Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Bauhaus musí Zdeňku Svěrákovi zaplatit 200 tisíc, zneužil jeho píseň

Herec, scenárista a textař Zdeněk Svěrák vysoudil 200 tisíc korun od společnosti Bauhaus. Firma bez jeho svolení použila v reklamě část textu jeho písně Dělání z pohádky Princové jsou na draka. Vleklý spor definitivně ukončil Vrchní soud v Olomouci. Bauhaus se navíc musí Svěrákovi omluvit v médiích.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

44maggi

Nápad...

...co takhle nový slogan: "Akce: svěrák za dvě stě..." :-)

0/0
2.9.2010 17:00

denny2006

Pravda a láska zvítězila!

:-P

0/0
2.9.2010 12:08

jupikjupik

no jo

Poučení pro řetězce pekáren ---- NEDÁVAT REKLAMNÍ SLOGAN P O S T A V CH L E B A !!!

0/0
2.9.2010 11:02

martin1234

Upeč třeba zeď

- je tak nesmyslný spojení, že ho může vymyslet buď idiot nebo musí mít skrytý význam. Pochybuju že by reklamní oddělení BH byli idioti. Není o čem pochybovat. Kdo z těch, co tady plivou špínu na S., by tuto větu někam použil? a ještě na plakáty? Nebýt známé Svěrákovy písně, každý by si ťukal na čelo, co je to za volovinu. Navíc tečky...

0/0
2.9.2010 10:49

vasek001

Re: Upeč třeba zeď

Ja myslim ,ze (alespon u nas na Morave) slovo "upeci" se pouziva nejenom pro chleba, ale take kdyz nekdo neco naplanuje , vytvori....bezne se pouziva spojeni "ti dva spolu neco upekli" a vubec se tim nemysli ,ze pekli neco v pekarne ... :-)

0/0
2.9.2010 10:54

martin1234

Re: Upeč třeba zeď

to bych čekal spíš že upečou tunel než zeď...;-)

0/0
2.9.2010 12:05

martin1234

Re: Upeč třeba zeď

jinak já jsu taky z Moravy

0/0
2.9.2010 12:08

RodoDendron 0002

Jaký flastr by dostal Bauhaus, kdyby použili Kde domov můj ?

Co vymyslel pan Svěrák ve větě "Upeč třeba zeď" ?  Intelektuální vlastnictví uznávám, ale tohle je trapné.  Když udělá Bauhaus kampaň "svěráky za 200,-", půjde s tím taky k soudu? Bauhausu nijak nefandím, nikdy tam nemají to, s čím chci eventuálně kutit... Reklamu jsem neviděl, TV nemám.

0/0
1.9.2010 17:42

Deleter

Re: Jaký flastr by dostal Bauhaus, kdyby použili Kde domov můj ?

Vona taky byla na bimbórdech, v TV snad ani ne.

0/0
2.9.2010 8:50

DaliborS

Souhlasím s výrokem soudu.

Je třeba si uvědomit, že onen text nebyl použit v nějakém diskuzním pořadu nebo na veřejném vystoupení. Byl použit pro tvorbu reklamy, která má za účel vydělávat peníze. To je jediný účel vzniku tohoto  reklamního šotu.  Jestliže si nějak při jeho vytváření autor pomohl jinde, měl by za to adekvátně zaplatit.  Zisk, který z toho vznikl, (protože reklama zaujala), možná překonal stanovenou náhradu pro p. Svěráka. Prostě jednoduchá matematika.  Výnosy mínus náklady.

0/0
1.9.2010 15:50

kurako

Re: Souhlasím s výrokem soudu.

R^

0/0
2.9.2010 21:41

děteněkam

Svěrák -

že se nestydí.

 

Mám obavy, že zanedlouho nebudu moci mluvit ani psát, protože každé slovo, které vyslovím či napíši, už má nějaký "umělec" propachtované.

0/0
1.9.2010 15:31

DaliborS

Re: Svěrák -

Opět někdo, kdo nerozpozná rozdíl mezi běžným mluveným slovem (třeba v televizní debatě) a mezi natočenou reklamou na komerční produkt.

