Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Dobeš chce kuchařku pro hejtmany, pro učitele navíc až dvojnásobek platu

Ministr školství Josef Dobeš představil na začátek školního roku změny, které čekají žáky i studenty. Připravil i plány, jak v dalších letech zlepšit vzdělávání. Podle Dobeše by učitelé měli mít ze zákoníku práce povinné osobní ohodnocení ve výši až dvojnásobku platu. Hejtmanům zase ministerstvo předloží kuchařku, jak má vypadat ideální škola.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

???...!

Domnívám se, že není vůbec žádný důvod pro zvyšování mezd

učitelům.

Když učitele srovnám např. s lékaři pracujícími ve státních zdravotnických zařízeních, nebo třeba s hasiči, tak učitelé už dnes za mnohem méně a lehčí práce, berou víc peněz. To mě teda nepřipadá spravedlivé a už vůbec nevidím důvod proč jim ještě dál přidávat a tuhle nespravedlnost prohlubovat ještě dál.

0/0
4.9.2010 19:16

Partyzán

Peníze jen za kvalitu

Podle řady stetistik u nás stále klesá úroveň znalostí.Celá řada "reforem"v posledních desetiletích odvykla žáky se učit /boj proti biflování/,zrušila povinné osnovy a nechala školám aby si je sestavovaly samy což mělo samozřejmě zhoubné následky a nezastírejme si to,klesla i úroveň znalostí a snahy učiteů.Mám 73 roků a učil mě profesor který naučil lásce k historii přede mnou mého otce a pak i mě.Ostatní profesoři byli také dobří.Vím o čem mluvím,táta byl dlouhé roky učitelem a pak dlouhé roky ředitelem devítiletky.Podle mého m¨názoru by bylo nejlepší vrátit se k model školství jaký byl před válkou,bylo by ovšem nutné mít k tomu i tehdejší učitele.Zavést reálky a klasická gymnázia a zkoušt a učit podle jednotných osnov jako dřív,o čož se pokouší za cenu velké ztráty času a za ohromných n ákladů dnes zaváděný systém státních maturit

0/0
4.9.2010 12:43

Kiselyna

Opět sliby,

které důkladně popudí veřejnost proti učitelům, ale stejně se nikdy neuskuteční.

0/0
1.9.2010 16:55

mihel

Dvojnásobek platu. Ano, ale

jen pod jednou podmínkou. Bude tam jen polovina učitelů. Podívejte se jen na dnešní stav. Kolik je dnes žáků na jednoho učitele? Přesný průměr neznám, ale to si každý může na blízké státní škole zjistit sám. A na těch ostatních je to asi stejné, když na Právnické fakultě v Plzni je 460 učitelů na 600 studentů. Dál už netřeba komentáře.

0/0
1.9.2010 0:12

naroznej

Nesouhlasím

se zvyšováním mezd všem učitelům. Protože ve školství působí spousta lidí , které lze označit za jinde neuplatnitelný póvl. Řada učitelů má navíc pochroumanou morálku ,takže nevím , co vlastně ty děti mohou naučit. 

Jedna moje sousedka je učitelka a patřila k zakladatelům swingers akcí v našem městě. Každý večer se její žáci baví posloucháním jejích orgastických výkřiků , které jsou slyšet skrze otevřená okna v jejím domě až na ulici..

Když vidím ta videa na internetu , kterak si učitelé nechají zesměšňovat žáky , nasazovat si koše na hlavy a podobně , kladu si otázku , jak je vůbec možné, že tito lidé pracují ve školství.

Také jsem chodil do školy , také tam byli grázlíci. Ale kvalitní kantoři měli takovou autoritu , že i ti grázlové si k nim nic nedovolili.

Proto můj recept zní následovně. Zrušit 50% nekvalitních středních škol , zrušit 50% nekvalitních vysokých škol. Vybrat skutečně ty top kantory , těm přidat , ostatní vyhodit. A reforma školství bude vyřešena

0/0
31.8.2010 21:10

jamesdixon

Re: Nesouhlasím

Dneska je jiná doba a i ti kantoři, kteří za nás měli autoritu by dnes taky neuspěli. Otázka zesměšňování a šikany učitelů je problémem této doby, kdy prostě učitel nemá možnost se drzostem bránit. Mladí jdou tak daleko, že jsou ochotni (a někde k tomu dochází) sáhnout i k fyzickému násilí. Pokud by si je dovolil učitel, byl by okamžitě ve všech médiích a skončil by. Mimochodem: Pokud byste zrušil 50% nekvalitních škol (asi nemyslíte zavřít jen polovinu nekvalitních, nýbrž považujete polovinu škol za nekvalitní), kam by jste umístil zhruba polovinu mládeže ve věku 15 - 18 let? To by se flákali už od patnácti? Nebo kde by byli? Pracovat by nemohli, protože by neměli žádnou kvalifikaci a nikdo by je ani v tom věku ani nezaměstnal.

