Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Lidé z BIS tlačili na podnikatele, za prolomené šifrování nabízeli peníze

Důstojníci Bezpečnostní informační služby se pokoušeli přesvědčit spolumajitele softwarové firmy, aby zpřístupnila soukromé informace. Firma CircleTech totiž nabízí šifrování telefonních hovorů i SMS a to se BIS nelíbí. Podnikatel hovoří o vydírání.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Hába

šifra

0/0
1.10.2010 7:29

Ranec

Je to jen hra "made by BIS"

Ne ne ne a zase ne. S tou reklamou pro firmu nejste úplně daleko, ale ještě jste něco nedomysleli: To sama BIS iniciovala tuto "kauzu". Ve skutečnosti ten backdoor v šifrovacím algoritmu skutečně je, nicméně bylo nutné přes média dostat mezi lidi informaci, že pokud někdo chce možnost skutečně bezpečné komunikace, má sáhnout po tomto software. A v BIS jsou vysmátí, jak jste jim skočili na špek, protože po tomto programu skočí jen ten, kdo opravdu něco tajit chce - tedy ti, co BISku nejvíce zajímají.

0/0
14.9.2010 11:44

Horolezec-29

Cituji:

"Bezpečnostní a informační služba nesmí podle zákona nikoho vyslýchat, zadržet, ani k ničemu nutit." - Tak proč to ti pánové dělali? A tohle že je práce důstojníků BIS? Takhle to vypadá, že důstojníka BIS může dělat i obyčejný člověk z ulice R^ Směju se! ;-D

0/0
14.9.2010 7:34

Kosatka Dasha

to je nejaky for nee

:-D:-D:-D

0/0
14.9.2010 7:26

petr.n_22

Je jen otáykou času...

.. než ve velkém nastoupí kvantové šifrování (na trhu už je, ale zatím drahé). Výhoda je, že z jeho fyzikální podstaty nemůže být komprmitován, resp. byť jen pokus o útok lze detekovat.

0/0
13.9.2010 22:56

Jsem tady

Re: Je jen otáykou času...

As far as I know je zatím právě ještě ne úplně bezpečné neboŤ je stále experimentální, a fyzikální jevy jsou proti němu. (V současné inkarnaci.)

0/0
14.9.2010 6:45

potkan01

šifrované telefony

Nevím proč by měla BISku zajímat nějaká nulová firma. Příjde mi to celé jako dobře promyšlená reklama. Hlavně každej z branže ví, že softwarové řešení šifrace mobilních hovorů je nesnesitelné. Nechutná prodleva, znemožňuje normální volání. To radši budu chodit do budek :) Jediný do čeho bych šel je hardwarem šifrovanej telefon například Enigma. U nás je také nabízena na nějakých stránkách odposlech24 nebo tak něco.

0/0
13.9.2010 19:01

M-Kk83

Re: šifrované telefony

protože ta firma dodala jejich software subjektům u kterých se točí zakázky za miliardy a není nic jednoduššího než to vyřešit tak jak to udělali... ty firmy by ani nevěděly že je někdo sleduje

0/0
14.9.2010 5:42

barbud o

Docela legrační snaha ...

... už zakázali MMS?

0/0
13.9.2010 15:11

Leaf

Umet ziskat cloveka na vlastni stranu!

Tot zakladni pozadavek BIS. Podle nekterych reakci uz tady na diskuzi se da usuzovat, ze je to sikovny clanek v rezii BIS. Nechtels nam umoznit odposlech z tvyho vyrobku, tak ti udelame takove PR, ze si to stejne nikdo nekoupi.  ...vidis, my jsme ti nabizeli lepsi reseni!!!;-(

0/0
13.9.2010 14:14

Morlor

Ne, ze by na tom zalezelo...

... ale jak vime, ze se precijenom nedohodli, bez ohledu na to, co se v clanku pise? A lepsi reklamu bych si pak ani nedovedl predstavit. Aneb vlk se nazral... ;-)

0/0
13.9.2010 13:17

generál custer VII.

