Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Německá televize ARD zkreslila výrok Schwarzenberga o rušení dekretů

Šéf české diplomacie Karel Schwarzenberg vyvolal v německých médiích rozruch kvůli výrokům o takzvaných Benešových dekretech. V upoutávce na pořad televize ARD Kontrasty prý připustil, že lze uvažovat o zrušení dekretů. Stanice později přiznala, že výrok zkreslila, a omluvila se.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Lajos Bacs - Budapest

Souhlasím s názorem, že Švancík patří na Hrad do Daliborky

za přípravu puče spulu s Kalouskem

http://zpravy.idnes.cz/diskuse.asp?iddiskuse=A100916_180710_zahranicni_stf&reakce=42741595

0/0
17.9.2010 11:41

Lajos Bacs - Budapest

Na knížecí hlavě místo svatozáře titulkovací zařízení

a je klid ;-D;-D;-D

0/0
17.9.2010 11:39

Martin138

opovažte se, za to co tady Němci

napáchali by měly dektery platit ještě dalších 500let

0/0
17.9.2010 11:15

Si0 po druhém zákazu

Re: opovažte se, za to co tady Němci

Češi toho tady taky dost napáchali.

0/0
17.9.2010 12:03

RicnySysel

Re: opovažte se, za to co tady Němci

Ale jenom sudeťáci s tím pořád mají problém. Místo toho aby drželi hubu a děkovali za to, že je nestihl osud, kterej uchystali jiným. :-P

0/0
17.9.2010 16:52

Johan776

Já bych z toho také zvracel...

... když si přečtete to typické tlučení hubou u nás. Vlastně nevíte co řekl, a pokud ještě pan kníže drmolil jako vždy, tak bych v tom slyšel i prd, velebnosti...! [>-]

0/0
17.9.2010 10:40

Kulmofén

Re: Já bych z toho také zvracel...

jo přesně. R^. jinak v němčině je mu velmi hezky rozumět

0/0
17.9.2010 11:02

Si0 po druhém zákazu

Re: Já bych z toho také zvracel...

Mi nepřipadá. Sice jsem mu rozuměl,ale dalo to práci.

0/0
17.9.2010 12:02

zeolit

Zda bude jednou zrušení v parlamentu, je jiná věc.

Tato věta naznačuje, že jednou možná přijde ten den... Můj otec krátce po roce 1945 vyjadřoval názor, že sudetští Němci /i jejich potomci/ se svých nároků nikdy nevzdají... Je smutné, že se najde poměrně dost lidí, zejména mladších, kteří spíše dneska litují utrpení odsunutých Němců, je to v módě. Domníval jsem se, že podepsáním

Česko-německé deklarace je věc vyřešena. Není. Rovněž stojí za upozornění, že s Německem nebyla uzavřena žádná Mírová smlouva. Jednou v budoucnu mohou říct, že kapitulaci podepsali pod nátlakem, což je vlastně i pravda. Omylem je také, že jsme připustili prodej hlavních deníků i na regionální úrovni do cizích rukou! /Že by se třeba Martin Komárek, jako hlavní komentátor MF DNES, jevil jako velký vlastenec, se mi nezdá.../[>-]:-) 118

0/0
17.9.2010 10:32

King_Feanor

Re: Zda bude jednou zrušení v parlamentu, je jiná věc.

mírová smlouva nebyla podepsána... protože když vznikla SRN,tak se stala spojencem Francie... a to je trošku více než psát nějakou mírovou smlouvu...

0/0
17.9.2010 11:07

kremsa

Re: Zda bude jednou zrušení v parlamentu, je jiná věc.

Kapitulace se snad vždy podepisuje pod nátlakem. To už někdo někdy kapituloval bez nátlaku?

0/0
17.9.2010 13:45

Pattr

Diplomacie a horká kaše

Tak to dopadne, když se otázky a odpovědi kolem citlivých věcí vedou diplomaticky. Výsledkem je mluva v náznacích a podobenstvích jako v Bibli. Potom ještě dalších 2000 let se živí odborníci dalšími novými výklady zdělovaných skutečností. Křesťansví i islám uznávají stejného Boha i Starý zákon...