0/0
31.8.2010 21:22

naroznej

Re: Nesouhlasím

Recept je jednoduchý , učňovské školy a hybaj do práce

0/0
1.9.2010 7:31

mihel

Re: Nesouhlasím

R^

0/0
1.9.2010 0:14

Leninovo bytostné já

Re: Nesouhlasím

R^

0/0
1.9.2010 0:21

hňup

zákoník práce řeší platy ? zajímavý.....

. Podle Dobeše by učitelé měli mít ze zákoníku

práce povinné osobní ohodnocení ve výši až dvojnásobku platu.

0/0
31.8.2010 21:08

jamesdixon

To si zase

plno "odborníků" namastí kapsy smolením různých kuchařek. A přtom je to jednoduché: Buď člověk má talent vykonávat určité povolání případně funkci, nebo ten talent nemá. Pak mu žádná kuchařka nepomůže.

0/0
31.8.2010 21:07

flaneker

klidně dejte učitelům desetinásobek

ale problém vidím spíš v tom, že jaksi 20 let demokratických vlád rozkradlo, či dovolilo rozkrást vše co se zde od války vybudovalo . Kam zmizel náš poklad ? Jak je možné, že Slovensko má víc jak 4 x víc zlata jak my ? A několikanásobně nižší dluh ? Kdo za to může ? Volič. Volič za to může. Volí vol(i) s  tvrdým, kteří umí jen tunelovat. Takže budeme platit za elektřinu  o 700% víc než se platilo v roce1997, máme nejdražšší benzín a naftu v širokém okolí. Máme 3 x nižšší platy než v Rakousku. Jen houšť a větší kapky. Jsem zvědav, jak dlouho ze sebe národy v této zemi ze sebou nechají orat. 

0/0
31.8.2010 21:03

chochola

Kvalita

výuky závisí vždycky na učitelích. Ministerstvo ať se stará o peníze pro schopné a do výuky ať se neplete. Zbývá jen jedno - jak poznat schopného učitele?

0/0
31.8.2010 20:36

Fai Rodis

Re: Kvalita

Ne-e, jak ho udrzet ve skole a pri zdravem rozumu, to je problem.

0/0
1.9.2010 1:03

kunta_kinte - jako bych tu nebyl

Vod ty doby

co jsem vypadl ze skoly, bych prazdniny zrusil. Jen jim dejte do tela. ;-D

0/0
31.8.2010 17:15

vencac

Reforma školství :oD

Dokud se v české republice nezainteresuje celý soukromý subjekt (myšleno hlavně firmy a podnikatelé) tak naše školství nikdy nebude produkovat vzdělané a potřebné absolventy. V podstatě jen projekt státních maturit je postaven tak, že si každý študentík rozmyslí jít na odpornou SPŠ a to jen díky maturitám a možnosti pokračovaní na VŠ. 

Popravdě přiznejme si, že již několik generací naše země bojuje s nedbytkem všeobecně vzdělaných středoškoláků bez schopnosti bližší specializace, kteří si potom logicky vybírají spíše obory humanitní nebo obecněji orientované. Odtud dnešní nedostatek Technicky vzdělaných jedinců.

Já proti gymnáziím nic nemám, ale podle mého by měl stát vhodným daňovým zvýhodněním motivovat podniky k tomu aby sponzorink směřovali víc do vzdělání ve svém oboru než do podle mého zbytečných sportovních klubů, nebo hvězd show bussinesu.

0/0
31.8.2010 17:11

toddla

Re: Reforma školství :oD

rozhodně souhlasím, faktem je, že i gymnázia by měla mít větší možnost se profilovat na vysokou školu, více volitelných předmětů, opravdu se připravovat na obor který chci studovat. I vysoké školy jsou podle mého názoru moc obecné, je to přesně jak jste řekl, máme hodně obecně vzdělaných lidí, ale skutečné špičky ve svých oborech nemáme

0/0
31.8.2010 17:24

jamesdixon

Re: Reforma školství :oD

Možná ta obecnost zase až tak marná není. Můj syn vystudoval VŠCHT, ale nyní se velice úspěšně živí na místě inženýra strojaře.

