve vrhu stinem

a co když si

některý žák přinese notebook, je to považováno za nepovlené elitářství?

0/0
24.9.2010 12:42

datel0013 - živého mě nedostaneš

Re: a co když si

Notebook je nástroj imperialismu. ;-D

0/0
24.9.2010 12:54

rehakkarel

Re: a co když si

mový notebook stojí od 5.000,-

ASUS EEE PC 900AXco je v tom za elitářství ????????

0/0
24.9.2010 12:56

konzerva ze spaget

Re: a co když si

A na tom se dá pracovat?

0/0
24.9.2010 13:19

pan Rosomak

Re: a co když si

pokud nehodlate programovat nebo pracovat v grafickem editoru pak bez sebemensich potizi

0/0
24.9.2010 14:08

rehakkarel

Re: a co když si

proč by nedalo?

0/0
24.9.2010 14:15

Rudý přízrak fights for freedom

teda ze skoly uz jsem par let

a tak mi prijde, ze jestli to co je v clanku popisovano jako horka novinka, jeste neni zabehle ve vetsine skol, tak to svedci o urovni naseho skolstvi. Vzdyt k cemu ty pocitace, notebooky a ruzna dalsi elektronicka udelatka asi jsou, nez prave k pouziti jake je popisovano v clanku. :-/

Co si pamatuji tak uz za nas pred vice nez 15 lety meli osviceni ucitele sve poznamky napsane na PC nebo na stroji a rozdali nam pred hodinou jen kopie.

Jinak ale samozrejme klasicke psani ma neco do sebe a dost lidi se dokaze ucit tak, ze rukou opisuje ten text. Klapanim do PC se nic nenaucite. Ale to je individualni, urcite je nesmysl ve skole pri hodine opisovat vyklad ucitele. Spravne by to totiz melo byt tak, ze zaci prijdou na hodinu jiz pripraveni a s ucitelem spis vydiskutuji a vykomunikuji nejasnosti. !!!

0/0
24.9.2010 12:32

briza

Re: teda ze skoly uz jsem par let

Obavam se, ze ta posledni veta plati jen pro VS a to jeste jen pro cviceni. Prednaska je prednaska.

0/0
24.9.2010 12:37

Lokýt

Re: teda ze skoly uz jsem par let

Tak to bych důrazně protestoval:

1) Vlastní zapsání informace je důležitý krok k jejímu zapamatování, mnohem mnohem účinnější než pouhé její přečtení.

2) KDE SE LIDI proboha NAUČÍ PSÁT, když ve škole to nebude?!!

Tím samozřejmě neříkám, že počítač a přes něj šířené materiály jako JEDNA Z pomůcek nejsou na místě. Ale VŠECHNO nahradit nedokážou a tedy nesmí!

0/0
24.9.2010 12:41





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.