Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Zrodila se Milada. Obří jezero v sousedství hor a kouřících komínů

Silné srpnové deště urychlily vznik největšího jezera v Česku. Palivový kombinát Ústí mohl o několik dní dříve zastavit přívod vody do bývalého uhelného lomu Chabařovice. Hladina nového jezera Milada dosáhla po devíti letech stanovené výšky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

jyyy

Někdo záměrně napadá moje milenky.

Po tunelu Blanka jezero Milada. Kterou vyberete příště ?  Napovídat rozhodně nebudu.

0/0
6.9.2010 13:28

H8USuckers Reloaded

tady je zase chytráků

:-P hlavně že má každý nějaký názor R^ to se počítá :-P

0/0
3.9.2010 15:30

kladivar2

Nedomysleny veci a honba za penezma

co to asi udela s mistnim klimatem tyhle zatopeny lomy? v Sasku jich je ted vic nez pozehnane a ze to jsou novy km ctverecni vodnich ploch co pribyli za poslednich 20 let z kterych se odparej tuny vody ktery nekde pak spadnou nejak nikoho nezajima. Ze s tim narusi mistni klima je uz dnes videt napr. v Jizerkach. .

0/0
30.8.2010 23:17

brix

Re: Nedomysleny veci a honba za penezma

Není to nedomyšlený, naopak, tohle je jeden z vzácných případů, kdy se dobře rozhodlo. Z našeho území všechna voda odtéká a bohužel nesmyslnými regulacemi přispíváme, aby odtekla co nejrychleji. Vodní plocha u nás vždy klima zlepšuje. Lomy všeobecně mívají vodu velmi čistou a pokud do ní nepůjdou zafosfátované odpady, tak se není čeho bát. U povrchových lomů je obecně  zatopení tou nejlepší variantou rekultivace. Já jen doufám, že se tam nenažene "rekreační průmysl" a nebude hlava na hlavě.

0/0
31.8.2010 9:49

Jasnější než tisíc sluncí

Re: Nedomysleny veci a honba za penezma

Bude hlava na hlavě.Už teď má místní "elita" okolní pozemky pěkně porozdělované.Až budou všechny "štemply", tak to spustěj.Rv

0/0
31.8.2010 10:16

brix

Re: Nedomysleny veci a honba za penezma

Hmm, to je to, čeho jsem se bál. Já si pamatuju, že kdysi platilo pravidlo, že pozemky nesmí být oploceny až k vodě, což se sice nedodržovalo, ale jako rybář jsem měl aspoň teoretické právo tam jít. Tohle je špatně :-(

0/0
31.8.2010 10:23

majkl1

Re: Nedomysleny veci a honba za penezma

S tou hlavou na hlavě to až tak horké nebude. Ta ďoura do země je setsakra veliká. Co se ostatního týče, v tom máte pravdu (viz můj příspěvek níže).

0/0
31.8.2010 15:33

H8USuckers Reloaded

Re: Nedomysleny veci a honba za penezma

vraťme se na stromy zakažme do země kopnout nebo nenávratně narušíme klima :-P:-P 

0/0
3.9.2010 15:25

Klapacius

Hm,

Až se tam objeví různé proudy, sesuvy břehů, .. to zase bude v létě utopených.

0/0
30.8.2010 21:24

Fox Mulder

Re: Hm,

Jaké proudy?? 8-o Sesuvy možná, ale nic velkého. Bude tam určitě sloužit celoročně vodní záchranná služba (jako v Mostě), tak se nebojte. ;-)

0/0
2.9.2010 14:37

zrzecek

Bude se tam dařit..

sinicím? Kdo s tím má zkušenosti ? Pokud se to nepodchytne z počátku tak pozdě

bycha honiti.;-D;-D;-DRv

0/0
30.8.2010 19:12

TommyCZ

Re: Bude se tam dařit..

Pokud se tam nezacne vypoustet splaskova voda z domacnosti plna fosfatu z pracich prasku, tak se jim darit nebude.

0/0
30.8.2010 19:53

houba_

Re: Bude se tam dařit..

http://cestovani.idnes.cz/podivejte-se-na-15-nejkrasnejsich-plazi-v-cechach-i-na-morave-poe-/igcechy.asp?c=A100709_170941_igcechy_hig

Barbora je taky zatopena sachta.

0/0
30.8.2010 21:40

Fox Mulder

Re: Bude se tam dařit..

Sinicím se bude dařit velmi špatně, jedná se o neprůtočné jezero. Sinice jsou úspěšné jednak v přehradách, kam přitéká řeka (viz Orlík, Brněnská přehrada) a jednak v rybnících, kam přitéká voda z polí. Zde se nejedná ani o jeden případ. Jezero Milada bude buď neprůtočné (tzn., že do něj nebude nic ústit, bude napájeno jen z dešťů a spodních vod), nebo bude doplňováno z horských potůčků (prakticky pitná voda). Sinice tedy vážně nehrozí.

