Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Podnikatel dokázal přelstít důstojníky BIS, kteří ho tlačili ke spolupráci

Šéfovi počítačové firmy CircleTech Jiřímu Šatánkovi se podařilo, co se zdá nemožné. Jen za pomoci několika studentů a dvou kamer zachytil, jak na něj důstojníci BIS vyvíjejí nepřiměřený nátlak. MF DNES o případu informovala v pondělí. Šatánkovi stačil k přelstění důstojníků dobrý nápad. Nastrčení studenti se převlékli za umělce a předstírali akci, při níž se lidé objímají.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Franta Jouda

WTF?

A co to trapný video jako dokazuje? Akorát, že tam spolu seděj u stolu. Ale žádnej "nátlak" v tom videu nevidim... Rv

0/0
17.9.2010 19:30

FiS95

Re: WTF?

To video dokazuje, že se skutečně setkal s těmi agenty. Nátlak pak dokazuje zvukový záznam. Přečtěte si článek, než napíšete comment.

0/0
18.9.2010 15:54

rugerforever.2

Otázka je, zda je to pravda

nebo provokace BIS, aby si lidé kupovali "kopnutý" software od CircleTech....;-O

0/0
16.9.2010 13:30

mašek

hin sa hukáže

hdo z nás. Pan Kmenta by mohl potřebovat aby policie mohla odkrýt případné lovce jeho skalpu. Asi leží v žaludku mnoha lumpů a nikdo neví jak dopadne. Parlament by měl zakázat šifry v mobilech a mobily bez registrace. Říkalo se, že kapitál prodá smyčku na svůj krk jen aby udělal kšeft. Chování pana Kmenty mi to připomnělo.

0/0
14.9.2010 22:15

LubosD

Re: hin sa hukáže

Já bych hlavně zakázal lidi, kteří chtějí ostatním lidem upírat právo šifrovat.

0/0
15.9.2010 0:43

rugerforever.2

Re: hin sa hukáže

R^R^R^

0/0
16.9.2010 13:33

Klarka hleda přitele, cenzora

Tento Pan velmi brzy spáchá sebevraždu nebo bude mít těžkou

autonehodu. Kluci z BIS a kriminálka umí super kousky.:-/

0/0
14.9.2010 17:50

Lafarg

Bravo pane Šatánku !

;-DR^

0/0
14.9.2010 16:15

someone_else

Celkem husarskej kousek,

ale od teď Bůh s Váma, pane Šatánek… Hodně štěstí!

0/0
14.9.2010 14:06

kostej_

a předstírali akci, při níž se lidé objímají

to jako myslíte swingers party? :-P

0/0
14.9.2010 12:54

stargate

j

Říct ne BIS to chce asi hodně odvahy do toho bych nešel bejt na jeho místě tak bych napsal i  vojnu a mír dvojku.

0/0
14.9.2010 12:02

Václav Dobrák

článek je kulišárna iDnes

na odvrácení pozornosti od zvrhlosti pravice ;-D;-D;-D

0/0
14.9.2010 11:27

kuttna

Re: článek je kulišárna iDnes

Mohl byste to trochu víc vysvětlit?

0/0
14.9.2010 12:18

ROSES_LIVE_RESURRECTION

STBácké praktitky opět na scéně !!!

;-O   ;-O  Rv

0/0
14.9.2010 11:08

nickless

Re: STBácké praktitky opět na scéně !!!

Kde?

0/0
14.9.2010 11:13

roba21

Není to habaďůra?

Kdyby BIS chtěla přístup k tajným hovorům lidí, kterým to za ty peníze stojí, nebylo by nic chytřejšího než vyrobit tuhle kauzu (udělat tím tomu software reklamu) a přesvědčit potencionální kupce jak majitel firmy s BIS zametl.  ;-D

0/0
14.9.2010 11:05

???...!

Vy kdo se tady navážíte do toho podnikatele, že

prý má s BIS spolupracovat, protože prodejem šifrovacího softu údajně podporuje kriminální živly.

