Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Praha dostala na stůl zbraň na nepoctivé taxikáře, virtuální taxametr

Dejte nám dva měsíce, necelé dva miliony korun a my dodáme aplikaci do mobilu, která pomůže odhalit nepoctivé taxikáře. Tuto nabídku dostala Praha od jedné soukromé firmy. Program zatím neexistuje, magistrát by financoval jeho vývoj. Podle taxikářů neřeší otázku, proč se okrádá.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Fikus 1

Jo 2 mega za tohle :o)

To si z nás vážně dělají dorbý den. Vývoj v řádach ať nežery jednotek tisíc korun kdo ví jestli prodat za 2 mega. Jdu se přihlásit do tendru. Pokud nějaký je :-/

0/0
16.9.2010 14:07

pteryx

nesmysl

Taková aplikace by měla smysl jedině tehdy, když by byla zabudována do taxametru, pak by podvádět opravdu nešlo. Tohle je jen pokus firmy Et Netera o vykrádání městského rozpočtu.

0/0
16.9.2010 13:16

nakašista

neokrade taxikar

ale tahle povedena firma. 2 MEGA?!?!? to si dela srandu?

0/0
15.9.2010 15:25

Fikus 1

Re: neokrade taxikar

Prostě malá domů pod pláštíkem boje proti nepoctivým taxikářům. Klasika.

0/0
16.9.2010 14:17

username

ehm

Takováto aplikace se dá udělat téměř zadarmo - odhad cesty google maps api, kde je délka trasy i doba, reálná čísla z GPS. Tj. aplikace pro Android a iPhone telefony je řešitelná při 2 lidech do 1 měsíce, přinejhorším do 2 když to bude včetně nějakých testů atd. Cena dostatečně schopného programátora v Praze max. 100 tisíc, tj. nákladová cena maximálně 400 (přičemž když by to někdo měl platit ze svého, tak za 200). Takže hodně slušná marže, zjevně spoléhají, že se nějaký ten milion na kampaň ještě bude hodit.

0/0
15.9.2010 12:28

roby

dal bych jí maximálně ty dva měsíce

"Dejte nám dva měsíce, necelé dva miliony korun a my dodáme aplikaci do mobilu, která pomůže odhalit nepoctivé taxikáře"

0/0
15.9.2010 9:49

Pavel K

Taxi ještě jednou

Zajímavý systém mají v Dánsku. Tam se cena za jízdu platí kartou. Taxikář zadá podle GPS odkud kam jede a na konci jízdy mu to vytiskne celkem podrobný a i pro cizince srozumitelný účet. Ten pak proplatíte kartou. Jiná možnost není. Taxikář tedy nedostane hotové peníze, dokonce mu nemusíte ani dávat zpropitné, a vše je kontrolováno z centra. Výsledek - taxi vás neokrade. Zato je docela drahé ;-D

0/0
15.9.2010 9:44

franta100

Re: Taxi ještě jednou

Souhlas a takových řešení je víc, ale to by magistrát tu situaci musel chtít tu situaci řešit;-D;-D;-D

0/0
15.9.2010 9:55

FandaVV

Výsledek - taxi vás neokrade. Zato je docela drahé

Shrnuto - okrade...

0/0
15.9.2010 15:14

franta100

Okrádání ?

To stačí, aby se prováděli pravidelné kontroly. Člověk z magistrátu mluvící anglicky,německy a vybaven skrytým nahráváním, nebo policistou v civilu jako svědkem.

Problém je, že se to potom neřeší tak, jak by mělo.

Pokud je to zaměstnanec, okamžitý vyhazov a finanční postih zaměstnavatele - on ať si to potom vymáhá na vyhozeném.

Pokud je to majitel taxíku, okamžitá ztráta licence

0/0
15.9.2010 9:44

Pavel K

Zbytečně vyhozené peníze

Tu slavnou aplikaci mají lidé v mobilu v podstatě již teď, jestliže mají GPS a nějaký, alespoň primitivní navigační software typu Google. Pak lehce zjistí vzdálenost na metr přesně a vynásobí počtem km. Nevím tedy, za co zase utrácet nějaké veřejné peníze.

Mimochodem, zavoláte-li si taxi po telefonu (např AAA nebo Haló), dostanete potvrzení odkud kam jste jeli a reklamaci můžete uplatnit i dodatečně. Tento způsob praktikuji už dlouho a již dlouho se mi nestalo, že bych platil víc, než jsem zvyklý.