Re: Ne, ze by na tom zalezelo...

Kdyby to byla jediná firma, co to nabízí, tak tomu věřím. Ale takhle ne.

0/0
13.9.2010 13:18

Morlor

Re: Ne, ze by na tom zalezelo...

Muze byt. Kazdopadne, vzhledem k tomu, ze do hardware nebo firmware telefonu stejne nikdo krome vyrobce nevidi, je tenhle software stejne jenom hracka pro naivni deti. Muze byt jenom obtiznejsi se ke vsemu dostat, nic vic... a kdo vi, co s nasima datama nase telefony provadi ...

0/0
13.9.2010 13:37

generál custer VII.

Naštěstí

je prolomitelnost šifer nebo existence backdooru takovým tajemstvím, že proti vám nikdy nebude prolomená šifra použita v kriminální nebo daňové kauze.

0/0
13.9.2010 13:07

FANDA KNEDLÍK

Je to k ničemu...

...skutečné eso mezi teroristy nebo "lumpy" dohaduje důvěrné a zásadní akce jen osobně a domluví si tajné heslo. Třeba "Zítra bude k obědu knedlík se zelím" znamená ve skutečnost: Jak bylo domluveno, dnes večer vyhodíme vlak do vzduchu ve smluvený čas. Hotovo, vyřízeno.

0/0
13.9.2010 12:48

generál custer VII.

Re: Je to k ničemu...

Tady ručník, volám mýdlo.

0/0
13.9.2010 13:03

FANDA KNEDLÍK

Je to k ničemu...

0/0
13.9.2010 12:47

kmotrs

BIS je moc hodná

No je vidět že jsem v CZ , v USA by mu sdělili že v zájmu národní bezpečnosti to bude po jejich a hotovo.

a ty kecy o špehování občanů co tu čtu:-) kdo z vás to má svojem mobilu a pročpak to tak nutně potřebujete když jste čístí a slušní? :-)

0/0
13.9.2010 12:27

Evžen-Savojský

Re: BIS je moc hodná

pěkně po bolševickuR^

ale pak nechápu proč se USA nazývají svobodnou a demokratickou zemí? když je to bolševická diktatura:-)

0/0
13.9.2010 12:37

Evžen-Savojský

Re: BIS je moc hodná

a ten druhej blábol se říkal u nás za komárů "slušní lidé se přeci nemají čeho bát ne?" na co svobodu a demokracii stačí nám když se stát postará o naší "bezpečnost":-P

0/0
13.9.2010 12:38

Evžen-Savojský

jmenuje se to bezpečnostní informační služba

zajímalo by mě čí bezpečnost to zaštituje a komu to slouží?;-D

0/0
13.9.2010 12:25

merlinek

To je náhodička

iDnes zrovna testuje software od firmy Circle :-)

dobrej PR článek

http://mobil.idnes.cz/vyzkouseli-jsme-sifrovane-telefonovani-ktere-nikdo-neodposlechne-1f0-/mob_tech.asp?c=A100912_161500_mob_tech_vok;-D

0/0
13.9.2010 12:08

inkognito79

Re: To je náhodička

dobrá reklama, ani BISka náš soft neprolomí R^

0/0
13.9.2010 12:11

rime

Re: To je náhodička

hh to je dobre ze jste to zminil, aspon vime odkud vitr vane, o sikanovaneho a uboheho podnikatele se zjevne nejedna:) tohle je prava idnes, a ted si predstavte ze by jste znaly u kazdeho clanku v novinach vsechny duvody - proc vubec vychazi, co a proc obsahuje a na jakou je objednavku, myslim ze by se 90% ctenaru nestacilo divit a uz by si nebyli jisti ani kde je sever:)

0/0
13.9.2010 13:34

Roger Wilco Sr.

.

Aha... takže StB v novém, moderním kabátě?

