Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Čtvrtina učitelů nedostane přidáno, nemají dostatečné vzdělání

Učitelé se těšili, že od ledna dostanou na rozdíl od ostatních státních zaměstnanců přidáno. Ukazuje se však, že si zdaleka nepolepší všichni. "Přidáme od ledna 110 tisícům učitelů, kteří mají potřebnou kvalifikaci," uvedl ministr školství Josef Dobeš. Dalších více než 35 tisíc kantorů však nedostane nic.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

LUBr.doktorka_bačkorka

Tenhle ministr začíná být podle mého gusta

Jak anděl pomsty s mečem plamenným trestá učitele za zmanipulování "studentských voleb". Týká se to především učňovských škol, kde třeba u stavebních řemesel učí povětšinou jen středoškoláci.

0/0
13.9.2010 22:35

pedro páramo

proboha

co je to za nesmysl učit rok až dva před nástupem na pajdák?! kde je jako nechají učit? já teda nechci, aby nějaké čerstvě odmaturované devatenáctileté ucho učilo moje děti. nebo jak si to pan ministr představuje? zvlášť když zároveň brojí proti neaprobovaným učitelům. ať si rozmyslí, co vlastně chce RvRvRvRv

0/0
9.9.2010 21:34

horal1966

idiotina!!!

pán minister,vy produkujete jeden nezmysel za druhým a ste úplne mimo realitu.Ja ako rodič viem a som to zažil ,že riaditeľka v ZS nemôže zohnať poriadného učiteľa AJ,MAT a doslova nás prosila na rodičku,či o nejakom nevieme my rodičia.Proste nemá kto učiť v Prahe tieto predmety!!!!!A vy tu chcete ešte "buzerovať" niekoho z nejakými 2 rokmi,už aj ženské sa vám na to vybodnú,aby išli na materskú každá pomaly v 30 tke....chodte s tým volakde a aj s vašimi štátnymi maturitami!!!!

0/0
9.9.2010 13:01

Tomkins

...

Nás na střední učila snad 60ti letá učitelka matematiku. Neměla ani vysokou školu, ale museli jsme ji oslovovat paní profesorko. Když tak nad tím přemýšlím, vyloženě starých učitelů jsme měli více. Tihle přestárlí pedagogové jsou to největší zlo na školách. Naučí prd a kantorství jim vlezlo za ta léta na mozek, takže se u nich projevují často zkraty v chování. Je legrace, pokud dostanou za úkol učit něco jako výpočetní techniku, protože každý běžný uživatel toho zná víc než oni.

0/0
9.9.2010 0:38

Libor76

Re: ...

a myslíš, že kdyby si teď povinně dodělala školy, bylo by to lepší? :)

0/0
9.9.2010 6:29

mamina2

Re: ...

Proč by měla dostat za úkol učit výpočetní techniku, když má aprobaci na matematiku nebo na něco jiného? Učitelé nedostávají běžně učit předmět, který vůbec neumí.  Pokud to tak na vaší škole bylo, tak to byla chyba té vaší školy, ne obecný problém.

0/0
9.9.2010 13:27

chataricek

Re: ...

Nelze to házet do jednoho pytle. 

0/0
9.9.2010 18:37

jahoda22

ale

Nabitý teoretik bude nejprve vždy nabitým teoretikem, který potřebuje praxi a na tom nic nezměníte. A návrh na zvýšení platů je snad poprvé vybojován skrz celou koalici, tak jsem ráda, že na tom tak Dobeš trval. Kritizovala bych až pokud se sliby nebudou plnit, prozatím se ale vše vyvíjí snad dobře...

0/0
8.9.2010 12:06

Kopakopa

Pokaždé je to stejné:

udělá se obrovská masáž veřejnosti o "zvyšování" platů učitelů, ale jestli se nakonec vůbec přidá, to už v naprosté většině sdělovací prostředky nezajímá...

A pokud se ve školství kdy "přidalo" na platech, nikdy se to dosud neřešilo tak, že by resort školství dostal potřebné peníze navíc, maximálně dostal část potřeby, v naprosté většině nedostal na tzv. zákonné odvody z mezd nic, tak se to potom řešilo tak, že chybějící finanční prostředky se vzaly s osobních hodnocení, takže v průměru měli všichni stejně jako před "zvýšením" platů, nebo se potřebné "zdroje" našly tak, že se pořád a pořád berou prostředky původně určené na provozní náklady škol (topení, elektřina atd.) nebo určené na učební pomůcky a učebnice...

