Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Policisté obvinili hlídače skládky, který v úterý zastřelil zloděje

Z těžkého ublížení na zdraví s následkem smrti obvinili odpoledne kriminalisté čtyřicetiletého hlídače, který v úterý zastřelil zloděje, jenž kradl se svými společníky na skládce ve Zdechovicích na Pardubicku. Hlídači hrozí až 16 let odnětí svobody.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

munkiki

Dobrá,

když obvinili,tak obvinili.Asi museli.Ale také by mě zajímal postup v řešení té druhé strany ? 8-o:-/

0/0
10.9.2010 18:27

Judge Dredd je o5 tady

Re: Dobrá,

samozřejmě žádný - jsou to svědci tohoto hanebného rasistického činu hlídače RvRvRvRv

0/0
14.9.2010 21:48

Luis99

a

A co udela policie s ostatnimi co tam kradli?? Nebo jediny co policii a ceske soudce zajima je tohle?? Zachvili tu bude muset nosit strelnou zbran uplne kazdy, protoze policie a soudy jsou jen k buzerovani normalnich lidi..

0/0
10.9.2010 18:18

kecálek_český

ano,

to si sice myslím, ale moc nevěřím, že by to v tomhle státě zafungovalo tak, jak má...

0/0
10.9.2010 9:18

doktor_bota

Hm.

Na místě toho hlídače bych neměl ani tak strach z kriminálu, protože je silně pravděpodobné, že se jen bránil a soud to uzná, jako z toho, že si mě najdou ti jeho kumpáni.:-/

0/0
9.9.2010 15:27

babacek

John, já nic já muzikant.

John na jednu stranu říká: Nebyla to obrana, ale útok. Naopak zmiňuje USA kde v některých státech by bylo střlet automatické.

Na závěr řekl: S tím já nemohu nic dělat, to kolega ministr spravedlnosti.

0/0
9.9.2010 14:55

Judge Dredd je o5 tady

Re: John, já nic já muzikant.

to může. Obvinění sděluje policie, resp. vyšetřovatel a ten spadá pod johna a nikoliv pod ministra spravedlnosti. pokud se nenajde v republice jediný vyšetřovatel, který sdělí obvinění, tak se státní zástupci i soudy mohou jít klouzat. Bohužel vyšetřovatelé se státních zástupců převážně bojí, nebo nechtějí mít problémy s vedením...

0/0
14.9.2010 21:57

brkowycz

Mezi náma

Pokud by skutečně ten hlídač prostě bez varování zastřelil zloděje, tak za katr patří. Zlodějina je hnusná, ale vzít za ní život je přehnaný. Na druhou stranu jsme názoru, že zde nešlo o prosté "načapání při krádeži", při které by hlídač prostě vystřelil (pokud by to tak bylo, taky bych ho zavřel). Zdá se že šlo o dlouhodobější a vyhrocený problém, kdy si partička hnědočechů prostě dělala co chtěla, když jim někdo bránil, nastoupili na něj a na jeho rodinu.

Hlavní chybu zde tedy vidím v policii, která o těch krádežích na skládce věděla, a nebyla schopna jim zabránit, nebo zloděje zavřít.

0/0
9.9.2010 13:59

Judge Dredd je o5 tady

Re: Mezi náma

Varování bylo napsáno na plotě - SOUKROMÝ POZEMEK, CIZÍM VSTUP ZAKÁZÁN.

0/0
14.9.2010 21:57

Moc nenápadnej Qíteček

Re: Mezi náma

No ale co je to platný, když si to někteří neumí přečíst?

0/0
15.9.2010 0:31

Holes

konečně!

už ho propustili!.....říkal CortaCircuito. by mě zajímalo, jaktože má takhle čerstvý informace

0/0
9.9.2010 12:55

CortaCircuito

Re: konečně!

Zase neumíš číst. Neřekl sem, že ho propustili ze zadržení. Vyšetřování "na svobodě" je protiklad k "ve vazbě". Ve vazbě pokud víme není - rozhodnuto o vazbě zatím není a ani nevíme jestli se bude návrh na vazbu podávat.

