Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Na Šumavě po letech spatřili vlka, šelma s sebou měla dvě mláďata

Ochránci přírody mají důvod k radosti. V Národním parku Šumava spatřil amatérský pozorovatel vlčici se dvěma mláďaty. Šelma se přitom v Česku objevuje jen velmi vzácně a zpozorovat ji ve volné přírodě je takřka nemožné. Zoologům její přítomnost prozradí obvykle jen stopy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A.Svoboda

Zjistěte pravdu

Vlk

Veřejnost o nich neví pravdu. Věřte mi já vlky studuju. Každý den potkávám lidi, kteří mi říkají hlouposti jako že vlk je chladnokrevný zabiják. Hloupost,hloupost hloupost. Jen se podívejte na

Na tzv. vlčí děti, vždyť vlci naopak pár lidí zachránili. Kdyby jste měli příležitost vlky studovat. Vlk je spíše takový popelář, je docela líný, i když jakmile ucítí člověka, prchá pryč. Popelář proto, že žere spíše nemocné a slabé jedince, když už loví, ale žere i třeba bobule, nebo hmyz. Lidi příliš věří červené karkulce. podívejte se na stránky jako třeba: http://www.facebook.com/group.php?gid=151958461498355 , wolfquest.org, international wol center nebo jen zoo praha. Bude se jim chtím brečet nad tím, co vlastně provádíme.:-([>-]

0/0
7.10.2010 16:02

A.Svoboda

Re: Zjistěte pravdu

Vlk je pro zachování Ekosystému prostě nezbytný

0/0
7.10.2010 16:03

A.Svoboda

Mam skupinu

Mám skupinu na facebooku, co podporuje vlky Na Šumavě.http://www.facebook.com/group.php?gid=151958461498355

je nás málo jen 38, ale pomalu se rozrůstáme

0/0
7.10.2010 15:47

Tomash

Vlk

Vlk na sumavu uz davno nepatri, jestli se tam vratil tak je jen otazka casu nez zacne chodit bliz vesnicim a dopravat si domaci zvirata, mno a pak se bude muset opet zastrelit... sumava je lidma protkana a pro vlka tu uz neni misto

0/0
12.9.2010 8:30

viveka77

Re: Vlk

Ale je tam místa dost, jen by se tam nesměli roztahovat střelbychtivé zelené kamizolky.

0/0
15.9.2010 13:00

A.Svoboda

Re: Vlk

Hloupost. Věřte mi já vlky studuju. Každý den potkávám lidi, kteří mi říkají hlouposti jako že vlk je chladnokrevný zabiják. Hloupost,hloupost hloupost. Jen se podívejte na

Na tzv. vlčí děti, vždyť vlci naopak pár lidí zachránili. Kdyby jste měli příležitost vlky studovat. Vlk je spíše takový popelář, je docela líný, i když jakmile ucítí člověka, prchá pryč. Popelář proto, že žere spíše nemocné a slabé jedince, když už loví, ale žere i třeba bobule, nebo hmyz. Lidi příliš věří červené karkulce. podívejte se na stránky jako třeba: http://www.facebook.com/group.php?gid=151958461498355 , wolfquest.org, international wol center nebo jen zoo praha. Bude se jim chtím brečet nad tím, co vlastně provádíme.[>-];-(

0/0
7.10.2010 16:00

jacenzoridnes

To co viděli nebyla vlčice,

 ale fena vlčáka, kterou majitel vyhodil v lese a ujel.

0/0
11.9.2010 10:12

Kidkid

Jak to tady čtu

tak názory na vlka v přírodě jsou snad na úrovni Brehmova života zvířat z roku 1900. Každý z nás viděl vlka leda v zoologické zahradě a ten se s tím ve volné přírodě nedá srovnávat. Že na Šumavu patří je nezpochybnitelné a není důvod, proč by tam neměl být.

A co se týče myslivců. Berte to tak, že myslivost je tradice. A mezi myslivci jsou jak skuteční machři, jako bouchalové. A v našem tisku se nepíše o těch pracovitých, co se o zvěř starají, ale jen o nějakém neštěstí na honu.

0/0
11.9.2010 9:53

šedý vlk1

Tak nevím....

..ale myslím si, že ozbrojení brigádníci by měli být víc pod kontrolou, aby nestříleli na vše co se pohne a pak teprve zjišťovali co to bylo. Těm ozbrojenejm nebrigádníkům (pytlákům) přeju, aby se jim přihodilo něco moc ošklivého...třeba abych je pokousal...minimálně.Varuju všechny, kteří mají chuť si na vlka vystřelit...

