Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Policejní test na marihuanu neodliší řidiče v rauši a toho, kdo týdny nekouřil

Policie testuje řidiče na drogy jen pomocí jednorázových stíracích testů. Ty ale nedokážou zjistit, zda šofér kouřil marihuanu před jízdou, nebo třeba před týdnem. Nepomůže mu ani následné vyšetření moči, které odhalí i ty látky z marihuany, jež nemají bezprostřední vliv na psychiku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J.i.n.d.r.i.s.k.a.

lék na bolest

Bohužel mám velmi bolestivou menstruaci.První den nemůžu pomalu ani chodit, z postele se doslova doplazím na toaletu. Jediné, co mi 100% pomáhá je marihuana. Bolest odchází do několika vteřin. Za volant si tech pár dnů prostě  nesednu, protože to neumožňuje zákon. Stejně tak si nedám před jízdou alkohol. Ale opravdu nevidím důvod, proč bych nemohla řídit ještě 6 týdnů po vykouření 1 jointa.  

0/0
1.12.2010 14:37

zabanovany.power.plant

Frajeři

zhulený člověk za volantem je daleko obezřetnější než typický ožrala. Alkohol odbourává zábrany a začnete si na silnici troufat. Po jointu se držíte volantu jako klíště a dáváte si sakra bacha a vnímáte každý detail ujetého metru. Jednoduše řečeno, po chlastu je vám všechno jedno ať už děláte cokoliv. Po trávě při zodpovědné aktivitě jste pozornější, při volnu létáte .... navíc některé mozkové buňky jsou přímo stvořeny od přírody k přijímání cannabiodů, zatímco alkohol je uměle vytvořen a pro tělo není přirozený, proto je vám druhý den blbě ... pochopte to.

0/0
7.11.2010 10:29

DominičkaABnegativHIVpozitiv

Re: Frajeři

Naprosty souhlas...R^

0/0
30.11.2010 17:35

certik_bertik

J. X. Doležal

odborník na cannabis vzatý;-D

0/0
12.9.2010 18:56

libynn

Re: J. X. Doležal

A proč by né? Když to furt hulí a přemýšlí o tom, tak je pravděpodobněji kompetentnější se k problému vyjádřit , než nějaký "zamrzlý" amatér.:-)

0/0
12.9.2010 19:14

certik_bertik

Re: J. X. Doležal

v tom případě by se ministr životního prostředí měl stát největší ropák v republice;-D

0/0
12.9.2010 19:22

řehoř z řep

A léky

policisté neumí testovat vůbec. Přitom lidi, co kouří marihuanu, žádné neznám, ale lidí, co jsou nastydlí, nebo je prostě bolí hlava, tak do sebe nasypou různé léky a pak jdou klidně řídit, pár znám.

0/0
11.9.2010 1:03

Hynek Vilém Jarmila reloaded

pořád se mluví o vlivu alkoholu, drog atd.

Ale zajímavý je, že policie není schopna ten vliv nějak testovat - v USA nemusí mít policajt ani detektor (nebo dřív ho neměl) a stačilo, aby dotyčnej udělal deset kroků rovně po čáře, trefil se prstem na nos a udělal pár dřepů, případně stál minutu na jedné noze. Pokud to člověk udělal, mohl jet klidně dál. A navíc policajt v USA může zastavit auto až při důvodné potvrzení, že se řidič napil - třeba když se motá na silnici nebo jede jako blázen.

Něco podobného by asi šlo i s drogama.

0/0
9.9.2010 8:19

Kosatka Dasha

Re: pořád se mluví o vlivu alkoholu, drog atd.

jenze americky bengo ma uctu a respekt!;-)nikdo si nedovoli jen tak vyskakovat.co se tyka tech slavnych sherrifs,coz se da prirovnat k mestske polici-ovsem jen vyrazove!-tak ti se s tebou nemazli!navic,jsi-li cizinec v jejich meste;-)a zabasnout za nejaky smesny rstupek,napr na 2 dny je normalni,tomu ver.v cr se hadaji,zda mestska policie vubec muze merit rychlost!vzdyt je to smesny.co se tyka nalitych nebo naspeedovanych ridicu,ktereho tihle sherrifs zastavi,ma velkou smulu;-)absolutne nepotrebuje detektor,staci,ze pojme podezreni,nelibis se mu,chovas se podezrele,nedejboze ho neposlechnes;-)

0/0
9.9.2010 12:54

Deleter

Re: pořád se mluví o vlivu alkoholu, drog atd.

