Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Slovinci objevili ohromný masový hrob z konce války, našli v něm 700 těl

Slovinští vyšetřovatelé objevili nedaleko rakouských hranic ohromný masový hrob, v němž bylo nejméně sedm set kosterních pozůstatků. Lidé byli zavraždění na konci druhé světové války a v prvních týdnech po kapitulaci Německa.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

vítek z prčice

jdu se podívat na zahradu

 ... jestli tam není hrob z třicetileté války. Já vím, že je teď tma, ale beru si baterku. :-)

0/0
9.9.2010 22:25

vítek z prčice

zajímavé

.. jak se po tolika letech, od r. 1945, najednou všude objevují horby "neviných Němců". Nebudu se teď pouštět do rozebírání vztahu příčiny a následku. Jen se ptám, komu tato KAMPAŇ slouží ? ??

0/0
9.9.2010 22:19

pm22

Jugoslavie

dostala zabrat. nebylo tam az tolik nemckych vojsk, ale meli na to Itali, Bulhary, Slovaky a dalsi.Krome toho meli k ruce borce, jejichz sefem byl Ustasa.

Tito nebyl zurivy komanc, stalinske namyry odmital. Sam, na rozdil od Stalina, byl aktivni bojovnik. (Jugoslavie mela druhou nejvetsi armadu v Evrope, stojici proti Nemcum a Italii a dalsim satelitum Nenecka. Britove jim porad nechteli pomoci, stajne by to potim musela Jugoslavie, do posledniho centu zaplatit, amici take ne a se Stalinem nebyl teda Tito velky kamos. Presto bojovali. Zverstva, co se v Jugoslavii dela, nemaji snad obdobu. Ze tam popravili nejake ty ustasovce ci chrvatske fasisry, co to zase noviny jednostrane rozviruji ?

At k tomu udelaji poradny vyklad a potom at rejou. Proste, chudaci nemecti fasiste. Kazdy by je jenom zabijel a oni nechteli nic jineho, nez cisty svet.

0/0
9.9.2010 18:32

Kladýnko

Takže nejen zlí Češi, ty smějící se bestie.

ale i zlí Slovinci vraždili nevinné hodné Němce, no to jsou věci, co na to němečtí majitelé a ideoví vůdci iDnes? Odhalí ještě zlé Poláky, Francouze a další? Nechme se překvapit...

0/0
9.9.2010 13:28

kuttna

Re: Takže nejen zlí Češi, ty smějící se bestie.

Četl jste nepozorně. Z textu vyplývá, že Němců mezi těmi zabitými asi moc nebylo. Spíše šlo o nepohodlné spoluobčany. On soudruh Tito nebyl žádná holubička,

0/0
9.9.2010 14:06

Kladýnko

Re: Takže nejen zlí Češi, ty smějící se bestie.

No jo, nějak mi ti Němci a nacističtí kolaboranti splývají. Ale jistě to také byli slušní lidé...;-)

0/0
9.9.2010 14:12

kuttna

Re: Takže nejen zlí Češi, ty smějící se bestie.

Zvláště když je snaha pod pojem kolaborant zařadit všechny nekomunisty. Tohoto jsme naštěstí byli v Československu docela ušetřeni těmi třemi aspoň trochu nekomunistickými roky (1945-48)

0/0
9.9.2010 14:22

pes Muki

Re: Takže nejen zlí Češi, ty smějící se bestie.

Proste kazdy kdo byl proti komunismu je pro tebe kolaborant.

0/0
9.9.2010 18:02

vítek z prčice

Re: Takže nejen zlí Češi, ty smějící se bestie.

Nebál se Hitlera, ani Stalina. Tita obdivuji. Takovou osobnost jsme neměli ani v roce 1938 ani v roce 1968. 