0/0
9.9.2010 11:41

Typický český hovňousek

Tak máte vlka, no...

...já mam zas celou dobu housera,no, a nestěžuju si! 8-o

0/0
9.9.2010 0:59

pivovar janacek

Tak ho páni myslivci nezapomeňte hned zastřelit,

aby vám neujídal v revíru.Abyste měli až budete vožralí,do čeho střílet.

0/0
8.9.2010 13:34

Alena0077

Re: Tak ho páni myslivci nezapomeňte hned zastřelit,

První větu nebudu komentovat. S tou druhou už moc nemáte pravdu. Byste se divil, kolik dělá PČR na honech kontrol. Už to není co to bývalo, že si každej před honem lupnul 2 panáky. Neříkám, že nejsou vyjímky, ale fakt to tak není. A když jde myslivec sám do lesa, tak taky nemůže být ožralej, páč s dvojkou v žíle trefit srnku třeba na 80 m není žádná pr...

0/0
9.9.2010 10:03

Alena0077

Re: Tak ho páni myslivci nezapomeňte hned zastřelit,

Jo a ani za střízliva.

0/0
9.9.2010 10:25

Alena0077

Re: Tak ho páni myslivci nezapomeňte hned zastřelit,

Jo a ještě tam snad psali, že to bylo v nárobdím parku, takže mají myslivci asi smůlu.

0/0
9.9.2010 10:07

Sa+an

.

Jedině mrtvý vlk je dobrý vlk.

0/0
8.9.2010 11:00

Amanita phalloides erectus

Re: .

vono taky jíst živýho vlka asi není to pravé ořechové.

0/0
8.9.2010 13:08

šedý vlk1

Re: .

...jak jsi to myslel...s+tne?

0/0
9.9.2010 11:23

A.Svoboda

Re: .

tak to se pleteš kámo. Až o nich budeš něco vědět, tak komentuj. Rv

0/0
12.10.2010 17:06

ippokorny

Jak se těším,

že bude i v našich lesích a konečně srnky nebduou beze strachu všude chodit a okusovat, co jim přijde po hubu. P.P.

0/0
8.9.2010 9:43

mirek73

Re: Jak se těším,

Srnčí zvěř se živí zejména nejrůznějšími bylinami, občas požírá také různé plody.

Zvláště v oblibě má přitom mladé výhonky trav s vysokým obsahem vlhkosti. Pro lesní porost (skoro) žádné nebezpečí.

0/0
8.9.2010 10:05

ippokorny

Re: Jak se těším,

vy jste neslyšel o tom, že roční škody vzniklé okusem jdou do miliard? např. ude: http://lesprace.silvarium.cz/content/view/1281/87/. A víte, co je to hlad? To pak srnky okusují úplně vše. P.P.

0/0
8.9.2010 10:12

mirek73

Re: Jak se těším,

a vy asi neznáte jinou než srnčí zvěř. Okus pusobí hlavně vysoká, zajíci a černá. Srnčí zvěř stromy "nespásá"  v létě to nemá zpotřebí a v zimě dávame seno, zrní, jabka, řepu,  mrkev  i staré pečivo....

0/0
8.9.2010 11:02

ippokorny

Re: Jak se těším,

Něco kouše stromky až 1,5 metrů vysoko po celý rok, když je stromek vidět a je bez pletiva, tak obvykle do týdne je okousaný. A myslivci mě z jara nabídli., že mohou zkusit srnky postřílet, protože jak si někam zvyknou chodit, tak jiné řešení není. Ale že na jaře se to nesmí.

V zimě jsem vidět v krmelcích pouze vlhké seno a sůl. Asi jste z úplně jiné krajiny než z jižních Čech. P.P.

0/0
8.9.2010 11:11

mirek73

Re: Jak se těším,

Vidíte na sů jsem zapomenul. No srnec neni nikterak vysokej  (v kohoutku tak do 80 cm) pokud je něco okousané v 1,5 výšce vsadil bych spíše na něco většího ;-) jako je daněk,  sika nebo jelen.  V zimě pokud zvěř strádá k okusům dojít může proto u nás krmíme výše popsaným a lesní školky jsou oplocené, že tam neproklouzne ani "myška"

0/0
8.9.2010 11:34

ippokorny

Re: Jak se těším,

Mě je jedno, co to žere, na všechno bych poslal ty vlky či nekdy to postřílel.