0/0
31.8.2010 21:11

old fashioned Vince IV.

skvělé, konečně

:-)R^R^

0/0
31.8.2010 17:00

our_city

Nějak nechápu,

kvůli financím nebude možné zavést povinnou angličtinu od třetího ročníku? Vždyť se to už učí,jen s malým rozdílem - školy dosud mohly volit jazyk podle regionu/ potřeby, například v příhraničí. Je blbost ministerským befelem nařídit jen a pouze angličtinu. A další blbost - jak chce ošetřit v zákoníku povinný příplatek? Peníze jdou do škol podle počtu žáků, takže napískat si je nemůže ani ředitel. Raději ať se ministr snaží ty tarify udržet, protože jejich propad o 50% a nejisté osobní ohodnocení odvedou lidi ze škol jinam. Jazykář si jako překladatel vydělá mnohonásobně víc, pokud není neschopný lenoch, češtinář může dělat korektury, našlo by se toho víc Takže sbohem, pane ministře, budeme se brzy loučit ;-D.On není každý učitel neschopný lempl, jak si mnozí myslí.:-P

0/0
31.8.2010 16:59

toddla

Re: Nějak nechápu,

bohužel spousta učitelů je ve školství jen proto že se jinde neuplatnili, a ti dobří jsou tam jen na chvíli, než si najdou něco lepšího, myslím, že tenhle přístup od pana ministra má naději a oddělí plevel nejen mezi učiteli, ale i žáky

0/0
31.8.2010 17:26

intalex

Re: Nějak nechápu,

bohužel spousta učitelů je ve školství jen proto že se jinde neuplatnili, a ti dobří jsou tam jen na chvíli, než si najdou něco lepšího, myslím, že tenhle přístup od pana ministra má naději a oddělí plevel nejen mezi učiteli, ale i žáky

0/0
31.8.2010 18:01

lavelle

Re: Nějak nechápu,

bohužel spousta učitelů je ve školství jen proto že se jinde neuplatnili, a ti dobří jsou tam jen na chvíli, než si najdou něco lepšího, myslím, že tenhle přístup od pana ministra má naději a oddělí plevel nejen mezi učiteli, ale i žáky

0/0
31.8.2010 18:08

Tutuš

Re: Nějak nechápu,

to je dokonalé roztrojení osobnosti, ještě že se mezi sebou nehádáte....;-D

0/0
31.8.2010 19:56

mihel

Re: Nějak nechápu,

A co by ty "učitelky" dělaly? Ty mohou jít pouze na pracák. Žádná firma si je nevezme. Vždyť nic neumí a se šéfem by jednaly tak, jako to dělají s manželem a dětmi ve škole.

0/0
1.9.2010 0:20

Kiselyna

Re: Nějak nechápu,

To znáte z domova?;-D

0/0
1.9.2010 16:59

lavelle

Mě se to líbí

podle mě je to fajn, obzvlášt se mi líbí otevření nových možností a předmětů na školách, dit ty děti se učej jen samý už 100 let starý poučky naspamět o ničem, který do 20 minut po písemce zapomenou ale do života a praxe nemaj vůbec nic,

a souhlasim i s těmy odměnami pro učitelé, dit v těch základkách seděj jen starý zaklomplexovaný babky co si svý odřikaj a jdou domů, ale aby ty děti skutečnš vzdělávali na to kašlou, je třeba trochu je motivovat

0/0
31.8.2010 16:48

karel60

Re: Mě se to líbí

Do které školy jste chodil Vy? 8-o

0/0
31.8.2010 16:56

our_city

Re: Mě se to líbí

Podle úrovně gramatiky nejspíš chodil/a za školu :-P. Hlavně že budou nové předměty! Opět mimo mísu, protože tohle lze už realizovat, netřeba čekat na nové koště = nového ministra. Etiku budeme učit ve všech ročnících, ale pokud si ty výchovy škola zařadila do nepovinných, tak nemá problém s žádnou zde uvedenou.

0/0
31.8.2010 17:03

Lady Humussprey

Re: Mě se to líbí

Gramatika tedy šílenáa o nějaké myšlence nemůže být řeč.

0/0
31.8.2010 17:08

nexus98

Když čtu ty pomatenosti co vymýšlí nové panstvo,

je mi jasné, že by daně poctivě odváděl jen zoufalec, blázen a sebemrskač...;-D

0/0
31.8.2010 16:20

fanfan tulipan

Re: Když čtu ty pomatenosti co vymýšlí nové panstvo,

R^

0/0
31.8.2010 16:21

ODSCSSD

Re: Když čtu ty pomatenosti co vymýšlí nové panstvo,

bohuzel nam zamesnancum nic jineho nezbyva...

