Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Bohumín demoluje ghetto, chce z něj udělat dobrou adresu

Bohumínská radnice pokračuje v projektu Nulová tolerance. Plán spočívá ve vylidnění ghett, kde žijí neplatiči a nepřizpůsobiví lidé. Jen tento týden nechá město zbourat dva domy. Jejich obyvatelé, kterými jsou v naprosté většině Romové, si našli bydlení jinde v Bohumíně nebo odešli jinam.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

topes

Bohumín

Srdečně vás všechny zvu na návštěvu tohoto města !!!

0/0
16.9.2010 12:01

Lokýt

Proč zbourat?!

No dobrá, je potřeba vystěhovat neplatiče, vystěhujte je. Ale proč proboha bourají ty domy?! Vždyť je to drátovenská kolonie z konce 19. století, je docela ostuda, že už dávno nemá památkovou ochranu...

0/0
9.9.2010 22:28

štvavá vysílačka Admira

Re: Proč zbourat?!

Asi to už nikdy nevyčichne!!RvRv

0/0
9.9.2010 22:30

Lokýt

Re: Proč zbourat?!

Ale jo, několik úspěšně opravených (tedy už spíš zmrtvýchvstalých) domů po podobných "neplatičích" už jsem viděl...

0/0
9.9.2010 22:39

Lord Helma

Re: Proč zbourat?!

To mi opravdu rozum nebere. Neustále si tu na Ostravsku likvidujeme historii. Nedávno jsem se byl podívat v Orlové -  z bývalých kolonií není už nic. Ono je v podstatě jedno, kdo tu vládne. Jako študák jsem nechápal, proč musí zbourat půlku Svinova kvůlivá nádraží a cestě - cesta je naprosto nesmyslně vytažena nad okolní terén, takže tramvaje jsou slyšet až někde u kostela, nádraží se nikdy nepostavilo, protože už v době, kdy bourali Svinov přišli na to, že tam mají koleje do Opavy 8-o. Při té příležitosti nesmyslně zlikvidovali tramvaj do Klimkovic - že by neunesla nové vozy T2/T3 - bývalá železniční trať!!!, přitom rok předtím se dělala částečná rekonstrukce trakčního vedení a sloupů a ve Svinově kompletně nová spojka mezi Opavskou a nádražím.

Národ, který si neváží své historie si nezaslouží úctu. Mimochodem mrkněte třeba do Londýna, jak využili staré doky.

0/0
10.9.2010 7:50

Astaroth

Re: Proč zbourat?!

Presne tohle je duvod, proc jsem s potesenim, ac mistni, kvitoval vitezstvi Plzne.

0/0
10.9.2010 10:30

Scarlett O Hara

Tak do nadpisu článku se může napsat ghetto

ale když to slovo napíšu do diskuze, tak mi to automatickej filtr nepustí :-/:-/Rv hnus!!

0/0
9.9.2010 22:10

Scarlett O Hara

Re: Tak do nadpisu článku se může napsat ghetto

helemese, tady to prošlo, ale posledně mi to příspěvek s tímhle slovem v jiné diskuzi nepustilo :-/

0/0
9.9.2010 22:11

štvavá vysílačka Admira

Re: Tak do nadpisu článku se může napsat ghetto

Bav se se mnou,Ty nevernice !;-D;-D

0/0
9.9.2010 22:27

certik_bertik

ale

ti problémisti nezmizeli, někam s nimi město muselo zašíbrovat

0/0
9.9.2010 16:37

zdeseny obcan

Re: ale

Byva zvykem ze jim mesta potajmu poridi nejaky dum na vesnici kde byl az dosud klid a mir.

0/0
9.9.2010 17:48

certik_bertik

Re: ale

přesně tak, problém nezmizí tím že ho odsuneme dozadu

0/0
9.9.2010 22:06

Karel Prokopic

Nějak tomu nemohu uvěřit.

Asi zřejmě spím.;-D

0/0
9.9.2010 16:04

dustgraphic

cufir-mufir

jenže město-obec je stát .. Stát uskutečňuje svou moc skrzevá státní správu, to jsou pravomoce delegované na obce.. 

