Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Australan na internetu testoval cigarety ubalené z Bible a Koránu

Australský právník o víkendu pověsil na internet záběry, jak kouří cigarety ubalené ze stránek vytržených z Bible i Koránu. Provokativní kousek provedl jen pár dnů poté, co ve světě vyvolal rozruch záměr floridského pastora spálit Korán. Záběry byly staženy a hulič asi dostane vyhazov.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

slon75

Srovnání

Jeho čin je dobrý na porovnání mírumilovnosti těchto dvou náboženství. Zatímco představitelé křesťanských církvi jeho počínání nejspíš označí za hloupé, nevhodné nebo nevkusné a tím to skončí, ze strany "náboženství míru" očekávám nějakou tradičně mírumilovnou zásilku explozivních látek.

Sám jako křesťan mohu napsat, že bible je pro mě svatá kniha, ale co s ní v soukromí kdo dělá, je na jeho svědomí, já nejsem a nebudu jeho soudcem.

0/0
14.9.2010 15:17

StanleyP

V podstatě má pravdu

Jsou to jenom knížky, navíc nehodí se ani jako náhražka za toaletní papír.

0/0
14.9.2010 10:35

slon75

Re: V podstatě má pravdu

Zkuste bankovky, jsou mnohem lepší.

0/0
14.9.2010 15:21

Forrrest

Re: V podstatě má pravdu

Bankovky mají, na rozdíl od stránek těchto "svatých" knih, nějakou cenu - byla by jich škoda.

0/0
14.9.2010 21:03

vlasec

Re: V podstatě má pravdu

Bankovky mají podobně jako svaté knihy hodnotu pouze tehdy, dokud jim lidé věří. Viz hyperinflace a její příčiny ...

0/0
15.9.2010 15:00

Forrrest

Re: V podstatě má pravdu

V podstatě nejsme v konfliktu;-)

0/0
15.9.2010 21:38

babacek

Knihy

Pobuřují vás činy, jako je pálení Koránu nebo kouření cigaret ubalených ze stránek náboženských knih?

Mě to tedy nepobuřuje jen jsem si jist, že to dělají hlupáci jako v historii když se pálily knihy nevyhovující církvím, později Němců a ještě později bolševikům. Rv

0/0
14.9.2010 9:06

Forrrest

Re: Knihy

To srovnání je dost mimo - kdysi to bylo o potlačování myšlenek, v dnešní době internetu a v podstatě neomezeného knihtisku se může jednat - a tak je to i v tomto případě - pouze o symbolické vyjádření opovržení a neúcty. (A podle mě je namístě - stačí si ty knihy přečíst!)

0/0
14.9.2010 9:44

babacek

Re: Knihy

Kniha je pořád jistým symbolem i v době internetu. A i když třeba já nesouhlasím s tím co dělali a dělají soudruzi a to ne jen u nás nebudu pálit Leninovy spisy.

P.S. Číst nestačí pokud je následně výklad dělán k obrazu svému.

0/0
14.9.2010 15:07

Forrrest

Re: Knihy

Kniha sama o sobě nemá žádný význam. Ten se odvíjí pouze od myšlenek, které obsahuje. To tvé uctívání knihy jako svazku papírů v ozdobných deskách... je myšlenkově strašně vyprázdněné.

0/0
14.9.2010 21:08

babacek

Re: Knihy

Zřejmě si nepochopil poslední větu která v podstatě vyjadřuje to samé čím ty se snažíš oponovat.:-)

Kniha samotná je stejně zneužitelná jako ostatně všechno.

On např. Kapitál také nehovořil o vyvražďovaní a co bylo ve jménu Kapitálu ? Podobně je to i z jinými ......!Rv

0/0
15.9.2010 8:05

babacek

Bushova kniha - velice zajímavé čtení.