A ministři se naparují, jak "myslí" na učitele, a veřejnost je "pobouřena" zvyšováním platů, neboť učitelé si to přece "nezaslouží" - "sto let vykládají to samé a většinu roku mají prázdniny, že" -  a jsou asi "jediní" z těch, komu se kdy v tomto státě zvyšoval plat...

0/0
8.9.2010 11:52

KarelM

Re: Pokaždé je to stejné:

Přesně tak, máte úplnou pravdu. A to se do toho ještě vloží kraje se svými výklady toho jak se s těmi penězi má naložit. Peníze řádně pozdrží u sebe a budou se snažit je na školy neposlat.

0/0
8.9.2010 14:57

Oerteplur

Neustále přibývá absolventů VŠ, kteří chtějí učit

ovšem neustále také přibývá pracujících, kteří se učit nechtějí nebo nepotřebují. Vzdělání je v této zemi degradováno na jakýsi pouhý nárok vydělávat více peněz. Jenomže smysl vzdělání je v něčem úplně jiném. BTW: skutečně vzdělaného člověka poznáte podle jeho postojů a úvah. Mezi vzdělané lidi však nelze počítat tupce, kteří si neumí opravit ani spadený řetěz na kole. Jsou to většinou ti, kteří se svým dosaženým vzděláním neustále chlubí a poukazují na jakousi svoji vyjímečnost. Zřejmě proto, že vystudovat je stálo nezměrné úsilí ;-D

0/0
8.9.2010 11:38

Cynyc

Re: Neustále přibývá absolventů VŠ, kteří chtějí učit

Jinými slovy, je-li člověk manuálně nešikovný, nemůže být vzdělaný, i kdyby měl všechny školy na světě, tak to myslíte? 8-o

0/0
8.9.2010 11:42

Oerteplur

Re: Neustále přibývá absolventů VŠ, kteří chtějí učit

A k čemu je v praktickém životě platný nabitý teoretik, který prakticky nic neumí ? Nedivím se že ti, kteří o sobě tvrdí že jsou vzdělaní, mají potřebu mít čím dál vyšší platy, když i na výměnu žárovky si musí zavolat servis...8-o

0/0
8.9.2010 11:53

Cynyc

Re: Neustále přibývá absolventů VŠ, kteří chtějí učit

K čemu je teoretik v praxi, je jiná otázka. Bavíme se o tom, kdo je to vzdělanec, a já tvrdím, že s manuální zručností to nemá společného vůbec nic. Pro mě osobně je takový teoretik, byť neumí ani vyměnit žárovku, mnohem cennější než třeba Vy, který evidentně neví skoro nic, když je schopen prohlásit, že vzdělaní mají potřebu mít čím dál vyšší platy. Pokud to nevíte, ti nejvzdělanější mají platy relativně nízké, protože pracují ve vědeckých a výzkumných institucích, a jejich motivace není finanční.

0/0
8.9.2010 12:02

Oerteplur

Re: Neustále přibývá absolventů VŠ, kteří chtějí učit

inteligence člověka se měří od doby, kdy použil a manuálně vyrobil první nástroj. Ne od toho, kdy vystudoval universitu. Ten zbytek zřejmě nemá cenu komentovat. Vy rozhodujete o tom, kdo je užitečný a kdo ne ? Co jste vůbec zač ? Asi chytrost sama ;-D

0/0
8.9.2010 12:09

lavelle

Re: Neustále přibývá absolventů VŠ, kteří chtějí učit

R^

0/0
8.9.2010 12:14

jahoda22

platy

Co jsem mluvila s různými učiteli, tak všichni čekají na pořádné přidání a ne jen na almužnu řadu let. Teď konečně se zdá že dojde k reálnému nárůstu platu i se započítáním inflace samozřejmě. A to je dobře!

0/0
8.9.2010 11:15

Cynyc

Re: platy

Upřesněme to: peníze vezmou VŠ, jejichž učitelé mají už nyní při stejné kvalifikaci nižší platy než učitelé na ZŠ a SŠ, a těm je dají. Čistě politický kalkul, který říká "sypej tam, kde je víc voličů". Čímž nezpochybňuji, že si učitelé na nižších stupních zaslouží přidat, to je bez debaty.

0/0
8.9.2010 11:35

apokalypsa

Kvalita ucitele rovna se vzdelani?