Kdo s tím má zkušenosti? Jezero Matylda u Mostu (velmi čistá voda), jezero Barbora u Teplic (velmi čistá voda). :-)

Z počátku je to právě velice dobře podchytnuto už v samotném projektu (neprůtočné jezero, žádná pole). ;-)

0/0
2.9.2010 14:42

adam72

:-)

Mě jen příjde úsměvné, že v tomto případě těžařům očividně tzv. horní zákon nenařizoval vytěžit celé ložisko, tak jak se tím ohání v případě jiných míst, kde by rádi pokračovali v těžbě. Co nám stanovuje zákon jen když se nám to hodí, žejo :-) Nicméně to, že se v těžbě nepokračovalo je samozřejmě dobře.

0/0
30.8.2010 18:54

majkl1

Re: :-)

Přiteli, je vidět že nevíte, o čem hovoříte. Ono totiž vytěžit toto ložisko by znamenalo zbourat Chabařovice! Proto byla těžba ukončena.

0/0
31.8.2010 15:30

miniBazarek

Chabařovice nebo Jirkov, to máte jedno

hlavně, když soukromí podnik bude mít kde těžit.

;-€;-O

Rv

0/0
2.9.2010 16:10

mirekrat77

v 80tých letech

do těch dolů vozili odpad z spolchenie,tak příjemné čvachtání,až se to vylouhuje to bude depilace zdarma:-P

0/0
30.8.2010 18:43

houba_

Re: v 80tých letech

v 80. letech ta sachta ani nebyla

0/0
30.8.2010 21:40

majkl1

Re: v 80tých letech

Není pravda! V 80tých byl tento povrchový důl v plné činosti ( a ne že neexistoval, jak se píše v předchozí reakci). Pletete si to s dnes již asanovanou velkoskládkou na opačném konci Chabařovic. Je zde ale jiné nebezpečí. V oblasti se dříve těžilo hlubinným způsobem a nedejbože, aby se tohle kvantum vody někam provalilo. Viz Modlany.

0/0
31.8.2010 15:45

jinfakt

Re: v 80tých letech

Bylo to hned vedle.obojí před Chabařovicemi směrem z Předlic.Ale když vidím jaké množství ryb a ptáků tam žije tak bych se depilace nebál.

0/0
1.9.2010 8:41

Von der Tann

Jaký je vztah

názvu Milada k dané lokalitě?

Proč ne nějaký místní název, třeba Schönfeldsee, podle vesnice co v těch místech bývala..? :-P

0/0
30.8.2010 17:26

masculine

Re: Jaký je vztah

:-) původ názvu jezera máte objasněn v článku ;-) 

0/0
30.8.2010 18:19

Webpawson

Re: Jaký je vztah

díky za upozornění, kolega asi stejně jako já ignoruje boxy ;-)R^

0/0
30.8.2010 18:37

136N

Re: Jaký je vztah

Pokud vím , tak tam byla Tuchomyšl .

0/0
2.9.2010 15:48

136N

Re: Jaký je vztah

Jo a Milada byla na pravé straně za tratí , jáma na levé straně trati . ( stará trať na UL.část Cabařovice , Tuchomyšl , Trmice ) Tuchomyšl - Prokop Holý  a Chabařovice Petrí ( doly ) To že by Chabařovice měli ustoupit byla záminka , důl měl postupovat směrem na Modlany , Teplice  , proto byla již v té době stavební uzávěra třeba v Proboštově . Představa až spojení s bývalým lomem Karel v Pozorce . Lom Milada jsem v roce 1964 na podzim zakládal .

0/0
2.9.2010 16:08

majkl1

Teď ta sranda začne.

Jezero? To snad je přírodní nádrž, nikoliv zatopený důl, co se jim krajově říká oprám. Ale o to nejde. Co je podstatné - to jsou pozemky kolem a tedy hlavně kšeftíky, které se právě rozbíhají. Nechci předjímat, jenže města v okolí jsou jen 3 - Ústí, Chabařovice (a to jen díky statusu, řada vesnic je větších) a Teplice a žádné nemá penízky do investic,  takže je okamžitě nabídnou k odprodeji. Nechcete si kus koupit a postavit marínu? Dál to nekomentuji, aby to nebyl nevhodný příspěvek. Jen sledujte následující cvrkot. Třeba kdo a co "zcela legálně" koupí za "výhodnou cenu".

0/0
30.8.2010 17:12

phi

Re: Teď ta sranda začne.

jj, je to celkem sranda, nejdriv se to zabavilo, vykutalo se uhli a pak prichazi rekultivace, kdy se jeste vydela na prodeji rekracnich pozemku u vody a provozu golfovych hrist...  a mistni zase utrou nos.

0/0
30.8.2010 17:29

Cara Binieri

Re: Teď ta sranda začne.

Hlavne ma to jezero blbou polohu pro rekreaci.

0/0
30.8.2010 17:43

majkl1

Re: Teď ta sranda začne.

Omyl, ta poloha je příznivá, v minimální vzdálenosti od Ústí, Teplic i Krušných hor. A pokud se skutečně vhodně upraví i okolí, bude to "superkšef". Skor bych se vsadil, že tam z obou jmenovaných měst pojede za 2-3 roky MHD.

