Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Churchill chtěl Mussoliniho smrt kvůli svým obdivným dopisům, tvrdí historik

Britský premiér Winston Churchill údajně chtěl po vypuknutí druhé světové války nechat zavraždit italského fašistického vůdce Benita Mussoliniho. Bál se totiž, že by mohly vyjít na světlo obdivné dopisy, které mu před začátkem konfliktu adresoval, vysvětluje francouzský historik.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Paul Sulc

Rika se , ze Mussolini pry

naucil Taliany konecne pracovat. To je zasluzne, v denicich Radeckeho generalu se tvrdi ze pracujici Talian je rarita, tedy Talian v nejake vyssi funkci.

0/0
4.9.2010 20:22

pes Muki

poznamka

Byl to velky statnik a dnes se dohadovat, zda mu treba smrdeli nohy nebo ne, je malicherne

0/0
4.9.2010 16:22

heroforseason

nene

Naopak, tyhle úvahy jsou velmi zajímavé. Už včera jsem někde podobný článek o WCH a jeho názorech v lecčem ne nepodobných Hitlerovým četl (nadřazené a podřazené rasy, že nějací místní vojáci co je v útočné válce za rozšíření britského imperia střílel byli z jeho pohledu jen zvířata, že dobyvačná válka je něco co bylo podle něj pro Británii dobré, a jiné). Stačilo by aby se Churchill nenarodil v Anglii, ale v Německu, a dost možná by stál na straně Adolfa a dobýval slabší národy s hákovým křížem na klopě. Kdo ví?

0/0
4.9.2010 19:24

Larry Matejka

Re: nene

Však měl také Hitler zpočátku problémy s válčením s nadřazenou rasou... Bůhví s jakými lejstry tam tenkrát ten Rudolf Hess letěl... Taky si jako jediný vysoký nacista seděl do tuším roku 1987 a Britové na něm spáchali sebevraždu... Přitom jaksi nestihl být válečným zločincem narozdíl od například konstruktéra  koncentráků IG Auschwitz Fritze teer Meera, který se stal duchovním otcem Codexu Alimentarius při tom soukromém Rockefellerově holdingu, kterému nějaký vtipálek dal název Spojené Národy... 

0/0
4.9.2010 20:58

barbud o

Re: nene

... krom toho, že obdivival Hitlera taky jako první použil bojový plyn proti Kurdům v Iráku ...

0/0
4.9.2010 21:02

Králík Roger

To celé je pitomost, když namísto Chuchill a

Mussolini dosadíme Británii a Itálii lze říci, že Churchill měl důvod snažit se o dobré vztahy. Nebylo vůbec jisté, že Itálie se nakonec postaví na stranu Německa.

0/0
4.9.2010 14:44

rozhorceny predstavitel 1+1=2

podle čerčila zemřelo 200 až 300 tisíc židů

a jinak se o holokaustu ve svých pamětech nezmínil.

0/0
4.9.2010 14:27

Rizo2

churchil

zit dnes, tak se na nej sesypou vsechny organizace, novinari a politici jako stenice a bude fasista, nacista a extremista, to nic nemuze zmenit ovsem na tom, ze takoveho politika bychom potrebovali jako sul, cela evropa

0/0
4.9.2010 11:10

greenalien

Re: churchil

To jako že ho potřebujeme aby jsme překonali morální krizi tváří v tvář nacismu?

0/0
4.9.2010 14:10

pes Muki

Re: churchil

No varoval pred nacismem, pak pred komunismem pro Evropu a hodne lidi ho nebralo vazne. Ted by varoval pred islamskym nebezpecim pro Evropu a zase by ho lidi nebrali vazne

0/0
4.9.2010 16:21

greenalien

Re: churchil

Nejspíš ano. Jenže on se taky dost často mýlil.

