Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Zkázu zeppelinu fotil od boku, oheň pozřel Hindenburg během okamžiku

Ohnivá zkáza vzducholodě Hindenburg v roce 1937 znamenala nejen tečku za érou zeppelinů, ale i milník v práci médií. Tragédie vstoupila do dějin jako první katastrofa 20. století, kterou detailně pokryli novináři. Z mnoha snímků se proslavil ten, který fotograf Sam Shere pořídil doslova od boku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Aic

Jediná správná hypotéza

Po přečtení všech příspěvků pánové a dámy, a mém důkladném vědeckém rozboru, musím konstatovat, že jedinou příčinou vzniku požáru vzducholodě Hindenburg byla přítomnost kyslíku. Tento, dostaviv se na místo v hojném počtu, umožnil spatřit tu krásnou leč krátkou podívanou.

Považuji za prokázané, že ve vakuu by to nechytlo ani nelétalo. Což je pro některé konstruktéry naděje, že se takto nezapíší do dějin.

;-D;-D

0/0
15.9.2010 7:57

paskundilek

Re: Jediná správná hypotéza

dostaviv se na místo v hojném počtu

;-DR^

0/0
15.9.2010 9:32

Závist musí bolet

Příčina...

Za nejpravděpodobnější příčinu nehody ...nejpravděpodobnější se dnes považuje, že požár způsobila jiskra, která vznikla z nashromážděné statické elektřiny...

0/0
14.9.2010 23:39

captain cook

Re: Příčina...

byl o tom natocen zajimavy dokumentar. Naboj staticke elektriny by to ale sam nezpusobil nebyt toho, ze hermeticke uzavreni jednoho z oddeleni vzducholodi bylo poruseno a odtud zacal vodik proudit pod plast vzducholodi. To potom stacila uz jen ta jedna jiskra, kdyz se provaz ze vzducholodi dotkl stozaru.

0/0
15.9.2010 12:11

zabiak2

Škoda

Myslím, že i dnes by nám měl tento způsob dopravy co nabídnout.

Škoda, že se tímto incidentem naprosto odepsal. Bylo by to krásné V

0/0
14.9.2010 23:29

Stoura

Re: Škoda

Nebylo to zdaleka jen tímto incidentem. Ztroskotaly i obří americké vojenské vzducholodě Alcron a Macon (velké zhruba stejně jako Hindenburg). V roce 1930 se ve Francii zřítila britská R 101 při své první cestě do Indie. Před tím se slavnou stala havárie vzducholodě Italia. Těch havárií bylo celkem hodně na ralativně malý počet postavených strojů..

0/0
15.9.2010 0:32

Moc nenápadnej Qíteček

Re: Škoda

O tý stojedničce jsem kdysi cosi čet...

0/0
15.9.2010 0:38

cimbal

Re: Škoda

Každá s těchto havárií měla jinou příčinu. Italia se zřítila pro velkou hmotnost námrazy, R 101 měla konstrukční nedostatky , Macon a Akron byly před havárií  těžce poškozeny v bouři . Z těchto důvodu spadla i spousta letadel a pořád létají.

0/0
15.9.2010 6:36

Stoura

Re: Škoda

Zkuste porovnat poměr zřícených letadel a vzducholodí k jejich celkovému počtu.

0/0
15.9.2010 7:36

cimbal

Re: Škoda

Posledních 60 let bude poměr zkreslovat, protože vývoj letadel šel dál do bezpečnosti, letového zabezpečení, kvality a použitých materiálů. Pokud by jsme brali v potaz pouze léta průkopnická (vzducholodě se dostaly pouze kousek za tuto hranici), byla by to asi plichta.

0/0
15.9.2010 8:05

Cislo 2

Re: Škoda

Hlavní důvod, proč se vzducholodě neujaly, je rychlost, přesněji pomalost a horší říditelnost. Naopak jejich velké výhodě, schopnosti nést velmi těžké náklady přes oceán, konkurují lodě.

0/0
15.9.2010 8:20

Stoura

Re: Škoda

Nosnost vzducholodí byla maximálně několik málo desítek tun ("výtlak"  Hindenurgu byl 200 tun, za toho skoro polovinu vážila konsrukce, k tomu desítky tun nafty a desítky tun vodní zátěže - zbývající nosnost byla pak už jen nepatrná).  Stotunové náklady přenesou přes oceán už i letadla.