.

Já situaci vidím nějak takto - v pluralitní demokracii obecně platí pravilo "co není zákonem zakázáno, je povoleno". Pokud tedy ten podnikatel nedělá nic, co by mu zákony zakazovaly a pokud mu žádný zákon nenařizuje s BIS povinně spolupracovat, tak prostě a jednoduše může své výrobky nabízet na trhu a s BIS nespolupracovat a nikomu se nemusí zodpovídat z toho, proč dělá to, co dělá.

.

Pokud se tato situace komukoliv nelíbí, tak existuje jediný způsob, jak to změnit - přesvědčit zákonodárce, aby změnili zákony ve směru, který BIS požaduje. Teprve až se toto stane, tak nastane jiná situace - přesně podle nově schválených zákonů. Do té toby ale je asi jen otázkou soukromého uvážení dotyčného podnikatele, jak konkrétně se k požadavkům BIS postaví.:-)

0/0
14.9.2010 10:39

0xf

Re: Vy kdo se tady navážíte do toho podnikatele, že

Ono je to mozna docela jinak... on ten sw backdoor ma ale kdyby se to provalilo tak se to stane neprodejne takhle se z toho muze byt slusna reklama jako ze se nepovedlo pritom domluveno je neco jineho.. ;)

0/0
14.9.2010 10:51

???...!

Re: Vy kdo se tady navážíte do toho podnikatele, že

Souhlasím. Taky mě to napadlo.

Ten podnikatel mohl s BIS udělat výhodný deal a tohle je jen součástí habaďůry na zvýšení důvěryhodnosti toho softu. :-P

0/0
14.9.2010 10:55

lena030

Re: Vy kdo se tady navážíte do toho podnikatele, že

jen pustá konspirační teorie jakých jsou desítky nebo stovky. Co se týká tajných služeb tak člověk neví jistě nic

0/0
14.9.2010 13:01

???...!

Re: Vy kdo se tady navážíte do toho podnikatele, že

Netvrdím, že není.

Tvrdím, že to klidně možné je - přesně dle vašeho výroku "Co se týká tajných služeb tak člověk neví jistě nic"

.

Osobně, kdybych chtěl něco utajovat, tak bych žádnému komerčnímu  produktu, do kterého není vidět, který je jen černou skříňkou, nevěřil.:-P

0/0
14.9.2010 13:40

GPB

Tady se to hemží agenty...

Podle počtu apologetů téhle tragikomedie z dílny BIS se dají usuzovat jen dvě věci: buď je to přímá (ale tradičně neohrabaná) PR akce pracovníků BIS, nebo si nedej bože najali renomované experty na Online Reputation Management, bratry Němcovy. Aneb "Negativní zprávu smažeme, zařídíme, aby ji nebylo schopno nalézt, nebo v nejhorším případě neutralizujeme."

;-€ Další, kdo bude přímo či nepřímo prohlašovat, že šifrování používají jen zločinci, ať prosím k příspěvku uvede své skutečné jméno a adresu, nebo si přečtě některou z esejí Bruce Schneiera či jiné autority.

0/0
14.9.2010 10:33

Leaf

Mno, neni to tak davno

co tiskovy mluvci BIS na techto strankach vysvetloval, ze kazdy odposlech musi mit BIS se souhlasem soudu. Neni nahodou nelegalni odposlech TRESTNIM CINNEM?!! Pokud nejaka organizace porusuje zakony a pacha trestni ciny, musi byt podle ZAKONA, souzena a prokaze-li se tresni cinnost i odsouzena a ZRUSENA!!!;-)R^

0/0
14.9.2010 10:23

pletiplot

Re: Mno, neni to tak davno

Zaprvé - podle zákonů ČR není trestně odpovědná právnická osoba, ale vždy jen fyzická, ať už jedná jménem právnické nebo jménem svým. Za druhé, v článku se nepíše o tom, že by BIS někoho odposlouchávala, jen chtěla od autora spolupráci pří louskání jeho šifry. A za třetí - nahrávat můj vlastní rozhovor s další osobou je legální.