0/0
5.9.2010 2:29

richu_ch

to pm22

nevim, odkud tvoje moudra beres, ale zcasti se mi zdaji chronologicky a fakticky trochu "vedle" ... (IWW fakticky, IIWW chronologicky ...). Muzes podat, prosim, blizsi vysvetleni, na jakych observacich, faktech a historickych kontextech, popr "mocenskych" zajmech, se tve vyroky zakladaji?

0/0
4.9.2010 3:38

pm22

destitisice lidicek

a pribyvaji hlavne zany porad neco zbytecneho zkoumaji. Od kosti brontosauru po ruzna zasypana stara sidla po ruzne archivy. jsou placeni statem ci si shaneji granty. Cilem jsou zase penize. At pres nejakyc clanek ci video ci movie. Jsou rozlezli po cele zemekouli. jejich manageri to vse sikovne zduvodnuji potrebou lidstva l dalsimu poznani sebe sama a sveta vubec. . Koukam na to vzdy chvilku a stejny prubeh vsech videi. Sekane zabery, nic solidniho, proste gulas. Televize to radi kupuji a poplatnici plati.

0/0
4.9.2010 2:34

Rizo2

Re: destitisice lidicek

ty delas jako kdyby na celem svete vsechny televize mely koncesionarske poplatky, bezne je ze televize to kupuji, lide na to cumi, reklamky si pronajimaji reklamni cas

0/0
4.9.2010 11:08

certik_bertik

bodejť

ne, když byl ministr za socany tak ho vyhodili pro neschopnost a přerodil se v konzervativce, jako by nebylo dost českých paralel, ještě by to chtělo najít fotku Klause jak někdy klepal kladivem srp;-D

0/0
3.9.2010 22:18

Larry Matejka

Re: bodejť

Pravda, že Fabiánští socialisté (dnešní Laboristé a v podstatě CFR) a fašisté k sobě měli vždy blízko a měli podobné cíle... Na jedné straně jsme tu měli tzv. americké korporátní socialisty, kteří po té co finacovali bolševickou revoluci v Rusku, se do fašismu velmi zamilovali (Prescott Bush, Harriman, Rockefeller, J.P. Kennedy atd...), hýčkali ho, vyzbrojovali a financovali... A na straně druhé fabiánští socialisté jako J.B. Shaw, který vyčítal Hitlerovi, že plynoval jen etnika a ne populaci plošně, se vším tím svým kolektivizmem, eugenikou, depopulizací a snahou vědecky kontrolovat každý sebemenší detail společnosti. (Wells, Huxley)...

Přes všechen newspeak a doublethink to funguje dodnes zabaleno do zeleného feudalismu a globalizace... Demokracie či pravolevé paradigma je jen šikovně narafičená šaráda...

0/0
3.9.2010 22:36

certik_bertik

Re: bodejť

no aspoň že máte jasného nepřítele jakýsi univerzální plíživý socialismus;-D

0/0
3.9.2010 22:55

Larry Matejka

Re: bodejť

A co je např. EU? Crony kapitalismus, protekcionářský korporátní "socialismus" spojený s vládou nevolené byrokracie, usurpující si kontrolu nad sebemenší lidskou aktivitou.

Začíná to úsporkami, infiltrací dětí, které mají práskat své rodiče za to, že si čistí zuby a nechavájí při tom puštěnou vodu, končí fízlovskou kameru na každém rohu. Víc a víc závislosti na systému v důsledku ekonomické katastrofy, zvané zelená ekonomika... Méně a méně svobod a téměř absolutní kontrola... Svoboda, individualismus je sprosté slovo. Drakonické zákony porušující elementární lidská práva jako např. Habeas Corpus. Vše centralizováno, normalizováno, unifikováno a zdaněno... Ne nadarmo je koncepce EU převzata od nacistické IG Farben a její první šéf i duchovní otec, nacistický právník Walter Hallstein koncipoval EU pro vládu korporací pro korporace s minimalizací vlivu voličů...   