Plácáte nesmysly. Pokud nemá policista v USA řádný důvod k zastavení, tak vás nemůže zastavit. Určitě ne proto, že se "mu nelíbíte."

---

Problém úcty a respektu českejm fízlům je dán jejich chováním.

0/0
9.9.2010 13:14

Kosatka Dasha

Re: pořád se mluví o vlivu alkoholu, drog atd.

ne!!je dan zakonem

0/0
9.9.2010 19:18

Deleter

Re: pořád se mluví o vlivu alkoholu, drog atd.

Ne, je dán tím, jaká sorta lidí u fízlů dělá. Neznám jedinýho normálního.

0/0
19.11.2010 8:09

MG42

Re: pořád se mluví o vlivu alkoholu, drog atd.

rika se tome spravne Field Sobriety Tests co v USA policie pouziva. Ja bych rekl ze je to "relativne" jeste slusny pristup k ridicum i kdyz par nevinnejch samozrejme tak vydesi ze tim taky neprojdou.. Taky se to da zcela odmitnout, nicmene policie pak uz bude dost nastvana.

0/0
14.9.2010 2:57

tetek.

Vyšetřovat z moči, - snad z krve ne??!

Tam se dá poznat hladina AKTIVNÍ látky.8-o Močení odmítnout !

0/0
9.9.2010 7:41

Josef Bohuslav Chvojka

jak to tak čtu

tak se divím, že třeba takoví řidiči sanitek nemusí před jízdou povinně vyhulit joint, když je to tak skvělý...8-o

0/0
8.9.2010 22:26

Kosatka Dasha

Re: jak to tak čtu

prosim te!ze bys bral vazne par smazek,co zde hleda utechu a hlavne cestu,jak toto opatreni obejit?!;-)

0/0
9.9.2010 12:55

andy_warhol

Re: jak to tak čtu

nelze brat vazne ani blbce, co i kdyz mu je nejaky pojem vysvetlen asi desetkrat tak to porad nedokaze pochopit, prosim nepiste tu, jste hloupa jak zakon kaze.

jeste jednou, smazka je uzivatel pervitinu, speedu a podobnych latek, neni to clovek co jenom huli travu a o kterych se tu bavime, uz se to konecne naucte rozlisovat, preci si nechcete neustale kalet do pusy....

;-O

0/0
10.9.2010 11:55

HLNOCD6

No zvlastni zkusenosti

vim, ze staci hodne nahlas vyhrozovat prislunikum zalobou a dusovat se, ze clovek hulil pred nekolika dny a nechaji vas jet. Osobne vyzkouseno.

0/0
8.9.2010 16:16

Kosatka Dasha

hele vy pokemoni

thc je v marihuane i v hasisi,pokud to nevite;-)

0/0
8.9.2010 12:30

Oerteplur

Pokud nebudou zjišťovat pouze přítomnost THC

tak nemají šanci vyhrát ani jeden soudní spor. Jsem zvědav, kdo to bude platit...;-)

0/0
8.9.2010 11:59

Kosatka Dasha

Re: Pokud nebudou zjišťovat pouze přítomnost THC

thc ne,ale zmeri ti anandamidy :-P:-P ;-D:-P

0/0
8.9.2010 12:29

Oerteplur

Re: Pokud nebudou zjišťovat pouze přítomnost THC

to jako test na požití čokolády ? Ta se také nesmí jíst ? A co se v ČR vlastně jíst smí ? ;-D