0/0
14.9.2010 10:31

Leaf

Re: Mno, neni to tak davno

;-D ...a k cemu tu "spolupraci k louskani jeho sifry" ta BIS tolik potrebuje?;-)

0/0
14.9.2010 11:00

Leaf

Re: Mno, neni to tak davno

a jinak nahravat si svuj rozhovor s dalsi osobou samozrejme muzes, akorat ten rozhovor bez souhlasu danne osoby nemuzes nikde pouzit.

Samozrejme, pokud to nekdo z BIS "odskace", tak to budou jen fyzicke osobyRv. Neboj BIS nam zadny soudce ani vlada nezrusi, uz jen pro to, ze kazdy soudce, ministr, ap., aby se vubec stal soudcem, ministrem,... potrebuje take kladne vyjadreni od BIS. Maji to dobre osefovane;-).

0/0
14.9.2010 11:15

mckorbik

Re: Mno, neni to tak davno

mozna proto, ze kdyz potrebuji odposlech podezrele osoby a maji SOUDNI prikaz tak muzou konat, tak jim to je prd platne :D kdyz mu nedokazou odposlochavat tel.

0/0
14.9.2010 13:20

patrona

Re: Mno, neni to tak davno

Kdo koho odposlouchaval??? Byl to pouze zaznam rozhovoru na verejnem miste, jen tam nebyl souhlas druhe osoby (osob)...

0/0
14.9.2010 10:34

Leaf

Re: Mno, neni to tak davno

neluvim o tom zaznamu.

0/0
14.9.2010 11:02

QT1

Re: Mno, neni to tak davno

BIS nepotřebuje k odposlechu souhlas soudce, má na to nárok ze zákona. Souhlas potřebují orgány činné v trestním řízení, což BIS není.

0/0
14.9.2010 11:36

Leaf

Re: Mno, neni to tak davno

8-o vazne? A od kdy? ..."Přístup k uvedeným údajům, které telefonní operátoři ukládají, BIS nemá a snaží se jej získat. Výhradně ale jen tehdy, bude-li splněna stejná podmínka, jaká platí u odposlechu – tedy v případě souhlasu vydaného soudcem." ...vice na http://www.bis.cz/n/2010-04-06-pristup-k-doprovodnym-udajum-telefonnich-hovoru-jen-se-souhlasem-soudce.html ;-)

0/0
14.9.2010 13:51

kosican

Tajná služba? hehe :)

To by se Connerymu nestalo :)

0/0
14.9.2010 10:22

skrbling

Zveřejnit jejich obličeje

Nechápu, proč mají ti gauneři z BIS rozmazané obličeje. Zveřejnit! Rozkrývat agenty tajné služby je morální povinnost každého slušného člověka, protože co to může být za kreaturu, která je ochotná dobrovolně dělat takovou práci?

0/0
14.9.2010 10:21

nickless

Re: Zveřejnit jejich obličeje

Proč? Nevím, co konkrétně, ale mimo jiné sledují činnost cizích mafií na našem území, které si tady objednávají nájemné vraždy apod. Sledují obchod s drogami, zbraněmi, špionáž cizích států apod. Samozřejmě to nevíme veřejně, protože to prostě z podstaty musí zůstat tajné. Podle mě to jsou mnozí hrdinové a obětavci pro stát.

A o co jde v této aféře? Celkem o nic. Asi neměli nárok toho podnikatele k něčemu nutit, ale oni ho spíš žádali než nutili. Odposlechy jsou jejich práce a chtěli to mít jednodušší. Pokud je nad nimi kontrola, tak je to v pořádku.

0/0
14.9.2010 10:44

???...!

Re: Zveřejnit jejich obličeje

Být obětavcem pro náš současný stát, to by skoro nazval diagnozou.:-P:-P:-P

0/0
14.9.2010 10:47

skrbling

Re: Zveřejnit jejich obličeje

Upřímně řečeno mám z fízlování takových obětavců větší strach než z té mafie.