0/0
9.9.2010 22:21

Amanita phalloides erectus

***

snad obří masový hrob. ;-€

0/0
9.9.2010 11:12

Imperator.Caligula

Erich Luddendorf a totální válka

Německý císařský generál, faktický diktátor a vládce Německa v letech 1916-1918, po válce potom po jistou dobu souputník Adolfa Hitlera, napsal tuším v roce 1935 takový spisek - Der totale Krieg. V něm hlásá, že příští světovou válku musí Německo vést bez jakýchkoliv ohledů na kohokoliv jako válku na život a na smrt. Totalita znamená: vítězství anebo smrt! Samosebou si myslel, že Německo dostane to první. No, nějak se nezadařilo a Němci musí být rádi, že myšlenky generála Luddendorfa byly považovány v širším měřítku za nonsens.

Takže pár desítek tisíc "nevinných" civilistů eliminovaných vítězi, je přijatelná cena, kterou se vykoupili ze svých zločinů genocidy proti Slovanům, Židům a ano - i Cikánům.

0/0
9.9.2010 11:11

Partyzán

Re: Erich Luddendorf a totální válka

Samozřejmě pro Vás ,a není problém kam zařadit není několik desítek tisíc pobitých problém.Proč se k tomu vracet,k dakovým drobnostem jako je 25000 postřílených polských dústojníků v Katyni a jinde,k povražděným v Rusku kde se jejich počet odduje /Memorial/ až na třicet milionů.A zabývat se našimi lidmi zastřelenými na hranici nebo popravenými,to už by byla hotová nehoráznost .A vůbec kdo ví,jak to tnkrát bylo,že?Jenže kdybyste si  představil,že v tom hrobě nebo v některém ze stovek jiných leží vaše rodina,asi byste tak velkorysý nebyl.

0/0
9.9.2010 11:22

Imperator.Caligula

Re: Erich Luddendorf a totální válka

Předně: vykáníi si nechej od cesty. Je to projev nejen slušnosti, ale i úcty. A o tu od někoho jako jsi ty, nestojím.

Ono totiž partyzáne, ty jsi přímo učebnicová ukázka uvažování - dá-li se to podobná reakce vůbec označit -, že kdo se mnou nesouhlasí či dokonce vznese konkrétní pro mne nepříjemné údaje, musí být komunista.

A přitom tvoje "protiargumenty" jsou na úrovni "a v Americe zase mlátí Černochy", prostě totálně mimo. Zavraždění nevinných důstojníků v Katyni nemá nic společného s eliminací zločinných Němců po válce.

0/0
9.9.2010 11:41

ruleta_

Re: Erich Luddendorf a totální válka

Ano a pristup on si zacal takze vse je povoleno az do te meze, ktere dosahl ten co si zacal - je fakt vyborny. Ostatne cela ta Vase argumentace je pekna - ty uvozovky, vycucani z prstu zlocinni Nemci atp.  Proste to neni/nebylo a nebude v poradku at se to delo na kterekoliv strane a soucasne tim se vubec NESMYVA vina nacistickeho Nemecka a jeho prisluhovacu.

0/0
9.9.2010 12:19

kuttna

Re: Erich Luddendorf a totální válka

Prosím Vás, kdo Vás vychovával? Kde jste vyrostl? Jste vůbec člověk?

0/0
9.9.2010 14:08

pes Muki

Re: Erich Luddendorf a totální válka

Ovsem co zabijeni protikomunistu?

0/0
9.9.2010 18:05

radio_svobodna_evropa

kdo to ma zajem rozpoutavat II.

cele toto divadlo po 65ti letech nema slouzit k nicemu jinemu, nez k znovuziskani majetku nebo nahrady zkonfiskovaneho nemcum a rakusanum po valce, o to se snazi hodne silne skupiny jak v nemecku  tak v rakousku, nikdo neupira pozustalym po chcete-li zavrazdenych odsunutych a kolaborantech jejich smutek a litost, ale proboha, vzdyt uz je to davno moralne promlcene, uz neziji skoro zadni svedci kteri byli v te dobe dospeli, o cem se chcete tady bavit, co chcete resit?  vzdyt uz je to historii a pravne neni tato zalezitost resitelna, tudiz okolo cele teto veci se jen pisi kecy, kecy, kecy a vytvari se hysterie, ovlivnuje verejne mineni v nekoho prospech, nic jineho

0/0
9.9.2010 10:35

Si0 po druhém zákazu

Re: kdo to ma zajem rozpoutavat II.