A kdo má peníze na ploty, já nemám na to, abych vše ohrazoval. A když tu máme záběje 1,2 metru, tak je mě plot a obalení stromků na nic. P,P.

0/0
8.9.2010 11:43

mirek73

Re: Jak se těším,

NJN jenže zvěř je vlastněná státem (nikoli myslivcem) takže představa o plošné likvidaci je trochu mimo (to Vám stát nepovolí) .Pozabíjet všechno živé kvůli stromu/poli je fakt hloupost. Zvěř do lesa patří a předatava že Vám ji vyžene vlk je také scestná, ne všude jsou podmínky any se tam usadil. A i tak dojde k poklesu stavů nikoli k likvidaci. Na šumavě je už delší doby rys, zvěře ubylo ale škod (v globálu) asi  moc ne když tam řádí kůrovec.;-)

0/0
8.9.2010 12:56

habr

Re: Jak se těším,

Škody kůrovcem mohou být vyšší díky oslabení dřevin okusem či ohryzem vysokou zvěří v jejich mládí kdy kůra je ještě tenká. Navíc stromy po ohryzu kůry jsou napadany dřevokaznou houbou která zlikviduje nejcennější část stromu z hlediska jeho výtěžnosti - tedy dolní část kmene - kvalitní kulatinu.

Zvěř do lesa patří, ale ne v takovém počtu jako dnes v lesích je. Protože zvěř nemá přirozeného predátora který by zajišťoval ozdravné procesy stáda, nutil zvěř k pohybu, zejména jeleni (laně) stojí ve smrčinách a někdy z hladu, jindy z nudy okusují kůru. Další žrout je muflon.

Škody zvěře v lesích jdou do miliónu Kč, několikanásobně než škody z exhalací. Počítejme i náklady na oplocení výsadeb, chemickou ochranu stromů apod.

Jinými slovy - vlk jako šelma do našich lesů se má vrátit a je nutné snížit stav vysoké zvěře, pokud chceme aby děti měly kvalitní dřevo, nedoplácely na hospodářské lesy. Vlk může obsadit většinu velkých lesních komplexů ve vnitrozemí i pohraničí ku prospěchu lesa.

0/0
9.9.2010 8:45

Tomash

Re: Jak se těším,

Vlk toho zas tolik neulovi, odstrel zvere jinak to nejde

0/0
12.9.2010 8:32

Amanita phalloides erectus

***

Řekl jsem o tom vlkovi myslivci. Prohlásil něco v tom smyslu, že tam stejně 150 let nebyl tak tam nemusí být ani teď a je zřeba ho zastřelit.

0/0
8.9.2010 7:11

Zachariáš

Já jsem v srpnu prožil na Šumavě s vlkem celý týden

Byl se mnou neustále a zvláště při chůzi mě vadil....;-D

0/0
8.9.2010 6:53

šedý vlk1

Re: Já jsem v srpnu prožil na Šumavě s vlkem celý týden

??????,,,.... a že o tom nevím?

0/0
9.9.2010 11:25

Luboš z venkova

od Stopaře

Pokud se výskyt vlka na Šumavě potvrdí bude potřeba udělat stejná opatření jako v Beskydech - vlčí hlídky atd., jinak je myslivci okamžitě zlikvidujou. Bohužel toto se stalo v Jeseníkách, kdy byl v r. 2001 nalezen zabitý vlk u Petrovic a v r. 2005 u Valšova. Tam si to myslivci dokázali ihned "vošéfovat". Pátral jsem tam trochu a minimálně u Valšova je potvrzeno, že to udělal myslivec. Ale kdo jinej, než tyhle h....a by to taky udělal...

0/0
7.9.2010 21:24

mirek73

Re: od Stopaře

Netvrdim že ne, ale věřte nechat volně zastřelené zvíře (čili důkaz proti střelci samému) když se dá najít střela (tak blízko aby to bylo "na broky" by se žádnej střelec nedostal), je divný. Tohle spíš dělaj pytláci nebo lidi co mají nerigistrovanou zbraň...

0/0
8.9.2010 8:35

DesmodromIV

Re: od Stopaře

Pytlák = většinou myslivec.

0/0
8.9.2010 13:15

Gandalff

Poslední odstavec je nesmysl.

"Až do konce sedmnáctého století se v Česku vlci objevovali zcela běžně, pak je ale lidé začali lovit."

