Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Změna tarifů sníží platy víc, než vláda plánuje, namítali odboráři Nečasovi

Jednání premiéra Petra Nečase a odborářů o změně platových tarifů státních zaměstnanců výsledek nepřineslo. Odbory se bojí, že vládní plán na přeměnu tabulek nebude znamenat snížení mezd o deset, ale až o čtyřicet procent. Následovat tak budou další schůzky, na kterých odboráři podají vlastní návrh, který by stávající systém zachoval.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Theurbanek

Re * 07.09.2010 16:25 * jamski

Nejsem proti určitému zeštíhlování na některých místech, ba naopak, i já

vím, že někde se jedná o umělou zaměstnanost. Sám víte, že se peníze

seberou těm co poctivě pracují a rozdají to svým kamarádům, kamarádkám,

milenkám, milencům.

Viz Nečas. O Kalousovi už to ani google nestačí vyhledávat...http://www.zokscmholysov.estranky.cz/clanky/pamet-naroda/lidovecky-hroch-kalousek.html   Některé články jsou opravdu luxus. Na jedné straně se vykřikuje jak se bude šetřit viz. Janotův balíček http://aktualne.centrum.cz/zahranici/amerika/clanek.phtml?id=648871 a druhým oknem se ty peníze vyhodí.Myslíte, že to dopadne s těmi ušetřenými penězi jinak?:-/Nedopadne.Jen bude X lidí ze státní správy na hraně s rodinnými financemi.Uhradí nejnutnější výdaje a to logicky položí drobné podnikatele.Potom  si dojdou všichni na úřad práce a stát bude mít stejně  kouli na noze.

0/0
7.9.2010 17:52

vokroj

Nečas lže

na veřejnost dává informaci, jako by bylo těch 10% dohodnuto a půjde jen o způsob .... nic takového v  dohodě nebylo

0/0
7.9.2010 15:00

Theurbanek

Cenzura

Je vidět, že idnes je jsou silně pravicové noviny, můj názor na Slotu a Al Calouse byl bohužel smazán.:-/

0/0
7.9.2010 14:48

Podra

Zrušit tarify

Nějaký tabulkový platy mi přijdou jako největší nesmysl. Nevím proč by někdo měl brát peníze jenom kvůli tomu jak je kde dlouho.a kolik mu je.. Práci na úřadě se naučí průměrně inteligentní člověk za chvíli a je snad jedno jestli je mladej nebo starej. Ba naopak si myslím že ty mladí jsou výkonější...A že má zkušenosti? Spíš si myslím tak akorát blbý návyky ještě z dob minulých...Jen ať si to jdou úředníčci zkusit do soukromý firmy. Přesčasy, nejistota, tržní chování apod? To holt neznaj

0/0
7.9.2010 13:09

jamski

Re: Zrušit tarify

Neznají toho dokonce mnohem víc.

Myslí že peníze se DOSTÁVAJÍ podle tabulky, dokonce bez ohledu na to, jestli dotyčný pracuje nebo jen chodí do zaměstnání ( rozuměj - je přítomen, bez toho, aby vyvíjel sebemenší činnost).

0/0
7.9.2010 13:15

Theurbanek

Re: Zrušit tarify

Tohle není diskuze argumenty, ale kecy, kecy, kecy...věrohodnosti jedna paní povídala:-/

0/0
7.9.2010 13:18

jamski

Re: Zrušit tarify

Víte - ono se to tak může někomu jevit. Ale to co píšu je založeno na konkrétních zkušenostech.

Byť to mnohdy může vyznívat jako hořký humor. Bohužel.

0/0
7.9.2010 13:23

Theurbanek

Re: Zrušit tarify

Všihhni říkají ať si to jdou zkusit do soukromého sektrou.Tak proč to nezkusíte opačně? Alespo%n na chvíli. A bavíme se mj. i o lékařích. Ani lékaře nepotřebujeme? HmmRv Že načas vyplatil svý buchtě odměny v hodnotě slušného bytu nikomu nevadí, že?! http://www.blesk.cz/clanek/zpravy-domaci-politika/134423/necas-statisice-pro-podrizenou.html

0/0
7.9.2010 13:15

jamski

Re: Zrušit tarify

Pletete toho dohromady opravdu moc.

