Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Bárta: Výši pokuty bude určovat třeba i kubatura auta

Návrh ministra dopravy Víta Bárty, aby bohatší řidiči platili větší pokuty, je součástí celkového odklonu od bodového systému. Za lehké přestupky má být méně trestných bodů, pokutu naopak pocítí i ti, kteří nad ní dnes mávnou rukou.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

nilgiri

Podle kubatury?

Souhlasím s rozdělením podle příjmů, ale jaký má proboha vliv objem motoru? Jestli to má vyjadřovat tu "ekonomickou zdatnost", tak nevím proč to dělat takhle oklikou. To už můžou rovnou vyměřovat pokuty podle toho, jestli má někdo doma bazén... :-)

0/0
6.9.2010 18:46

medved.m

Re: Podle kubatury? To je prosté

Např.

Tatra 111 (zdvihový objem 14825 ccm, výkon 180 koní)

Nissan Juke 1,6 DIG-T (zdvihový objem 1598 ccm, výkon 196 koní)

 

Neodvažuji se napsat svůj odhad, s kterým z obou vozidel bude větší pravděpodobnost spáchání přestupku ;-D

0/0
10.9.2010 22:40

medved.m

...

nemluvě samozřejmě o 1.2 TSI nacpaném v té úžasné Schade Octavia.

Nad takovým by už i ministru Bártovi začal přeskakovat hlas.

0/0
10.9.2010 22:44

vencac

Je to totální blbost

Přesně dle hesla před volbama slibujeme vše . Přitom není nic jednoduššího než zachovat momentální bodový systém a naopak více a více přestupků na něj převest.

Nějak tady všichni pozapoměli, že bodů máme všichni stejně a pokud někomu nestačí oněch 12 bodů protože jezdí jako pra....., tak má smůlu. Nechápu proč vymýšlet podobné hovadiny. Spíše mi to přijde jako pokus o to něco zmírňovat. a pokud možno uplně zrušit.

0/0
5.9.2010 18:09

Mišo

Jednotná daň je tiež nespravodlivá ???

Výška dane sa pre platcov dane nevymeriava podľa akéhosi celoštátneho sadzobníka daní. Vypočítava sa podľa daňového základu a stanoveným percentom. Nikto pritom nespochybňuje, že bohatí platia mnohonásobne vyššie dane , ako menej zarábajúci. Prečo pri pokutách niektorí považujú za nespravodlivé uplatňovať podobný princíp. Pokuty by sa vlastne mohla stať akousi "dodatkovou daňou" za porušenie dopravných predpisov. Pritom sadzobník by mohol jednotne stanovovať jej výšku, napríklad prekročenie povolenej rýchlosti o viac ako 20 km/hod - pokuta 10 % priemerného mesačného daňového základu priznaného v minulom kalendárnom roku. Čo je na tom nespravodlivé, keď je to jednotné percento, pre všetkých rovnaké ???

0/0
2.9.2010 15:20

shootout

Yaris 1.0 nova zbran silnicnich piratu...

Pokud nekomu nevadi, ze posilujeme dalsi fizlacky nastroj statu a byrokracii (o pokutach budou rozhodovat pani XY na magistratech po buh vi jak dlouhem zkoumani financnich pomeru dotycneho - a zname rychlost nasich  uradu), budiz. Ale navrh zohlednujici kubaturu vozu je ujety. Budu-li mit auto silnejsi Yarise 1.0, ne proto, ze chci trhat asfalt, ale aby o prazdninach utahlo karavan i s rodinou a jednou v nestrezenem okamziku zklamu sve obcanske a maravni zasady a na dvouproude silnici prehlednu v listi "vyraznou" ceduli 50, prodam karavan i s autem, zaplatim pokutu a z toho co mi zbyde mozna koupim ojety Yaris 1.0 a budu moci v padesatce vesele trhat asfalt.....

0/0
1.9.2010 22:48

Diskutovat na iDmůžete neomezeně

Re: Yaris 1.0 nova zbran silnicnich piratu...

jen mě napadlo, proč si na ty "neviditelný" značky nikdo nestěžuje?  asi se to hodí do krámu aby se mohli na co vymlouvat

0/0
2.9.2010 1:06

vItava

Stará Waisingerová

Já myslím, že výši pokut by měla určovat stará Waisingerová.

Řekněte to prosím někdo panu Bártovi.

