Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Vakcíny proti chřipce mají nakupovat lékaři, ti nechtějí vyhazovat peníze

Vakcíny proti sezonní chřipce zřejmě letos budou chybět. Změnil se totiž zákon, který vakcínu umožňoval vyzvednout na recept v lékárně. Nově budou očkovací látky proti chřipce kupovat za své peníze přímo lékaři a od pojišťoven za ně dostanou zaplaceno až po spotřebování vakcíny. Lékaři se bojí o své peníze, nedokážou totiž dopředu odhadnout, kolik lidí se přijde očkovat.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

FoDa

Hmm...

to je sranda, dokud nemuseli lekari nakupovat za sve, tlacili na pacienty, ba dokonce vyhrozovali, ze se musi kazdy ockovat, jinak spatne dopadnou, aby ziskali co nejvetsi baksis z ockovani. A ejhle, pokud je to spojene s rizikem tohoto podnikani, uz se do toho nikomu moc nechce.

0/0
18.9.2010 11:24

N.W O

JE TO KLASICKÝ OBCHOD SE STRACHEM !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Tudiž hl. motivem je pouze a pouze jen ZISK. O zdravi kohokoli tady vubec nejde!!!!;-D

0/0
14.9.2010 11:54

Ales Dvoulety

Nejedná se o pitomost. Ale o tunel

Možná si někdo vzpomene, jak vloni prosadil Šnajdr "privatizaci" distribuce očkovacích látek, kterou vyhrál Šnajdrův kamarád Miroslav Lekeš (ano, ten který např. stojí za spol. Ambit Media, která tuneluje přes Infoservis všeobecnou zdrav.pojišťovnu), který raději bydlí na Maltě - viz např. http://www.tyden.cz/rubriky/domaci/zdravotnictvi/misto-vakcin-maso-urad-nevi-co-s-boxy-na-hygienach_155351.html.

Ministerstvo změnilo kód úhrady a bylo to.

Veškeré očkovací látky tak distribuuje Lekeš (jeho fa Avenier), shrábne bakšiš a Šnajdr se z parlamentu směje.

Resp. teď zrovna řve, že mu doc Heger odvolal jeho pucfleka Hellerovou, která mu tam s Kabátkem měla krýt záda, aby se nevyvalily další lupárny.

Je to na druhou stranu dobře, protože málo co poškodí ODS tak, jako Šnajdrové a spol., tak snad jedny, dvoje volby, a půjde to modré stádo do propadliště dějin.

0/0
14.9.2010 7:25

l.g

Re: Nejedná se o pitomost. Ale o tunel

A má to nějakou souvislost s článkem, nebo se potřebujete jen vyblinkat?

0/0
14.9.2010 9:50

scabies

Re: Nejedná se o pitomost. Ale o tunel

mate vetsi souvislost s clankem nez 90% prispevku zde, vcetne vasich.

0/0
14.9.2010 10:23

roby

myslím, že

se jedná a obzvlášť velkou pitomost

0/0
14.9.2010 7:00

Kosatka Dasha

kockovani o ockovani

:-D:-D:-D

0/0
13.9.2010 23:51

Kosatka Dasha

to je prvni rozumny napad

Ted jeste zavest jedinou pojistovnu a bude na platy i lecbu :-P

0/0
13.9.2010 20:57

AlesRo

Vakcína proti chřipce

je na prd, a protože výrobce potřebuje vydělat, tak veškeré riziko hodí na lékaře.

0/0
13.9.2010 20:18

petratuc

Re: Vakcína proti chřipce

Výrobci tu pitomou vyhlášku a vádej v ordinaci neovlivnili, pr ně je to při tomto opatrném vyčkávání lékařského terénu pěkný prů..r. V minulých letech už v září vesele zaváželi vakcíny do lékáren ve velkém, takhle jim stojí prodej.Vinu musíte hledat na SÚKLu,potažmo na MZČR.

0/0
13.9.2010 20:22

AlesRo

Re: Vakcína proti chřipce

Oni to nějak zařídí, že to lékařům nařídí.

0/0
13.9.2010 20:24

annalucie

Re: Vakcína proti chřipce

ne...jen se třeba změní zákon o léku...spousty léků spadají nově do tzv. zulp a tím pádem mají velmi těžkou cestu k pacientovi...dříve stačil recept a te´d to musí doktor nakoupit ze svého na fakturu a pak čekat třeba půl roku,než mu to milostivě pojišťovn a zaplatí

0/0
13.9.2010 22:17

l.g

Re: Vakcína proti chřipce

Nic nenařídí. Prostě vakcina normálně nebude. Nebo to skončí tak, že kdo se bude chtít nechat oočkovat, bude si to muset závazně u lékaře dopředu objednat, aby pro něj vakcínu zajistil.

