Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

V Kongu hromadně znásilnili přes pět stovek žen a dětí. OSN přiznala selhání

Od konce července zaznamenaly úřady ve východním Kongu přes pět set případů znásilnění. Oznámil to vyslanec OSN pro mírové mise Atul Khare. Počet obětí znásilnění po nedávných nájezdech rwandských a konžských rebelů se tak od původních odhadů více než zdvojnásobil.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

hlava222

Ta znásilnění mi až tak nevadí

to není náš problém ale tam těch v té Africe, to si mají řešit sami.

Mě vadí paraziti z OSN které musíme platit a kteří dělají jen to že parazitují na našich penězích v horším případě nejen parazitují ale ještě škodí. ;-€

0/0
8.9.2010 20:48

mildapr

Jednoduché řešení není.

V Africe je chaos, který místní vlády nejsou schopné zvládnout a ani vyspělé země na to nemají prostředky. Přitom všichni Afriku potřebují, aby si udrželi životní úroveň. Bez jejich surovin bychom byli v řiti. Aby se Afrika (a jiné země) mohli dostat z pasti, ve které se nacházejí, museli by se lidé v Evropě a v Americe uskrovnit, protože pro všechny tady prostě není tolik zdrojů, aby mohli žít jako my. To je ovšem úplně nereálné a tak se jen tváříme, že něco děláme a doufáme, že naší generaci se to povede přežít, než to praskne.

0/0
8.9.2010 19:31

veskawesi

budme realiste, jake selhani

co se tam asi da udelat? zachrani par lidi tady, stane se to zase jinde

to misto uprostred afriky je skutecne peklo bez moznosti pomoci

0/0
8.9.2010 18:53

romsky funkcionar

Re: budme realiste, jake selhani

maji zbrane? Maji, tak at je pouzivaji a ne ze se cumi na znasilnovani za plotem. Ale to by bylo pseudohumanistickych kecu zase. Kdyz tam nic nedelaji, at tahnou, zrusi se OSN a nechaji se tam ti lide, at se postaraji sami.

0/0
9.9.2010 10:44

Psaní_jako_forma_extremismu

Grrr

chtělo by to hromadně ty exoty vykastrovat!!

0/0
8.9.2010 18:10

Tonda Brno

Nějak si to nedovedu představit

hromadně znásilnit přes 500 žen a dětí.

Tady to zas někomu nemyslí, že páni redaktoři.

0/0
8.9.2010 15:21

Flory

Re: Nějak si to nedovedu představit

To že si to nedovedete představit, ještě neznamená, že se to neděje... Viz můj komentář na úvodní podobný názor... Sundejte růžové brýle a vítejte v realitě...

0/0
8.9.2010 15:29

VentreSaintGrisX4

Zlatý věk kolonialismu

se ji nelíbil, tak ať se třeba sežerou. Hlavně je nepouštět do Evropy...

0/0
8.9.2010 14:55

Deepy

Re: Zlatý věk kolonialismu

Jsi zřejmě hodně vzdělaný člověk... Rv

0/0
8.9.2010 14:57

VentreSaintGrisX4

Re: Zlatý věk kolonialismu

Pouze nemám vymytou palici pseudohumanismem, politickou korektností, multikulturalismem a v této souvislosti zejména s rozšířeným evropským flagelantsvím za svou minulost.

Afričani se mezi sebou vraždili vždy (viz napříla Zulské genocidy Kafrů a Hotentotů), otroctví evropani nejen nezaložili, ale dokonce i navzdory islámským otrokářům ukončili atd. Od poloviny 19. století po dalších 100 let byl pro Afriku a její obyvatele zlatý věk. Nikdy se neměli lépe, žádné hladomory, eliminace mezikmenových válek, vzdělávání, hospodářský rozvoj atd.

Tak teď mají "samostatnost", tak ať se starají samo o sebe, na stromy se můžou vrátit vždy...

0/0
8.9.2010 15:03

fitzie

Re: Zlatý věk kolonialismu

nejsem na problematiku odborník, ale se svými skromnými znalostmi to vidím dost podobně. s kolonisté brali, co mohli, vykořisťovali, ale něco taky budovali a udržovali. místní vlády tu druhou fází odbouraly, místo vykořisťování začaly podporovat vraždění. ale jak říkám, vím jen málo.   