 Ono to není o tom, jestli lékaře potřebujete nebo nepotřebujete. Ono je to celé o tom, jestli ten lékař odvede práci, která odpovídá jeho platu. To za prvé. A za druhé, jestli zařízení jako celek hospodaří se svěřenými prostředky s péčí řádného hospodáře.

A to o čem se teď mluví je to - za druhé.

To za prvé je totiž věcí vedení oné instituce.

0/0
7.9.2010 13:27

Podra

Re: Zrušit tarify

Nepíšu nic o tom koho potřebujeme nebo ne...Tabulkový platy se mi zdají nesmyslný... Jo a s tím pracovat v soukr.nebo státním? Mám pár přátel co se mi smějí když jedu o víkendu do práce nebo přijízdím v 8 večer domů. Jim se to nestává - děla¨j ve státním...A to nemluvím o tom kolik hodin v práci pracují. On to holt stát zaplatí že? Ale u soukromníka to tak není - prostě nejde podnikat s každoroční ztrátou a navíc to ani neřešit...Přišla řada na stát a já to všem zaměstnancům státu ze srdce přeju

0/0
7.9.2010 13:37

Rudin

Re: Zrušit tarify

Celkem s tebou souhlasím až až přijdeš do nemocnice tak přestaneš kafrat.Budeš mít zavažnějši chirurgicky zákrok,a oni ti řeknou že je prakticky jedno kdo tě bude oprovat.Jestli medik rok po škole,nebo zkušený odbornik třeba z dvacetiletou praxi.Potom začneš uvažovat a přemejšlet,i když i to nemusi být pravda,ale přeci praxe je praxe.

0/0
7.9.2010 14:04

Theurbanek

Re: Zrušit tarify

R^R^R^R^R^

0/0
7.9.2010 14:40

jamski

Re: Zrušit tarify

Ale to co popisujete je trochu mimo téma.  To aby k téhle situaci nedošlo nedokážou zařídit žádné tabulky, ale vedení oné nemocnice.

 A pokud by tam postupovali tak, jak píšete, asi by tam brzy neměli koho operovat, tudíž by jejich ústav nejspíš zrušili, což by určitě nebylo škoda.

0/0
7.9.2010 14:46

jamski

Každý tady hořekuje

chtějí mi ( rozuměj - vláda -) vzít tolik a tolik. Ono to ale není pravda. Vláda jenom snižuje balík peněz do mezd, o deset procent. A to je něco úúplně jiného. A je na šéfech úřadů. jak si s tím poradí.  Dává jim to totiž unikátní příležitost - vyhodit neschopné, a pracovitým přidat. Navíc snížení tarifů a posílení výkonové složky je mooooc pozitivní a potřebná věc.

0/0
7.9.2010 13:00

Theurbanek

Re: Každý tady hořekuje

Tak teď jste mě rozesmál. Prdelolezec, bonzák a poslíček v jedné osobě dostane těch 200% a ředový se bude klepat, aby jej nevyhodili. Ostatně ně něj stejně už nic z toho balíku na odměny nezbyde. Viz. šavle pro top policisty.Pokud uvádíte 10% mluvíte zavádějícím číslem stejně jako Slota s Al Calousem:-/

0/0
7.9.2010 14:43

jamski

Re: Každý tady hořekuje

To je ale hodně laciný argumnet. Myslíte že všichni šéfové jsou neschopní a na hlavu padlí  sebevrazi? Nebo máte strach, jak obstojíte se svou prací v konkurenci ostatních ?

Ti kteří chovají tak, jak popisujete velmi rychle skončí, pokud bude ředitel nemocnice chtít zachovat rozsah výkonů, aby zařízení bylo schopné přežít.Takže z vámi popisované katastrofy strach rozhodně nemám.

