Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Johnův recept na korupci: přibude odposlechů úředníků a bič na ministry

Ministr vnitra Radek John chce zveřejňovat hlasování vlády o zakázkách a grantech. Usnadní to boj s korupcí, řekl na tiskové konferenci věnované tomuto tématu. Lidem má proti úplatkům pomoci nový manuál. A zemi bez korupce odvolání nejvyšší státní zástupkyně Vesecké. To by mělo proběhnout do podzimních voleb, vzkázal John.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

strejda Brutek

no néééé

John už je i v rubrice sport ? ;-D

0/0
15.9.2010 14:54

hoří

ano

a koukej začít s Kalouskem

0/0
15.9.2010 9:41

Kormidelník

alespon neco

pokracujte dale, pritvrdte, pridejte dalsi prvky! Tohle je sice pekny, ale je treba udelat vic. Alespon je to tedy signal, ze brat a nabizet uplatky by nemel byt uzus chovani. Alespon uz se muzou zacit urednci bat vam oznamit, ze neco bez uplatku proste nepujde..

0/0
15.9.2010 9:05

josefm

jediní, kdo v této zemi vědí, jak na to,

jsou investigativní novináří, že, pane ministře?  8-o

0/0
15.9.2010 5:05

jacenzoridnes

Re: jediní, kdo v této zemi vědí, jak na to,

což potvrdil včera ve svém vystoupení na čt24 (události a komentáře s Drtinovou a Láskou).

0/0
15.9.2010 6:42

Kylchap

Re: jediní, kdo v této zemi vědí, jak na to,

Když jsem včera Johna slyšel, vzpmněl jsem si na nadporučíka Lukáše: "Slyšíte pánové jak poručík Dub zase žvaní?"

Tohle ministersvo je zakleté. Standa Akciový, Íčko, a teď tenhle element. Jan Vuml byl také pěkný exot.

0/0
15.9.2010 9:46

dogi

No, ale Rajon

nám jako blbým daňovým poplatníkům zapomněl říci, kolik nás ta jeho legrace bude stát, kolik si nahrabou úředníci, kteří budou vyhlašovat výběrová řízení na novou odposlouchávací techniku, kde vezme peníze na protěžování protikorupční policie... Ano, i já si myslím, že se ten pán zbláznil. A jen tak bokem, pane ministře. Kolik již korupčníků odhalila Inspekce PČR svými testy?

0/0
15.9.2010 4:48

toddla

Transparency

je přesně tou organizací, která jenom radí a mluví, ale není tady vidět, že by radila něco pořádného bohužel...Myslím, že je potřeba mít některá razantnější rozhodnutí, regulovat lobbying a zřídit protikorupční policii, to hlavně!

0/0
14.9.2010 23:55

marcik123

nevím proti čemu se ohrazují

Transparency International se sama zúčastnila obou jednání a protikorupčních opatřeních ministerstva vnitra, utéct během boje o nich něco vypovídá a útočit něčím, čím se zbývá ministr místního rozvoje Jankovský a s čím pan John nemá nic společného je dost ubohé, snad se pan Láska probere a vrátí a sám něco navrhne

0/0
14.9.2010 23:27

Klapacius

Stát bude víc šmírovat

Čím méně policajtů, tím více šmírování všech, co kdyby náhodou někdo z občanů něco provedl .... tak ať něco mají. Tohle není policejní práce, tohle je směr ku komunismu.

0/0
14.9.2010 23:26

Jules navždy

Vesecká musí jít od koryta

Když nějaký z těch návrhů projde, tak to bude jenom dobře. Co ale musí projít určitě a s Johnem naprosto souhlasím je odvolání Vesecký, která je zapletená do všech možných afér a NSZ se díky ní stalo hodně nedůvěryhodnou institucí! 

0/0
14.9.2010 23:06

kvas

Protikorupční zákony

Pokud nebudou zákony,které bez velkých a složitých dokazování napomohou korupci odhalit,tak se stejně nic moc nestane.Ato nejen korupci,ale i další trestné činny.Tito lidé si staví domy,kupují auta ap.,ale tohle převádějí na své manželky nebo další příbuzné a sami jsou docela chudí.Mě když přijde např. od energetiků,z banky a pod.,že nemám zaplacené splátky,zálohy a nemám doklad,že opak je pravdou,tak mám zaděláno na problém.Zato v těchto případech musí spíše zdokladovat  policie kde tito lidé přišli k majetku než aby to do posledního haléře zdokladovali oni.A na jejich příbuzné už nemají téměř nárok.Kde bral např.Pitr peníze na své obchody,když jeho jediným majetkem byla polorozpadlá chalupa někde v Chocni.A kde vzala p. Mrázková peníze na vilu,kterou hodlá prodat.To jsou jen mediálně nejznámější kauzy.Asi je něco špatně.