0/0
1.9.2010 15:44

Lastura

Před volbama

VV zkouší oslovit voliče soc. dem a podobné celkem odporným způsobem, na tohle plebs slyší, že bohatí jsou gauneři a jejich peníze je třeba přerozdělit.

0/0
1.9.2010 13:36

Clar

Konečně,

tohle mělo fungovat už dávno...R^ z VV jsem měl (pravděpodobně oprávněně) dost těžkou obavu, ale Bárta se naopak zatím jeví jako schopnej chlap...

0/0
31.8.2010 22:23

Thomaschen94

fabia

takže si všichni koupime 1.4 HTP a budem si to zase svištět mimo předpisy :D

neni mi to jasne proč furt dělat rozdily mezi chudymi a bohatymi... tak jako že by bohati měli platit vyši daně. teď nevim kolik je danove zatiženi, řekněme že třeba 38%... taxi spočtěte kolik odvede člověk s pruměrnou mzdou a člověk vydělavajici milion měsičně....to mi přijde docela velka solidarita... tak už přestaňte zavidět.... nedavno ste řvali CHCEME STEJNY METR (jak romove zbili toho kluka).... takže už ho zase nehceme jo??[>-]

0/0
31.8.2010 21:42

koutlosh

Re: fabia

Chceme stejný metr, daně rovné, pokuty taktéž.

0/0
31.8.2010 21:48

johnymistr

Re: fabia

můžu si nechat svého opela?

0/0
31.8.2010 22:00

iski

Re: fabia

Však ano, stejný metr na daně i pokuty v %, o nic víc nejde. Rovná daň se vám nelíbí, ale rovné pokuty ano? Když já dostanu pokutu 50 000 mám co dělat, abych to vydejchal, někdo, kdo má do roka dvě nové Audi v plné palbě si toho nevšimne a dělá jakoby nic. Kde je pak spravedlnost? Držme se %, ty se neošidí a nezkreslíR^.

Těm super movitým jde o to, aby i nadále byli nepostižitelní, to je vše.[>-]

0/0
1.9.2010 16:29

Diskutovat na iDmůžete neomezeně

Re: fabia

viz předešlá reakce

a navíc, jak někdo může vydělat M měsíčně? ledaže by odrána dovečera kopal ve zlatým dole

jinak to za něj vydělávají podřízení (říkalo se tomu vykořisťování), nebo to jinak vydělává "z ničeho" (příživník) - např. solární...

0/0
2.9.2010 1:13

navsteva po socialistovi kamenem

A opet

porsche jedouci po dalnici 160 kmh je radove bezpecnejsi nez ceska shade fobii 3 valce 1,4 kterou tam jeji sofer skrti na maximalce 154kmh

0/0
31.8.2010 21:03

mihel

Re: A opet

R^

0/0
31.8.2010 21:45

johnymistr

Re: A opet

160 po dálnici není žádný nejzávažnější přestupek

0/0
31.8.2010 22:02

miro

názor

Proč stále jen o penězích.Já bych ty piráty za každý hrubý a bezohledný přestupek poslal na psychotesty nebo povinně do autoškoly doplnit vzdělání nebo jiné doučení a to stále dokola i 5 krát za měsíc.Kdyby museli stále někde ztrácet čas tak by je ten spěch přešel ale neúcta k zákonům je národní sport.

0/0
31.8.2010 20:48

koutlosh

Re: názor

Souhlasím s tím, že přestupky za řízení by neměly být řešeny pokutami, ale veřejně prospěšnými pracemi, krátkodobým odstavením řidičáku, či dočasným a v závažném případě i trvalým zabavením auta. Chudák opláče stodvacku, boháč mercedes, je to fér ;)

0/0
31.8.2010 21:40

Leninovo levé ucho

Re: názor

R^

0/0
31.8.2010 21:48

johnymistr

Re: názor

to už sem tu taktéž navrhoval a souhlasím s tím

0/0
31.8.2010 22:04

vItava

Re: názor

Není. Opravdový boháč má Mercedesy dva.

Já bych jim zarazil vycházky.

0/0
1.9.2010 15:46

mihel

Re: názor

Když ty zákony nedodržuje sám Bárta, tak se není čemu divit.

0/0
31.8.2010 21:46

Leninovo levé ucho

Re: názor

R^ Napište to Bártovi, páč to tu asi nečte..

0/0
31.8.2010 21:47

mihel

Re: názor

Říkat něco některému z véčkařů je házení perel.....