Nejak postradam souvislost mezi kvalitou ucitele a absolvovanou VS 8-o

0/0
8.9.2010 11:10

lavelle

Re: Kvalita ucitele rovna se vzdelani?

zkuste si přečíst ty příspěvky nazpátek, informovat se a až pak se ohrazovat a vyjadřovat

0/0
8.9.2010 11:23

EMS

Re: Kvalita ucitele rovna se vzdelani?

No právě, vy nedokážete ani vyhodnotit co jste četl, takže jste asi měl učitele bez vzdělání.....

0/0
8.9.2010 11:33

Václav Dobrák

Jo ti staří nedostanou nic

jsou nevzdělaní nepochopili by ani  že "Krkonošské pohádky" jsou nástroj třídního boje komunistů proti hodným kapittalismům, jak nás účí USTR.

0/0
8.9.2010 11:07

Cynyc

Re: Jo ti staří nedostanou nic

To není záležitost věku, ale elementárních analytických schopností. Komu není zřejmé, že jsou Krkonošské pohádky propagandistické dílo, ten by asi opravdu neměl učit.

0/0
8.9.2010 11:19

šampion

Re: Jo ti staří nedostanou nic

Podle tohoto názoru, je také Kocour Mikeš od J.Lady rasistické dílo.

0/0
8.9.2010 11:26

Cynyc

Re: Jo ti staří nedostanou nic

Ne, to není. Rozdíl je v účelovosti.

0/0
8.9.2010 11:36

svann

Re: Jo ti staří nedostanou nic

Tak to je teda gól.Krkonošské pohádky čerpají z lidového vyprávění a jejich podstata je starší než komunistická ideologie.A kdo toto nechápe je totální nevzdělanec bez analytických schopností.A navíc,komunisté bojují proti kapitalismu,kdežto Trautenberk  představoval feudála.

0/0
8.9.2010 11:50

Cynyc

Re: Jo ti staří nedostanou nic

Jestli se domníváte, že nelze natočit bolševickou agitku z jakéhokoli období a na jakýkoli námět, pak se opravdu nemáme o čem bavit, neboť jste mdlého rozumu. Trautenberk je obecným představitelem elit, feudálem v žádném případě (zjistěte si, co je feudalismus), jeho ekonomická činnost ho jednoznačně klasifikuje jako kapitalistu.

0/0
8.9.2010 11:57

svann

Re: Jo ti staří nedostanou nic

Nicméně trvám na tom že podstata pohádek je starší než komunistická ideologie resp.její praktikování a úrovni státního zřízení.A dle vašeho uvažování soudím že jde natočit cokoliv proti čemukoliv,v tomto případě je to ovšem přání otcem myšlenky. Pokud se na tyto pohádky dívá dítě,tak v tom bude těžko hledat "bolševickou" agitku,dítě v tom spíše bude vidět utkání dobra se zlem,což je téma univerzální.A pokud operujete mdlým rozumem tak si nastudujte kdo to je bolševik a nepleťte si ho s komunistou.

0/0
8.9.2010 12:11

mamina2

Re: Jo ti staří nedostanou nic

Podstata pohádek je starší než komunistická ideologie, ale Trautenberk není žádná stará pohádka a skutečně má v sobě dost ideologie. Zlo je jednoznačně představováno líným tlustým křízence šlechtice a kapitalisty, dobro je ta drzá chudá holka.

0/0
9.9.2010 13:32

tojsouveci

Platy

http://www.tyden.cz/rubriky/domaci/ucitele-si-polepsili-zvedly-se-jim-platy_16403.html

Tady tedy nepíší, že by učitelé nedostali od r. 2002 přidáno, jak tady jeden diskutující uvádí....

Nebo jestli špatně čtu....nevím

0/0
8.9.2010 10:59

jahoda22

Učitelé

A právě proto je podle mě treba ty vzdělané učitele podporovat i v platovém ohodnocení. Jsem ráda, že na to nějaký ministr konečně přišel...

0/0
8.9.2010 10:52

Já, Claudius

Ptejme se

jak je možné, že čtvrtina učitelů nemá odpovídající vzdělání. Zkusím odpovědět - protože vzdělaný člověk tu otročinu za ty peníze dělat nepůjde.

0/0
8.9.2010 10:43

tojsouveci

Re: Ptejme se

To může být jedna z teorií.