0/0
1.9.2010 15:41

Jan Spatny

Re: Svěrák -

mozna bys s tim mel zacit uz ted .... prokazes okoli neocenitelnou sluzbu .....

0/0
1.9.2010 16:26

nicméně

Re: Svěrák -

UŽ V MATEŘSKÉ ŠKOLCE MĚ UČILI, ŽE SE MÁM NEJDŘÍV ZEPTAT, až se budu chtít jít vy...at. Asi už tušili proč.  

kapslok byl zapnutý omylem

0/0
1.9.2010 18:58

ewe7

*

já nevím co k tomu mám napsat a mě se chce něco napsat, ale je to zbytečné. dělání, dělání, šmárja abych neplatila...

0/0
1.9.2010 15:30

Profík

Takovou almužnu?

Hanba soudu!

0/0
1.9.2010 15:23

ewe7

Kuky se vrací

tak zas bude na nějakej film třeba Kuky 12:-(

0/0
1.9.2010 15:20

http2

Re: Kuky se vrací

;-D;-D

http://kecy.roumen.cz/roumingShow.php?file=kaky.jpg

0/0
1.9.2010 15:31

ewe7

Re: Kuky se vrací

ano, taky to tak vidím přesně o tom ten pohádkofilm jeR^

0/0
1.9.2010 15:36

vasek001

Re: Kuky se vrací

;-D

0/0
2.9.2010 11:42

DaliborS

Re: Kuky se vrací

Natoč teda lepší!

0/0
1.9.2010 16:00

lůvejroznec

Re: Kuky se vrací

To asi nebude takový problém. Spíš naopak ;-)

0/0
1.9.2010 16:40

noboty666

Re: Kuky se vrací

Zase jeden ...

Plna huba reci a kdyz je potreba neco opravdu udelat, tak nic.

0/0
1.9.2010 18:30

venkovan.1975

Re: Kuky se vrací

Pokud vím, pan Svěrák říkal, že případné odškodné stejně věnuje na charitu. Nešlo mu o ty peníze, ale o princip. Když si jeho písničku budete zpívat u táboráku, je to OK, ale když na ní založíte svoji reklamní kampaň, tak už to bez jeho souhlasu OK není.

0/0
1.9.2010 23:05

vasek001

Re: Kuky se vrací

A kolik slov z pisnicky pana Sveraka je v reklamnim sloganu pouzito? Zkuste to spocitat presne :-P

0/0
2.9.2010 11:43

denny2006

Re: Kuky se vrací

když si tuto odrhovačku budete zpívat u táboráku,tak to tedy O.K. nebude,neboť tento socialistickej hnus k táboráku nepatří.

0/0
2.9.2010 12:07

miniBazarek

Myslím si, že dotčenému řetězci se těch 200

 plus soudní výlohy bohatě vrátí už třeba tím jak se tu masírujete navzájem. Jenom na této straně byl název řetězce zmíněn 13x

0/0
1.9.2010 15:19

vodka s džusem

Re: Myslím si, že dotčenému řetězci se těch 200

jak by to bylo technicky možné? :-/

0/0
1.9.2010 15:29

DaliborS

Re: Myslím si, že dotčenému řetězci se těch 200

Ano, tento řetězec jsou naprostí profíci. Počítali se v ším.

0/0
1.9.2010 16:15

slatin

...

... a co dál ?

0/0
1.9.2010 15:06

Black Out

.

Jaké jiné reakce čekat od národa pirátů a stahovačů? Polovina kritiků Svěráka má beztak doma torrenty... To komunistický "všechno je všech" už se z těch palic naštěstí dostalo, ale duševní vlastnictví se jaksi pořád nerespektuje...

Jsem si naprosto jist, že kdyby to použila nadace nebo třeba školka, Svěrák by nic nepodnikl, ale on to využil nandárodní řetězec (jehož zisky tu ani nezůstávají) k tomu aby si zvýšil tržby a použil k tomu cizí nápad, protože svých dostatečně dobrých aby splnil účel zvýšení tržeb neměl dost.

Dost dobře nechápu jak se nějakej půlmozek může stavět na stranu Bauhausu, mohl bych dostat nějaký ušlechtilý důvod proč to BH udělal? Nebo je to prostě tak, že si chtěli kluci z BH namastit kapsy...?