0/0
14.9.2010 10:56

nickless

Re: Zveřejnit jejich obličeje

No já určitě z té mafie spíš. Stačí si přečíst pár článků zde např. o zavraždění řidiče ředitele Sazky (omylem) a o tom jak ta mafie funguje u nás. Zase se z toho vašeho soukromí všichni nepodělejte. Kdyby mi někdo odposlechnul hovor typu "Kup ne 4 kila ale 8 kilo brambor", tak se jen usměju. A kdyby mě někdo chtěl vydírat, tak to dám na policii.

0/0
14.9.2010 11:12

hňup

Re: Zveřejnit jejich obličeje

ale to dělala stb taky, a všim sis jak se do ní kdekdo naváží ?

0/0
14.9.2010 11:31

kuttna

Re: Zveřejnit jejich obličeje

Ta toho dělala daleko víc. Té šlo spíš o politiku, na mafie tehdy stačil SNB.

0/0
14.9.2010 12:22

dunil_3

BIS by byla hloupá, kdyby

 to nezkusila a pán má dobré PR, když si trošku přibásní nátlak. Šifrování je naprosto legitimní a navíc zakazovat jej je holý nesmysl, existuje totiž milión a jeden způsob.  

0/0
14.9.2010 10:14

paxxtor4u

Co si to platíme?

Mnoho zkušených a draze vyškolených lidí, často na zahraničních univerzitách, odešlo od policejního sboru. V BIS však žádní takoví nikdy nebyli (kromě naprostých výjimek). Vypadá to, že BIS je jenom hodně špatná verze PČR.

0/0
14.9.2010 10:08

mutantmutant

Re: Co si to platíme?

ti z BIS asi studovali na zahraniční univerzitě v moskvě :-P

0/0
14.9.2010 10:20

řehoř z řep

Jako reklama velice špatně provedené

neboť "šifrovaný" název akce každého možného zákazníka rozesměje.

0/0
14.9.2010 10:02

repulsive

Re: Jako reklama velice špatně provedené

mně to přijde nápadité. šifrovat název ani zřejmě nebylo smyslem, ale naopak, umožnit to BIS z názvu velice lehce, z hlavy, odvodit :)

0/0
14.9.2010 10:56

veskawesi

No jo, to je otazka

kdo vlastne nakonec vyhral, ze? protoze kdo potrebuje pouzivat sifrovane hovory? sousedka od naproti, co jde koupit brambory? asi ne.

Takze jo, podnikatel je hrac, bonznul BIS, ale kdo je zakaznikem toho podnikatele?

Spis podvodnik s benzinem, nebo paserak lidi. 

Takze se ptam, kdo to prohral? MY

0/0
14.9.2010 9:58

gaDzin

Re: No jo, to je otazka

Treba zamestnanci firmy, kteri takto komunikuji a nemusi mit obavu, ze je nekdo odposlehne a ukradne know how, ci nezverejni informace o stavu firmy a nevyuzije je na burze. Sifrovane telefony neslouzi jen zlocincum.

0/0
14.9.2010 10:00

donotcrosss

Re: No jo, to je otazka

jestli je ta firma na burze tak by informace o stavu měli být veřejné. Jinak je její hodnota uměle nadhodnocená nebo podhodnocená a mimoto je trestné mít informace o firmě, které další lidé nemají a využívat tak toho ke svému prospěchu. tak nevím o čem kecáš.

0/0
14.9.2010 10:13

generál custer VII.

Re: No jo, to je otazka

8-o

To je vtip?

0/0
14.9.2010 10:15

donotcrosss

Re: No jo, to je otazka

ne :-)

0/0
14.9.2010 10:26

generál custer VII.

Re: No jo, to je otazka

Tvůj názor stojí na zoufalé neinformovanosti, nebo ideologickém přesvědčení?

0/0
14.9.2010 10:39





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.