0/0
9.9.2010 13:11

s(h)arka

zbraň je k obraně i takového majetku!!!!

byl dotyčnej zastřelenej tam, kde neměl co dělat? Byl! Dělal , co neměl? kradl - dělal!  Tak co řešíte? jakejch 16 let?:-/

0/0
9.9.2010 11:57

CortaCircuito

Re: zbraň je k obraně i takového majetku!!!!

Beru, takže tě můžu beztrestně zastřelit na přechodu při přecházení na červenou. Byla dotyčná zastřelena, kde němala co dělat? Byla. Dělala co neměla? chodila na červeno - dělala. Tak co řešíme? Jakejch 16 let?

0/0
9.9.2010 12:12

czechdaytrader

ach jo

a za tohle mu hrozi az 16let . Pravni system je v tyhle republice proste nefunkcni .

0/0
9.9.2010 11:27

CortaCircuito

Re: ach jo

Kdykoliv se probudíš tak ti hrozí doživotí. Hrozí ... ale to neznamená, že je dostane.

.

Trest je složitá věc, kterou novináři zjednodušují (a laici pak z toho udělají ještě zkratkovitější závěr o "kvalitě" právního systému). Pokud chtěl vraždit - pak může dostat trest za vraždu, taky to může být jen zabití a nebo taky vůbec nic... (nutná obrana). Taky tam může být spousta polehčujících a přitěžujících okolností atd... Ale titulek "Policisté obvinili hlídače (což znamená jen, že bylo zahájeno trestní stíhání a nic to neříká o výsledku), který možná dostane trest za vraždu, a možná ani nebude podána obžaloba" noviny neprodá...

0/0
9.9.2010 11:38

IBM007

Re: ach jo

Z jake agentury ten chudak byl

0/0
9.9.2010 11:43

l.g

Řešení

Elegantní řešení je hlídače odsoudit a v zápětí mu udělit prezidentskou milost.

0/0
9.9.2010 10:48

hafusak2

Re: Řešení

Milost může obdržet jen ten, kdo něco provedl - a to tady chybí.

0/0
9.9.2010 10:54

DukatovyDuben

Re: Řešení

R^

0/0
9.9.2010 10:57

Jan.Sochor

Re: Řešení

Elegantní řešení je zastavení tohoto řízení prezidentem republiky a pak novelizace zákonů, pokud zákon skutečně k takovému řízení policii nutil, jenže já jsem přesvědčen že nenutil, pouze policajti se hojí na hlídači aby nebyli kritizováni za dlouhodobou nečinnost a liknavost. Je to ostuda především pro policii, snad si to alespoň někteří z jejich příslušníků uvědomují.

0/0
9.9.2010 11:03

CortaCircuito

Re: Řešení

A co třeba nechat systém, aby udělal to k čemu je vytvořen? Co ho nechat prozkoumat všechny okolnosti (kterých je asi více než v tomhle článku a to něco co jste si k tomu přimysleli sami), a pak rozhodnout jestli to byl trestný čin nebo ne ?

0/0
9.9.2010 11:39

Judge Dredd je o5 tady

Re: Řešení

odkud jsi přileteů? Z Marzu??? Třeba Kajínek by o spravedlnosti mohl vyprávět X8-o

0/0
14.9.2010 22:01

Marpes

Existuje

vůbec něco jako kradení odpadků? Lze ukrást něco, co někdo vyhodil (vzdal se vlastnického práva)?