Jiná může znít takto: Protože je to pro nevzdělané lidi jedna z mála možností, jak získat pro ně celkem dobře placenou práci s fůrou volna.

.

No jistě najdeme i další teorie...:-)

0/0
8.9.2010 10:46

lavelle

Re: Ptejme se

R^

0/0
8.9.2010 10:57

EMS

Re: Ptejme se

fůra volna??? Přemýšlel jste někdy, co je náplní učitelské práce? To není jen odučení 4-5 hodin denně... A věřte, že poté, co se 10 měsíců věnují vámi vychovaným dítkům, ty necelé dva měsíce v létě jsou setsakramentsky krátké................

0/0
8.9.2010 11:35

tojsouveci

Re: Ptejme se

Věřím, že každé volno je krátké, každý plat je nízký, každá práce je náročná a vysilující...:-)

0/0
8.9.2010 11:42

Cynyc

Re: Ptejme se

Jistě. Subjektivní soudy nejsou vypovídající. Lze ovšem srovnávat s jinými povoláními a věřte, že v tomto smyslu volný čas opravdu není předností učitelství.

0/0
8.9.2010 11:47

Cynyc

Re: Ptejme se

To nemá smysl. Kdo může prohlásit, že učitelé mají fůru volna, ten nejen to evidentně nikdy nedělal, ale zřejmě ani žádnou školu neabsolvoval.

0/0
8.9.2010 11:45

tojsouveci

Re: Ptejme se

Možná by neškodilo, kdyby si učitelé na nějakou dobu zkusili dělat pokladní v super a hypermarketech, či chodit  či směnovat na dvanáctky u nějaké pásové linky. Potom by zřejmě změnili nazor na to, co je to "volný čas".

0/0
8.9.2010 15:56

USPS forever

Re: Ptejme se

R^R^

0/0
8.9.2010 15:56

Cynyc

Re: Ptejme se

Tak jste to zkusil, a zcela špatně. Řada učitelů, kteří nemají kvalifikaci, má nepedagogické vysokoškolské vzdělání. Navíc sugerujete, že se vzrůstajícím vzděláním roste adherence k popkulturním hodnotám, jako jsou peníze, přičemž je-li mezi těmito charakteristikami vůbec nějaká korelace, pak záporná.

0/0
8.9.2010 11:14

svann

Re: Ptejme se

Některým lidem nevysvětlíte že práci lze dělat i z jiných pohnutek než jsou jenom peníze.

0/0
8.9.2010 11:53

xs123

Panebože

Takže novopečený kvalifikovaný učitel z dnešních pajd bude vyhovovat? Mají si školy vypracovat kritéria hodnocení: spokojenost žáků s jednáním učitele, spokojenost rodičů s učitelem( odbornost +pedagogika), bonus za předmět( učitelé češtiny, matematiky, fyziky, jazyků jsou na tom z hlediska oblíbenosti u žáků a rodičů hůře než učitelé výtvarné výchovy, dějepisu, zeměpisu a dalších lehkých předmětů), plus úspěšnost žáků na dalších školách nebo v zaměstnání vzhledem k předmětu. To by mělo být prioritní kritérium. A ne to, že někdo udělá nějakou pajdu, dneska ta úroveň je strašná, praktikant z pajdy - fyziky-nevěděl ani to, co studenti v druhém ročníku na gymnáziu. A budoucí tělocvikáře jsme museli vykázat z exkurze v továrně, poněvadž mluvili sprostě a nerespektovali pravidla bezpečnosti.

0/0
8.9.2010 10:36

lavelle

Re: Panebože

není přece na rodičích a dětech aby hodnotili učetele, ale učitel žáky!

kritéria pro pedagogy jsou na ministerstvu

0/0
8.9.2010 10:56

xs123

Re: Panebože

Takže úředníci na ministervu v Praze mají rozhodnout, jestli paní učitelka Marie Nováková z Horní Lhoty je dobrá nebo ne? Tady je ta víra v úředníky tak zabetonovaná, že to není možné. Asi nemáte děti nebo se o ně nestaráte. Rodiče jsou klienty školy a jako klientii to jsou jedině a právě oni, kdo musí hodnotit školu. Jediným lepším kritériem by bylo zjišťování úspěšnosti žáků vzhledem k jejich výchozí pozici a nadání v dalších letech - na dalších školách nebo v praxi. Školy by měly být chápány jako instituce, které poskytují službu (žákům, rodičům, studentům)se vším všudy, co k tomu patří - odměňování učitelů podle  zájmu o službu s ohledem na kvalitu poskytované služby.