Lékaři nic skladovat nebudou. Na materiálu nemají žádný zisk, takže už jen jedna jediná prošlá vakcína je pro ně finanční ztráta. A vakcína je sezóní a po sezóně je na vyhození. Obrovské riziko ztráty a v ideálním případě zisk 0. Na to se každý z vysoka vybodne.

0/0
14.9.2010 9:59

Evžen-Savojský

nechat se očkovat proti chřipce

může jen nesvéprávná ovceRv

0/0
13.9.2010 20:16

kurako

Re: nechat se očkovat proti chřipce

Jak vysoce inteligentní a hlavně ubohé 8-o. Je spoustu lidí, kteří jsou různě nemocní, a chřipka by jim přivodila velké komplikace, ale to se tě netýká tak proč je neurážet a nesnižovat. Já se taky nenechávám očkovat, protože jsem mladý a zdravý, tak mi případná chřipka nevadí, ale proto dělat ovce z někoho, kdo není jako já :-P

0/0
13.9.2010 20:32

Evžen-Savojský

Re: nechat se očkovat proti chřipce

myslím že moc dobře víš jak byl můj příspěvek myšlený:-P

0/0
13.9.2010 21:03

Tectosagos_,

Blbě.

Rv

0/0
13.9.2010 23:40

l.g

Re: nechat se očkovat proti chřipce

Ovce snad ani ne, ale spíš trouba.

Očkování může být rizikovější, než nemoc samotná. S tím, že nemoc dostat můžete, ale nemusíte. Zatímco očkování dostanete.

Pokud tedy srovnáte klady a zápory, jednoznačně se očkovat nevyplatí. To, že se stále ještě očkuje je jen důsledek toho, že rizika očkování se prokázala až v posledních letech. Jsou lidé, kteří mají po očkování i trvalé následky s invaliditou.

0/0
14.9.2010 10:09

stana1

Re: nechat se očkovat proti chřipce

těch fám kolem očkování je hodně. Já prodělávám očkování každý rok pravidelně od roku 1982, kdy nás ve fabrice naočkoval závodní lékař. Neznám co je chřipka a rýma se mi objeví tak jednou za pět let. I příklad mých kolegů, kterým je dnes kolem 80 ti let je různý. Jeden z nich, též s pravidelným očkováním je na tom obdobně jako já. Druhý, který měl po tom prvém očkování snad celou zimu chřipky a další očkování odmítl, je každý rok minimálně 2x se chřipkou a o rýmách ani nemluvě. Že by na nás toto již opravdu letité pravidelné očkování mělonějaké vedlejší účinky, tak to by se snad už ukázalo.

0/0
14.9.2010 12:00

petratuc

Článek je plný nesmyslů.

Zaprvé až do loňska NIKDO neměl nárok na vyzvednutí vakcíny v lékárně zdarma. Úhrada pojišťovny pro pacienty s nárokem (nad 65let nebo vážně nemocné) byla 132Kč, vakcíny -podle druhu stály- okolo 180-185Kč. Dále je hezké, že ministerstvo myslí na to,aby pacient ušetřil regulační poplatek,ale v případě přípravku s doplatkem se již v loňské sezóně regulační poplatek odčítal, takže pacient platil +- 50-55Kč. Letos to celé velice zkomplikovali přenesením povinnosti objednat vakcíny na lékaře. Aby  v ordinaci nevyvolával  zlou krev doplatek, úhrada se najednou zvýšila na 195Kč! A to přesto,že úhrady léčiv letos procházejí výraznými revizemi a prakticky ve všech lékových skupinách prudce poklesly.

Lékaři podle tvrzení úřadů budou za vakcíny platit až po 90 dnech,kdy už "dávno budou mít platbu od pojišťovny na účtu". Lékárny v minulých letech platily stejně jako za jiné léky do 14dnů, ačkoli odevzdat požadavky na proplacení na pojišťovnu a dočkat se platby znamená čekání 6-8týdnů!

0/0
13.9.2010 20:09

Deliveres

Re: Článek je plný nesmyslů.