Obec má nejlepší možnost, jak takový problém řešit, protože je mu nejblíž, na rozdíl od vzdálených ministerských úředníků, zná situaci, a mělo by najít funkční řešení svého problému. Když máte nepořádek na zahradě, taky ho nenavezete k sousedovi. Když máte doma problémového potomka, taky ho nenecháte vystěhovat do jiného okresu, ale pracně se pokoušíte najít nějaké řešení. Vyhnat ty lidi, zbourat domy, a parcely výhodně zpeněžit do soukromých firem samotných zastupitelů, to je řešení? A lidi na sociálním dně, tím pádem zahnaných do kouta, přenechat jiným obcím..?

0/0
9.9.2010 15:59

Rubik1

Re: cufir-mufir

Souhlasím. Město by jim mělo nabídnout nějaké zaměstnání za minimální mzdu. Nic víc, nic méně.

0/0
9.9.2010 16:02

p555

Bohuminu

R^R^R^

0/0
9.9.2010 15:42

zdeseny obcan

Re: Bohuminu

V clanku totiz nenapsali kterym nic netusicim nestastnikum tyhle neprizpusobive hodi na hlavu.

0/0
9.9.2010 17:49

Diskutovat na iDmůžete neomezeně

žeby to prošlo tak jednoduše?

nebo se zas začnou ozývat multikulti obhájci (a sami je nesponzorují)

0/0
9.9.2010 15:36

SSJS

Re: žeby to prošlo tak jednoduše?

Stačí ten Kumar, - Ind z Ostravy.... to byl on, kdo hájil načerno bydlící Romy v oné afere Hotelového domu....

0/0
9.9.2010 15:37

cannibal_aj

...

Dyk to je dyškryminácya!!!

Ze slušného človjeka, který se trochu napyje a pobavý v herně je dělán občan druhé katogoryje!!! Co mých dvanáct dětí, nemají kde spát, kam asi pujdeme?!

Práci nám nedajý, dáfky nám nedají a všechno seberou.

A dotoho odcházý strážný anděl slušných lidí Michael.

0/0
9.9.2010 15:21

bullterrier.se.nesmeje@seznam.cz

Re: ...

Myslíš Sancti Michaello, zvaného "Snaživec"? Tak ten se ještě chvíli bude ztrapňovat. To je taková královna Koloběžka. Odešel a neodešel.

0/0
9.9.2010 15:26

cannibal_aj

Re: ...

dyk to je on, umí tak pjekně zpývat ;-)

0/0
9.9.2010 15:28

peena1

To zrušení pořadníků na byty

a zavedení tohoto systému byl dobrý nápad.

0/0
9.9.2010 15:18

SSJS

Re: To zrušení pořadníků na byty

Nové byty jen tržní nájemné.-... i 70 Kč/m2

0/0
9.9.2010 15:20

peena1

Re: To zrušení pořadníků na byty

záleží jaký je o konkrétní byt zájem, tuším, že cena začíná někde kolem 40 Kč/m2

0/0
9.9.2010 15:32

SSJS

Re: To zrušení pořadníků na byty

vyvolávácí cena je 38 Kč/m2... nyní v Bohumíně jsou už jen I. a II. kategorie. Je faktem, že na Bezručově, Lounech nebo v Pudlově je nižší zájem....ale v centru chtějí i za 75 Kč/m2

0/0
9.9.2010 15:38

Kulmofén

Moravští Romové jsou charakteři

řekli jim neplaťíš a jdou. Žádné přivazování k bagru nebo hladovky. Z těch si vezměte příklad čeští romové R^ . Jsou to prostě slušní a rozumní lidé R^

0/0
9.9.2010 15:15

SSJS

Re: Moravští Romové jsou charakteři

Bohumín je ve Slezsku.

0/0
9.9.2010 15:17

Kulmofén

Re: Moravští Romové jsou charakteři

Aha. No tak to se všem pyšným Slezanům omlouvám, že jsem je připravil o takové charakterní spoluobčany?

0/0
9.9.2010 15:21

SSJS

Re: Moravští Romové jsou charakteři

To není o pýše, ale znalosti zeměpisu a preambule Ústavy ČR.