0/0
8.9.2010 15:11

Deepy

Re: Zlatý věk kolonialismu

vážený pane, nemyslím, že by jste byl hloupý, jen nemáte dostatek informací.  Mezi sebou se nevražili jen afričané (nebo především jak to vyznívá z vašeho příspěvku) ale lidé obecně, tedy tahle vaše informace není vůbec podstatná. Na vraždění jsou evropané mnohem vynalézavější a činorodější, ohlédněte se do nedaleké historie....    Otroctví ! Pane nejvíce otroků z afriky si přivezli právě Euro - Američané !!!   Většina černého obyvatelstva USA jsou potomci otroků a to nejen v Americe.   Otroky měli lidé odjakživa a to téměř na celém světě, vy mezikmenová válko ! ;-DRv

0/0
8.9.2010 16:14

VentreSaintGrisX4

Re: Zlatý věk kolonialismu

Já nepsal, že evropané neobchodovali s otroky, já psal, že s otroctvímv Africe nezačali a především, že to byli evropané, kdo obchod s otroky v Africe přes odpor muslimských otrokářů ukončili. A zrovna tak platí, že od té poloviny 19. století zažívala Afrika pod koloniální správou evropských mocností zlatý věk, který se s tím marasmem dnes nedá srovnávat.

0/0
8.9.2010 16:25

Deepy

Re: Zlatý věk kolonialismu

Ne opravdu "evropané" nezačali s otroctvím v Africe.... Jen jej NEJVÍCE PODPOROVALI.  To je jako prodávat dětem drogy a říkat já je ale nevyrábím, já je jen prodávám !   A až začne být tlak veřejností neúnosný tak s tím přestat a chlubit se tím, jak jsem inicioval konec obchodování s drogami.... Takže nesnižujte vinu evropanů takovými nelogickými argumenty. Ano "evropané" iniciovali konec otroctví a stálo to spoustu úsilí vzdělaných lidí, zdaleka nikoliv celé  veřejnosti.   Afrika zažívala "zlatý věk" jak píšete jen naoko. Nejvíce prospěchu z toho měli právě ti kolonialisté.   "Nastartovat" násilím urychlený technologický a společenský vývoj v rozvojových zemích bez dlouhodobých plánů jak pomoci místnímu obyvatelstvu pochopit, vychovat získat zodpovednost a pak "utéct" je opravdu danajský dar a nazívat tuto prvotní násilnou a nepovedenou operaci "zlatým věkem" se mi zdá opravdu poněkud nevhodné.  Zlatý věk ano, ale ne pro místní obyvatele, kteří teď sklízí co jiní zaseli... 

0/0
8.9.2010 16:58

Fai Rodis

Re: Zlatý věk kolonialismu

Arabove chytali otroky v Africe cela staleti. Ale ze se do toho pomerne kratce namocili Evropani, tak ze za to asi maji v pokleku kat do konce sveta, co?

0/0
8.9.2010 17:14

Mallinali

Re: Zlatý věk kolonialismu

No, drahý Deepy, trochu poopravím: Evropané jsou žabaři proti arabům kteří tyto otroky nejen chytali a Evropanům prodávali, ale kteří zotročovali černochy z Afriky už v ranném středověku a měli je za nejlevnější spotřební zboží...takoví bílí křesťané byli naopak luxusní zboží...a ptáte se proč tedy nejsou na středním východě černošská gheta? No protože je narozdíl od euroameričanů kastrovali...;-) Jen dodám že mnéhé muslimské státy zrušili otroctví jen na tvrdý nátlak západu hluboko v 20. století...což ovšem neznamená, že de facto tam v různých formách přežívá doteď...ovšem to se dějě i v zhruba napůl křesťanské Etiopii.

0/0
8.9.2010 22:28

VentreSaintGrisX4

OSN někdy neselhala?

0/0
8.9.2010 14:54

Deepy

Afrika a země které nejsou v "top ten"

Vážení,  za většinu velkých tragédií, v těchto zemích může skutečně jen chamtivost vyspělejších států. Už pár stovek let, jeho výsosti jako např. britská Královna, francouzští , španělští dobyvatelé atd.  systematicky dobývají, zabírají, rozvracejí, loupí, (např osvědčená taktika rozděl a panuj)  Záměrně destabilizují území kde mají nějaké zájmy, aby se lépe ovládalo, vykrádalo.... nic nového pod sluncem.  Naposledy Irák, každému rozumnému člověku musí dojít, že nejde o pomoc člověka člověku ale o cílené uchopení moci - vlivu.  Proč např.britské speciální jednotky v převlečení za civilní obyvatele v Bagdádu střílí do davů a dělají nepokoje ....  