0/0
8.9.2010 19:04

Kosatka Dasha

Re: Pokud nebudou zjišťovat pouze přítomnost THC

ja nevim,co se v cesku smi;-)ale vi z cetby yhojte,ze se tam nesmi nic;-D

0/0
9.9.2010 12:46

Brk Hotofson

Když řídím tak nepiju,

chlast povzbuzuje k agresi. Kolikrát za rok se tu dočítáme o bouračkách opilců co jedou z diskotéky. Mockrát. Nevšiml jsem si, že by se někdy objevil článek jak zhulenej řidič rozmlátil auto se čtyřmi spolucestujícími o strom. Z vlastní zkušenosti můžu říct, že zhulenej řidič je zodpovědnější než kdejakej dvacetiletej fracek v golfu. Kouřím dlouho, kouřím rád, až mi dají policajti líznout, hádat se nebudu. je to uplně jedno.;-€

0/0
8.9.2010 11:44

sunpedro

Re: Když řídím tak nepiju,

Marihuana po požití snižuje schopnosti, které jsou potřeba i k řízení. Z tohoto důvodu si nemyslím, že je řidič bezpečnější zhulenej, než ožralej. Pokud bude potřeba rychlá reakce a budete ji muset řešit zhulený, na 99% nebude tak rychlá jak by zřejmě bylo potřeba a nemůžete na 100% zaručit že bude správná jelikož jste pod vlivem látky která oblbuje mozek (na kolik ten mozek ovlivňuje je samozřejmě závislé na schopnosti daného člověka kolik je toho schopnej vyhulit - je pravda že není joint jako joint, nicméně člověk který zvládne víc, tak z pravidla taky víc vyhulí) 

0/0
8.9.2010 12:01

Brk Hotofson

Re: Když řídím tak nepiju,

váš názor, ale že by byl ožralej řidič bezpečnější než zhulenej..to jste na velkém omylu.

Stejně tu řešíme nevyřešitelné, dopravní nehody jsou nejčastěji způsobeny řidiči, kteří nic nepožili.

Sebrat řidičák na základě porušení nesmyslného zákona je blbost. Každý jsme jiný, paušálně odsuzovat někoho, kdo svým chováním nikoho nepoškozuje ani neomezuje, jen nespadá do kategorie "slušný občan" je naprostá zhovadilost.

Příklad: Večer si dám jointa, jdu spát, ráno vstanu, sednu do auta, jedu do práce a starší řidič, nebo nepozorná řidička, která spěchá s dítětem do školky mi nedá přednost. Pokud to bude šetřit policie, tak provedou testy a hle! Viník je na světě, a jsem to já. Šup s tím na Novu, pár reportáží o vlivu marihuany na koncentraci při řízení, obrázek chudáka řidičky a jejího dítěte a je ze mě řidič feťák. Divák má jasno. Marihuana je špatná. Nikdo už nebude řešit, kdy jsem kouřil, jak dlouho kouřím, jaký to na mě má skutečný vliv... blicí smajlík

0/0
8.9.2010 15:47

HLNOCD6

Re: Když řídím tak nepiju,

mily pane, neni to tak davno, co se delal test vlivu THC a alkoholu na ridice. Testovaci skupina se rozdelila na tri skupina. Kazda postupne mela projet urcenou trasu pod vlivem THC, alkoholu a bez jakyhkoli omamnych latek. Velmi znatelne zhorseni vysledku meli pouze lide kterym byl podan alkohol. Lide kteri dostali travu, meli vysledky budto prakticky stejne nebo dokonce v nekterych pripadech lepsi.

0/0
8.9.2010 16:19

blekekeke

Re: Když řídím tak nepiju,

tak tak, sice jel zhulenej pomaleji, ale co hlavně že nic nezkazil ....