0/0
9.9.2010 15:22

Si0 po druhém zákazu

Re: Moravští Romové jsou charakteři

Slezané nejsou na svůj status zas až tak hákliví. On je to jen malý frcek velkého Slezska. Běžně slýchávám třeba v Opavě, že jsou z Moravy.

0/0
9.9.2010 16:10

WoCoGo

Re: Moravští Romové jsou charakteři

no tak ted jste nas vsechny dostal,malem jsem spadl ze zidle,jeste nejaka nezbytne nutna informace,bez ktere tu na morave neprezijem vikend???:-P;-D

0/0
10.9.2010 8:28

drunek_angel

Jako dobry

Ale ta likvidace je technicky dost blba. Na strese maji eternit a busi to takhle dolu? Co na to prislusne organy? Oba chlapici - i ten v bouradle i ten co na tu cuci - maji zadelano na rakovinu plic.

0/0
9.9.2010 15:13

Kulmofén

Re: Jako dobry

neplete te si to s azbestem?

0/0
9.9.2010 15:15

Fai Rodis

Re: Jako dobry

Eternit JE z azbestu.

0/0
9.9.2010 15:18

Kulmofén

Re: Jako dobry

už vím. už jsem si to nastudoval. ale na otevřeném prostoru by to nebezpečné nemělo být.

0/0
9.9.2010 15:21

Reinkarnace_Obraceče kalendáře

.....

protože se o ně dobře staráme ................

0/0
9.9.2010 15:12

Reinkarnace_Obraceče kalendáře

.....

Ubývat jich určitě nebude ......................;-D

0/0
9.9.2010 15:12

SSJS

Re: .....

Aspoň se to tu zastaví.... je to tu děs.

0/0
9.9.2010 15:13

notabene9

A co tak..

A co tak dobré ghetto..?

0/0
9.9.2010 15:04

kecinaja2

Už proběhla

hladovka?

0/0
9.9.2010 15:01

Kulmofén

Re: Už proběhla

začne zase po večeři ;-D

0/0
9.9.2010 15:03

cufir-mufir

Re: Už proběhla

a střídají se, každý 1 hodinu.... jsou přeci semknutá komunita

0/0
9.9.2010 15:04

cannibal_aj

Re: Už proběhla

a přijedou je dnes zase podpořit kolegové? (z práce) ;-D;-D;-D

0/0
9.9.2010 15:16

cufir-mufir

Re: Už proběhla

a z VŠ (až sundají lešení)

0/0
9.9.2010 15:19

Astaroth

skoda budov v industrialnim slohu

Vyhnani obyvatel je mi do jiste miry lhostejne, ale proc ty historicky cenne budovy bori? Vzdyt dobra adresa by mohla byt v nich, rekonstruovanych, ne v betonovych "takypanelacich" co developeri postavi misto nich. Niceni starych delnickych ctvrti je zlocin proti urbanismu.

0/0
9.9.2010 15:00

chicocheco

Re: skoda budov v industrialnim slohu

To mě taky napadlo R^

0/0
9.9.2010 20:01

Libra

asi tak

Spytovice, malá obec na Přeloučsku, v minulosti nikdy neměla romské obyvatele. Vzhledem k možnosti koupit levné bydlení jich tam dnes žije mnoho. Přišli sem různým způsobem, prodali svoje městské domy, byli vystěhováni, atd. Výsledek je takový, že v úterý jeden z nich byl zastřelen na skládce odpadu, když se snažil krást a uspokojit potřeby své rodiny jediným způsobem, který umí dobře. Se střelbou nesouhlasím ale ani krádež neobhajuji, to jen na vysvětlenou.

Co z toho vyplývá? Pokud se s těmi lidmi nebude tvrdě pracovat, budou vznikat jen jiná ghetta či se rozšiřovat stávající. Řešení Bohumína je pouze na úkor jiných, kterým typo postupy jsou cizí.

0/0
9.9.2010 14:57

Cenda22

Re: asi tak

řešením je minimální podpora podobným lidem tak, aby měli co nejmíň dětí, protože je neuživí a nebudou mít s nimi kde bydlet. Pokud budou emigrovat, taky dobře.

0/0
9.9.2010 15:00

SSJS

Re: asi tak

Bohumín snad někde přemistuje Romy?

0/0
9.9.2010 15:00





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.