0/0
31.8.2010 21:49

vItava

Re: názor

Od toho je snad bodový systém, aby za každý hrubý a bezohledný přestupek dostal řidič body, které ho ve výsledku připraví o ŘP.

A tak, on nám ten bodový systém nefunguje, protože je tak snadné ho obejít nebo uplatit, tak rychle vymyslíme něco nového.

0/0
1.9.2010 16:04

redex

Prvořadý je nápravný účinek

Pokuta, chápána mým neprávnickým mozkem, má mít za cíl nápravu či zamezení, opakování konání nepovoleného či zakázaného. Bohužel pro nás všechny potenciální hříšníky musí pokuta, aby plnila tento účel, bolet. Diferenciaci pokut jako myšlenku vítám. Ať je postižena nadutost řidiče parkujícího na pěší zóně, nebo šílence předjíždějícího ostatní dvojnásobnou povolenou rychlostí. Jen nevím, jak se bude řešit přestupek dítka, které si vypůjčí od svých rodičů, dle posledního daňového přiznání, chuďasů firemní autíčko za miliony.

A co vy bohatí, co se cítíte ohroženi a potenciálně šizeni diferenciací pokut. Nevadí vám třeba možnost dostat se z vazby po dopravní nehodě domů na milionovou kauci? To si nemůže dovolit každý. Cítíte se před zákonem rovní s těmi, co na dobrého právníka a už vůbec ne na kauci nemají?

Jsem aktivním řidičem téměř 30let, mám nový vůz celkem nadprůměrné hodnoty, na tohoto se vůbec  neobávám. To nemá být past na bohaté, ale na ignoranty.

A co takhle potrefená husa .. .?

0/0
31.8.2010 20:38

Deleter

Re: Prvořadý je nápravný účinek

Chtěl bych vidět soudce, který nařídí vazební stíhání za dopravní nehodu.

0/0
31.8.2010 21:07

mihel

Re: Prvořadý je nápravný účinek

to jsou úchylné názory

0/0
31.8.2010 21:48

olesian

Re: Prvořadý je nápravný účinek

ano

0/0
31.8.2010 22:15

vItava

Re: Prvořadý je nápravný účinek

Pokuta dnes funguje hlavně jako další příjem státního nebo obecních rozpočtů. Jakési dodatečné zdanění.

Vazba po dopravní nehodě? Pokuta musí bolet? To snad nemyslíte vážně.

0/0
1.9.2010 15:53

chochola

Mediální hvězda

pan ministr Bárta by si měl aspoň měsíc dát pokoj od svých "reformních" výlevů. Možná by se stačil za tu dobu něco doučit o zákonech a ústavě této republiky...

0/0
31.8.2010 20:32

radl

...

... osobně nevidím důvod mít z chystaných opatření obavy. Kdo jezdí lege artis, nemá důvod mít strach z případného postihu. Avšak se obávám, že pro některé řidiče nebude žáden trest dostatečný. Pokud budou výkonné složky jednat v jednoznačných případech alibisticky (viz případ vytlačení vozidla na D1), můžeme mít tresty sebetvrdší, ale vždy na ně doplatí střední a nížší třídy společnosti...

0/0
31.8.2010 19:34

m. l.

Re: ...

Člověk občas něco provede i neúmyslně - já třeba přehlédl dodatkovou tabulku k zákazu vjezdu, pochopil jsem že neplatí o víkendu ale on platil _jen_ o víkendu. Stálo mě to pětikilo ale kdybych měl platit třeba 1 % ročního příjmu tak by mi to asi přišlo jako nepřiměřeně tvrdý trest. BTW ten chlap co v Norsku před deseti lety dostal tu rekordní pokutu se stále ještě soudí a myslím že ten z toho Švýcarska to asi taky nezaplatí bez ceknutí... Prostě ani miliardář neoželí milión tak snadno jako hospodský povaleč tisícovku, byť je to pro něj větší procento majetku než pro toho miliardáře.

0/0
31.8.2010 19:55

koutlosh

Re: ...

Jak víte s jakou chutí kdo oželí část svého majetku?

0/0
31.8.2010 19:56

Deleter

Re: ...

Pracháči si obvykle peněz váží víc - pokud je tedy nevyhráli v lotynce či nezdědili.

0/0
31.8.2010 20:11

koutlosh

Re: ...