0/0
8.9.2010 11:35

Cynyc

Re: Panebože

Rodiče nemohou rozhodovat o tom, zda jejich dítě absolvuje školní docházku, ani o sylabu výuky. Proč by tedy měli rozhodovat o tom, zda je učitel kvalitní? Jejich právem je přihlásit dítě do školy, kterou chtějí, a tam naštěstí jejich rozhodovací pravomoci končí. Posuzování úspěšnosti žáků v praxi je naprostý nesmysl - jak je chcete srovnávat?

0/0
8.9.2010 11:40

xs123

Re: Panebože

Není zas tak jednoduché vybrat školu, u nás je jedna. Rodiče mají právo rozhodovat o kvalitě učitele prostě z toho důvpdu, že jsou zákonnými zástupci dětí, které tito učitele učí. To je, jako když například se vyjadřuji ke kvalitě auta, které si koupím, zjednodušeně řečeno. Tvoje myšlení je ve styliu - buď rád, že jsme ti prodali auto, a jestli se  rozpadne, je to tvůj problém, neměl sis ho kupovat(kdežto dítě do školy chodit musí). Nebo jako bys šel ke kadeřníkovi, on ti vypíchnul omylem oko, a ty bys akceptoval, že nemáš právo hodnotit a stěžovat si, poněvadž on má povolenou živnost od úřadů. Pokud jsi učitel, tak víra, že jsi absolutní rozhodčí a do tvých rozhodování nikomu nic není, že když správně vyplníš hlášení pro úředníky, tak jsi dobrej - tak to teda radši už učitelem nebuď. To chce změnit povolání a dostat se do reality.

0/0
8.9.2010 11:49

xs123

Re: Panebože

Jak chci srovnávat žáky? Na VŠ to vidím jednoduše - oslovit absolventy po 3-5 letech od ukončení studia a zeptat se na několik věcí: kde a jestli pracují, jaký mají plat, co se učili zbytečně, co jim chybí, jak jsou spokojeni se svou prací. Není problém oslovit učitele středních škol a učilišť, jak jsou spokojeni s žáky -  není problém např. udělat inteligenční testy a porovnat výsledky v dalším studiu. Není problém oslovit  studenty středních škol a dát jim několik otázek, týkajících se jejich základní školy, podobně oslovit lidi po maturitě. Mně doma pořád volají různí lidé, jaký mám názor na šampony, obchodní domy a podobné věci, ale nikdo se mě nikdy nezeptal, co si myslím o školách, kde jsme studovali a kde studují moje děti.

0/0
8.9.2010 11:57

ZuzanaXXX

Re: Panebože

Zcela souhlasím s vaším návrhem kritérií hodnocení učitelů, dala by se přidat další.

Nesouhlasím ale s tou "strašnou" úrovní pedagogických fakult a také s vaším výrokem: "Teď pajdu studují ti, co se jinam nedostali, taky různé prostitutky a netáhla, a neznám nikoho, kdo by pajdu nedokončil. " Je škoda, že máte tak tristní zkušenost se studenty PedF.

Tam, kde jsem studovala (ČB a Praha) je úroveň studia velmi vysoká, moji kolegové byli velmi inteligentní a nadaní lidé, přesto mnozí z nich studium kvůli náročnosti některých zkoušek nedokončili. Ty, co studovali PedF, protože se nikam jinam nedostali, si matně pamatuju z prváku, poté buď sami odešli nebo neprošli zkouškami. 

Problém PedFakult je v jejich zkostnatělosti a špatné struktuře studia, mnohem větší důraz by měl být kladen na didaktiku a hlavně praxi. 2 týdny praxe na ZŠ a 2 na SŠ nejsou dostačující, naopak obsah lingvistických a literárních předmětů (obor AJ a FJ) se v klidu mohl okleštit na polovic.

0/0
19.9.2010 1:36

lavelle

vzdělání

je to potřeba aby byl učitel kvalifikovaný a vzdělaný, nechci aby mé děti učil nějaký sotva odmaturovaný středoškolák co děti vůbec pedagogicky nezvládá, dochází pak k šikaně a on si s tím neumí poradit, náhodou bydlím naproti škole a vidím jak to ti nekvalifikovaní "pedagogové" dost nezvládají

0/0
8.9.2010 10:29





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.