Souhlasím s tím, že taxikáři nejvíce okrádají cizince, a to nejvíce ty úplně čerstvé, kteří jedou zrovna z letiště nebo z nádraží. A tenhle problém stejně žádná aplikace nevyřeší. A navíc - řekněte mi o nějakém městě, kde jste nebyli okradeni taxikářem?

0/0
15.9.2010 9:40

Vitoldo

Chybně nastavená cena?

Ano. 28Kč/Km je prostě moc.

0/0
15.9.2010 9:28

pracovníci drůbežářských závodů

jel jsem tůdle 1 km

a zastavil žiguli,říkal jsem si ,že v takovém autě to bude nejlevnější a ouhej, cikán si řekl o 500,dal jsem mu 60, ale měl jsem obavu abu na mě zezaútočil

0/0
15.9.2010 8:51

babacek

Re: jel jsem tůdle 1 km

Tedy jezdím dost často taxíkem, ale cikána za volantem taxi jsem opravdu ještě nepotkal. :-/

0/0
15.9.2010 9:28

101010

Re: jel jsem tůdle 1 km

To by si se nestačil divit, kolik jich je.

0/0
15.9.2010 9:51

babacek

Re: jel jsem tůdle 1 km

Možné to je. Netvrdím, že ne.

0/0
15.9.2010 9:53

vlasakb

okrádání

Problém okrádání se týká hlavně cizinců. Normální Čech, pokud není úplný b**lbec, se snad z toho dokáže vysekat- v nejhorším zavolá policii. Nedávno jsem tu měla kolegy na konferenci. V průměru se je snažil okrást každý druhý taxikář zastavený přímo na ulici!!! Je to velká ostuda a mělo by se s tím něco dělat, ale tohle je jen vyhazování peněz

0/0
15.9.2010 8:34

rocco123

taxi v bratislave

my v bratislave nemáme regulované taxy 28 korun za kilometer a preto jazdime za 13 korun za kilometer - lebo je konkurencia ako svina ;-D

0/0
15.9.2010 8:20

vlasakb

Re: taxi v bratislave

Pokud byste v Praze zrušil regulaci, zlegalizoval byste postup, kdy taxikář žádá trojnásobek regulované ceny. Když stojíte na ulici a chcete taxíka, tak přeci nebudete mávat na jednoho za druhým a zjišťovat, který vás odveze nejlevněji.

0/0
15.9.2010 8:40

vochomejtak

Re: taxi v bratislave

A proc ne? Kdyby to udelal kazdy, tak prestanou okradat.

0/0
15.9.2010 8:48

vlasakb

Re: taxi v bratislave

To mohou udělat i teď. Takže ne nepoctiví taxikáři, ale hloupí zákazníci?Ono představte si, že stojíte na Hlavním nádraží s hromadou zavazadel, kde vás v současné době okrade každý druhý taxikář, netušíte, jak daleko jedete, jako cizinec nemáte představu cenových relacích. Spoléháte na civilizovanost poskytovatele služeb, protože ta je znakem vyspělosti.

0/0
15.9.2010 9:06

Libra

Re: taxi v bratislave

Tak to pěkně kecáš, jestli si to nepostřehl, platíte eury ;-D.

0/0
15.9.2010 9:17

babacek

Re: taxi v bratislave

;-DR^

0/0
15.9.2010 9:29

Jan Motůrek

? Na co dva miliony? Vždyť je to zdarma!

Ježiši co je to zase za kšeft? Programů, které jsou ZDARMA a umí měřit vzdálenost je na internetu spousta, nehledě na to, že pokud má mobil GPS, tak je to zpravidla i taková základní funkce už v mobilu. No a vynásobit km krát cena/km na to snad nepotřebuji soft za 2 mega né 8-o

No jestli to projde, tak už fakt nevim :-)

btw ale jestli to chcete mít jako jednu aplikaci hezky pro tupce a s ikonkama, dejte pár tisíc nějakému studentovi a on vám jí za víkend napíše ;-)

0/0
15.9.2010 8:00

WoCoGo

Re: ? Na co dva miliony? Vždyť je to zdarma!

no do nokii davaji navi zadara ne..jak uz psal nekdo nize,co je za problem si hodit trasu,1)prubezne kontrolovat,kudy ridic jede 2) dle vypoctu gps nasobim km x cena a hotovo,aplikaci si nosim v hlave,a kdo je tupoun a neumi pocitat,tomu nepomuze ani aplikace...za dva mice ale slusnej byznys;-D