0/0
8.9.2010 14:45

Deepy

Re: Afrika a země které nejsou v "top ten"

Vše vychází z nás samých, z našeho sobeckého pohledu na svět kolem nás. Nemůžeme dávat zbraně do rukou nevyspělých států.  Nemůžeme dávat stále populisticky jídlo v rámci humanitární pomoci. Pokud nám na ostatních opravdu záleží, vzdělávejme je, naučme je, jak si jídlo vypěstovat sami, jak řídit stát, jak se starat o obyvatelstvo... jako s malými dětmi... učme co to je láska k člověka k člověku. Ale abychom tohle mohli někoho učit, musíme sami pochopit co znamená láska, protože bez lásky to jiné nikdy nebude a moc času není, protože země je jako akvárko v němž jsme rybyčkami, je potřeba osidlovat a poznávat okolní vesmír, přestřihnout tuhle pupeční šňůru, protože na zemi je náš druh moc zranitelný... Je to ještě dlouhá cesta, tam soustřeďme naši vůli.

0/0
8.9.2010 14:47

Majklova_proxy

Re: Afrika a země které nejsou v "top ten"

Co nazyvas sobectvim je prirozena vybava cloveka. Altruizmus by evolucne vedl k vyhynuti tlupy / naroda / druhu.

0/0
8.9.2010 14:51

Deepy

Re: Afrika a země které nejsou v "top ten"

nesouhlasim, podlož to prosím argumenty. 

0/0
8.9.2010 14:54

Dux Mea Lux

Re: Afrika a země které nejsou v "top ten"

Člověk vždy jedná sobecky. Soustředí se v první řadě na zachování vlastních genů. Poté jeho altruismus směřuje na ty, se kterými má nejvíce společných

genů - to znamená pokrevní příbuzné. Odtud pochází nepotismus. No a pak

logicky následují nadřazené celky - kooperující a pomáhající si

altruisticky: kmen, národ, rasa..a kdyby jsme se setkali s nějakou mimizemskou civilizací, tak i lidstvo.Člověk je egoista, byť to často skrývá za pláštík altruismu -

altruismus totiž funguje stylem - já pomůžu tobě a ty pak pomůžeš mně. BTW Deepy, tvoje příspěvky výše jsou naprosto k smíchu, takže se k nim ani nebudu vyjadřovat.

0/0
8.9.2010 15:10

Deepy

Re: Afrika a země které nejsou v "top ten"

vidíš tobě je můj názor k smíchu a já tě lituju, protože si neumíš představit svůj život jinak než sobecky a zřejmě se tak chováš i ke svému okolí a to z tebe má jistě velkou radost....  Nezastávám názor, že je nutné být agresorem, což z tvého příspěvku přímo vyplívá.  Něco jiného je se bránit, pokud mě, nebo moji společnost někdo chce, nebo plánuje omezovat, nebo poškozovat.  Tomu se říká obrana a vyžaduje prevenci - vždy připraven.  Ale v tom je velký rozdíl. Vzdělání a právě humanismus je cesta k budoucnosti, né hloupé násilí a agrese, které tady propaguješ. To je v dlouhodobém horizontu vždy sebedestrukce. Už mě trochu unavují lidé, kteří např.neustále nadávají  na problémy multikulti, ale v žádné multikulturní společnosti nikdy nežili. Sami se ke svému okolí chovají většinou jako bezohlední sobci. Ŕíkají "svět je zlý, tak to prostě chodí"  ale to je jen výmluva a zástěrka k jejich vlastním slabostem, hlouposti a omezenosti.

0/0
8.9.2010 16:42

romsky funkcionar

Re: Afrika a země které nejsou v "top ten"

ale on ma pravdu. Zkus nejak napasovat svuj altruismus na opakovane hromadne znasilnovani R^

0/0
9.9.2010 10:47

Majklova_proxy

Re: Afrika a země které nejsou v "top ten"

Nesouhlasit s tim muzes, to je ale asi tak vsechno.

-

Jak asi skoncila tlupa, ktera se vydlabla na shaneni zasob (hromadeni majetku) pro sebe? Ktera smecka jen tak pusti cizince na svy teritorium? Jak vznikly staty? Jak asi evolucne uspesnej by byl druh, kterej by prestal soutezit? Kterej altruista dosahnul svyho cile (jinyho, nez samotnej ten altruizmus)? Od urovne prvoku pres tu tlupu az po soucasnej stret civilizaci (v nemz ta zpohodlnela, dekadentne humanisticka euroatlanticka nejspis podlehne, protoze uz nema zuby a za tisic let bez konkurence obrostla tukem), altruizmus je sebevrazda.