0/0
15.9.2010 10:06

Stoura

Re: Škoda

První ztužená vzducholoď hraběte Zepelina se se vznesla v roce 1900. O tři roky později se vznesl letoun bratří Wrightů. V době Hindenburgu létaly už tisíce letadel, havárií rozhodně tolik nebylo.

0/0
15.9.2010 10:10

VlastaH

Re: Škoda

Tak třeba není všem dnům konec, viz.

http://ekonomika.idnes.cz/zeppelin-prodal-vzducholod-dpd-/ekonomika.aspx?c=A040612_192300_ekonomika_maf

Před šesti lety letěla vducholoď z Německa do Japonska přes Prahu. Jdu na oběd, zahnu za roh a na nebi vzducholoď. Proti Hindenburgu třetinová, ale stejne velká jako kráva. Měl jsem z toho druhé vánoce.

0/0
26.9.2010 9:42

bron-yr-aur

pro pana redaktora

éra zeppelínů neskončila v roce 1937, ale až v září 1980 smrtí Johna Bonhama

0/0
14.9.2010 21:11

Závist musí bolet

Re: pro pana redaktora

-100 dukátů, ale jinak si této poznámky váží ;-D;-D

0/0
14.9.2010 21:31

xychteen

Re: pro pana redaktora

Jj, tenkrát mi ani nedošlo, jaká je to tragédie... hlavně že jsem pak litoval Lennona...

:

mmch ty "dekádový" roky tomu rocku vůbec vždycky dávaj za uši, 1970 taky nic moc.

0/0
14.9.2010 22:03

tappat

Re: pro pana redaktora

hezkej nick R^ btw. era zeppelinu neskoncila ;-)

0/0
14.9.2010 22:36

xychteen

Re: pro pana redaktora

Checht, ten nick jsem taky ocenil :-) A souhlasím i s druhou částí, koneckonců sám hraju v LZ tribute ;-D Dobrou noc všem.

0/0
15.9.2010 2:57

Závist musí bolet

Během vyšetřování na místě...

... našli pistoli ze které bylo jednou vystřeleno.

Zajímevé, nemyslíte?

0/0
14.9.2010 20:34

mircxxx

Re: Během vyšetřování na místě...

odkaz?

0/0
14.9.2010 22:02

Závist musí bolet

Re: Během vyšetřování na místě...

Četl jsem to  v HPM, fakt nevím který ročník a které číslo.

Byl to článek o této nehodě, obsáhlý s odkazy na vyšetřovací komisi a tak dále.

Já si to nevymyslel.

0/0
14.9.2010 23:11

tuan

Re: Během vyšetřování na místě...

....ne,nemyslíme.;-D

0/0
14.9.2010 22:04

datel0013 - živého mě nedostaneš

Re: Během vyšetřování na místě...

Jo a stejnou pistolí se pak střílelo 11.9. v budově WTC a jakéhosi poblázněného američana, aby konečně zmáčknul to červené tlačítko. NÁHODA?

btw: Jak se na pistoli, která prošla žárem přes 1000°C pozná že se z ní střílelo? 8-o  Takové metody nejsou ani dnes natož ve 30tých letech

0/0
14.9.2010 22:13

kurnick

Re: Během vyšetřování na místě...

Třeba tam chyběl jeden náboj. Za předpokladu, že nešlo o bubínkový revolver by se o možné střelbě dalo polemizovat :)

0/0
14.9.2010 22:26

Závist musí bolet

Re: Během vyšetřování na místě...

Ne všechno a všichni prošli tím žárem.

Jinak by třeba kapitán lodi nemohl ještě nějakou chvilku žít a dost se divit, co se vlastně stalo a hlavně mít starost o pasažéry.Pravda je, že potom umřel na popáleniny.Někteří přeživší uváděli, že se ocitli mezi plameny uprostřed trosek a byli jen popálení.

0/0
14.9.2010 23:36

generál custer VII.

Hindenbug chytnul

kvůli použite nevhodné barvě na vnější nátěr. Vodík začal hořet až druhotně.