Naopak. Tohle opatření na druhou stranu umožní ty opravdové odborníky slušně zaplatit, a ty neschopné vyhodit. Takže veskrze pozitivní dopad.

Rozhodně je to lepší než mít stádo průměrných a neschopných doktorů placených ne podle výkonů ale podle nějakých tabulek, které nejsou schopné ocenit kvalitu.

0/0
7.9.2010 14:55

Theurbanek

Re: Každý tady hořekuje

Za svou práci v konkurenci ostatních rozhodně strach nemám. Nebudu se tady prsit, možná by jste mi ani neveřil, že jsem jeden ze dvou nejlepších ve více než 30ti členém kolektivu. To s tím ale nesouvisí. Chápejte, že lidi jsou tentokrát právem naštvaní. O jejich budoucí existenci a sociální dopady na ně rozhodují lidi, kteří způsobili finanční devastaci této země a vy je za jejich kroky nyní ještě oslavujete. To není moc fér.:-/

0/0
7.9.2010 15:25

jamski

Re: Každý tady hořekuje

Dotknout jsem se vás určitě nechtěl a doufám že to tak ani nevyznělo.

Ano, máte pravdu, politici mají vesměs máslo na hlavě, jenže my jsme si je znovu zvolili, a tím jim dali pravomoc jednat.

Takže oni dělají to, proč jsme jim delegovali onu pravomoc - jednají. A rázně.

 Rozhodně odmítám, že bych je oslavoval, dokonce i chápu to, že jsou lidi naštvaní, protože přicházejí o svoje jistoty. Jenže ty jistoty byly vysoce nadstandardní a stát na ně prostě nemá peníze, navíc neumožňovaly motivaci státních zaměstnanců ani k, alespoň standardnímu, výkonu. Správa státu je neskutečně drahá a neproduktivní. ( podle vlastní zkušenosti vím, že na konkrétní a srovnatelnou práci, kterou koná v soukromé firmě jeden úředník, potřebuje stát v daném případě tři)

Takže tohle opatření vnímám jako jediné možné, a veskrze pozitivní. On každoroční folklor stávek za zvýšení už tak neskutečně vysokých benefitů těch, kdo mají vysoký vydírací potenciál nemohl fungovat donekonečna.

0/0
7.9.2010 16:25

IrenaB

není plat jako plat

green tea:

ale tož ;-) já vím, že mi to nikdo nepřijde říci do kanceláře :-) Nevím jak vy, ale právě z netu vím, že těch míst a výběr.řzení na jakákoliv místa je minimum,přece víme jak to poslední roky  s volným místem je.

A nějak se nám to ale zvrtává - já místo ale nehledám :-) Já jsem spokojená - co mi vadí je, že mi chtějí dle nového návrhu sejmout až 7.tis.!!A můžu se nejen přestěhovat,ale i rozkrájet - jestli to bude tady, tak to bude tak všude a zbyde jen soukromá sféra a tam je jaksi plno už teď - tedy pokud nechci dělat u pásu.. Takže tak to je :-)

0/0
7.9.2010 12:22

IrenaB

re:peelo

...já vím, ale já vám také slušně odpovědla, že to není jen tak.

Tak nevím kolik máte, ale když hodláte klesnout až na 10.tis., tak asi moc závratné to nebude, což není ani u mě tedy.... A stěhovat se? :-) Jo, tak kvůli 50.000,- to snad....ale přece kvůli pár tisícovkám neprodám dům, nehodím za hlavu všechny vztahy, nevyrvu dítko ze školy.....A dle toho nového návrhu tabulek těch co nedosáhne ani na těch 10.tis.bude opravdu hodně ;-)

0/0
7.9.2010 12:11

IrenaB

re: peelo

Promiňte, tohle jsou takové velice krátkozraké dotazy ale?? Nicméně odpovídm, to asi nejzásadnější asi bude 350 km vzdálenost :-) ...ale když ji pominu, tak si nejsem jistá, že by v jakékoliv bance nabírali - tedy v těch našich místních jsem už neslyšela ani nepamatuji, že by bylo nějaké výběr. řízení....a tož tak , proto tam nejdu dělat ;-)

0/0
7.9.2010 11:17

peelo

Re: re: peelo

nezlobte se, ale mně to nepřijde jako krátkozraký dotaz (myslím, že jsem totiž psala jenom jeden). Prostě jsem se Vás slušně zeptala - co Vám v tom brání pokud se Vám tento systém odměňování nelíbí. Toť vše.