0/0
31.8.2010 16:43

libl3

Konečně taky něco pro učitele.

Moc tomu ale nevěřím.

0/0
31.8.2010 16:15

hany1

Re: Konečně taky něco pro učitele.

Tomu nevěř vůbec! Osobní ti zvednou, ale základ ti sníží.

0/0
31.8.2010 16:20

nexus98

Re: Konečně taky něco pro učitele.

Učitele pak snadno poznáš podle hnědé hlavy..;-D;-D

0/0
31.8.2010 16:21

fanfan tulipan

Re: Konečně taky něco pro učitele.

A to je správné přece nechcem nové Řecko8-o

0/0
31.8.2010 16:22

nexus98

Re: Konečně taky něco pro učitele.

R^

0/0
31.8.2010 16:22

hany1

Zvyšováním osobního ohodnocení

Chtěl vlastně Dobeš říct, že se budou snižovat tarifní platy. To značí, že vše bude záležet na řediteli a jak mu učitel někam poleze.

0/0
31.8.2010 16:12

lavelle

Re: Zvyšováním osobního ohodnocení

ne to znamená že ty starý báby se těm dětem budou muset začít věnovat, ne je jenom buzerovat a čekat na důchod

0/0
31.8.2010 16:49

Psaní_jako_forma_extremismu

až dvojnásobek platu pro učitele?

Ať p. Dobeš táhne třeba do zelených hájů.;-ORv

0/0
31.8.2010 15:53

jabrbla

ubohe placani do vody

Dobes je opravdovy genius. Uz mnoho let je mozne kazdemu uciteli priplacet osobni hodnoceni ve vysi 1 zakladniho platu. Ale skoro nikde se to nedeje. Reseni Dobese? Rekneme, ze je mozne priplacet az dva zakladni platy! Tim se vsechno dozajista zmeni!

0/0
31.8.2010 15:52

babacek

Dobeš chce kuchařku pro hejtmany

A co tahle pětadvacet na …… to by nechtěl ? Kdo by další nesmysl zaplatil, snad on ?

Za chvilku bude chtít někdo kuchařku jak jit správně na WC !;-€

0/0
31.8.2010 15:49

jekkal

V ládnutí partaje leninskýho typu ODS má výsledky

CzechInvest se zmítá v chaosu, kvůli politickým čistkám.. Podle několika zdrojů  se tento kdysi úspěšný státní úřad topí v personálních rošádách a organizačním chaosu. Navíc objem investic, které CzehInvest zprostředkoval, od  2007 výrazně klesá.

"Do roku 2007 byl CzechInvest úspěšný proto, že mu do běžné agendy nezasahovali politici. Bohužel nyní se dění v agentuře podobá jízdě opilého řidiče. Co byla včera priorita, je dnes marginálie, podle toho, co zrovna nařídí úředníci z ministerstva průmyslu a obchodu," prozradil bývalý zaměstnanec agentury.

Velkou čistku v agentuře začal na jaře 2007 ministr Říman (ODS), když odvolal ředitele Hrudu a poté dala postupně výpověď skoro polovina zaměstnanců CzechInvestu. Jen půl roku nato obměnil post ředitele znovu a Čermáka nahradil  Rudyšarovou.

Nový ministr Kocourek (ODS) nyní přeobsadil hned dvě klíčové pozice.

0/0
31.8.2010 15:37

Oerteplur

Hejtmani jsou představitelé samosprávných celků

a ministr jim do toho nemá co mluvit ;-)

0/0
31.8.2010 15:36

jekkal

Re: Hejtmani jsou představitelé samosprávných celků

mluviti může, toť vše

0/0
31.8.2010 15:38

Tutuš

Jděte už s těma nadpisama někam

Mě v první chvíli napadlo, že budou mít hejtmani osobní kuchařky....;-D8-o8-o

0/0
31.8.2010 15:16

bertmax

Re: Jděte už s těma nadpisama někam

;-Dto mě napadlo taky,všude se má šetřit a hejtmani budou mít vlastní kuchařky;-D

0/0
31.8.2010 18:48

fanfan tulipan

Populista

Rv nic víc a nic míň!!

0/0
31.8.2010 15:12

pralinka_rumova

Re: Populista

Můžete nám představit vaši reformu školství, pro srovnání?

0/0
31.8.2010 15:16





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.