O tom se zmiňuje i  psaný dokument který se ( konkretizovat nemohu aby to zase někdo neměl za reklamu ) dotkne například Bushovy reakce na teroristické útoky z 11. září 2001 nebo jeho rozhodnutí zahájit války v Afghánistánu a v Iráku. Kniha obsahuje i doposud nezveřejněné informace z dob II světové války a z dob studené války. Bývalý prezident věří, že se jeho biografie stane pomůckou pro historiky, až budou hodnotit jeho působení v úřadě. "Namyslím, že můžete s definitivní platností hodnotit prezidentství, než uplyne nějaký čas," řekl Bush, který odcházel z úřadu s rekordně nízkou oblibou u veřejnosti.

0/0
15.9.2010 8:09

T+A

Korán.Bible

by se pálit neměli. obě knihy by si měli lidé přečíst a pak s nimi mohou leda nesouhlasit.V každém případe by je měli respektovat už pro to, že to jsou obě symboly všeobecně vyznávaných náboženství, byť každé v jiné části světa.Nebo už jen pro jejich tisíciletou existenci.Obě tvořily historii.A dnes máme (snad) svobodu vyznání.Terorista zůstane teroristou ať vyznává jakékoliv náboženství nebo je ateistou.

0/0
14.9.2010 8:23

Forrrest

Re: Korán.Bible

Problém je, že za tu historii plnou utrpení způsobeného náboženským tmářstvím bychom se měli stydět, ne si ji připomínat knihami, které jej symbolizují.

0/0
14.9.2010 9:43

slon75

Re: Korán.Bible

"Náboženské tmářství"? Tak se mi dle vaší terminologie zdá, že jste se spíš sám zasekl v tmářství 50. let.

0/0
14.9.2010 15:18

Forrrest

Re: Korán.Bible

Lidé kritizovali náboženství odpradávna (tisíce let, nikoli 60). Nedávej na odiv svou omezenost a dočerpej potřebné znalosti historie.

0/0
14.9.2010 21:02

Hynek Vilém Jarmila reloaded

muslimové bojujou proti útokům na svoje symboly

Vtipný je, jak muslimové bojujou proti "útokům" na svoje symboly, které jsou svaté a nedotknutelné. Ale kdykoliv je v jakékoliv muslimské zemi nějaká demonstrace, tak oni ničí a pošlapávají symboly té druhé strany - pálí vlajky států atd. Myslím, že bychom se toho neměli bát, v liberální společnosti si každej může utahovat, z čeho chce. A věřit čemu chce. Bojím se doby, kdy se nebude moct z náboženství, politiky, vztahů žena - muž atd. dělat sranda.

Co se týče bible, koránu a dalšího - vždyť jsou to jen knížky. Pro většinu lidí to má stejný symbolický význam, jako kdyby se pálil třeba Ferda Mravenec.

0/0
14.9.2010 7:45

babca

Re: muslimové bojujou proti útokům na svoje symboly

Na Ferdu jsem dost háklivej. Nicméně myslím, že pálení jakékoli knihy je barbarství a v danném případě se jedná o opovrhování tím, co je člověku nejsvatější, nezáleží na tom, zda je to bible, či korán. Tohle je prostě jen ubohý výraz neúcty. Spíš by si obě knihy měl ten pitomec přečíst.

0/0
14.9.2010 10:18

Forrrest

Re: muslimové bojujou proti útokům na svoje symboly

A co s lidmi, kterým je nejsvatější Mein Kampf, Kapitál nebo podobné knihy? Je potřeba hledět na city každého nácka, komouše apod.? Je neúcta k jejich vírám opravdu tak UBOHÁ?8-o Nebo by měla být standardem každého slušného a rozumného člověka...?

0/0
14.9.2010 10:33

Maleficie

Re: muslimové bojujou proti útokům na svoje symboly

Nějak tu tvoji větu nechápu - to jako slušný a rozumný lidi opovrhujou ostatníma lidma? Jsem si myslela, že to je spíš naopak.