0/0
8.9.2010 19:25

blekekeke

Re: Když řídím tak nepiju,

nědávno tu byly testy v řízení, nalitej vs. zhulenej. Ožralej neprošel ničím, zboural co se dalol, zhulenej věděl co dělá, i když vodní stěnu vzal z prdele napřímo a zapomněl si zavřít okýnka :-)

0/0
8.9.2010 19:24

DaM

Re: Když řídím tak nepiju,

Nekolik let jezdim zavodne motokary (200 - 390 ccm). Zadny, opakuji ZADNY zavod jsem zatim nejel, aniz bych si pred tim nedal jointa. Minuly rok jsme vyhrali amaterskou ligu, letos jsem prohanel na okruzich i stare mazaky behem zavodu Mistrovstvi CR. A garantuju vam, ze tech krizovych situaci je tam za jeden zavod nepocitane. Takze to shrnu - jeste mate v kapse nejake podobne nesmyslne moudro?

0/0
8.9.2010 20:03

bob52

Re: Když řídím tak nepiju,

Věřím tomu, že zhulenej pojede závod rychleji. Nicméně za volant do běžného provozu nic takového nepatří.

0/0
8.9.2010 20:16

DaM

Re: Když řídím tak nepiju,

Rychlost je vec jedna, soustredeni a snizeni nervozity vec druha. O rychlost tady v podstate nejde, vsechny motokary jedou zhruba stejne. Jde tedy jen a pouze o schopnost se maximalne soustredit, minimalizovat nervozitu a byt pripraven kdykoliv resit krizovou situaci. A pokud mi toto jde lepe v motokarach pri zavodech, dokazu si predstavit, ze pri mnohem (mnohem, mnohem, mnohem, a mnohem) mene stresujici jizde v aute to mi pujde take lepe. Nebo vam to logicke neprijde?

0/0
8.9.2010 20:22

Mr_R

Nedokonalý zákon + nemyslící policista = problém

"Zákon nerozlišuje mezi aktivní a neaktivní složkou kanabinoidů. Člověk nemůže řídit, pokud je pod vlivem zakázaných látek," uvedl šéf Národní protidrogové centrály Jakub Frydrych.

Je mi líto vážený pane Frydrychu, ale tyto dvě věty dohromady prostě nedávají smysl. Zákon nerozlišuje mezi aktivní a neaktivní složkou, a člověk nemůže řídit pokud je POD VLIVEM zakázané látky, což se ovšem v případě přítomnosti té neaktivní složky neděje. Člověk nemusí být velký myslitel, aby tento rozpor pochopil. 

Pakliže nemá policie k dispozici prokazatelné testry, nemůže prostě podle těchto postupovat. Stírátka a následné měření obsahu látek v moči je na nic, neodhalí zhuleného od někoho několik dnů nezhuleného, tak nemůžou za to zabavovat řidičáky. A jestli umí přítomnost aktivních kanaboidů odhalit pouze krevní test, tak ať se namísto odběru moči používá ten krevní a nemusí se tady nic řešit přeci...

0/0
8.9.2010 11:29

Brk Hotofson

Re: Nedokonalý zákon + nemyslící policista = problém

R^

0/0
8.9.2010 11:32

edcd96f7

Re: Nedokonalý zákon + nemyslící policista = problém

R^

0/0
8.9.2010 12:07

Kosatka Dasha

Re: Nedokonalý zákon + nemyslící policista = problém

domnivam se,ze speedaci se znacne vyplasili,ovsem zbytecne.existuje spousta leku,ktere zpusobi detekci zakazanych latek,napr opiatu.a opiat je i dost bezne uzivany a predepisovany lek dhc.je na nem samozrejme varovani,ze muze snizit pozornost,ale zakaz rizeni tam neni.testy nejsou o zadnem aktivnim a pasivnim,ale o detekci.test ma dva levely-test a kontrolu.kdyz jsou aktivni oba levely,je to onicem.je evidentni,ze vy ani ten pan nevi o cem mluvi:-/

0/0
8.9.2010 12:37

neurol23

Re: Nedokonalý zákon + nemyslící policista = problém

ale pokud test pouze detekuje latky, ktere mohou byt v tele i kdyz testovana osoba neni pod vlivem drog, tak by to spravne kazdy soud mel smest ze stolu.

