Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Slovenskému letadlu začal hořet motor, stroj musel nouzově přistát na Kosu

Letadlo slovenské společnosti AirExplore, které mířilo z italské Verony do Řecka, muselo nouzově přistát na řeckém ostrově Kos. Jeden z jeho motorů totiž během letu zachvátily plameny. Nikdo z cestujících ani z posádky neutrpěl zranění. Příčinu požáru vyšetřují letečtí experti.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

ToskanskyDedek

Nezavisli prodejni zurnaliste, jak to je?!

VYJADRENIE LETECKEJ SPOLOČNOSTI AIREXPLORE K MIMORIADNEJ UDALOSTI NA LETISKU KOS: Dňa 4.9.2010 pri charterovom lete z talianskej Verony na grécky ostrov Kos bol na lietadle Boeing B737-400

'

!!po bezproblémovom pristátí a odstavení lietadla na parkovacej ploche, po vypnutí motorov a pristavení schodov, zatiaľ z nezistených príčin spozorovaný požiar

'

v priestore zadnej časti uchytenia ľavého motora. Kapitán lietadla nariadil okamžitú evakuáciu aj za pomoci núdzových sklzov, aby nedošlo k ujme na zdraví cestujúcich a posádky. Nikto zo 170 cestujúcich ani posádky nebol zranený a za požiarnej asistencie letiska bol požiar okamžite uhasený. Na palube lietadla nebol žiadny občan SR. AirExplore zabezpečila náhradnú prepravu pre cestujúcich, meškanie ani najbližších liniek nepresiahne 5 hodín. Ďalšie podrobnosti uvedieme po vykonaní technického vyšetrenia lietadla. PRAVICUJME-TUNELUJME!

0/0
4.9.2010 22:12

ToskanskyDedek

Re: Nezavisli prodejni zurnaliste, jak to je?!

LZiDNES: Letadlo slovenské společnosti AirExplore, které mířilo z italské Verony do Řecka, muselo nouzově? přistát na řeckém ostrově Kos. Jeden z jeho motorů totiž během letu? zachvátily plameny.

'

Před přistáním na Kosu požádal? pilot slovenského Boingu 737-400 o nouzové? přistání. Levý motor stroje totiž během letu? začal z neznámých příčin hořet.

'

Pravicujme-KnizePanujme-Tunelujme-Defraudujme-PANDURujme-zRADARujme!

0/0
4.9.2010 22:17

BlueFlash

Letadlo neschopné dalšího letu

A to jak myslejó? Že je to letadlo "nepojízdný" bez nějaký zásadnější opravy motoru nebo že je ouplně na wodpis? :-/

0/0
4.9.2010 21:19

BlueFlash

Re: Letadlo neschopné dalšího letu

Reakce na e-mail: ON

0/0
4.9.2010 21:20

u.boat

Rebranding

Teď se přejmenují na Air Explode :-P

0/0
4.9.2010 20:37

sekosjiri

tobogán na palubě

To jsem netušil že maj na palubě záchraný tobogán zajímalo by mě jestli tu ty članky někdo vůbec čte než to zveřejní.

0/0
4.9.2010 19:26

pokladník

Boingu 737-400

asi nějaká levná napodobenina Boeingu z tržnice...?

0/0
4.9.2010 18:25

danny47

Re: Boingu 737-400

Ale no tak, nebuď na profesionální pisálky z redachce NZSvČR tak puntičkářskej.... 

0/0
5.9.2010 13:40

EU Man

Nová slovenská

letecká společnost AirExplode

0/0
4.9.2010 17:45

pirna

Re: Nová slovenská

Je tam uvedené AirExplore. Bude to asi něco jako bulharský Hemus Air. Letěl jsem s ním 2x kdysi již hodně olétanou L 410. Byl to skutečně zážitek na celý život.

0/0
4.9.2010 20:07

czmarioposmrti

Kazde letadlo

musi pristat na jeden motor, tak je konstruovano, zalezi na tom, co umi piloti, na tom, kdo za tim kniplem sedi... Kdysi pristal kapitan s Airbusem 340 klouzavym letem bez paliva, o ktere prisel diky technicke zavade asi ve vysce 10 000 m...

0/0
4.9.2010 15:41

neandrtálec

Re: Kazde letadlo

Nebo ten šoumen na řece Hudson - zatáčka a přistání bez motorů na vodu.

R^:-)

0/0
4.9.2010 15:42

paltt

Re: Kazde letadlo

Chlape, to nebyl zadny soumen, ale borec, ktery zachranil tem lidem zivot.

0/0
4.9.2010 15:46

vodnicivcechach

Re: Kazde letadlo

jo,pan pilot :-) byvale namorni letectvo :-) ten tedaaa,perfektni !

0/0
4.9.2010 16:16

pirna

Re: Kazde letadlo

I Československé aerolinie měli perfektní piloty, (šlo také drtivou většinou o bývalé vojenské piloty) - viz. přistání letadla ČSA IL-18 B  28.7.1976 do jezera na Zlatých pieskách u Bratislavy. I když tehdy nehodu přežilo pouze 5 osob, kdyby tehdejší letadlo bylo konstruované jako dnešní letadla a záchranná služba byla na úrovni dnešní, mohlo nehodu přežít mnohem více osob.  

0/0
4.9.2010 20:02

modra_kravka

Re: Kazde letadlo

No kdyby ta nové letadla z alobalu byly konstruovány jako IL-18, tak by při různých nepodařených přistáních přežilo daleko více lidí. Ty snesly i tvrdší přistání, a nelámali se (neměli motory na chvostu) V tom Ilku v Blavě nemělo šanci moc lidí přežít. Letadlo se potopilo do dost velké hloubky na terasu, a později při nepodařeném pokusu o vylovení spadlo do hloubky cca 50 metrů. Podle patologů tam byly tři druhy smrti. Utonutí, infarkt a zhmoždění při nárazu. Ani současné prostředky (o co jsou lepší) by těm cesťákům nepomohli. Kabina byla rychle zaplavena.

0/0
4.9.2010 22:40

modra_kravka

Re: Kazde letadlo

A ještě k tem pilotům, tak ti vojáci tvořili u ČSA tak cca 1/3, na základě dohody mezi MNO a FMD. Ostaní pocházeli z aeroklubů a Slov-airu.

0/0
4.9.2010 22:45

M@rty_SOG

Re: Kazde letadlo

...a co když je to jednomotorák...;-)

0/0
4.9.2010 15:50

Kekule

Re: Kazde letadlo

I jednomotorák musí přistát na jeden motor! Pokud ho ovšem nemá, jde o větroň nebo kluzák.

0/0
4.9.2010 16:45

ZX Spectrum+

Re: Kazde letadlo

to bolo nieco...R^

0/0
4.9.2010 16:10

mpes3

Re: Kazde letadlo

jj, úžasná práce pilotů tenkrát. Prej to potom chtěli nějak nasimulovat na těch simulátorech pro příslušný typ letadla a v té simulasi se s tím nikdy přistát nepodařilo...

0/0
4.9.2010 16:26

pokladník

Re: Kazde letadlo

Drobně se pleteš, byl to Airbus 330.

On 24 August 2001, Air Transat Flight 236,

an A330-200, performed the world's longest recorded glide with a jet

airliner after suffering fuel exhaustion over the Atlantic Ocean.

0/0
4.9.2010 18:27

banánový huffnagelův duch

Že nepřistáli na Sýkoře...Co na to Kubišová?

0/0
4.9.2010 15:16

CCIR

'

Aspoň že to všetko skončilo dobre.

0/0
4.9.2010 15:14





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.