Zbytečně se rozčiluješ, protože novinářští diletanti z iDnes potřebují čárku za článek a je jim jedno, že se nezakládá na pravdě. Prostě póvl zůstane póvlem.

0/0
13.9.2010 20:15

Ales Dvoulety

Re: Článek je plný nesmyslů.

Úhrada se nezvýšila, aby nevyvolával zlou krev doplatek, ale aby se zvedla marže Lekešově Avenieru (komplic Šnajdra, známý z doby, kdy byl Šnajdr taky ve farma firmě).

Vzpomeňte si na ty zmatky počátkem roku...

Bohužel, Šnajdr toho stíhal opravdu hodně.

0/0
14.9.2010 7:28

marmota

Vakcíny

Radši si nasbírám kopinatý jitrocel, nebo naloupu vrbové proutí. Ministerský blb nakoupí vakcíny (ministerský vejvar) do zásoby. Pak má problém, s jejich ekologickou likvidací, když projde expirace. Z vrbového proutí a na jeho zbytku si alespoň mohu uplést košík, magor hlavní hygyenik to označí za nehyenické. Vidíte bacily, nevidíte a vidíte, nákaza je dle něj tu. Houby v košíku mohou býti košíkem kontaminované. Tyto experty miluji, kravské mléko je prý závadné. Rád se defekuji po mléku od krávy, nikolivěk po syntetickém sajrajtu z Tetrapaku. Asi jsem zpozdilec, ale kníratého ochránce našeho zdraví příliš nemusím. Můj názor.

0/0
13.9.2010 20:02

tyrael

Re: Vakcíny

Prilis nechapu smysl tohoto prispevku. Loupejte si prouti, pijte si kravske mleko. Je to dobre, ale neni to lek a v nicem vam to nepomuze. Kravske mleko se nesmi davat detem do 6 let.

0/0
13.9.2010 20:05

sámvelkýmao

Re: Vakcíny

mlíko a výrobky z něj nebrat.........................

0/0
13.9.2010 20:10

tyrael

Re: Vakcíny

Toto neni diskuze o mleku. Ja rikam mleko brat a cim vice tim lepe.

0/0
13.9.2010 20:14

kurako

Re: Vakcíny

Tak to slyším poprve... mléko se snad pije i v jeslích 8-o

0/0
13.9.2010 20:35

tyrael

Spravne skladovani vakcin.

Prakticti ekari by si spravne meli pridit do svych ordinaci zalozni generator na vyrobu elektriny, protoze pri vypadku proudu hrozi znehodnoceni vakcin. V minulosti se staly pripady, kdy kvuli nevhodnemu skladovani a preprave doslo vlivem tepla k selhani vakcin a propuknuti chorob a zejmena v mensich mestech a na vesnicich hrozi vypadky proudu. Navic by lekari meli mit oddeleny mrazici box na vakciny. Jeste ze je to v tomto pripade prakticky neprokazatelne.

0/0
13.9.2010 19:57

marmota

Re: Spravne skladovani vakcin.

Lékař léčí, příroda uzdravuje. Nebrsni.

0/0
13.9.2010 20:05

tyrael

Re: Spravne skladovani vakcin.

To je pravda z predminuleho stoleti.

0/0
13.9.2010 20:05

sámvelkýmao

Re: Spravne skladovani vakcin.

ne,to je realita..................

0/0
13.9.2010 20:11

petratuc

Re: Spravne skladovani vakcin.

Vakcíny nesmí zmrznout! Takže ne mrazicí box, ale druhou lednici.

0/0
13.9.2010 20:11

tyrael

Re: Spravne skladovani vakcin.

Jasne, mas pravdu, prehodil jsem smysl, myslel jsem lednici.

0/0
13.9.2010 20:13

maxben

O očkování

http://mustwatch.hztz.cz/film/anita-petek-dimmer-ockovani-impflugen/

0/0
13.9.2010 19:56

tyrael

Re: O očkování

Ani nestoji zato divat se. Od prvniho odstavce same nesmysly.

0/0
13.9.2010 20:02

Ghost of Ebo II

ty jo..

.. asi jsem vadnej, že proti chřipce nepotřebuju očkování.. 8-o

0/0
13.9.2010 19:45

sámvelkýmao

Re: ty jo..

ne.dbáš o svý zdraví.....................

0/0
13.9.2010 20:11

Anton Thun

Re: ty jo..

