Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Julínkovy zákony jsou zpět. Vyvolávaly odpor, novou vládou mohou projít

Reformní zákony exministra zdravotnictví Tomáše Julínka, které dlouho ležely u ledu a kvůli nimž Julínek čelil zuřivému odporu koaličních partnerů, se znovu vracejí na scénu. Minimálně pět z nich opět ožije. Do konce června příštího roku je ministerstvo zdravotnictví musí předložit vládě ke schválení.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Tazwoman

Tak tihle

dva budou na předvolební agitku modrákům stačit. ;-D

0/0
30.8.2010 15:55

byvalyvoliccssd3

Konečně se děje něco pozitivního.

Blíží se konec levičáckých rozkrádaček s vlajkovou lodí - Rathovou soukromou poliklinikou.

0/0
30.8.2010 10:44

ichabod.crane

Re: Konečně se děje něco pozitivního.

a Rathovou Horkou konkubínou upíchlou v Zentivě

0/0
30.8.2010 10:47

jarda

Re: Konečně se děje něco pozitivního.

Naprosto souhlasím,pane "byvalyvoliccssd3" ;-)R^R^R^

0/0
30.8.2010 11:30

vítek z prčice

žádné překvapení

ODS rozhodně nevzdala privatizaci zdravotnictví a kde mohla nadělala již v minulosti značné škody, třeba s pomocí p. bývalého hejtmana Bendla. Ověřte si, co se dělo třeba s nemocnicí v Brandýse nad Labem, kolik peněz se "ztratilo" a co z původní nemocnice zbylo.

Bohužel, naivní voliči, hledající změnu, jí volbou Kalouskovy páté kolony TOP a populistů z VV umožnili pokračovat. Jinak tato strana, která ztratila cca milion voličlů byla tam, kam patří ...Rv

0/0
30.8.2010 10:26

Hrdý Budžes

Re: žádné překvapení

Nastesti hejtman Rath vsechny krajske nemocnice prevede na obcanske sdruzeni, slozene z jeho znamych a manzelek a tim bude verejne zdravotnictvi zachraneno pred privatizaci a naslednou likvidaci rozkradenim.

0/0
30.8.2010 10:28

vítek z prčice

Re: žádné překvapení

To je samozřejmě také špatně. Jde jen o jinou licitaci. A přitom je to jednoduché - pro základní zdravotní péči, zaručenou ústavou, jednu zdravotní pojišťovnu a státní zdravotnictví, pro nadstandard zdravotnictví soukromé a další pojišťovny. K tomu ovšem chybí politická vůle, prostor pro obohacení by se příliš zúžil. A v naší "demokracii" rozhodně nevládnou občané ale zcela jiné kruhy ...

0/0
30.8.2010 10:40

ichabod.crane

Re: žádné překvapení

to evidentní plýtvání v rámci "státní základní péče, zaručené ústavou" (tedy dnešní stav) bude hlídat nějaký osvícený úředník ministerstva zdravotnictví?

0/0
30.8.2010 10:43

zdeseny obcan

Re: žádné překvapení

Efektivita ceskeho zdravotnictvi neni az tak mizerna, obzvlaste v porovnani treba s americkym. Lide jsou zdravejsi a penez je vynakladano mene.

Nad tim osvicenym urednikem existuej aspon nejaka kontrola. Pokud se zdravotnictvi rozprivatizuje budou si pojistovny sosat bez jakkychkoliv limitu.

0/0
30.8.2010 11:18

ichabod.crane

Re: žádné překvapení

děkuji, žádného osviceného úředníka nechci..chci přesně model julínka, tedy zprivatizované pojišťovny podnikající pod dohledem zvláštního zákona o pojišťovnách + VZP (pro "obyčejné lidi")..už nechci regulační poplatky, chci, aby si výdaje hlídaly pojišťovny sami

0/0
30.8.2010 11:28

zdeseny obcan

Re: žádné překvapení

Julinkuv model necha vetsinu penez tekoucich do zdravotnictvi zmizet v privatnich pojistovnach. To je velmi vyhodne pro majitele pojistoven ale doplati na to zdravim zbytek naroda.

Perfektni system nenajdete ale muzete se snazit o minimalizaci skod.

0/0
30.8.2010 13:17

ichabod.crane

Re: žádné překvapení

anebo naopak..nadefinuje (nízký) standard, který si ohlídá skrze jmenovaný zákon a naopak mnohem více privátních peněz (z našich kapes) do systému přivede

0/0
30.8.2010 14:00

Tacio

Julínkova reforma

mohla dávno platit kdyby ve sněmovně nebyl mozkový trust nebo spíš trus Hovorka -Šojdrová.Podobní giganti věrni odkazu svého zakladatele Šrámka:"Nic jsme nedokázali, ale mnohému jsme zabránili" vyvedli svoji stran ze sněmovny.Teď se snaží Julinka cupovat lidé, kteří o jeho zákonech nic neví, nečetli je , ale viděli ho u Krause v televizi.Naštěstí mohou jenom štěkat, voliči rozhodli.