0/0
14.9.2010 11:05

Zamete

Re: muslimové bojujou proti útokům na svoje symboly

Mám pocit, že to myslel tak, že když máme mít v úctě Bibli a Korán, přestože s nimi nesouhlasíme, proč nerespektujeme i knihy jako je Marxův Kapitál nebo Adolfův Mein Kampf - někteří lidé k ni vzhlíží a věří v ně. Nezdá se mu existence dvojího metru.

0/0
14.9.2010 11:32

Hynek Vilém Jarmila reloaded

Re: muslimové bojujou proti útokům na svoje symboly

Když některý lidi můžou hlásaz smrt nevěřícím (muslimové), proč bychom jimi nemohli alespoň nahlas pohrdat? Islám je podobně totalitní víra jako komunismus nebo nacismus. Jen základ a nepřítel je jinej, struktury a princip je stejnej.

0/0
14.9.2010 14:16

Forrrest

Re: muslimové bojujou proti útokům na svoje symboly

Hynek a především Zamete to vyjádřili tak dokonale, že nemám, co bych k tomu dodal. Úcta k lidským bytostem znamená neúctu k neúctě vůči nim.

0/0
14.9.2010 21:07

pes Muki

ale

Paleni Koranu, již odsoudily všechny důležité islámské země: Pákistán, Indie, Indonézie, Velká Británie a Francie.

0/0
14.9.2010 5:34

pes Muki

no jo

Palit Koran je stupidni. Misto paleni Koran cist, to je reseni. A meli by ko povinne cist deti ve skole, aby si kazdy uvedomil proti cemu stojime.

0/0
14.9.2010 5:32

Kosatka Dasha

vykopli by ho i za listy z timesu

jde o princip,ma to coby asak univerzity ve smlouve.takovych asaku 29 let je :-)

0/0
13.9.2010 22:59

sovjetskij sjekundomjer

Skandál

Záběry byly staženy a hulič dostal vyhazov.

TAK DLOUHO SE CHODÍ SE DŽBÁNEM PRO VODU, AŽ SE UCHO UTRHNE.

0/0
13.9.2010 22:39

Forrrest

Jen víc takových činů!

Všichni náboženští fanatici konečně MUSÍ akceptovat naše právo na vyjádření opovržení a znechucení z hnusáren, které oni sami považují za "slovo boží"!V[>-]V

(a čím víc se budou otrkávat, tím lépe;-))

0/0
13.9.2010 22:30

kuttna

Re: Jen víc takových činů!

Nebyl jste náhodou v KSČ? Váš slovník by tomu odpovídal.

0/0
13.9.2010 23:23

Forrrest

Re: Jen víc takových činů!

Omlouvám se, že ti beru munici, ale minulý režim mě naštěstí zcela minul. Přesto by mě zajímalo, která slovíčka jsou podle tebe "komunistická":-)

0/0
14.9.2010 4:55

antidepka7

Re: Jen víc takových činů!

Mohl byste být trochu konkrétní? Z Vašeho příspěvku kouká IQ zvláštní školy pro mentálně retardované.8-o

0/0
13.9.2010 23:41

Forrrest

Re: Jen víc takových činů!

Opravdu? Jak vysoké IQ má vzdělávací instituce??;-D

Podle mě je mentální retardace nutná naopak k tomu, aby lidé byli schopni brát vážně všechny šílenosti, které se v těch "svatých" knihách vyskytují.

Konkrétně? Např. tady: skepticsannotatedbible.com (pokud neumíš anglicky, napiš, můžu něco z toho najít i v češtině).

0/0
14.9.2010 5:00

ksatrija

Přijďte diskutovat o Islámu, mimo jiných s bývalou muslimkou

http://www.facebook.com/pages/Islam-v-Ceske-republice-nechceme/120236192937 !!