Vynechal jsem něco?

0/0
3.9.2010 23:28

certik_bertik

Re: bodejť

přemýšlím o tom jestli tohle myslíte vážně, nebo si děláte srandu, nemám v tom jasno tedy

0/0
3.9.2010 23:33

Larry Matejka

Re: bodejť

Hallstein? historický fakt... Ten foršrift IG Farben se dá dohledat...

Zbytek? Stačí se rozhlédnout...

0/0
3.9.2010 23:37

certik_bertik

Re: bodejť

jenomže tohle fízlování začalo převážně v USA, tady s ním zatím jen paběrkujeme

0/0
3.9.2010 23:40

Mirco1

Re: bodejť

Vážený trapáku, už s těmi svými bajkami přestaňte. Bolševickou revoluci a bolševiky jako takové financoval už od května 1915 Berlín a celkově do ni investoval 50 milionů zlatých marek. Nakonec se mu tento krátkozraký hazard dočasně vyplatil ale dlouhodobě to byla pro Německo katastrofa.

Ty kecy o Prescottu Bushovi jsou značně k smíchu, protože Bushova pozice v United Banking Corporation byla prakticky zanedbatelná, takže ať byl osobně či nebyl jakkoli nakloněn fašismu či nacismu (a o tom žádné důkazy nejsou, jediné o co jde je obchodování s Thyssenem) tak to financování a vyzbrojování je naprosto k smíchu.

Navíc od člověka, který papouškuje bolševickou propagandu používáním pojmu fašismus pro nacismus je těžko cokoli brát vážně :D

0/0
4.9.2010 2:21

pm22

Re: bodejť

No ce;e Spopjene staty prece pre valkou silne fasizovaly. To je prece vseobecne znamo. A dle nekterych pramenu byla Chrchilova prvni starost, aby USA s tim prestali a GB je mela jako spojence, obdobne jako za ww1, proti ocekavanemu uderu od Adolfa. To se vi a davno. Pearl Harbour byl castecne sledovan Chirchilem . To zase zatahlo USA do valky s Japonskem, kde Britove ztratili temer vse. pritom vycvivili japopske namorni dustojiniky a i pozemni velitele. Jiste, za penize.

Lenin coby nemecky spion mel za ukol rozvratit tyl carske armady a zvratit probihajici burzoazne demokratickou revoluci z tech se stali najednou mensevici. lenin v Brestskem miru potom odstoupil prece obrovska uzemi (cast jich Rusi dostali zpopet, kdyz 16 zari , teda 14 dni po Nemcich, napadli Polsko. Apotom vraceli Polakum zabitych skoro 200 000 zajatcu, ktere Polaci zajali, protoze Stalin zakazal posilat Tuchacevskemu zasoby, kdyz ten, po porazeni polske expedicni armady stal pred branami Varsavy.

0/0
4.9.2010 2:52

pm22

Re: bodejť

No a to vse melo dopad . na ww2. Vcetne Katyne. Politici jsou hajzlikove a obdivuji je jenom nejaci psycho,( potom urvou zbytek naroda) co potrebuji nejakeho giganta, ke kteremu se potom mohou modlit. A kdo ne, je proste nepritel.Zrovna tak, kdyz tady nejaky odrostly teen keca do politiky, v duchu rad jeho vedouciho. Nadava, odborne vzdelan na Zidy, ac zadneho ani nezna, na komance, to same, na socany, to jiste. potom prijdou vejce a sproste urazky protivniku a je z toho pravice. Brrrrrrrrrrrrrrrrrrr.

0/0
4.9.2010 2:53

Larry Matejka

Re: bodejť

Málo kdy se v diskuzi uchyluji k hodnocení toho druhého... Mám radši argumenty, než to brát osobně. Ale když argumenty dochází vytahuje se, že oponent je bolševik a jeho názory jsou bolševická propaganda...