0/0
17.9.2010 10:24

Oerteplur

Asi si všimli že Schwarzenberg dostal zpět majetek

stejně jako různí Salmové, Mansfeldové, a někteří jiní Rakušané či Němci. Tak chtějí majetky vrátit samozřejmě i ti ostatní ;-)

0/0
17.9.2010 10:13

kraus

:-)

Možná to řekl ze spaní.:-)

-

Jinak můžeme jistě začít uvažovat o odškodnění. Během dvaceti let se to jistě vyřeší. Copak oni pospíchají například s odškodněním našich nuceně nasazených lidí (vím, nesrovnatelné, ale také k zamyšlení).

0/0
17.9.2010 10:10

Kulmofén

Re: :-)

nuceně nasazení lidé byli již odškodněni

0/0
17.9.2010 10:22

plotus

Re: :-)

Ano, jako odškodné jim byl domů zdarma zaveden plyn.

0/0
17.9.2010 12:43

mayer

Švancberk škodí kudy sedí

ten člověk je možná zábavná figurka. Zatím však pro tuhle zemi nic neudělal, pouze čas od času ztropí ostudu.

0/0
17.9.2010 9:54

Si0 po druhém zákazu

Re: Švancberk škodí kudy sedí

Schlafenberg von Bilderberg.

0/0
17.9.2010 9:55

tojsouveci

Dekrety

A já myslel, že už jsme před lety s Německem uzavřeli dohodu, že se nebudeme k Benešovým dekretům vracet.

0/0
17.9.2010 9:48

Oerteplur

Vždyť už jsme Němcům všechno vrátili

lesy, honitby, hrady, zámky, i tu Škodovku ;-D A sudeťáci dostali od spolkové vlády vyplaceno odškodné již před lety. Zrušení dekretů by bylo stejně jen formalitou...;-D

0/0
17.9.2010 9:44

Si0 po druhém zákazu

Já bych zrušil i pragmatickou sankci,

protože ta byla schválena pochybným způsobem.

0/0
17.9.2010 9:40

Oerteplur

Re: Já bych zrušil i pragmatickou sankci,

;-DR^

0/0
17.9.2010 9:41

szagi

Poválečné události

Věřím, že byla spousta nenávistných a zlých aktů spojených se zlovůlí, také s prostou mstou. Ale neustále mi vychází jedno - pokud by nedošlo k rozpoutání války a nebylo ze strany němců zacházeno s čechy a ostatními tak brutálně, nebylo by poválečných násilností. Na to jakoby nikdo nemyslel a pouze se řeší dekrety a odsun.

0/0
17.9.2010 9:36

poznamka

Měl takovou diskusi vůbec odmítnout a nevyjadřovat se

Ale asi ho zrovna probudili, tak se zalek.

0/0
17.9.2010 9:36

Kulmofén

Re: Měl takovou diskusi vůbec odmítnout a nevyjadřovat se

onato nebyla žádná diskuse ale rozhovor pro německou tv. je to ministr, čeká se od něj, že bude komunikovat

0/0
17.9.2010 9:38

Fai Rodis

Re: Měl takovou diskusi vůbec odmítnout a nevyjadřovat se

Bohuzel.

0/0
17.9.2010 13:48

ROSES_LIVE_RESURRECTION

Uz bychom konecne meli Nemecku zaplatit valecne reparace

!!  Ve vysi 500mld € rekneme, abychom si nenabouravali neustale nase vztahy minulosti R^

0/0
17.9.2010 9:33

davidh2002@volny.cz

Benešovy dekrety

Benešovy dekrety jsou jen velmi, velmi malá náplast, co pro Čechům Němci napáchali. Hodnota jednoho lidského života se v současné době statisticky odhaduje na 9mil. korun (co člověk vyprodukuje, kolik odvede do státní pokladny apod.), ať nám Němci zaplatí adekvátní částku za usmrcené v koncentračním táboře, popravené atd. a všechny dekrety si pak klidně můžou vzít. Bude je to stát velkou řádku deseti miliard...