Přijde mi totiž divné řešit o koliv víc má ta a ta profese, proč mají tihle odměny a ti ne, proč mají tihle tento a tento příspěvek, protože by stačilo, abyste změnila zaměstnání a zjistíte, že jinde je to úplně to samé a řešila byste zase někoho v jiné pracovní pozici.

Když to vezmu podle sebe, tak v mé stávající práci jsem ochotná i za ty mizerné peníze tady zůstat, ale v momentě, kdy mi klesne plat na 10.000,- hrubého, tak mě tu už nikdo neuvidí a klidně se i přestěhuji když to prostě bude nutné. Je to jednoduché a prosté :-).

0/0
7.9.2010 11:28

Green Tea

Re: re: peelo

Nikdo Vám to nepřijde říct do kanceláře školy. O výběrová řízení se musíte zajímat aktivně, zjišťovat na netu apod.

0/0
7.9.2010 12:03

IrenaB

re:

opouštím tohle téma bo se dostává ale úplně někde jinde, než byl původní směr;-)

0/0
7.9.2010 11:13

IrenaB

není plat jako plat

no, to je pravda :-) A proč se všech těch státních úředníků tak strašně tedy zastáváte? Kor když své máte jisté...;-)

0/0
7.9.2010 11:10

Zakov

Re: není plat jako plat

Ono se to bohuzel netyka jen uredniku. Muj otec jezdi u cestaru. Nyni je jeho plat 12000 hrubeho zaklad plus osobni ohodnoceni. Pokud zmeny projdou tak jak jsou navrzeny bude mit zakladni hrubou mzdu 7500!!! Hrubeho a zbytek budou nenarokove odmeny. Prijde vam toto normalni?

0/0
7.9.2010 11:55

Green Tea

Re: není plat jako plat

Protože mi vadí, jaký dopad to bude mít na ekonomiku....

0/0
7.9.2010 12:01

IrenaB

není plat jako plat

no, průměr počítat umět ani nemusím, stačí když si vezmu svou neteř, která je v bance 3 roky, hned po škole, a má cca o 10.000,- víc než já !! A to je u přepážky a má střední školu..... Já opět nebrečím, ale takový nějaký pohled mám já na "kanceláře" v bance :-) 

0/0
7.9.2010 11:08

peelo

Re: není plat jako plat

a co Vám brání v tom jít do té banky dělat taky?

0/0
7.9.2010 11:11

IrenaB

není plat jako plat

a v bance se ale nemáte špatně, že ne?:-) I když máte jen 10 let praxe, jak jste uváděla....

0/0
7.9.2010 10:59

Green Tea

Re: není plat jako plat

;-D;-D;-D jestli víte, jak se počítá průměr, tak Vám musí být jasné, že právě v tomto sektoru je ten průměr tak zkreslený, že je to akorát k nas....

Mého zaměstnavatele léta praxe celkem netankují, bohužel....a žádné tabulky na to taky nemáme.

0/0
7.9.2010 11:02

Green Tea

Re: není plat jako plat

Hlavně tu neřešíme můj plat, ale st. sektor...

0/0
7.9.2010 11:05

IrenaB

není plat jako plat

aha:-) Tak to se omlouvám, snažím se číst poctivě, ale asi mi to uteklo...;-€

0/0
7.9.2010 10:55

IrenaB

není plat jako plat

green tea:

:-)

no tak to je snad pochopitelné, že jsem jmenovala pozice, které bijí do oči mě... A které pozice máte na mysli teda Vy? Já se Vás přece ptala, kde děláte ? Ale Vy nic, jste jak prof.doktor Horák ;-)

0/0
7.9.2010 10:52

Green Tea

Re: není plat jako plat

Já Vám již odpověděla, že pracuji již 10 let v bankovnictví.