0/0
1.9.2010 15:02

vasek001

Re: .

Mas recht , polovina z nas ma torrenty , ale vsichni bez vyjimky platime za cista CD, DVD media , harddisky , kopirky , pametove karty do fotaku,.... To platime VSICHNI ne jen polovina z nas, takove pekne vypalne :-P

0/0
1.9.2010 15:08

xychteen

Re: .

Ono ani tak nejde o to, kdo si co mastil, ale o aplikaci práva. Tři slova volně vytržená z kontextu lze chránit autorským zákonem - zak to to pravý "maštění si" teprve začne.

0/0
1.9.2010 15:08

Black Out

Re: .

Dobře, ale to přece není problém Svěráka. navíc mě už fakt dost unavuje, jak je každej generál, jak by v tom případě rozhodl u soudu on. Přitom o soudu samotném (argumentace, žaloba, obhajoba) a vlastní liteře zákona (souvztažnostech s jinými zákony, dřívějších precedencech) víme všichni prd.

Možná by bylo dobrá si uvědomit, že u soudního sporu jsou vždy 2 strany a ta co prohraje to vidí jako nespravedlnost. Ono by se z těch keců zdálo, že soudy ve 100% případů rozhodují jinak než by měly... ...ale je to vlastně tak, že o tom de facto vždy víme h...o.

0/0
1.9.2010 15:20

xychteen

Re: .

Japato, že "to není problém Svěráka" - on tu žalobu podal někdo jinej? Krom toho jsem si nějak nevšiml, že bych mluvil o nějaké nespravedlnosti, pouze jsem si dovolil ve veřejné diskusi vyjádřit názor, že je žalobce starej ješita a že se soud moc netrefil. Mám si to kvůli tomu jít hodit nebo co? ;-D

:

MMCH třeba já si u toho sloganu vzpomenu spíš na "Pec nám spadla", než na nějakou z(p)ívánku od Emila Synka (kterej už mmch napsal i lepší věci, ale teď se mu to aspoň trochu rentuje :-)).

0/0
1.9.2010 15:27

strcprstskrz

Re: .

Tvůj vývod je záměrně přitažený za vlasy. Ono to chce trochu přemýšlet v souvislostech...

0/0
1.9.2010 15:21

xychteen

Re: .

OK, tak přemýšlej a nějak mi ty souvislosti upřesni. A aby se líp přemejšlelo, tak mám jeden námět - co kdyby v tom sloganu nebyly ty tři tečky? Taky na žalobu?

0/0
1.9.2010 15:29

slatin

Re: .

Pokud platíte autorským sdružením za všechno, co koupíte k reprodukci(CD,DVD,flěška,kopírka, atd), tak  to zhamená,že prodejce předpokládá,že každý bude porušovat autorská práva,a použije k tomu tuto techniku.Ubohost.Vy asi budete moc slušný člověk,když urážíte celý národ.A hlavně se netvařte, že vy jste svatý, a že všechny státy na světě jsou svaté, jen ta ČR je ta špatná.

Tohle se týká jen vašeho  prvního odstavce.O Bauhausu nediskutuji.Tam je to jasné....

0/0
1.9.2010 15:11

Black Out

Re: .

Svatej nejsem, spíš naopak, ale to neznamená že budu veřejně obhajovat pirátství. A hrdě se hlásit k podvodům a "očůráváni", to je naše specialita ať cheme nebo ne.

0/0
1.9.2010 15:22

vasek001

Re: .

Protoze vis uplne houby o cem to je....

0/0
1.9.2010 15:26

vodka s džusem

Re: .

R^

důvod, proč se lidé radši zastanou Bauhausu? Bauhaus je v jjeich očích jakýsi totálně anonymní , šedá instituace, kam chodí na nákupy, kdežto Svěrák je živý člověk, který právě jako náhodou zbohatl od 200 tisíc. No a to človíčkům některým strašně leze krkem.

0/0
1.9.2010 15:15

vasek001

Re: .