0/0
13.9.2010 11:25

Evžen-Savojský

Re: .

zdůvodní to bojem proti terorismu a hned je z toho opatření na ochranu demorkacie a svobody:-P

0/0
13.9.2010 12:01

Denisaa

smysl

jaky smysl by pak melo jeho podnikani? vzdyt to co by si stahla bis by dala policajtum,financakum,uradum,tzn ze za malej uplatecek i manzelovi neverne zeny pokud na to ma a ma kontakty.Vzdyt by dotycny podnikatel krach.Takova sluzba by pak byla bezcenna.

0/0
13.9.2010 11:11

singlemalt

dobrá reklama

0/0
13.9.2010 10:42

brkowycz

Nedivím se BIS

Spíš má pan podnikatel štěstíčko, že tady máme takovou hodnou tajnou službu. V Rusku, Americe nebo Číně by mu prostě oznámili, že tam tu chybu má zabudovat, a neunavovali by se ho o to takhle hezky "žádat" dvakrát.

0/0
13.9.2010 10:41

Glock Mark VIII.

Re: Nedivím se BIS

přesně ... prohlásí to za otázku národní bezpečnosti a je konec diskusím.

0/0
13.9.2010 10:43

generál custer VII.

Re: Nedivím se BIS

Na základě jakého zákona?

0/0
13.9.2010 10:51

barbud o

Re: Nedivím se BIS

... PATRIOT ...

0/0
13.9.2010 12:15

Evžen-Savojský

Re: Nedivím se BIS

stačí jeden zákon a rázem je z demokracie diktatura:-)

0/0
13.9.2010 12:21

Evžen-Savojský

Re: Nedivím se BIS

pěkně po bolševickuR^

0/0
13.9.2010 11:59

???...!

Re: Nedivím se BIS

Domnívám se, že věc není tak jednoduchá.

Pokud by ta tajná služba měla nějaký zákonný nárok na vbudování zadních vrátek do toho software, tak by opravdu nebylo o čem diskutovat a podnikatel by se tomu musel podřídit.

Pokud ale žádný takový zákonný nárok neexistuje, tak nevidím důvod, proč by měl dotyčný podnikatel tajné službě vyhovět.

Takže já situaci vidím nějak takto - pokud se vám tato situace nelíbí, tak se nezlobte na podnikatele, který jen nedělá to, co dělat nemusí, ale zlobte se na zákonodárce, kteří tajným službám nedali do rukou žádný zákonný prostředek, jak podnikatele ke spolupráci přesvědčit.:-)

0/0
13.9.2010 10:50

brkowycz

Re: Nedivím se BIS

Já s vámi souhlasím. Podnikatel by musel být mentálně retardovaný, kdyby se jim podvolil i když nemusel, protože je to pro jeho výrobek úžasná reklama. Teď to navíc zveřejnil, takže bude muset BIS postupovat ještě opatrněji. Spíš jsem chtěl podotknout, že bych se moc nedivil, kdyby se ho v Rusku jednou zeptali a pokud by jim odpověděl ne, tak by ho v noci unesli, nahýho hodili někde v lese do vykopanýho hrobu a řekli, že jestli do tří dnů nebude chyba v systému, přesně v týhle jámě a na tomhle místě najde svojí manželku. Myslim že tohle se "oficiálně" v Rusku nebo Americe nesmí, ale klidně se to v zájmu země udělá.

0/0
13.9.2010 11:55

???...!

Re: Nedivím se BIS

No nevím. V Rusku možná, ale že se to děje i v USA, tomu prostě nevěřím. Já bych řekl, že v USA na to jdou daleko elegantněji - prostě cestou zákona. Je přece daleko lepší přijmout zákony na jejichž základě podnikatel spolupracovat prostě musí, než se uchylovat k nějakým násilnickým metodám, které svým charakterem odpovídají spíš metodám nějaké narkomafie.... navíc by se tajná služba používáním takových metod jen vystavovala nebezpečí, že všechno pronikne na veřejnost a bude z toho obrovská ostuda.:-P

0/0
13.9.2010 12:06

brkowycz

Re: Nedivím se BIS

S tím souhlasím. Ono to tak třeba nefunguje ani v Rusku, jsou to čistě mé odhady ;-)

0/0
13.9.2010 12:10

petr.n_22

Re: Nedivím se BIS

Umíte si představit to zemětřesení v Americké administrativě, kdyby to vyšlo najevo ? Třeba stejně jako tady.