O čem se tu pořád mluví... Němci by měli být rádi, že jim zůstalo tak velké území....

Absurdní...

0/0
17.9.2010 9:31

kremsa

Re: Benešovy dekrety

Němci nám za to, co napáchali, dali celé Sudety (které byly od 13.století osídlené německým obyvatelstvem) a téměř všechen majetek vyhnaných Němců. Já myslím, že za své zločiny zaplatili přiměřenou cenu a že jsme si kvit.

0/0
17.9.2010 13:36

Jerry7650

No jako nechci se hádat

Ale výrok ARD přesně odpovídá tomu, co ten pán řekl.

"Diskuse zde v zemi je celkem v chodu. Když čtete česká média, díváte se na televizi, tak se zde mnohé děje ... Není třeba ji teprve zahajovat. Diskuse existuje,""Myslím, že je to v běhu. Zda bude jednou zrušení v parlamentu, je jiná věc. Ale není pochyb, že je čas na kladení otázek a už také zazněly různé české hlasy, které vůči tomu ukazují zdravou distanci"

0/0
17.9.2010 8:53

Kulmofén

Re: No jako nechci se hádat

je smutné, že ani češi nedokážou analyzovat text :-/

0/0
17.9.2010 9:10

Spravedlivý hněv

Re: No jako nechci se hádat

tak to se hlásím že Schwarzenberkův text taky nedokážu analyzovat :-P  Abýt tím redaktorem, tak klidně ten titulek napíšu taky tak...

0/0
17.9.2010 9:18

Fai Rodis

Re: No jako nechci se hádat

Ale je klidne mozne, ze to rekl.

Ostatne k cemu jsou vsechny ty akce typu Dobronin, ktere maji v narode vzbudit pocit trvale viny.

0/0
17.9.2010 9:21

Kulmofén

Re: No jako nechci se hádat

já jsem se teda koukal na ten přepis na ARD a tam je jedna podstatná věc, že on nemluví o dekretech, ale všeobecné situaci ohledně komunikace se Sudetskými němci. Takže klasická dezinformace

0/0
17.9.2010 9:23

Fai Rodis

Re: No jako nechci se hádat

Kazda komunikace se sudetaky zacina a konci u dekretu.

0/0
17.9.2010 13:49

stanikgor

v zájmu republiky....

Já myslím,že v zájmu české republiky by bylo nejlepší,kdyby pána knížete už radši vůbec nebudili....

0/0
17.9.2010 8:42

Fai Rodis

Re: v zájmu republiky....

Asi tak. Ja vzdycky trnu, kdyz nekam jede...protoze to zas nase zajmy dostanou na zadek.

0/0
17.9.2010 9:18

modřín opadavý

Re: v zájmu republiky....

;-D;-D

0/0
17.9.2010 9:33

Spravedlivý hněv

Jaký nález hromadného hrobu

u Dobronína na Jihlavsku ? Z hromadného hrobu se stal hrob se šesti těly, které nejspíš zavraždil rakušan :-P

0/0
17.9.2010 8:40

Spravedlivý hněv

Ale tomu redaktorovi se nedivím

to co Schwarzenberk řekl, je skutečně že se o zrušení diskutuje. Měl by podat demisi.

0/0
17.9.2010 8:39

kremsa

Re: Ale tomu redaktorovi se nedivím

Řekl, že se diskutuje o dekretech (resp. o celé tehdejší situaci), ale neřekl, že se diskutuje o zrušení dekretů. To ani říct nemohl, protože o zrušení dekretů se sudetskými Němci nikdo nediskutuje. Taky by to byla pitomost - jak by si Němci to zrušení dekretů vlastně přestavovali? To by měly být zrušeny "od samého počátku", jako že nikdy neplatily a že všechny úkony a akce dle nich provedené byly protiprávní a neplatné? A že my bychom nyní museli Němcům vrátit celé naše pohraničí a všechny tehdy zabavené majetky v původním stavu s mastnými úroky za 65 let protiprávního používání? Tohle přece Němci ani nemohou myslet váženě a žádný Čech s nimi o tom diskutovat nebude. Ale vyslovit politování nad českými zvěrstvy při vyhánění Němců a odškodnit ty, kteří byli vyhnáni neprávem (tj. na které se Benešovy dekrety neměly vztahovat), to bychom mohli a měli.