0/0
8.9.2010 15:17

Deepy

Re: Afrika a země které nejsou v "top ten"

ano nesouhlasím s tebou a naštěstí to není všechno, co mohu dělat, by se takovéto omezené názory, které tady troubíš do světa, brali vážně.  Přesně kvůli takovým omezeným názorům na svět se za chvilku stanu profesorem na Karlově Universitě. Veřím a doufám, že spolu s nasbíranými životními zkušenostmi (ale osobními, né převzatými)  sám změníš názor na svůj nynější postoj.  Přeji pěkný zbytek dne.

0/0
8.9.2010 17:06

Majklova_proxy

Re: Afrika a země které nejsou v "top ten"

A muzes neco z toho rozporovat?

0/0
8.9.2010 20:28

veskawesi

jiste, za vsechno zlo

muzeme my a cely zapad, protoze se mame dobre:))

kdybychom se meli hur nez oni, nic takoveho bys se nedelo.

genialni  logika

0/0
8.9.2010 18:55

Majklova_proxy

Ouleee...

...tricet jich chytili! Sukces! Co s nima asi udelaj? Poslou je do nejaky evropsky basy?

0/0
8.9.2010 14:44

bellben

Může někdo přijít s kasičkou...!

Brzy bude někdo jistě organizovat finanční sbírku na pomoc chudáčkům v Kongu a pod. s tím, že se penězi tamní situace zklidní a vyřeší... Nedám ani korunu...! Přispívám na pomoc lidem postiženým záplavami nebo jiným neštěstím v ČR i z toho mála co mám... Ale negroidním tvorům obývajícím převážně Afriku jsem ochotný přispět tak maximálně na nářadí, osivo a technologické postupy, jak si vyprodukovat jídlo a uživit se. Jestli to nezvládnou, jejich problém...! Říká se tomu přirozený přírodní výběr. Jakákoliv finanční podpora nepracujících, válčících, ničících a množících se černoušků je jen vyhazováním peněz...! Stačí vnímat, co se v Africe děje... Je lepší raději financovat opatření proti přílivu imigrantů z té mírumilovné oblasti plné ,,vzdělaných, pracovitých a civilizovaných" inteligentů, dřív než bude v Evropě pozdě...!:-/ Ostatně Evropa má dost svých starostí s řáděním jiného etnika...!!!

0/0
8.9.2010 14:31

Deepy

Re: Může někdo přijít s kasičkou...!

ano, ty k tomu etniku ocividně náležíš, podle toho jak se vyjadřuješ !  ;-D

0/0
8.9.2010 14:35

marvinka

Re: Může někdo přijít s kasičkou...!

běž se léčitRv

0/0
8.9.2010 14:42

celim

Ach jo!

Zlaté koloniální doby! Belgičani sice drancovali nerostné bohatství země, ale značná část obyvatelstva z toho měla prospěch. Byl tam pořádek, neděly se tam takové násilnosti a spousta lidí měla práci. Teď je tam bordel občanská válka, chudoba a nerostné bohatství odchází stejně za hranice a peníze shrábne úzká skupina Konžanů, která se dostala k moci. Takže suma sumárum zlaté koloniální časy a to ve většině zemí Afriky!

0/0
8.9.2010 14:26

marvinka

Re: Ach jo!

nebo kdyby tam raději cizinci vůbec tenkrát nejezdili, možná by si Afričané žili primitivním životem lépe, než dnes..

0/0
8.9.2010 14:43

Majklova_proxy

Re: Ach jo!

To jiste, vsichni by meli co jist, valky zadny, vsichni happy. Evropsky namorni mocnosti se mely dohodnout, vzdat se vseho obchodu timhle smerem a uvalit na Afriku obchodni moratorium. To by jiste pomohlo. Akorat od severu by se privalila civilizace Islamska.

-

Placas nesmysly, kontakt kultur byl nevyhnutelnej a ta slabsi a min vyspela nevyhnutelne podlehne. Jestli chces hledat problem, hledej ho v emancipacnich hnutich poloviny 20. stoleti a neschopnosti Evropy nest to, cemu kipling rikal White man`s burden.

0/0
8.9.2010 14:49

Deepy

Re: Ach jo!

 ano.. R^ a postupně by se někam vypracovali.... Kam to nehodnotím, prostě někam, vývoj nelze zastavit, ale násilně ho popohánět kupředu bez dlouhodobé strategie, je hloupost a bezohlednost → vlastnosti, kterých se většině "vyspělých zemí" vždy dostávalo...