0/0
7.9.2010 10:54

IrenaB

není plat jako plat

pablo 23 - tak, tak.... Ty jejich slibovaná % nikdo nikdy neuvidí, protože prostě jsou  n e n á r o k o v á ;-)

0/0
7.9.2010 10:43

pablo23

Re: není plat jako plat

R^R^R^

0/0
7.9.2010 10:50

IrenaB

green Tea

aha :-)

no tak to já reagovala na Váš příspěvek kde to děláte, když nemáte žádné tabulky, ale výkonostní složku.....A bavíme se o statních platech, tak proto jsem napsala "stát má tabulky pro všechy", tedy pro všechny své pracovníky! jsem měla na mysli....O soukromé sféře ni muk, to je ale úplně jiná kapitola...;-)

0/0
7.9.2010 10:37

frv

konec zdravotnictví, připravte si všimné

Tady, ale nejde o 10%, ale mnohem, mnohem víc. Jde tady o 4 až 5tis čistého (20% až 40% platu)měsíčně. Konec zdravotnictví, kdo bude toto dělat za 12tis čistého, když podle nových pravidel má mít zdravotní sestra vysokou školu. Bavím se jen o zdravotnictví, ne o úřednících. Je to podvod, kdyby to bylo 10% tak se nikdo nerožčiluje.

0/0
7.9.2010 10:36

IrenaB

není plat jako plat

jamski - vaše myšlenka je zajímavá nicméně lehce naivní.....protože stát na žádné odměny nedá, tudíž to skončí je na těch, Vámi tolik preferovaných, tarifech - o to státu také jde proto narhuje snížení a až 200% odměna :-)..... A když nááhodou něco dá na odměny, tak to bude jako doposud a to, že odměny připadnou jen a jen těm, kdo víc vleze nadřízenému........ehm nebo kdo je čí kamarád - copak to neznáte??

0/0
7.9.2010 10:34

IrenaB

Green tea

Tady někdo mluvil o státních tabulkách pro soukromou sféru?????

0/0
7.9.2010 10:31

Green Tea

Re: Green tea

napsala jste:"

co je to "My nemáme žádné tabulky, žádné tarify a výkonnostní složku mzdy si musím opravdu zasloužit" ??? Nevím co si pod tím představit.... Stát má přece tabulky pro všechny.."

0/0
7.9.2010 10:32

jamski

O tom, že se ve státní správě

penězi nehorázně plýtvá, se určitě nemusíme navzájem přesvědčovat.

 To, že se snižuje pevná složka mzdy, a zvyšuje výkonová odměna je  krok správným směrem.

Tím se úředníci konečně začnou aspoň přibližovat systému odměňování ve firmách. Teď už jenom zavést hmotnou zodpovědnost všude tam, kde se nakládá s veřejnými penězi a trestní zodpovědnost za vše, co úředník koná, a . . . jsme konečně v normálním světě, kde je člověk za své konání musí skládat účty, a je hodnocen podle vykonané práce.Tak, jak to ve firmách už dávno funguje.

0/0
7.9.2010 10:22

IrenaB

není plat jako plat

Já to beru takto-země je totálně v pr.... a hold když se ty prachy někde pros........, tak se musí někde vzít a jedině my se musíme uskromnit - Koneckonců to co si volíme, za to můžeme jen a jen my sami... S čím nesouhlasím je s až tak razantními změnami ??!!! Já si myslím, že když se protenčí státní správa, kdy např. samo ubývá znatelně žáků a tudíž i zaměstnanců ve školství, propustí se přesluhující, přestane se zalévat na ministerstvu za 40.000,-/měsíčně, umývat 2x za den ministesrská auta, vezmou se nesmyslené a nespravedlivé příplatky jako přísp. na bydlení vojákům, přísp.za nepodnikání na MěÚ,  že tohle všechno ve výsledku udělá pěkný balík....Může se sáhnout na nenárokové složky,tj.odměny - těch je zatím ještě všude dost !! Ale proč rýpat do tarifů ?? To nechápu...Tedy max. ve sjednocení jedné tabulky ve státě...