0/0
9.9.2010 10:44

DDT123

Re: Existuje

ano, jelikož to někdo vykoupil

0/0
9.9.2010 10:45

semafor

Re: Existuje

Věc v kontejneru je majetkem obce, které ten kontejner patří.;-D

0/0
9.9.2010 13:18

Marpes

Re: Existuje

To je možné, ale musela by se vyčíslit nenulová hodnota toho odpadu, aby se to dalo nazývat krádeží. V mnoha případech se naopak peníze ušetří, protože není nutné tolik odpadu likvidovat (i když to je pochopitelně taky zanedbatelné). To by rovnou mohli stíhat bezdomovce, co prohrabávají popelnice ;-D

0/0
9.9.2010 13:33

Judge Dredd je o5 tady

Re: Existuje

tady nejde o komunální odpad, ale o tříděný odpad barevných kovů - navíc již roztříděných, tedy to není ze zákona odpad, ale recyklát. A ten svojí hodnotu má - a to nikoliv nepatrnou.

0/0
14.9.2010 21:59

hafusak2

Re: Existuje

Víte, tady se měl správně použít výraz "složiště materiálu k dalšímu využití", což je sice patrné z toho, že bylo střežené, ale některým jedincům to nedošlo. Smetiště je něco úplně jiného.

0/0
9.9.2010 15:13

babacek

Re: Existuje

To již jsou detaily. Mě docela zajímalo zda tam bylo oplocení anebo nějaké upozornění, že jde o soukromí majetek či alespoň soukromí pozemek.

0/0
9.9.2010 15:21

kecálek_český

Re:

tak s těma nábojema to je pravda, záleží kolik těch zlodějů bylo :-)

nemyslím, že se jedná o zvůli policie - řídí se podle zákona a tohle nemohla odložit, musela ho obvinit. Vazbu nechápu - možná to je na ochranu toho hlídače (pokud byli zloději z etnika, o kterém si myslíme, že byli, tak to plně chápu)

takže to chce nakopat do sedínky zákonodárce, aby změnila zákon.

párkrát jsem se bavil s policisty a ti mi řekli - plně vás chápu, je to logické, ale bohužel zákon nám ukládá něco úplně jiného...

0/0
9.9.2010 10:37

Jan.Sochor

Re: Re:

Osobně já se za náš stát a za naše policajty stydím. Souhlasím s tím že prezident republiky by měl využít své pravomoci a toto řízení zastavit.

0/0
9.9.2010 10:45

CortaCircuito

Re: Re:

a proč jako ?

0/0
9.9.2010 11:39

Jan.Sochor

Re: Re:

Co se týče ochrany toho hlídače. Nemyslíte že hlídače je možno chránit jinak než ho zavřít? Taky proto se za naše policajty stydím.

0/0
9.9.2010 10:47

kecálek_český

akce olovo

mno, v žádném případě se nechci zastávat zlodějů - odnesli si to, pro co přišli - olovo. Jen v jiné podobě. Ale podle mého názoru mohl vypálit jednu varovnou do vzduchu... Sice by je to asi nezastrašilo, ale měl by alespoň nějaké polehčující okolnosti... Snad to dopadne dobře a odejde s co nejmenším flastrem!!!!!

0/0
9.9.2010 10:16

Lovec.ryb

Re: akce olovo

Rána do vzduchu by byla alibismem. Mohl taky vystřelit ještě jednou potom a bylo by to stejné. Mohl tvrdit že pro výstrahu vystřelil, jenže hlídač stál proti několika útočníkům a když máte v kvéru omezený počet nábojů, tak náboji šetříte protože ten náboj vystřelený do vzduchu by vám mohl chybět.

O flastru nesmí být ani řeči. Musíme co nejenergičtěji protestovat, psát petice a demonstrovat. Musíme se ozvat proti této zvůli policie, která dlouhodobě nedělala vůbec nic a teď se hojí na hlídači.

Prezident republiky by měl celé to ostudné řízení ze své moci zastavit. Má potřebné pravomoci.

0/0
9.9.2010 10:30

l.g

Re: akce olovo

Ono je to složitější. Pokud ty zloději přímo na hlídače nezaútočili, tak je to samozřejmě nepřiměřené zastřelit někoho za to, že krade odpadky. Nejsme v Americe.