Já myslím, že noviny tady jen informují o tom, co se skutečně stalo, nic víc.

0/0
9.9.2010 10:38

radio_svobodna_evropa

Re: kdo to ma zajem rozpoutavat II.

kdyby fungovaly jako nezavisly a nestranny tisk, tak s vami naprosto souhlasim

0/0
9.9.2010 10:49

Si0 po druhém zákazu

Re: kdo to ma zajem rozpoutavat II.

Jednak nevím, kdo by měl podle vás jakousi hypotetickou nezávislost posoudit, jednak na tom ani nezáleží. To, že se něco našlo, je prostě fakt, ať už o tom píše kdokoliv.

0/0
9.9.2010 10:59

radio_svobodna_evropa

Re: kdo to ma zajem rozpoutavat II.

ta nezavislost neni hypoteticka, ona je zcela realna, coz je dane logikou veci, nekdo to medium vlastni a ten nekdo chce vydelavat penize, idnes rozhodne neni zadna charita, a "ono se to nenaslo" to je davno nalezene a davno se o tom vi, to znamena, ze to muzu kdykoliv otisknout, kdyz se me to bude hodit :-)

0/0
9.9.2010 11:15

pokin

Re: kdo to ma zajem rozpoutavat II.

Prosím o předložení důkazu o tom, že "ten hrob je dávno nalezený, dávno se o tom ví , a tiskne se to kdykoliv, když se to někomu hodí".

Jinak jenom plácáš paranoidní blbosti.

0/0
9.9.2010 11:23

radio_svobodna_evropa

Re: kdo to ma zajem rozpoutavat II.

staci srolovat o par diskusnich prispevku nize, nekdo to tu dokonce primo popisuje, kdyz budes hodny, mozna ti da link aby jsi se trochu vzdelal :-)

0/0
9.9.2010 11:38

pokin

Re: kdo to ma zajem rozpoutavat II.

To bych nejdřív musel umět rozlišovat mezi špatným a správným, víš?

Asi mám ale špatné oči, ale ty konspirativní teorie zatím tady rozvíjíš jenom ty - odkážeš mě na ten inkriminovaný příspěvek, budeš té dobroty?

0/0
9.9.2010 11:46

pokin

To někdo "rozpoutal"?

Třeba zločinečtí agenti, kteří pracují pro imperialistické špionážní centrály? Třídní nepřátelské živly domnívající se, že jejich naděje na zvrat poměrů mají přece jen nějaké vyhlídky?

Svatá prostoto. Napiš do všech, ať o tom okamžitě přestanou informovat.

0/0
9.9.2010 10:49

radio_svobodna_evropa

Re: To někdo "rozpoutal"?

to je tvuj problem pokine, bud ses mlady nebo nezkuseny, ve tvych ocich rozlisujes lidi na dve skupiny, komunisti a ti ostatni, do te doby, dokud budes mit toto videni sveta budes mit problemy sam se sebou, nauc se rozlisovat co je spravne a co je spatne, bude to tak lepsi ;-)

0/0
9.9.2010 10:56

pokin

Re: To někdo "rozpoutal"?

Hlupáčku, ty se nauč rozlišovat informaci o tom, že někde našli masový hrob, od paranoi, která ti zřejmě zaslepila mozek.

A všimni si laskavě, že na rozdíl od tebe diskutuju k tématu a neodvádím zbaběle řeč na nějaké "komunisty" a rozlišování mezi "správným a špatným".