Ne, nejste. Já jsem se nechal bohužel očkovat dvakrát - v roce 2005 a 2009. Pokaždé jsem dostal do jednoho měsíce takovou chřipku, že jsem dva týdny ležel s vysokými horečkami. Nikdy před tím ani potom ne. Z toho jsem usoudil, že proti chřipce rozhodně očkování nejen nepotřebuju, ale ani už nikdy nechci.

0/0
13.9.2010 20:14

kurako

Re: ty jo..

;-D možná nebyla vakcína správně uskladněná :-P

0/0
13.9.2010 20:41

mk1

Re: ty jo..

Na očkování proti chřipce nedám dopustit.Očkovat se nechávám min.10 let.Od té doby,žádná chřipka a útrapy při její léčbě.Za těch asi 150kč to rozhodně stojí.

Distribuce a systém nákupu mě nezajímá je to problém mého lékaře.

0/0
13.9.2010 21:42

net.Xtreme počtvrté

Proč?

Pár vakcín by mohli mít do zásoby alespoň nemocnice, jinak proč by si člověk nemohl vakcínu objednat a dostat ji za týden/měsíc?

0/0
13.9.2010 19:39

brezinka1

zelináři

nechtějí nakupovat banány, nevědí jestli je prodají

0/0
13.9.2010 19:27

petratuc

Re: zelináři

Asi se cítíte vtipná, ale pokud je proočkovanost populace několik málo procent a vakcínu nemůže lékař nikomu nutit, je to trochu složitější situace než při prodeji jednoho z nejoblíbenějších druhů ovoce.

0/0
13.9.2010 19:46

Radka Pošta

konina

U pediatrů to takto funguje už delší dobu. Pokud chci placené nadstandartní očkování, tak se domluvím s lékařkou, dostanu termín očkování a po aplikaci zaplatím. Rozhodně lepší způsob, než mít vakcíny doma v ledničce. Stejně člověk nejprve musel k lékaři pro recept, pak do lékárny, kde zpravidla vakcínu objednávali, znovu do lékárny a pak k lékaři. Tohle mi přijde jako menší pakárna...

0/0
13.9.2010 19:21

petratuc

Re: konina

  Nadstandardní placené očkování je využíváno zřídkady,proto vám vakcínu v lékárně objednávali. Vakcín na chřipku však každá lékárna v předchozích letech objednávala desítky,ne-li stovky kusů,takže je pacient dostal hned. Nyní je musí objednat lékaři,které to zbytečně obtěžuje,a lékárny pochopitelně u vědomí,že většina vakcín půjde mimo ně,nebudou riskovat a neobjednají je vůbec.

0/0
13.9.2010 19:44

fitzie

Re: konina

tak u nás to bylo tak, že jsem dostala recept, vakcínu koupila, zanesla k doktorce, ta ji u sebe uschovala v chladničce a postupně s ní naočkovala...

0/0
13.9.2010 20:00

tyrael

Re: konina

Jenze v tom ej zasadni problem - prave v tom skladovani.

0/0
13.9.2010 20:01

Jean-Luc Picard

ale jo, nechte se očkovat

já se cca před 2-3 lety nechal očkovat. Fuj nepřejte si to zažít. Mám astma a problémy se srdcem (občasné arytmie, tachykardie. hypertenze /nepravidelnost chodu, vysoký puls / vysoký tlak) - některé projevy i dost bolí. 48h jsem byl v nemocnici a pak podepsal revez. stejně jsem musel chodit na stacionář (denní pobyt) horečky, arytmie ...

Díky příště již ani náhodou. Běžná chřipka mi nadělá méně problémů. Protože dostat anafylaktický šok, hypertenzní krizi a nakonec řadu arytmií končících fatální tachykardií s přechodem na fibrilaci a elektrickým restartem.

Už jsem přežil několik chřipek, včetně hrůzných prasečích a ptačích a těmto hlášením nevěřím ani fň.

0/0
13.9.2010 19:21

Anton Thun

Re: ale jo, nechte se očkovat

Souhlasím. Očkování mi konečně vyvolalo tu pravou chřipku, kterou jsem před očkováním nikdy nezažil. Nedoporučuji!

0/0
13.9.2010 20:16

obambiodřekykunene II.

V pořádku

....u veterinárních lékařů je to běžná praxe, takže doporučuji  lékařům poptat se u nich, jak se to dělá.....a nebojte, expirační lhůty u vakcín jsou docela dlouhé....;-)

0/0
13.9.2010 19:13





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.