0/0
7.9.2010 10:13

jamski

Re: není plat jako plat

Právě to, že se podstatně sníží tarif a ve stejné výši zvedne výkonostní odměna je krok správným směrem. Pak lze konečně rozlišit ty, kdo skutečně pracují, od těch, kdo to jenom předstírají.

0/0
7.9.2010 10:26

pablo23

Re: není plat jako plat

a ty nastoupíš za 10 500,- do práce, protože první 3 měsíce jsi bez osobního? A kde ty peníze vezmeš v rozpočtu, když ti zřizovatel stanoví limit mezd, který se napočítá dle tarifu? Limit mezd je hotový, peníze z provozu na odměňování brát nemůžeš....  A nebo si u každého zaměstnance dopředu při sestavování budoucího rozpočtu stanovíš maximum 100% příplatek a u těch vyššších 200% příplatek a budeš očekávat, že zřizovatel na to kývne? kde žiješ? takhle sestavování rozpočtu nefunguje... Myšlenky jsou to od pánů ministrů krásné, ale nereálné, ty peníze ty organizace NIKDY neuvidí....;-D;-D;-D

0/0
7.9.2010 10:34

jamski

Re: není plat jako plat

Jestli ty peníze někdo někdy uvidí nebo neuvidí je problém těch, kdo úřady vedou.

Ti schopní si s tím poradí.

A s těmi neschopnými, nechť si poradí jejich nadřízení, až začnou mít problémy s tím, že ten či onen úsek nefunguje.

Ale všichni dohromady musejí jako úředníci placení státem,( tedy daňovými poplatníky), především pracovat. A podle zásluh jim potom má být vyplacena odpovídající a spravedlivá odměna.

Ne tak, jak je tomu dnes, že nezáleží na tom, jestli vůbec pracují, nebo nepracují, protože dostanou v obou případech stejné peníze. Mají na to přece "tabulkový nárok", že ano.

0/0
7.9.2010 12:07

IrenaB

re: chichi

K chichi příspěvku chci říci jen tolik, že i já už viděla nový návrh, kde z 15.tis. hrubého je 9.500,-, v druhém návrhu 10.500,- v základu !!! :-) Nebudu sprostá, ale myslím si své......O 100% - 200% k platu, to je směšné - to nikdo nikdy neuvidí !!! Tak si sami spočítejte kolik to snížení dělá a to slibovali -10%..... Myslím, že nikdo netuší co to bude mít za nedozírné následky...Věřím, že to jen nahraje i podnikatelské sféře, aby snížila...

0/0
7.9.2010 9:59

pablo23

Re: re: chichi

a pozor, podnikatelské sféry se to dotkne taktéž obrovsky. Za poslední 2 roky se snížil rozpočet zřizovaných organizací cca o 17%. Příklad - malá organizace s rozpočtme cca 6-8 mega dávala opravy a běžné služby menším firmám ze svého rozpočtu cca 600-900 tisíc, a měla okruh řekněme 20 soukromých firem. Bohužel, díky těmhle škrtům, které se nedotýkají mezd (finanční limity jsou stanoveny a peníze nemůžete používat na nic jiného + plánované zdražení elektřiny) zůstane pro podnikatelskou sféru zhruba třetina sumy. Tím pádem i oni onvedou méně daní... A teď si to jen zvěčte na větší organizace - je to ale krásný kruh... Mirek nám ale ukáže nějaký pěkný číselný veletoč a skončíme jen s "meším" propadem - chtěli jsme ušetřit 21 mld, ale propadli jsme se o 40mld.. dyk to jde...;-)

0/0
7.9.2010 10:28

stejně mě smaznou

platy

Je zajímavé, že ta většina populace která zdaleka nedosáhne ani na průměrný plat, drží ústa, vždy vyskakují jen ti, co mají plnou tralala.

0/0
7.9.2010 9:52





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.