0/0
13.9.2010 18:40

MichailCZ

Re: Přijďte diskutovat o Islámu, mimo jiných s bývalou muslimkou

Na uvedené adrese se o islámu těžko dozvíte něco, co by jen minimálně odpovídalo skutečnosti. Ale pokud někoho zajímá ukázková demagogie, potom si počte..

0/0
13.9.2010 20:46

VentreSaintGrisX4

Re: Přijďte diskutovat o Islámu, mimo jiných s bývalou muslimkou

Sám jsi demagog na entou.

0/0
13.9.2010 23:33

babca

Re: Přijďte diskutovat o Islámu, mimo jiných s bývalou muslimkou

už jen název "skupiny" mne přesvědčil, že ta stránka bude je spousta hloupé demagogie.

0/0
14.9.2010 10:19

terminal

To by mne zajímalo

pokud to video z TyRouro ztahli, na základě čeho? Porušil snad nějaký článek smluvního ujednání o ukládání videí? A také na základě čeho ho vyhodili z práce (je-li to pravda). Nejsem znalec australského pracovního práva, ale že by se tam dalo najít něco ve smyslu "pokud budeš dělat opičky na internetu, tak tě vyhodíme..."?

0/0
13.9.2010 17:46

Kosatka Dasha

Re: To by mne zajímalo

asak z univerzity...vymalovano.ma ve smlouve neutralni,apoliticky atd

0/0
13.9.2010 22:51

kuttna

Re: To by mne zajímalo

Možná ho vihodili i z toho důvodu, že místo aby pracoval tak pokuřoval. A ještě se tím chlubí.

0/0
13.9.2010 23:25

zákazník

mám doma jeden výtisk koránu

jak se ho mám zbavit? Mohu ho jen tak pohodit do popelnice? Nebo ho mám odnést  do sběrného dvora? Nebo s ním mohu zatopit? Já teď opravdu nevím , abych neurazil něčí víru...

0/0
13.9.2010 17:32

Mallinali

Re: mám doma jeden výtisk koránu

Zkuste ho použít jako výstelku v prasečáku ať ještě nadělá trochu radosti...přece ho jen tak nevyhodíte a sběrné suroviny se už nevyplatěj...;-D

0/0
13.9.2010 17:40

nahodnychodec

zahulíme....uvidíme...

;-)

0/0
13.9.2010 17:18

Dr.Onufrakova

Problém bibliového a cigaretového papiera

sa rieši od čias jeho nedostatku cez vojnu a neskôr od vynálezu jointa.

0/0
13.9.2010 16:56

Bagoun

Tady

jde o recesi a humor, který na rozdíl od vás jistě zvládá. Líbí se vám třeba RedMeat? Ne? Tak to vidíte. Raději si otevřete rubriku černá kronika a nebo politika...

0/0
13.9.2010 16:43

Bagoun

:-)

Machr

0/0
13.9.2010 16:30

pesimistka7

Re: :-(

Ano. Všem to nandal a jistě bude tímto činem teď svět zase o něco lepší. Je to vlastně takový nadnárodní hrdina....Rv:-/

0/0
13.9.2010 16:42

Mallinali

Re: :-(

Nebuď pesimistka, třeba se jednou taky dostaneš do médií...;-)

0/0
13.9.2010 16:49

pesimistka7

Re: :-(

Možná ano. Ale dozajista to nebude prostřednictvím videa, s dementním obsahem "gestem" jako tento, na You Tube.

0/0
13.9.2010 17:14

mutantmutant

Re: :-(

já myslím, že takový gesta, který lidem připomínají, že někdy lpí na symbolech víc než na hodnotách který ty symboly představují, jsou potřeba jako sůl :-) a navíc sem se celkem pobavil :-)

0/0
13.9.2010 17:17

pesimistka7

Re: :-(

S připomínáním souhlasím, ale způsob "jak" je opravdu nejspíš věcí vkusu.

0/0
13.9.2010 17:44





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.