Mylis se :) Mnoho lidi tady vcetne me bralo Sveraka za pohodare ,ktery dela svoje forky, Cimrmany hlavne pro radost a protoze ma proste talent na inteligentni humor. Clovek mel dojem ,ze postavy a nazory, humor ktery ve svych hrach prezentoval byli soucasti jeho i jeho - autorova charakteru a ze ho jen tak neco nerozhazi a ze je u takovych prkotin nad veci. Myslim ze i v Cimrmanech by si nasel nejakou parodii na podobnou situaci jaka je tady s Bauhausem. Proste Sverak mnoho lidi zklamal svym postojem ne tim ze "vydelal" na Bauhausu 200tisic :-)

0/0
1.9.2010 15:24

vodka s džusem

Re: .

:-Pteda to je hrůza tohleto. Rv

já ani nemám sílu vám na to něco řikat.

To jako..ááll.von vám to někdo někdy někde dostatečně dodatečně vysvětlí.

0/0
1.9.2010 15:30

vasek001

Re: .

Tak jasne, mysli si dal ,ze se nekdo podela z toho ze Sverak vydelal 200 tisic. To skutecne suma ktera kazdeho posadi na zadek ;-D 90% naroda bledne zavisti kvuli 200 tisicum , ty ma dobroto ;-D

0/0
1.9.2010 15:34

DaliborS

Re: .

Tohle není prkotina. To je reklama, která má za úkol vydělat peníze! Uvědomte si to lidi!  A Svěrák je takový hezký zdroj na vydělávání peněz, že? Já jsem také spolumajitel komerční firmy. Ale na takovou věc bych se raději šel předem onoho umělce zeptat. On by mi možná řekl, že jo, klidně. Ale to už je jiná.

0/0
1.9.2010 15:45

vasek001

Re: .

Ty si z te reklamky ,ze jo ;-D Ty mas pocit ze Bauhaus na tom citatu s "Sverakovou" myslenkou musel vydelat milony.... Neprecenuj silu reklamy, spouste lidi je uplne u prd..le a jde jenom po slevach ;-D

0/0
1.9.2010 15:50

DaliborS

Re: .

Jak která reklama působobí či nepůsobí vyžaduje delší rozbor. Jednoznačně je však reklama  obrovskou silou, která hýbe celým trhem.  Ovlivńuje mysl celé populace. Proč by to jinak proboha dělali? Každý televizní šot stojí mnoho milionů. Kdo by je vydával?  Je rozdíl mezi reklamou, kde je Svěrákův text a mezi reklamou, kde takový text není (porovnáme-li konkrétní případ) a 90 % lidí si prostě na tu sympatickou písničku při reklamě vzpomene. Říká vám něco podprahové vnímání?  Já nejsem z té reklamky, ale jsem obchodník s praxí 30 let. Vím, o čem mluvím.

0/0
1.9.2010 15:56

oyza

Re: .

Pulmozek jste sam. S timhle pristupem muzete tvrdit, ze kdyz nekdo uvita lidi oslovenim Pani a pani - pripadne nedejboze prida jeste - vim a samoze "..." krade text Štajdla nebo kdo to psal z Lady karneval? Tak to snad nemyslite vazne. A libovolne vytrzena slova najdes kdekoliv v cemkoliv "To je domov muj" - ha kopiruji Tyla.

Celej nas pravni system stoji za h****, pani co jej "spravuji" vesmes taky a jeste se tady najde par skotu, kterej jim to schvaluje.

0/0
1.9.2010 15:31

Black Out

Re: .

S označení jsem se zřejmě trefil... Je to totiž tak, že používat a zpívat si můžu víceméně co chci, problém nastává když si tím chci vydělávat nebo si zvyšovat zisky.

Nevím jak to jinak srozumitelně vysvětlit někomu s tak zcestnou argumentací :-/, ale je poměrně zásadni rozdíl mezi komerčním a nekomerčním využití. Ta tvoje argumentace je asi stejně mimo jako stěžovat si, že musím zaplatit za rybářský lístek u vody a "s tímhle přístupem můžete tvrdit" že po mně bude chtít někdo rybářský listek doma, protože jsem si tam vybalil a vyzkoušel prut.;-D

0/0
1.9.2010 15:43





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.