Je mi to trapné, ale historická fakta která uvádím vychází z celé řady historických pramenů a v podstatě netvrdím nic, co by se nedalo dohledat třeba v závěrech Norimberského procesu nebo Kilgoreho Commitee...

Vliv amerických korporátních socialistů na světový komunizmus i instalaci německého fašizmu není báchorka, ale potvrzený historický fakt... Máme ekcelentní historické práce profesora Antony C. Suttona, který ve svých knihách Wall Street and The Bolshevik Revolution a Wall Street and The Rise of Hitler přináší precizně zdokumentovaný pohed a řadu snadno dohledatelných dobových fakt. Máme Mc Faddenovy projevy, Carrola Quiglyho... Všude tam najdete důkazy tak jasné, že je to mimo diskuzi... Ano, soudobé školství učí bezpohlavní dějiny a učí, že 2+2 je 5...

0/0
4.9.2010 7:47

Larry Matejka

Re: bodejť

BTW: tady máte další část mé báchorky... Fabiánský socialista J.B. Shaw  brání Hitlerovy masové vraždy, opěvuje Mussoliniho a "humánní plyn" (Hádejte kdo ten plyn dodával?)

http://www.youtube.com/view_play_list?p=6B41579E2570E492

dá se to dohledat i v nezkrácené verzi...

0/0
4.9.2010 8:00

Larry Matejka

Re: bodejť

A tady je slavný projev z Berkley z roku 1962,  ve kterém Aldous Huxley opěvuje vědeckou diktaturu. Brave New World není až taková fikce. Je spíš blueprint, koneckonců Huxley to sám krátce před smrtí potvrdil... Řada těch báchorek dlouho funguje v praxi... Stačí sledovat práci jistých nadací:)...  

http://www.google.cz/#hl=cs&tbs=vid%3A1&q=huxley+speech+berkley&aq=f&aqi=&aql=&oq=huxley+speech+berkley&gs_rfai=&fp=2bd8b3f0b28d2c5 

0/0
4.9.2010 8:16

Mirco1

Re: bodejť

Koukám, že tady má někdo poněkud rádiojerevanské sklony :D Churchill začal jako konzervativec, pak přešel k LIBERÁLUM (a to tehdy neznamenalo to, co dneska v USA, tj. synonymum pro socialistu) a ve dvou vládách postupně povýšil až na ministra vnitra. Jestli to, že osobně dohlížel na incident v Sidney Street považujete za neschopnost, pak je to jen záležitost vašich měřítek - a to, že se stal prvním Lordem admirality za "vyhození" ... no prostě takový malý Jerevan :D

0/0
4.9.2010 2:31

Larry Matejka

Charakteristika fašismu dle Mussoliniho

Mimo jiné:

1) Nadřazuje zájmy celku nad zájmy jednotlivce... 2) Usiluje o totalitní stát (nikoliv však ve všech svých formách), proklamuje snahu o udržení disciplíny a plynulého chodu státu...  3) K potlačení opozice využívá násilí a moderní metody propagandy a cenzury...

4) ZAVÁDÍ KORPORATISMUS... 5) Zavádí přímou či nepřímou, zjevnou či skrytou státní kontrolu či ochranu veřejných forem soukromého vlastnictví (holdingů, akciovek a jiných korporací), tzv. EKONOMISKÝ FAŠISMUS... 6) Podporuje klientelistické a mafiánské vazby vyhovující ekonomickým a politickým zájmům režimu a s jejich pomocí upevňuje ekonomickou a politickou kontrolu země... 7) Demagogicky zneužívá možnosti PROPAGANDY, manipuluje s fakty a idejemi a zvyšuje kontrolu médií...

To myslím sedí jak na soudobou postdemokratickou EU, tak na více a více socialističtější Ameriku... 

0/0
3.9.2010 21:42

greenalien

Re: Charakteristika fašismu dle Mussoliniho

Alex Jones má určitě svoje vlastní diskuze na internetu.