0/0
9.9.2010 11:13

radio_svobodna_evropa

Re: To někdo "rozpoutal"?

myslel jsem si to, jses pokine normalni fanatik, a presne taci lide na strane nemcu nebo na strane protinemecke delai  za valky a kratce po ni takova zverstva, nevahal by jsi v ramci boje za vudcovu myslenku, popriade nejakeho komouse vrazdit bez soudu, a cele prave proto, ze nerozlisujes podle toho, co je spravne a co je spatne

0/0
9.9.2010 11:21

pokin

Re: To někdo "rozpoutal"?

Jasně a taky jsem za první světové sežral tři srbské stařenky, než jsem poznal, že je to špatně.

Zvládneš i nějaké argumenty nebo jenom tak tapetuješ zcestné nadávky o "správném a špatném"?

0/0
9.9.2010 11:25

kuttna

Re: To někdo "rozpoutal"?

Nejste s tím svým názorem na lidi s odlišnými názory nějak rychle hotov? Nechcete se raděj zamyslet, jestli třeba náhodou nemají aspoň trochu pravdu? Jak rozlišíte, co je správné a co je špatné? To je totiž jedna z nejtěžších věcí.

0/0
9.9.2010 14:19

pokin

Re: To někdo "rozpoutal"?

Protože toho komunistu tady hraješ především ty - zpráva se ti nehodí do tvého vidění světa, tak hned vytvoříš teorii o tom, že někdo něco rozpoutal. Máš nepřítele a jsi spokojenej, že?

0/0
9.9.2010 11:16

KMJ

Re: kdo to ma zajem rozpoutavat II.

Hmmm. Jak tak čtu tak byste se měl přejmenovat z  rádia svobodná evropa na  radio Jerevan . Bylo by to přilehavější a pravdivější .

0/0
9.9.2010 11:45

vítek z prčice

Re: kdo to ma zajem rozpoutavat II.

R^

0/0
9.9.2010 22:23

polibek

to 20. století

teda nic moc, národy se navzájem vyhlazovaly, v celé Evropě, to aby přepsali knihy a dějepis pro děti, aby tam uvedli- války se vedly všude a i mezi svými se děly masové vraždy, takže válka ve válce a po válce. To aby jsme si z toho století vzali příklad pro případ dalších bláznů ve vůdčích křeslechRv

0/0
9.9.2010 9:28

Si0 po druhém zákazu

Re: to 20. století

Neboj, i ti blázni si vezmou příklad...

0/0
9.9.2010 10:36

polibek

Re: to 20. století

no když se podívám na ty naše hlavy"pomazané" tak ti jsou opravdu neškodní, sláma jim čouhá z bot a teď to díky jejich stupi. ditě ví i celý svět:-/

0/0
9.9.2010 11:21

pete123

Nic nového

Stačí si přečíst poslední číslo magazínu "Válka", kde lze najít obsáhlý článek o masových hrobech ve Slovinsku. Likvidace Němců, kolaborantů a nepřátel nově příchozího komunistického zřízení byla na sklonku války zcela běžná, a objevených masových hrobů na území Slovinska se dá napočítat na desítky. V některých bylo tuším až 3 500 obětí. Tento článek sice "neobjevuje" nic nového co už někde nebylo popsáno, ale i tak za něj díky, neboť širším vrstvám čtenářů otevírá kapitolu, která není obecně příliš známá.

0/0
9.9.2010 9:24

polibek

Re: Nic nového

Pete a to jsou opravdu slovinci svým založením tak výbojný národ, nebo jim prostě jen hráblo?:-/

0/0
9.9.2010 9:29

pete123

Re: Nic nového

Ne, ale Jugoslávie byla patrně jedinou zemí (nepočítám-li SSSR), která se od Němců osvobodila sama, bez pomocí cizích vojsk.  Na konci války se velké skupiny Němců a kolaborantů snažily utéci do Rakouska právě přes Slovinsko. Postup Titových partyzánů byl ovšem tak rychlý, že jich velikou část pochytali právě na území Slovinska. Dlouho se v podstatě nevědělo. co se s těmito zajatci stalo, teprve až v devadesátých letech minulého století se začaly odkrývat první masové hroby. Brzy poté se ma úrovni vlády zřídila i komise řešící tuto temnou stránku minulosti.