0/0
8.9.2010 13:15

Kosatka Dasha

Re: Nedokonalý zákon + nemyslící policista = problém

pod hranici ano.hranice je 50 ng/ml

0/0
8.9.2010 19:39

ivanbares

Re: Nedokonalý zákon + nemyslící policista = problém

ty tu ještě strašíš? včera ses zdiskreditovala na 10 let dopředu. pro ostatní viz starší příspěvky "takyčlověka", který si říká kosatka dasha

0/0
8.9.2010 14:32

Kosatka Dasha

Re: Nedokonalý zákon + nemyslící policista = problém

skutecne?a cim?!ze neodkyvu smazkam co chteji? :-) phe

0/0
8.9.2010 19:41

ivanbares

Re: Nedokonalý zákon + nemyslící policista = problém

to ne. ale jak jsem již psal dříve, tak blbou pí ču jsme tu ještě neviděli. a že si nepamatuješ cos tu psala včera? každej normální člověk s iq nad 60 si ty příspěvky najde !!

0/0
8.9.2010 22:16

Bouše

Tento problém se mne netýká. Ať si stěžují ti, co hulí...

:-P

0/0
8.9.2010 10:41

zachrance_od_mury

Re: Tento problém se mne netýká. Ať si stěžují ti, co hulí...

to mi trochu pripominas stare totalitni "kdyz ja nepotrebuju do zahranici tak nikdo" :-/

0/0
8.9.2010 10:55

Bouše

Re: Tento problém se mne netýká. Ať si stěžují ti, co hulí...

Trochu mimo mísu, ne? :-P Proč tady ke dvěma historicky zdomácnělým drogám alkoholu a nikotinu, které se bohužel staly součástí ekonomiky, cpát ještě další, byť možná méně škodlivou? 8-o

0/0
8.9.2010 10:59

zachrance_od_mury

Re: Tento problém se mne netýká. Ať si stěžují ti, co hulí...

ani bych nerekl ze jsem mimo misu. ale k otazce, pak se rovnou ptej proc k domaci ceske kuchyni cpeme italskou? cinu? mexickou? proc prodavame v cechach zahranicni vozy kdyz mame historicky zdomacnele skodovky? proste je poptavka po novejch zkusenostech a produktech. btw. to konopi zde zdaleka neni nove. vem si lana, odevy, papir se take delal z konopi (stale se bavim o cechach). neverim ze by se to tady takovou dobu pestovalo aniz by si nekdo vsiml ze to taky zhuluje...

0/0
8.9.2010 11:04

Kosatka Dasha

Re: Tento problém se mne netýká. Ať si stěžují ti, co hulí...

to je nesmysl,co pises a cim argumentujes

0/0
8.9.2010 12:38

neurol23

Re: Tento problém se mne netýká. Ať si stěžují ti, co hulí...

naopak, ma pravdu. akorat ty jsi nepredvedla zadne argumenty

0/0
8.9.2010 13:16

ivanbares

Re: Tento problém se mne netýká. Ať si stěžují ti, co hulí...

áá blbka ze včera která neumí argumentovat.

0/0
8.9.2010 14:33

Kosatka Dasha

Re: Tento problém se mne netýká. Ať si stěžují ti, co hulí...

chudak a plp je kazdy na cemkoliv patologicky zavisly :-)

0/0
8.9.2010 19:43

sunpedro

Re: Tento problém se mne netýká. Ať si stěžují ti, co hulí...

Za prvé nevím o tom, že by se tu marihuana o kterou zřejmě jde nejvíc objevila z čista jasna v průběhu např. desetiletí... Je tu déle než zřejmě existují alkoholtestry, jen se o tom dřív za oponou veřejně nemluvilo. Za druhé nemám žádné informace o tom, že by se měla tržba z marihuany měla stát součástí ekonomiky. Pokud Vy ano, gratuluji, jste jediný v této republice. Jsem pro postih osob, kteří jezdí pod vlivem návykových látek, nicméně zákaz řízení třeba i po třech dnech po požití mi připadá jako šikana na řidiče jelikož takových osob je opravdu spousta.

0/0
8.9.2010 11:53





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.