0/0
3.9.2010 22:50

Evžen-Savojský

Re: Charakteristika fašismu dle Mussoliniho

a copak že z výčtu výše není pravda?:-P

0/0
3.9.2010 23:08

greenalien

Re: Charakteristika fašismu dle Mussoliniho

Aplikace této definice.

0/0
4.9.2010 1:37

Larry Matejka

Re: Charakteristika fašismu dle Mussoliniho

Děkuji za poklonu... :-)

0/0
3.9.2010 23:35

alfmy

Nesmysl.

Jak by mohl Churchill předpokládat, že se díky Musoliniho smrti neobjeví? Nesmysl, právě naopak. :-P

0/0
3.9.2010 20:24

pes Muki

Re: Nesmysl.

Pisi v clanku, ze dopisy se nezachovaly,. Ovsem tenkrat mel fasismus mnoho obdivovatelu. Na rozdil od jinych levicovych hnuti, co take meli plnou hubu budovani socialismu a pomoci pracujicim, jako narodni socialismus a komunismus, Fasismus se zdal umirnenejsi a v dobe svetove krise umirnena autoritativni vlada, zamerena na socialni reformy se zdala hodne lidem atraktivni

0/0
4.9.2010 0:47

Beham Bosky

To mi stačí

francouzský historik a italský komunista.

0/0
3.9.2010 20:06

barbud o

Hitlera obdivoval taky ...

0/0
3.9.2010 19:27

monte melkonian

Benito špatně kalkuloval

Chtěl totiž z Itálie mít Impérium, konkurovat Británii, Francii a dalším mocnostem. Jinak vynikající řečník a velmi zajímavý člověk. Měl i hluboké sociální cítění, dobré znalosti o fungování ekonomiky, nenáviděl parlamentní tlachání o ničem, parlamentní intriky a parazitování na úkor státu. Itálii skutečně povznesl, potlačil mafii

a zlikvidoval korupci, aniž by použil drastické metody německých nacistů. Osud ho zahnal do spojenectví s Hitlerem a Itálie se nakonec stala pro Němce přítěží. Ital není disciplinovaný, není ochoten padnout za národ a nevadí mu bordel. Toho bordelu se opět dočkali po obsazení Američany.

0/0
3.9.2010 19:07

greenalien

Re: Benito špatně kalkuloval

http://www.claudiocaprara.it/mediamanager/sys.user/38949/Mussolini%20Roma%20Sede%20Movimento.jpg

0/0
3.9.2010 19:19

vilný stařec

To je stará věc,

že Čurčil byl pacholek! Proto mu Koba nikdy nevěřil. :-(

0/0
3.9.2010 17:52

pes Muki

Re: To je stará věc,

A navic se ty dopisy nikdy nenasly a navic to byl clovek, ktery mel rad valku. Kdyby zustal u moci Chamberlian, ten alespon nemel zadne skraloupy a byl pro mir. to by bylo lepsi

0/0
3.9.2010 18:03

pes Muki

Re: To je stará věc,

Jeste ze sme meli Benese, ktery Kobovi veril.

0/0
3.9.2010 18:15

vilný stařec

Re: To je stará věc,

Beneš se postaral o sebe, na čr kálel. Nechápu, jak ho po válce mohli nazvat ,,president osvoboditel,,!

Pár desítek divizí z východu by asi Ádovi moc nevonělo, a historie by možná šla trochu jinak. To je ale kdyby a na to se nehraje.

0/0
3.9.2010 21:57

Eureka!!!

potrebujeme novou svetovou valku

ty historky te posledni nejsou uz lakave. :-)

0/0
3.9.2010 17:42

Larry Matejka

Re: potrebujeme novou svetovou valku

Možná by se dalo i říct, že historky z té druhé mají krýt skutečnost, že se nacházíme v té třetí...

0/0
3.9.2010 21:32





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.