0/0
14.9.2010 22:33

mihel

Obyčejní levicově i pravicově smýšlející lidé

probuďte se, John se zbláznil.;-O Teď tu máme opravdu kozla zahradníkem. Už by ho měl někdo zastavit a poučit, že moc mluví a přitom tomu vůbec nerozumí.

0/0
14.9.2010 22:26

toddla

Re: Obyčejní levicově i pravicově smýšlející lidé

Nevidím žádný příznak bláznovství, až na to, že si chcete zanadávat;-D ale aspoň se vám ulevilo

0/0
14.9.2010 22:29

dogi

Re: Obyčejní levicově i pravicově smýšlející lidé

Blázna nikdo nezastaví. Ale k příspěvku nade mnou si dovoluji citát: Je těžké být debilem, když je konkurence tak veliká (M. Horníček).

0/0
15.9.2010 4:35

toddla

Odposlech nikoli všude

Pokud jsem četl pozorně, tak odposlech je navrhován nikoli ve všech případech, ale především u vyšších státních úředníků a již dnes jsou např. některé telefonní hovory monitorovány a to dokonce i bez vědomí volajícího v případě vyžádání policie...;-)

0/0
14.9.2010 22:22

Dzoko

Re: Odposlech nikoli všude

Rozlište na stole policejního pracovníka mezi haldou zbytečných papírů, které jméno je státního vyššího úředníka a které ne? Nemožné.

Kterak ověří telekomunikační společnost, že jde o vyššího státního úředníka? Nijak, nebude ověřovat, protože je nezná.

Zásah do soukromí osoby prostě může v demokratickém státě provést pouze stát prostřednictvím soudu, nikoliv žádný úředník ministerstva vnitra.

0/0
14.9.2010 22:30

toddla

Re: Odposlech nikoli všude

Je zajímavé, že obdobný zákon například funguje ve Spojených státech, které mají konsolidovanou demokracii i v dalších demokratických zemích. Odposlechy v rámci podezření z konání trestného činu je dle mě zcela obvyklá praxe. To, že spolupráce občanů má být při boji s korupcí vyšší, s tím naprostý souhlas.

0/0
14.9.2010 22:58

dogi

Re: Odposlech nikoli všude

O konsolidované demokracii v USA bych dost pochyboval. Nebo vám připadá, že součástí konsolidované demokratické společnosti může být i koncentrační tábor? Nebo máte snad nějaké jiné pojmenování pro věznici umístěnou na jistém karibském ostrově, kde jsou drženi lidé bez jakéhokoliv soudního rozhodnutí i po dobu  několika let? Znáte ještě nějakou takto "konsolidovanou demokracii"? A k oněm odposlechům: Víte, že v letech tvz. totality byl prováděn jen zlomek počtu odposlechů proti tomu, co je prováděno dnes? Vím, bylo to za zcela jiných procesních pravidel, za existence techniky zcela jiné generace atd., ale přesto, není na tom něco divného? Jo, abych nezapomněl: S oblibou říkávám, že mi korupce připadá jako paní Columbová. Také ji nikdo neviděl, ale všichni o ni mluví.

0/0
15.9.2010 4:42

Dzoko

Ať žije právní stát aneb John´s bludy

Tak se ptám. Je to novinář, ministr nebo kouzelník? My si snad necháme se sebou vytírat zadní část těla a ještě tomu budeme tleskat.....Pane ministře, Policie nikdy neměla právo nařídit odposlech (vyjma StB před rokem 1989) nebo krom taxativně uvedených případů (únos, obchod s lidmi apod.), kdy je ještě nutný souhlas majitele tlf. stanice s odposlechem... v ostatních případech může nařídit odposlech pouze soudce podle § 88 TŘ při podezření ze spáchání zvlášť závažného zločinu, kam korupce (§331/2TZ) patří, tudíž je možný odposlech bez změny zákona a vy si lidé uvědomte, že úplatek je i věc, služba, čokoláda za deset korun daná té paní na úřadu práce (třeba) a rozhodně nechcete být odposloucháváni jen protože jste přišli na řadu o 5 minut dřív než ostatní. Povolit odposlech obecně kvůli jakékoliv malichernosti je hrubé porušení základních lidských práv a svobod, nikoliv ochrana zákona.Rv