0/0
9.9.2010 9:40

polibek

Re: Nic nového

Myslím, že bylo dobré opravdu ty učebnice přepsat, vím, že se zjistily detaily teprve nedávno, ale bylo by to dobré.:-/

0/0
9.9.2010 9:44

pete123

Re: Nic nového

Plný souhlas R^

0/0
9.9.2010 9:48

Englishman

Re: Nic nového

Proč Slovinci? Řeč je tady o komunistech.

0/0
9.9.2010 9:41

polibek

Re: Nic nového

Komunisti? A myslíte, že byli všichni komunisty? To je holý nesmysl, vraždili i lidé co se k hordě krvežíznivých a vzteklých, či jen davu přidali. Nejde to zjednodušovat, msta na civilistech je zločin, ať už od té bandy, nebo druhé bandy z jiné strany. V ničem se to neliší, snad jen v tom, že šlo o mstu bez soudu.

0/0
9.9.2010 9:47

Fanatic.Dz

Kolik je takových masových hrobů u nás?

;-(

0/0
9.9.2010 9:21

hany1

Re: Kolik je takových masových hrobů u nás?

našli 6 mrtvol.

0/0
9.9.2010 10:39

Olda04

A to už je nářez

... hrob se 700 stovkami těl policisté našli ... a to už je 70000 těl, a to už je nářez, viďte slečno autorko.Rv

0/0
9.9.2010 9:19

polibek

Re: A to už je nářez

taky ses nemohl dopočítat?;-D

0/0
9.9.2010 9:24

radio_svobodna_evropa

kdopak ma zajem rozpoutavat

tyhle hnusarny, kdopak vas plati, resp kdo vas ovlivnuje, kdyz se vam nepovedlo rozpoutat vlnu solidarity s chudaky nemci v cechach tak to zkousite ze slovincema ve slovinsku? a hlavne nezapomente dodat, ze tam byly komunisti hned, tam zadny unor nemeli. A nejsem komanc, jsem jen normalni

0/0
9.9.2010 8:49

ruleta_

Re: kdopak ma zajem rozpoutavat

Vy urcite normalni nejste, jinak byste nepsal co pisete. Co je normalniho na strileni neozbrojenych civilistu, vojaku bez patricneho soudu? Dobre, muzete argumentovat, ze se Nemci chovali hure, ale opravdu je to argument? Chovani Nemcu je jen berlicka, kterou se da omluvit vse - hazeni civilistu z mostu, strileni neozbrojenych vojaku, hromadne znasilnovani proste vse - vzdyt oni delali horsi veci, ze?Rv

0/0
9.9.2010 9:11

radio_svobodna_evropa

Re: kdopak ma zajem rozpoutavat

cele toto divadlo po 65ti letech nema slouzit k nicemu jinemu, nez k znovuziskani majetku nebo nahrady zkonfiskovaneho nemcum a rakusanum po valce, o to se snazi hodne silne skupiny jak v nemecku  tak v rakousku, nikdo neupira pozustalym po chcete-li zavrazdenych odsunutych a kolaborantech jejich smutek a litost, ale proboha, vzdyt uz je to davno moralne promlcene, uz neziji skoro zadni svedci kteri byli v te dobe dospeli, o cem se chcete tady bavit, co chcete resit?  vzdyt uz je to historii a pravne neni tato zalezitost resitelna, tudiz okolo cele teto veci se jen pisi kecy, kecy, kecy a vytvari se hysterie, ovlivnuje verejne mineni v nekoho prospech, nic jineho ;-)

0/0
9.9.2010 10:33





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.