0/0
17.9.2010 9:01

Spravedlivý hněv

Re: Ale tomu redaktorovi se nedivím

Jestli řekl větu "...je otázka jestli jednou bude zrušení v parlamentu..." tak řekla a naznačil více než dost ;-€ Odpověď měla znít takto: "Žádný politik si v ČR nemůže dovolit vůbec navrhnout zásah do BD, jinak by ho lidé ušlapali. Takže zrušení BD nepřipadá v úvahu."

0/0
17.9.2010 9:17

kremsa

Re: Ale tomu redaktorovi se nedivím

On neřekl "je otázka jestli", ale "jiná věc je, zda". Což přesně vzato znamená "o dekretech se diskutuje, ale o jejich zrušení se nediskutuje". Ale máte pravdu, že ta jeho šroubovaná věta připouští i jiný výklad a že pan ministr měl být opatrnější a neříkat věty, které mohou být vykládány dvojím způsobem.

0/0
17.9.2010 13:43

NCS

Schwarezenbergu

ani náznakem nesmí nikdo v této zemi zpochybnit Benešovi dekrety, jnak nechtť je bez milosti zasřelen na místě. ;-O

Němec je Germán nikdy nikdy slyšíš jiný nebude.

nesmíme se jich bát musíme vystupovat suvereně tak jako každý jiný suverení stát a ne jim oslavně u nás stavět hřbitovy a bát se špitnout o reparacích !!

Nácek zůstane náckem varoval Beneš Rv

v roce 1945 nám slibovali že se jednou vrátí a českejma dubooerjvama palicema vydláždí Václavák. Tak bacha na to !!

0/0
17.9.2010 7:59

ladyevil_cz

Imho...

...stačí i ten sqost, co opravdu spáč řekl...Rv

0/0
17.9.2010 7:58

Mokb

Spáč

Vůbec bych se nedivil, že to neúmyslně řekl. Tento pán kudy chodí, tudy spí a jestli je jeho němčina tek dobrá jako čeština, pak se nedivím, že mu německá televize ARD nerozuměla.

0/0
17.9.2010 7:01

JoeMax

Re: Spáč

Pokud skutečně vyplodil ten skvost, co je přepsaný v článku, tak se Němcům vůbec nedivím, že si to vyložili po svém... Nebo mu s tou věčnou dýmkou v puse nebylo rozumět :)

0/0
17.9.2010 7:40

Svědomí národa

Legracni historka o ceske logice

Nevim, ale odpoved na otazku, zda muze dojit ke zruseni Benesovych dekretu: "Myslím, že je to v běhu. Zda bude jednou zrušení v parlamentu, je jiná věc" naprosto opravnuje k zaveru, ze "lze uvazovat o zruseni Benesovych dekretu". Nevim, proc se ARD omlouva nejakym balvanum z Vychodu, kteri neco reknou a pak to dementuji. Samozrejme zaroven uznavam, ze to je komplikovane. Interview byl zcela jiste v nemcine a preklad v MF je mozna na urovni jejich clanku. Zaroven se ale klade otazka, v cem spociva rozdil mezi nejoblibenejsim ceskym politikem a sudetskym Nemcem. Asi v tom, ze Fuerst von Schwarzenberg se nezabyval nejakymi 3 miliony ostatnich trumberu, ale koncentroval se na svuj osobni majetek. Takze ho ma na rozdil od ostatnich sudetskych Nemcu opet doma. A stado ho obdivuje, voli a cumi jak pero z gauce.

0/0
17.9.2010 1:51

kkuk.vykukk

Re: Legracni historka o ceske logice

Aby ti nepraskla žilka proskopčáku, hlavně klid.;-D

0/0
17.9.2010 7:20

Shkarohleed

Re: Legracni historka o ceske logice

Trefné.:-)

0/0
17.9.2010 8:41





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.