0/0
13.9.2010 22:34

aljav2bezduvodneodstrelen

je fakt že dnes to mají

tajné služby těší, každý může mít minitelefonék s kvalitním mikrofonem, a jak to mají pozant ? Jim to nezávidím.

jinak jsem na straně BIS, je to jejich práce a jak jinak odhalovat lumpy, než být schopen odposlouchávat jim teleg´fony a číst emaily _?

0/0
13.9.2010 10:33

Evžen-Savojský

Re: je fakt že dnes to mají

lumpové si dávají bacha

tady jde pouze o špehování běžných občanů

0/0
13.9.2010 12:02

Naked and petrified

Nevim, cemu se kdo divi...od toho tajna sluzba je

Zajimava vsak je reakce ono "reditele" o trestnani svych lidi.

Mate mne ale jina vec, necetl jsem nekde nbahodou, ze je v podstate zakazano pouzivat tak sifrovanou hlasovou komunikaci, ktera nejde aktualnimi technickymi prostredky prolomit? Mel jsem pocit, ze to tak je a ze si tim stat tuto berlicku dokonce uz zajistil. Mozna ale ne...

0/0
13.9.2010 10:30

;-)

Re: Nevim, cemu se kdo divi...od toho tajna sluzba je

Od čeho je tajná služba? Aby porušovala zákony a práva lidí?

0/0
13.9.2010 10:34

Naked and petrified

Re: Nevim, cemu se kdo divi...od toho tajna sluzba je

Presne tak.

Tajna sluzba ma porusovani zakonu a sledovani v popisu prace, proto mne udivuje, kdyz se nekdo divi tomu, ze to take dela.

Nebo mas pocit, ze by mela hlidat delku bananu v distribucni siti?

0/0
13.9.2010 10:40

Glock Mark VIII.

Re: Nevim, cemu se kdo divi...od toho tajna sluzba je

On existuje zákon o tom, že tajná služba nesmí dešifrovat hlasovou (nebo jinou) komunikaci? On existuje zákon o tom, že tajná služba nesmí nabízet peníze jako protihodnotu za přístup do kódu? 8-o;-D

0/0
13.9.2010 10:42

Naked and petrified

Re: Nevim, cemu se kdo divi...od toho tajna sluzba je

Nevim...myslim, ze ne. Myslim ale, ze mozna reagujes na spatny prispevek...?

0/0
13.9.2010 10:43

generál custer VII.

Re: Nevim, cemu se kdo divi...od toho tajna sluzba je

Nezdaněné černé peníze? Ano, existuje.

0/0
13.9.2010 10:53

Naked and petrified

Re: Nevim, cemu se kdo divi...od toho tajna sluzba je

Opravdu si naivne myslis, ze BIS nema presne na tyto ucely zcela oficialni fondy?

0/0
13.9.2010 12:07

Evžen-Savojský

Re: Nevim, cemu se kdo divi...od toho tajna sluzba je

takže tajná služba nepodléhá zákonům?

proč tedy říkáme že žijeme v právním státě?

vždyt nemá smysl si na něco takového hrát je zde diktatura jak za nejhorších dob SSSR:-)

0/0
13.9.2010 12:00

Naked and petrified

Re: Nevim, cemu se kdo divi...od toho tajna sluzba je

Kdyby tajna sluzba podlehala vsem zakonum, mohla by se rovnou jmenovat "Klub hobby spionu v sobotu vecer"

0/0
13.9.2010 12:08





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.