Pokud vím, vlci se lovili už od nepaměti. Kdo tomu nevěří, ať si přečte například něco od Štorcha. Jde asi o rozsah lovu a tomu věřím, že od 18. století to s vlky a ostatně i s ostatní lesní zvěří začalo jít z kopce.

0/0
7.9.2010 20:07

flames828

Re: Poslední odstavec je nesmysl.

Ano, Eduard Šroch je skutečné těžiště našich znalostí o lovu zvěře v pravěku.

0/0
8.9.2010 18:43

Luboš z venkova

Vlci

Já jsem letos v červenci pozoroval vlčí stopy v Jeseníkách na opuštěných místech poblíž zborcené stavby Josefského hamru u Černé Opavy. Vlci tudy pouze procházejí z Beskyd dál, kde hledají nová teritoria.

Vlk je velice plachý, zvláště když není ve svém teritoriu a není ve smečce. Před člověkem vždy uteče a žádné nebezpečí nehrozí, ostatně zvěř je přemnožená, tak hladem určitě netrpí. Škoda, že se v Jeseníkách neusadil natrvalo, když už tam žije rys. Pouze jednou jsem v zimě pozoroval vlčí stopy  pod Šerákem, kde se vlk zdržel delší dobu. Medvěd v Jeseníkách nebyl spatřen 14 let. Přeji Šumavě, aby se tam vlci uchytili nastálo, je to krásné, obdivuhodné zvíře, které spolu s rysy a medvědy naše lesy běžně obývali.

Stopař.

0/0
7.9.2010 19:15

Isabelle

Re: Vlci

 Vlci vyji ... polsali jsme vlky i do Yellowstone park ...

0/0
7.9.2010 20:00

radik

Re: Vlci

R^

0/0
7.9.2010 21:13

viveka77

Re: Vlci

R^

0/0
7.9.2010 22:02

šedý vlk1

Re: Vlci

...rád bych se tam usadil, ale nejde to....jsem jinde..

0/0
9.9.2010 11:28

Kolotuk

kalousek se Severou a kopřivou

0/0
7.9.2010 19:00

Agent Přisluhovač v emigraci

Vlk

Nejsem odpůrce myslivosti, i když tu "lidovou" nemusím. To je jedno. Vraťme se k tématu. Můžou se zde přítomní myslivci vyjádřit, jaký by podle nich měl být osud případné vlčí smečky nebo jen jednotlivých kusů v NP Šumava? Popřípadě obecně v ČR. Uvítám i zdůvodnění. Díky

0/0
7.9.2010 15:09

HLNOCD6

Re: Vlk

myslivec nejsem, ovsem nevidim zadny problem v tom, ze se k nam vlk vraci. Pokud zustane na prijatelnych stavech - aby se nam netoulal po vesnicich a nerdousil domaci kur tak nemam nic proti.

0/0
7.9.2010 15:13

DesmodromIV

Re: Vlk

Už vidím plné vesnice toulajících se vlků. Víte vůbec o jaké zvíře jde?

0/0
7.9.2010 15:21

HLNOCD6

Re: Vlk

tak to jiste nikde nebude zadny problem.

0/0
7.9.2010 15:25

Isabelle

Re: Vlk

nezlob se na vlky, jsou to psi kteri pokousaly vase deti

0/0
7.9.2010 20:03

mirek73

Re: Vlk

Jestli se na Šumavu vráti vlk bude to malý zázrak. Zatím to je jedno a nepotvrzené pozorování a to má ke stále přítomnosti daleko. Záleží pak jakou lokalitu si jako své stanoviště vlci vyberou. Jsou tam jistě místa kde je pohyb lidí minimální ale vlk se taky musí něčim živit a protože je na šumavě i rys tak je zvěř ostražitá a je jí rozhodně méně. Čili může vlka navštěvoat chovy domácách zvířat pokud tam nějaké jsou.

V každém případě několik vlků nebude představovat žádný problém. Pokud nenapadnou člověka (a já nevěřím že by k tomu došlo)

0/0
7.9.2010 15:23

Gunter von Bahnhof

Re: Vlk

aby nemusel vlk chodit do staveni, tak, co nechat nejakou tu zver na Sumave "premnozit"? Byl by to problem?

0/0
7.9.2010 15:25

mirek73

Re: Vlk

Asi ano. Nevim jak to udělat

faktory proti

- další predátoři (rys liška)

- zájmy "dřevěné loby" (víc zvěře více škod)

- možnost že dojde k většímu šíření nemocí (u přemnožených zvířat to tak chodí)

0/0
7.9.2010 15:31





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.