0/0
8.9.2010 14:52

briza

Re: Ach jo!

Sekani rukou jako forma trestu byla jednou z tech vymozenosti, kterou Belgicane tuhle zemi obohatili, stejne jako zaneseni nenavisti mezi Hutue a Tutsie, kteri do te  doby byly de facto jeden kmen.

Nakonec byla kvuli zverstvum , ktera tam provadli Belgii ta kolonie odebrana. Ale klidne vypravej dal sve pohadky ... :-/

0/0
8.9.2010 15:03

Fai Rodis

Re: Ach jo!

Ne, rozhodne nebyli jeden kmen. Dokonce se lisi ponekud i fyzicky - Tutsiove jsou v prumeru o neco vyssi a stihlejsi.

0/0
8.9.2010 17:09

A22

neměli by se imigranti povinně kastrovat?

když už je teda nelze uspat....... EU

0/0
8.9.2010 14:25

Kirken

Myslím,..

...že za to hlavně můžou bývalí kolonizátoři. Hodní černouškové by se přece sami od sebe takhle nechovali.

0/0
8.9.2010 14:22

Coldstone

Africká kočkovaná

ale pozitivní je, že je nevyvraždili, neusekali ruce a nohy - bohužel, je to jen špička násilí, která se tam denně koná. Radši tam pošleme mouku, rýži, kterou pohlaváři přemění v kalašnikovy, mačety a dolary. Hlavně, že tam těžíme pro civilizaci vzácné kovy přesně v těch místech, kde se toto děje. Pokud se bude těžit, nikoho to nezajímá.

0/0
8.9.2010 14:06

Senior_Key_Account_manager

nejake ekumenicka akce?

A nebude to s tim znasilnenim zase nejaka katolicka akce? Jako s tim otehotnenim 5-ti skolacek behem bohosluzby ...;-)

0/0
8.9.2010 14:04

ScoutX

Asi se nedočkám

Mám sen, ve kterém jsou novináři schopni napsat nadpis článku vypovídající o obsahu. Kéž by se mi tento sen splnil.Rv

0/0
8.9.2010 13:56

astrudina

To jsou informace, které musíme dostávat každý den

Jen nepřestat! Zítra jistě v Peru zavalí dům desítky chudých, strádajících lidí, pozítří naší vinou (jak jinak) utonou ubozí Afričané, kteří jeli za svým štěstím k nám, do Evropy.. taky už jste nepsali dlouho o tragickém úbytku ledních medvědů, nějaké velryby, které tonou na pobřeží vlivem globálního oteplení by na skladě nebyly???8-o;-€;-O

0/0
8.9.2010 13:51

Ernesto Che Guevara

a pritom je reseni tak jednoduche

... kazdeho povstalce, ci rebela na miste zastrelit, nechat lezet a neresit, jak se rika... smrt jednoho je vrazda... smrt tisicu a milionu je jen statistika....

pak by tam meli konecne klid...

0/0
8.9.2010 13:37

briza

Re: a pritom je reseni tak jednoduche

To je dost naivni predstava vzhledem k tomu, ze ti co byvaji v jednom state "povstalci" jsou obcas v sousednim state vladnoucim kmenem. :-/

0/0
8.9.2010 13:54

Alcator

Re: a pritom je reseni tak jednoduche

Ne, řešením je vysvětlit ženám, že skutečně nepotřebují diamantový prsten jako důkaz lásky. Když lidi přestanou kupovat diamanty z Afriky a další blbosti, které nepotřebujeme, ale které kupujeme za těžké prachy, tak nikdo nebude chtít mít pod kontrolou diamantové a další doly v Africe.

0/0
8.9.2010 14:00

briza

Re: a pritom je reseni tak jednoduche

Jenze to bychom si taky museli vysvetlit, ze nepotrebujeme africkou ropu, uran, zlato, ... ten seznam by byl dlouhy.

0/0
8.9.2010 14:10

Brundi

Re: a pritom je reseni tak jednoduche

Takze ony za na silnosti v africe muzou vlastne zeny! Fuj, fuj, vy osklive hamiznice! Stydim se, ze mezi vas patrim! Koukejte se napravit a jit poradne do sebe! Ze se nestydite, takhle narusovat svetovy mir a tolerantni souziti mirumilovnych a pracovitych Africanu! ;-D

0/0
8.9.2010 14:11

StanleyP

Re: a pritom je reseni tak jednoduche

Podle tvého niku myslíš: Povstalce či rebely povraždit - ostatní zotročit.

0/0
8.9.2010 14:17





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.