0/0
15.9.2010 8:03

Jan Motůrek

Re: ? Na co dva miliony? Vždyť je to zdarma!

za milion bych klidne si vzal dovolenou a naučil se to naprogramovat udělal to :-P (resp. bych si našel člověka, který by mi to za 20tis naprogramoval a ještě by mi líbal ruce :-))

0/0
15.9.2010 8:09

stefi_ul

Re: ? Na co dva miliony? Vždyť je to zdarma!

hodne jednoduchej nazor :-)... za 20k ti nikdo nebude na takovouhle praci ani vstavat. Myslis, ze jsou programatori idioti, co nepoznaj, ze delas probram za statisice a dostanou za to jen 20k :-)

0/0
15.9.2010 8:18

Jan Motůrek

Re: ? Na co dva miliony? Vždyť je to zdarma!

fajn, tak se s ním šábnu na půl klidně no :)

Ale pokud to zadáš na VŠ v rámci semestrální práce.... máš to zdarma :-)

0/0
15.9.2010 8:21

stefi_ul

Re: ? Na co dva miliony? Vždyť je to zdarma!

:-) ty ses fakt jednoduchej... a z ceho udelas licencovany mapy, poradny predklady do minimalne trech jazyku. Aplikace na tolik tlf platforem, jak je ted?? Android, Apple, WM, Nokia, a dalsi a dalsi... Vsechny tlf nemaji Javu... Testovani, ladeni.

0/0
15.9.2010 8:39

nakašista

Re: ? Na co dva miliony? Vždyť je to zdarma!

vtip je v tom, ze ten program je za mene nez 20 tycek, jak rika kolega, je dokonce zdarma v mnoha telefonech uz ted. Tak proc 2 mega?

0/0
15.9.2010 15:28

vladino

Dva melouny je nezajímavá cena,,,

... v Praze se nakupuje od 800 melounů výš. (OpenCard)

0/0
15.9.2010 7:28

marmota

Virtuální taxametr

To si budu od těch taxikářských kujónu koledovat na pár poctivých pražských facek a rozdupání GPS taxametru. Blahoslavení chudí duchem, neboť království nebeské jejich jest. Na pražského taxikáře platí jenom bambitka, pan Blažek je jejich spřeženec (tak jako bývalý šéf městských vechtrů). Auto nechat odvléci, to jo, posvítit si na taxikáře, to ne. Nástroje by měl, kdyby chtěl. Na odvlékání aut byl lumen, zlodějinu taxikářů toleruje a odpovědnost přenáší na zákazníky. Mohu se ale mýlit.

0/0
15.9.2010 6:49

Hanyz01

Re: Virtuální taxametr

A že jsem tak smělý, kdepak jste stál, že vás nechali odtáhnout?

0/0
15.9.2010 7:54

stefi_ul

Re: Virtuální taxametr

Zakaz stani, parkovani... normalka :-)

0/0
15.9.2010 8:19

franta100

Re: Virtuální taxametr

;-D;-D;-D

0/0
15.9.2010 9:52

PetrP7

Cena je asi v pořádku

ale problém je jinde: znám spoustu lidí s telefonem s OS, včetně mojí žemy s Ajfounem, kteří si nedovedou ani nastavit mail. A už ty turisty vidím, jak si hromadně ještě před příletem nainstalují SW a naučí se s ním dělat...8-o

0/0
14.9.2010 23:40

tokumara

Re: Cena je asi v pořádku

Tak pokud to bude jednotlacitkovy... :)

0/0
14.9.2010 23:51

vlasakb

Re: Cena je asi v pořádku

Právě, jde hlavně o turisty.

0/0
15.9.2010 8:36

fenafena

k cemu program ?

nejak mi unikl smysl toho programu. pokud nekam jedu taxikem, tak i v cizim meste jsem snad schopen kouknout do mapy a vidim, ze to do stredu mesta je vzdusnou carou +/-25km, takze by mela cena odpovidat treba 25-50km *28Kc = (700-1400Kc) a kdyz mi taxikar na dotaz za kolik do mesta rekne 2000Kc, tak je neco spatne.. pokud mi nauctuje 4000, jak to nekdy byva, tak to jsem uplnej debil a nic jineho si nezaslouzim, kdyz se nedokazu predtim na cenu zeptat...

o tom ze pro vetsinu mest neni problem stahnout zdarma offline navigaci a tam alespon priblizne udelat odhad vzdalenosti nemluve.

proste se zase vymysli kolo...