To ovšem neznamená, že tomu hlídači nefandím. :-)

0/0
9.9.2010 10:47

Jan.Sochor

Re: akce olovo

Jenomže zloději na hlídače zaútočili. Z toho třeba vycházet. Nelze brát v potaz svědectví zlodějových kumpánů a když jiní svědci nejsou, tak není co vyšetřovat. Přelezli plot? Přelezli. Zaútočili na hlídače? Zaútočili. Tak co chcete tady řešit? Věděli že nemají krást? Věděli. A mimoto. Nekradli jen odpadky. Kradli taky naftu a součástky pracovních strojů, vybavení kanceláří, proto tam firma najala hlídače, kteří byli opakovaně fyzicky napadáni. Co tu chcete vyšetřovat? A když tak vyšetřování hlídače mělo být vedeno na svobodě. Je to ostuda policie a já se za jejich práci stydím, taky za stát jakou máme policii, protože jaký stát, tak taková policie a stát, to jsme my všichni, tedy taky já osobně.

0/0
9.9.2010 10:59

CortaCircuito

Re: akce olovo

Jak víš, že na něj zaútočili ? Tys tam byl? Co seš to za jasnovidce, který toho ví tolik o tom co se tam stalo, že máš tu drzost rozhodnout o životě a smrti?

0/0
9.9.2010 11:40

acp

Hlidac nestrilel proto ze kradli ale branil

svuj zivot

0/0
9.9.2010 9:57

dědeček

Měli by být rádi, že jim někdo tu skládku zmenšuje.

Svého času jezdili češi na tzv. hromádky do Německa a odváželi ještě použitelné věci. Neznám případ, že by je němečtí policisté stříleli. Byli všichni němci ještě rádi.

0/0
9.9.2010 9:49

hafusak2

Re: Měli by být rádi, že jim někdo tu skládku zmenšuje.

To tam také lezli přes oplocení do střežených objektů a napadali strážné?

0/0
9.9.2010 10:42

acp

Hlidac se ridil heslem-lepsi byti souzen 12ti nez nesen 6ti nohama napred

0/0
9.9.2010 9:39

CortaCircuito

Re: Hlidac se ridil heslem-lepsi byti souzen 12ti nez nesen 6ti nohama napred

V našem případě, souzen třemi než nesen šesti.

0/0
9.9.2010 12:13

zabiak2

rasista!

Hlídač je rasista a škoda, že již není trest smrti. Měl by dostat aspoň doživotí.

Místo, aby romům pomohl náklad naložit a odvést případně svítit na cestu.

Jednoho z nich bezdůvodně postřelí.

Ještě, že ho dali do vazby a nebude tak moci dále páchat trestnou činnost.

[>-]

0/0
9.9.2010 9:38

sunka007

bezduvodna vazba

At uz to byla ci nebyla primerena reakce hlidace, je pro me celkem dost zarazejici ze je ve vazbe. Nevidim jediny zakonny duvod vazby (ovlivnovani svedku, pokracovani v trestne cinnosti, vyhybani se vysetrovani), uz si pripadam jako za komunistu. Soudce co poslal hlidace do vazby je asi poradny vul.

0/0
9.9.2010 9:26

pipi02

Re: bezduvodna vazba

Jak to, že nevidíte zákonný důvod? Ten je přece jasný - pokračování v trestné činnosti (jak je zatím skutek hodnocen).

Kdyby obviněný nebyl vzat do vazby, chodil by patrně do práce. Jeho práce je hlídání na skládce. A při tom hlídání by mohl narazit na další skupinku zlodějů. A protože policie správně vyhodnotila, že tato pravděpodobnost je velmi vysoká, je nebezpečí opakování trestné činnosti také vysoké.

0/0
9.9.2010 9:44

Lovec.ryb

Re: bezduvodna vazba

Asi tak. Cikány je třeba chránit.

0/0
9.9.2010 9:48

Jan.Sochor

Re: bezduvodna vazba

Chránit třeba lidi a nejenom cikány.

0/0
9.9.2010 10:48

Jan.Sochor

Re: bezduvodna vazba

Chránit třeba lidi a ne jenom cikány.

0/0
9.9.2010 10:51





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.