0/0
14.9.2010 22:13

marcik123

Re: Ať žije právní stát aneb John´s bludy

nedělejte prosim vás blbce, tady se přece o takových malichernostech nebavíme, tady se bavíme o stavebních úřadech, když vám najednou vyroste něco před barákem a vy ani nevíte jak apod. případech

0/0
14.9.2010 22:31

marcik123

jen at přibude

všeho co aspoň nějak zatočí s korupcí, chápu že to nemůže být stoprocentní, jelikož se musíme spolehnout tak trochu i na poctivost lidí, co s tím přicházejí do styku, ale snad se to nějak hne, a česká morálka se pozvedne

0/0
14.9.2010 22:12

Jan Dvořák, šéfadmin diskusí

Mohl si mě vzít jako poradce...

já už bych mu vysvětlil, jak bojovat se šlendriánem. Mám zkušeností víc než dost..

0/0
14.9.2010 21:51

marcik123

Re: Mohl si mě vzít jako poradce...

tom věřím.. :)))

zkuste mu to nabídnout doopravdy, tváří v tvář, nejen tady brblat na diskuzích

0/0
14.9.2010 22:11

toddla

Vypadá to, že se s korupcí bude bojovat konkrrétními kroky!

Předtím to byly slovíčka v předvolební kampani stran...

0/0
14.9.2010 21:47

libynn

Re: Vypadá to, že se s korupcí bude bojovat konkrrétními kroky!

Plesknem je příručkou po palici a řeknem: ty ty ty, ty to budeš platiti!

0/0
14.9.2010 21:51

Forrrest

Re: Vypadá to, že se s korupcí bude bojovat konkrrétními kroky!

R^

0/0
14.9.2010 22:04

toddla

Re: Vypadá to, že se s korupcí bude bojovat konkrrétními kroky!

No občas je potřeba plesknout na ty, co dávají úplatky a domlouvají podivné kšertíky..:-)R^

0/0
14.9.2010 22:07

Poslední slušný občan

Blýská se na lepší časy

Tak že by přeci jenom? Konečně je tady nějakej konkrétní program, kterej chce korupci řešit. A pokud pan Láska z TI říká, že je tam více represe než prevence, tak proč nepředloží návrhy řešící spíše prevenci? Určitě je musí mít, když se účastnili jednání...

0/0
14.9.2010 21:25

libynn

Divím se tomu našemu ateismu,

předpoklady bychom přitom měly..

0/0
14.9.2010 20:49

libynn

Re: Divím se tomu našemu ateismu,

ajaj i

0/0
14.9.2010 21:09

marcik123

Re: Divím se tomu našemu ateismu,

uuu, to je špatný, už nejste schopný ani dokončit myšlenku

0/0
14.9.2010 21:13

mobilis in mobili

Re: Divím se tomu našemu ateismu,

Jen si vylepšoval gramatiku

0/0
14.9.2010 21:17

libynn

Re: Divím se tomu našemu ateismu,

dík

0/0
14.9.2010 21:27

Pražák jako Brno v2.0

Re: Divím se tomu našemu ateismu,

a jak se máte, holky?

0/0
14.9.2010 21:20

silný kuřák

Jestli jsem tomu

dobře rozuměl, tak v televizi Jóóón povídal, že tu je asi milion budoucích udavačů, tak ať jen pilně udávají i v těch nejmenších vískách stejně jako ve městech. Náhodou jsem si při té příležitosti vzpomněl, že za heydrichiády vrchní komisař gestapa nechal v rádiu vyhlásit, aby Češi už přestali donášet, protože není v silách tajné policie všechna udání prošetřit. Ani nevím, proč mě to zrovna napadlo.

0/0
14.9.2010 20:24

Tom Atom

Re: Jestli jsem tomu

...správně NErozuměl;-D...porotože tady nikdo nikoho nebude udávat za jeho politickou či rasovou příslušnost, ale půjde o nahlášení trestného činu v podezření korupce. A to je možné samozřejmě udělat i dnes, bohužel však nejsou zatím účinné mechanismy, ochrany této osoby apod. A je dobře, že se tu objevuje nový návrh!

0/0
14.9.2010 20:42

silný kuřák

Re: Jestli jsem tomu

Mimochodem, v r. 1942 to byla udání taktéž za trestný čin.

0/0
14.9.2010 20:46

Tom Atom

Re: Jestli jsem tomu

A vy chcete srovnávat dnešní Ústavu a celkově státní zřízení s tím z roku 1942? Myslím, že neumíte dávat historické souvislosti dohromady přinejmenším...;-D

0/0
14.9.2010 20:59

silný kuřák

Re: Jestli jsem tomu

Ale ne, to byla jen narážka na tu rasu a přesvědčení.