0/0
14.9.2010 22:53

choppergang

DVA MELOUNY

Ta cena by mě ani tak nezarážela,jako spíše t o že někdo přijde a řekne,,,,,,,Dejte mi dva měsíce a k tomu dva miliony a já něco ,,,,bla bla bla.Podle mne by pro firmu která se něčím podobným zabývá taková částka neměla být problém.Navíc tim že svůj plán a za kolik vytroubila do medií si sama podřezává věrev a nahrála na smeč konkurenci.Takhle se byznys nedělá i když jde zcela jistě o chválihodný počin.

0/0
14.9.2010 22:46

mikeska

Re: DVA MELOUNY

Podle mě to nevytroubila ta firma, ale někdo z magistrátu v souvislosti s blížícími se volbami a ta firma je z toho spíše nešťastná, protože někdo provalil konkurenci nápad se slušným potenciálem (soudě podle reakce jejich zaměstnance v diskuzi pod článkem na iHned. Částka pro ně asi není problém, když uvádí na svém webu, že v případě nezájmu magistrátu ji vyvinou sami. Mě spíše ale zaráží fakt, že se v diskuzích každý točí na dvou měsících, dvou milionech a jednoduchém výpočtu cena/km * počet km + nástupní taxa (plus možná něco za čekání). Přitom není těžké se dopátrat informace, že ta cena není jen za vývoj. Dále nikdo nezná přesnou specifikaci aplikace, co má všechno umět. Např. ve screenshotech je nějaká možnost "volat taxislužbu". Tam si dokážu představit seznam pražských taxislužeb, řazení dle ceny za kilometr, nejbližšího štaflu podle aktuální pozice pasažéra apod. Tyhle informace imho magistrát někde musí mít evidované a nabízí se je v aplikaci využít.

0/0
15.9.2010 0:51

kulischek

to je jako fór??? aha to je ten byznys za veřejné prachy...

to snad umí každá navigace, každý chytřejší mobil, spočítat nejkratší trasu...spočítat podle vypočítané vzdálenosti cenu za jízdu by dovedla každá jednodušší aplikace, nebo jednoduše kalkulačka či mozek člověka...

0/0
14.9.2010 22:43

Picolik

MHD

Upřímně nechápu lidi, kteří jezdí taxíkem. Pomocí MHD se do hodiny dostaneš po celé Praze 24 hodin denně.

0/0
14.9.2010 22:02

Franta Jouda

Re: MHD

Co když potřebuješ na letiště nebo na nádraží a máš plno kufrů? Co když jedeš na ples a nechceš si umazat šaty ve špinavým mhd nebo aby ti je poblil/zasmradil nějakej vágus nebo oslintal něčí čokl? Co když se potřebuješ někam dopravit uprostřed noci a nechceš čekat hodinu na spoj? Nebo co když prostě jenom máš rád pohodlí a máš na to?.......

0/0
14.9.2010 22:13

medved.m

Re: MHD

Souhlas, jen musím říct, že

... nevím jak v Praze, ale v Brně na roli když budeš hledat SLUŠNĚ OBLEČENÉHO taxikáře, v jehož voze si ty plesové šaty nezašpiníš ani nenasmrádnou kouřem...

nakonec pojedeš šalinou ;-€

0/0
14.9.2010 22:49

Chytracisko

Re: MHD

samozřejmě, pokud chceš jet taxíkem, tak ti nic jiného nezbývá ;-D

0/0
15.9.2010 5:37

choppergang

Re: MHD

Upřímně nechápu že ty to nechápeš;-D

0/0
14.9.2010 22:36

Jirka Hradec = Lovec Imperialstů

Re: MHD

a co když se potřebuješ dostat na okraj případně co když ti jede noční spoj domů 68 minut (Vysočany- Strašnice)

P.S. Taxíkem moc nejezdím ale kolikrát když jedu v noci domů tak se mu nevyhnu

0/0
14.9.2010 23:54

error404_is_back

2 miliony???

to si děláte srandu?? jste se sekli o nulu, ne?

0/0
14.9.2010 21:41

kitr

Re: 2 miliony???

o 10 % se musí snížit platy státním zaměstnancům, aby papaláši mohli předražovat zakázky o řád ;-O 

0/0
14.9.2010 21:46





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.