0/0
14.9.2010 19:05

dikobraz

Re: Hindenbug chytnul

Teorií je víc - a není jen discovery ;-). Aktuální nejpravděpodobnější verze je ta, že při přistávání, během manévru za hranicí povolených konstrukčních limitů (příliš ostrý obrat) došlo k přetížení konstrukce a  prasknutí některého z napínacích/vyztužovacích drátů, ten prosekl balon s vodíkem a při přístání to nějaká jiskra zapálila.

.

S tou barvou dělali pokusy a sice hořela docela dobře, ale příliš pomalu a nechytala jim od jiskry.

0/0
14.9.2010 21:16

captain cook

Re: Hindenbug chytnul

ano, tak byla pricina vysvetlena pred par lety v jednom dokumentari

0/0
15.9.2010 12:13

tipovac.leteckych.snimku

Dokonalé pokrytí katastrofy médii ???

Doporučuji ke zhlédnutí film Země nikoho. (chybějící smajlík)

0/0
14.9.2010 18:54

pes Muki

otazka

Nejsem informovat, bylo to akce CIA, nebo Mossadu?

0/0
14.9.2010 18:54

Pořízkovabašta

Re: otazka

Jo Mossadu..... v roce 1937....... aha.

0/0
14.9.2010 20:07

Englishman

Re: otazka

Evidentně to bylo myšleno ironicky a evidentně to není jediná věc, která ti unikla. CIA byla založena v roce 1947 :-P

0/0
14.9.2010 20:54

vsemocny skalpel

Re: otazka

:-):-)

0/0
14.9.2010 21:24

Pořízkovabašta

Re: otazka

tak to bylo evidentně poznat;-D To už můžu tvrdit že můj příspěvek byl ironie na ironii ;-D

0/0
15.9.2010 0:48

vsemocny skalpel

Re: otazka

obou :-):-)

0/0
14.9.2010 21:20

tuan

Re: otazka

..já jsem informovat ale už zapomínat ;-D

0/0
14.9.2010 22:09

mlady volic kscm

komentar u videa byl velice zajimavy

dnes by nejeden novinar jiste radosti z toho, ze pravo on prinasi celemu svetu takovouto zpravu te noci oko nezamhouril. inu jina doba to byla, lepsi.

0/0
14.9.2010 18:50

USB_hub

Re: komentar u videa byl velice zajimavy

Souhlas, bylo citit/slyset jak je ten manik v soku. Dnes by to odrikal jako zpravy o pocasi ...

0/0
14.9.2010 19:28

+Asterisk

Re: komentar u videa byl velice zajimavy

Více na téen tečka cz

0/0
14.9.2010 20:13

Qíteček - nikoli alpský

Re: komentar u videa byl velice zajimavy

R^

0/0
14.9.2010 22:57

VlastaH

Re: komentar u videa byl velice zajimavy

Zajímavé je i to, že to nebyl živý přenos, jak se píše v článku, ale naopak to namlouval na záznam, protože jeho stanice přenášela tou dobou cosi důležitějšího.

Takže byl vybavený jakýmsi pra-magnetofonem - proto se to taky dochovalo. Kamer a foťáků bylo na místě spousta, záznam zvuku jen jeden, a ještě víceméně náhodou.

0/0
14.9.2010 20:25

bozak

Re: komentar u videa byl velice zajimavy

Ano vůbec neměl vysílat živě. Byl to spíš experiment, měl prostě reportáž nahrát a odvysílat ze záznamu. Na magnetofon bylo ještě brzo, byla to spíše záznamová deska.

0/0
14.9.2010 22:37

tappat

jeste ze to vyfotil

jinak by nemela nejlepsi rockova kapela vsech dob co na obal ;-)

0/0
14.9.2010 18:47

Mr. Datel

Re: jeste ze to vyfotil

LZ III R^

0/0
14.9.2010 19:23

bron-yr-aur

Re: jeste ze to vyfotil

LZ I

0/0
14.9.2010 21:09

Mr. Datel

Re: jeste ze to vyfotil

Dazed and ConfusedV

0/0
15.9.2010 8:56

Mr. Datel

Re: jeste ze to vyfotil

Ano, je to na první desce. To každej ví.

0/0
15.9.2010 8:57





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.