0/0
30.8.2010 17:50

Cara Binieri

Re: Teď ta sranda začne.

U Teplic je Barbora(dostupnost i pesky), takze tohle mesto si muzou odskrtnout, Ustecaci zase chodi na Klise.

Vzhledem k soucasne situaci pochybuju, ze tam MHD bude zajizdet.

0/0
30.8.2010 17:59

majkl1

Re: Teď ta sranda začne.

Klíše jsou velmi obstarožní "plavečák" v areálu města. A co se druhého týče: chcete se vsadit, pokud bude zázemí Milady lukrativní? Ono totiž zdaleka nejde jenom o ty Ústečáky a Tepličáky.

0/0
30.8.2010 18:05

Cara Binieri

Re: Teď ta sranda začne.

No, pokud tam to zazemi nekdo vybuduje, muze se z toho dost dobre stat druhy Machac.

Samozrejme jak jste psal v prvnim prispevku, je otazka, kdo to nakonec bude vlastnit. Nekolik jmen bych si i tipnul. :-)

0/0
30.8.2010 18:09

hromo.bití

Re: Teď ta sranda začne.

Barbora bývá každé léto narvaná k prasknutí, takže Teplice bych rozhodně neškrtal, naopak si myslím, že spousta lidí, co teď jezdí na Barboru se přesune právě na Miladu.

0/0
30.8.2010 18:24

johnymistr

Re: Teď ta sranda začne.

mhd už tam v podstatě zajíždí, roudníky jsou 0.7 km od milady

0/0
30.8.2010 19:10

houba_

Re: Teď ta sranda začne.

no tak pesky bych na barboru nesel, i kdybych bydlel na blizsi strane teplic, ale protoze bydlim spis k milade, tak budu jezdit tam

0/0
30.8.2010 21:43

masculine

Re: Teď ta sranda začne.

:-) 1) jezero je zjednodušeně definováno jako nádrž bez výpustnho objektu...zda je přírodní či nikoliv na jeho definici nic nemění a 2) co byste navrhoval vy? Nechat pozemky městům, aby je musela udržovat i když by neměla investice na zřízení potřebné infrastruktury? Pokud myslíte, že se vám váš investiční záměr vyplatí, vemte své peníze, kupte ony pozemky a postavte marínu...že peníze nemáte? A kdo vám za to může? Dál to nekomentuji, aby to nebyl nevhodný příspěvek. :-)

0/0
30.8.2010 18:18

majkl1

Re: Teď ta sranda začne.

Zkusil jste někdy coby soukromá osoba koupit pozemek od Pozemkového fondu? Tak to zkuste. Jen je podivné, jak rychle to ale jde, pokud jste "VIP". Dokonce v chráněných oblastech. Jinde se náhle po nákupu velice rychle mění územní plány atd. A co se toho jezera týče - za nás se učilo, že jezero je právě jen přírodní, nikoliv umělý výtvor.

0/0
30.8.2010 23:25

jizva12

Re: Teď ta sranda začne.

s tim jezerem mate pravdu, i nas ucili uz na zakladce ze jezero je pouze prirodni utvar

0/0
2.9.2010 5:57

Fox Mulder

Re: Teď ta sranda začne.

Tak vás to učili špatně. Jsou jezera přírodní, i jezera antropogenní, kam spadají i jezera rekultivační (toto).

0/0
2.9.2010 14:45

0100

Chválihodné, dělejte co nejvíce jezer, co nejvíce je

napouštějte vodou. Po všech povrchových dolech, pomůžete dalším generacím svých dětí, až přijdou sucha a bude boj o vodu! R^

0/0
30.8.2010 17:03

Více takových Kožených

Re: Chválihodné, dělejte co nejvíce jezer, co nejvíce je

Přesně tak. Každé jezero či nová přehrada, rybník je dobrá investice !! :-)

0/0
30.8.2010 17:29

johnymistr

a

cena pozemků okolních v vesnicích pujde nahoru

0/0
30.8.2010 16:55

Mitchell

A nezvlhne jim tam to uhlí?

To potom neude hořet. :-)

0/0
30.8.2010 16:11

ununun

Re: A nezvlhne jim tam to uhlí?

těžko, to už dávno shořelo ;-D

0/0
30.8.2010 16:46

Seeker-M

Re: A nezvlhne jim tam to uhlí?

Hnědé uhlí laik pouhým okem nerozezná od kamení. Pokud dokážete zapálit hnědé uhlí, tak na vlhkosti nesejde.

0/0
30.8.2010 18:16

johnymistr

už se těším

až se tam vykoupu

0/0
30.8.2010 16:06

Fox Mulder

Re: už se těším

Já taky! :-)R^

0/0
2.9.2010 14:46

EMS

Jezero

To bude prča, až se dole otevře špunt do původních dolů a šachet a celé jezero se vcucne do vnitrozemí.......

0/0
30.8.2010 15:42

_m-

Re: Jezero

i s plavcema.....

0/0
30.8.2010 15:55





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.