0/0
14.9.2010 21:02

daniel25

Re: Jestli jsem tomu

klikni na tento odkaz http://www.abscr.cz/cs/vyhledavani-archivni-pomucky

Příjmení John,  jméno Radek, registrační číslo  34188, Krycí jméno Rajon,

datum narození 6.12.1954

no coment...

0/0
14.9.2010 20:49

Jules navždy

Re: Jestli jsem tomu

Přesně kvůli lidem jako jste vy, bude velice těžké dostat návrh do praxe, protože pokud o tom smýšlíte jako o udavačství, tak je pak těžké se pohnout z místa...  

0/0
14.9.2010 20:45

silný kuřák

Re: Jestli jsem tomu

Korupce mi vadí stejně jako komukoliv. Bohužel každý vnímá korupci jen jako systém "Dej mi peníze a já ti za to něco opatřím". Jenže to je jen část. Podstatně větší škody jsou páchány jinými způsoby. Např. legální lobbysmus. Jestli to není korupce, tedy zvýhodnění někoho, tak ať visím. A to nikomu nevadí. Nebo zastoupení politiků ve firmách. Vždyť ta firma má pochopitelně výhody. Nebo ministr obrany předtím zastupoval nějakou firmu a dnes v té branži dělá nejvyšší funkci. To jsou systémové vady a to Vám udavači nevyřeší. Dopadne to tak, že někdo, kdo má vztek na jiného, tak ho udá za úplatky a padesát lidí se tím bude zabývat, aby nakonec zjistili, že onen úplatkář kdysi přefik poctivému oznamovateli ženu. Je třeba hledat řešení v příčinách a ne nahánět následky pomocí udavačů.

0/0
14.9.2010 20:55

Tom Atom

Re:

Občanská odpovědnost je podle mě v otázce korupce úplně nejdůležitější a pokud se lidé přestanou bát a budou mít zajištěnou slušnopu ochranu, tak je dobře, že můžou promluvit a je to přeci pouze podezření, které se pak bude muset prošetřit,..A

0/0
14.9.2010 21:06

Tom Atom

Re: Re:

A co se týče lobbingu, tak se myslím bude nějak řešit zákon o regulaci lobbingu jak ho známe i z jiných zemí EU, takže určitě v tomhle souhlas!

0/0
14.9.2010 21:07

silný kuřák

Re: Re:

Jen ta podezření už stála spoustu nevinných lidí postavení, pověst atd. Víte co? Já budu souhlasit s Vaší občanskou uvědomělostí a vy budete prosazovat, že když někdo udá jiného neoprávněně, tak půjde natvrdo do basy jako by šel ten, jehož neoprávněně udal. To je totiž to základní, co mi u všech těchto akcí chybí. Když jsem občansky uvědomělý, tak musím nést následky svého občanského postoje.

0/0
14.9.2010 21:13

nickless

Re: Jestli jsem tomu

Udavačství a oznámení trestného činu jsou naprosto odlišné věci. Nemáme diktaturu a hlásit, že někdo nadává na režim, si můžeš jak chceš, nikdo se o to nebude zajímat a nikdo z toho nebude mít problémy. To, že někdo bere úplatky, je stejné svinstvo v demokracii i diktatuře.

0/0
14.9.2010 21:18

silný kuřák

Re: Jestli jsem tomu

To máte jistě pravdu. Mně vadí, že jediný recept, který tato vláda přináší, je rezignace na "drobnou trestnou činnost" jako jsou krádeže, domácí násilí, oblbování starých lidí apod., což osvědčuje tím, že snižuje stavy policistů a chce se zabývat "velkou kriminální činností" - korupcí, kde chce zvyšovat speciální jednotky a soudy. Přičemž základem tohoto boje má být občan se svým oznamováním. Ten milion lidí skutečně v televizi zazněl.

0/0
14.9.2010 21:24

toddla

Re: Jestli jsem tomu

Počkejte a kdo řekl, že tím, že bude méně policistů, tak že se nebudou více dávat do terénu naopak a právě na tu drobnou trestní činnost...Podívejte se kolik je tam u policie úředníčků a policistů v civilu na úřadech? Budu jen rád, když je převedou do ulic, protože tam je hlavně jejich práce!

0/0
14.9.2010 21:49

Jules navždy

Re: Jestli jsem tomu

Taky doufám, že v rámci reorganizace policie se propustí nadbyteční úředníci a policisté budou vidět v ulicích!  

0/0
14.9.2010 21:59





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.