Obávám se, že to je naprostý nesmysl. Strýček Skrblík s Kačeřích příběhů možná ;) jinak nevidím důvod, proč by měli mít lidé rozdílný vztah k majetku.

0/0
31.8.2010 20:16

Deleter

Re: ...

Co znám lidi s příjmem nad 500tis měsíčně, tak jsou do jednoho žgrdi. Takže litr za pokutu je mrzí přinejmenším stejně, jako lidi s průměrnou mzdou.

0/0
31.8.2010 21:03

vItava

Re: ...

Na bohaté byl snad určen bodový systém.

Jinak Vám závidím Vaše známé, 500 000,- měsíčně nevydělává z mého okolí nikdo.

0/0
1.9.2010 16:00

Deleter

Re: ...

Není co závidět, jak píšu, jsou to žgrdi ;-);-D

0/0
2.9.2010 8:48

radik

Re: ...

;-D děláš si serandu? Lidé mají rozdílný vztah k čemukoliv tak proč ne k penězům? Je to tak prostý - když vyhraješ nebo zdědíš tak tu úctu k penězum nebudeš mít takovou jako když si na to musíš vydělat. To je úplně normální. Takový příslový který se sem moc hodí... Co život dal život zase vezme.

0/0
31.8.2010 21:05

koutlosh

Re: ...

Jistě že mají lidé rozdílný vztah k penězům, ovšem nikoliv v závislosti na velikosti majetku. Nebo věříte tomu, že boháč je zodpovědný správce a střadatel svého majetku, zatímco chudák, nic nemá, tak je mu to jedno a na všechno dlabe? 8-o

0/0
31.8.2010 21:43

radl

Re: ...

Naprostý souhlás -  občas se i mistr tesař utne. Jsme lidé a lidé jsou, jak známo, bytosmi omylnými. Problém tkví v přístupu k právu u složek činných v testním řízení - budou-li explicitně postupovat dle litery, nikoliv dle ducha zákona, bude zde nepořádek a chaos do zbláznění.

0/0
31.8.2010 21:15

radik

Re: ...

Jako by tu nebyl už teď...

0/0
31.8.2010 21:18

Diskutovat na iDmůžete neomezeně

Re: ...

tak bych dal jednou a dost, poprvý menší pokuta, opakovaně mnohem větší

ale tady si stále všichni hledají výmluvy a obhajoby kriminality

0/0
2.9.2010 1:20

vItava

Re: ...

Mýlíte se. To je jako říci v německu roku 1933, že kdo není žid, nemá důvod mít strach. Omyl. Vždy, když posiluje represe, je důvod mít strach.

0/0
1.9.2010 15:56

Harison

Dnes

Dnes jsem již po několikáte pocítil dopad návrhů postpubescentů Bárty a Tržila. Situace: tři vozy jednoucí rychlostí 60 - 70 km/hod. Rovná silnice bez jakýchkoliv protijedoucích vozů, rozhled cca na 2 km. V dálce na parkovišti (cca 1,5 km) policejní hlídka. Jal jsem se předjíždět všechny tři pomalu jedoucí vozy. Po dokonalém předjetí se jali policisté zastavovat. Až policisté zastavili provoz, tak si mě odchytili. Na můj dotaz proč mě zastavují, mě odvětili, že se jedná o preventivní akci a že mě museli zastavit, protože to nevypadá dobře, když ve svém výkonném voze předjíždím ty "ostatní", obzvlášť když v dálce vidím, že stojí oni. Soudruhu Bárto a Tržile toto jsou důsledky Vašich pubestentních návrhů. Navracíte tento národ před rok 1989.

0/0
31.8.2010 19:19

bystrozraký

Re: Dnes

Bohužel naprostý souhlas, pro řidiče, kteří jezdí často, je neuvěřitelné, jak dokáží někteří řidiči brzdit provoz - např. jízda rychlostí 65 km/hod na místě, kde je povolená 90 km/hod a není možné předjíždět, je bohužel velmi častá, podle mého by se obdobným způsobem měli trestat i takovíto bezohledně pomalí řidiči - v Itálii Vám takto pomalu jedoucí auto udělá automaticky místo uhnutím doprava směrem ke krajnici, abyste ho mohli předjet, u nás řada těchto "spořílků" Vám při předjíždění ještě vybočí doleva!!

0/0
31.8.2010 20:05

johnymistr

Re: Dnes

nejen pro řidiče co řídí často

0/0
31.8.2010 20:31





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.