0/0
30.8.2010 10:07

ichabod.crane

Re: Julínkova reforma

R^

0/0
30.8.2010 10:15

vodnicivcechach

Re: Julínkova reforma

julinkovy reformy ? 8-o8-o 8-o ty budes taky pekny cynik Rv

0/0
30.8.2010 16:26

CasVyprsel

Regulační poplatky u dochtora

Tak jsem byl dneska na kontrole, na kterou mě objednal sám lékař, tudíž to nebylo moje svévolné rozhodnutí jej znova obtěžovat a platil jsem opět regulační poplatek. Nějak tedy nechápu tu regulační funkci. Ne že by mě 30 kč zabilo, ale mohou to rovnou definovat jako další formu tahání peněz od občanů. Tam 30 kč julínkovné, tam 100 kč na povodně, tam výpalné v mafiánům z ČT a ČRo, OSA, Intergram a Dilia. Jen další a další tahání peněz a vždycky nějak absurdně udůvodněné, třeba "regulační" funkce. To samé platba za položky v lékárně, jistě si pacient sám svévolně předepisuje léky.  Rv

0/0
30.8.2010 9:59

Hrdý Budžes

Re: "jistě si pacient sám svévolně předepisuje léky"

Myslim, ze byste se nemel vyjadrovat k necemu o cem nemate paru - nebo vam neni napadne, ze vsechny ty paraleny, ibalginy a podobne, ktere se pred platbou za recept nachazely na receptech zcela bezne a to v mnozstvi vetsim nez velkem, tak najednou z receptu zmizely? :)

0/0
30.8.2010 10:25

ufoun

Re: "jistě si pacient sám svévolně předepisuje léky"

jo, a za to mohl jiste pacient a pomohlo k tomu onech 30 korun... ano pomohlo, protoze se stal levnejsi kdyz si ho koupim sam, ale to se dalo resit tim, ze by se proste takovy lek zakazal psat na rp.... (omezeni na psani leku exituje dost, mezi odbornostmi atd...)  Vase obhajoba platby za polozku na receptu je tedy k nicemu. tam dokonce ty penize ani na zadne leceni rakoviny nejdou (jak je nam predsouvan vyznam polatku u lekare)

Predchozi prispevek ma pravdu, ze delaji z lidi blbce zduvodnovanim, a nekteri jim to basti... (ps: mne 30 korun taky zatim v mem veku nezabije, a s platbu v nemocnici pri hopsitalizaci obecne souhlasim, doma by clovek taky utratil za ten den...)

0/0
30.8.2010 10:46

vítek z prčice

Re: Regulační poplatky u dochtora

Poplatky jsou to nejmenší zlo, v podstaě jde o něco úplně jiného - převést zdravotnictví do soukromých rukou. !!

0/0
30.8.2010 10:30

komentator-1

Re: Regulační poplatky u dochtora

vážený pane, platil-li jste regulační poplatek na kontrole, na kterou vás lékař sám pozval, jste hlupák a nemá cenu se čílit.

0/0
30.8.2010 10:39

reinkarnované kotěxxl1

Re: Regulační poplatky u dochtora

proč by měl být hlupák? Těch 30,-Kč nestojí za nějaké dohadování s doktorem. Je pravdou, že má lékařka také vyžaduje 30Kč při každé návštěvě a to i při předepisování pravidelně užívaných léků. Občas se zeptá, jak se mi daří a "klinické vyšetření" je hotovo.

Než se s ní dohadovat a dělat zlou krev kvůli pár korunám, tak zaplatím.

Tady jde spíš o možnost lékařů si "nahrabat na poplatcích", na které nemají nárok. Kdo se v ordinaci ozve? Já takového nikoho neznám :-/

Jo a není to "čílení se", ale pouze konstatování ;-)

0/0
30.8.2010 11:26

denny2006

Re: Regulační poplatky u dochtora

proč hlupák? Platil oprávněně!

0/0
30.8.2010 11:42

Slota Nečasný

Zákon o pojištovnách

... ale Vv mají v programu sloučení všech do jedné....

0/0
30.8.2010 9:18

Hrdý Budžes

Re: Zákon o pojištovnách

Ve vcerejsich OVM se Bohousek Sobotka taky ze vsech sil bral za dodrzeni volebniho programu vladnich stran a vycital tusim Kalouskovi, ze ho nedodrzuji. Neni vam trapna podobna retorika?

0/0
30.8.2010 10:27

Alex1966

Re: Zákon o pojištovnách

Ony jsou v demokracii nějaké strany, které NESMÍTE kritizovat, popotahovat a pranýřovat ZA NEPLNĚNÍ JEJICH VOLEBNÍHO PROGRAMU, tedy jejich smlouvy s voliči? Ale to budeme zpátky ve feudalismu a otrokářství, nemyslíte?

0/0
30.8.2010 11:30

vlmach

Čím větší blbost,

tím větší šance na realizaci.

0/0
30.8.2010 9:15

zdeseny obcan

Re: Čím větší blbost,

Kdepak blbost. Cilem je rozprivatizovat zdravotnictvi a prevest co nejvetsi tok penez od lekarske pece smerem do financnich instituci, tak jako tomu je v Americe.

0/0
30.8.2010 9:59

viper

VV jsou moje poslední naděje.

Zatím vedou řeči o nečitelnosti jen ti kdo jsou sami dokonale nečitelní.Jsou čitelní tam kde by můj příspěvek smazali takže to nepíši.

0/0
30.8.2010 8:56

JJJaaajjjaaa

Re: VV jsou moje poslední naděje.

Pro tebe by spíš bylo lepší poslední pomazání.

0/0
30.8.2010 10:03

reinkarnované kotěxxl1

Re: VV jsou moje poslední naděje.

tak to tvé vyhídky nejsou moc dobré, tvá poslední naděje je poněkud velmi chatrná (mírně řečeno) :-/

0/0
30.8.2010 11:28

viper

A Krta taky zpět.

Pat a Patachon zpátky?Ad absurdum.

0/0
30.8.2010 8:52

acotakhle

Ta fotka mě dostala !

Až budu chtít zhubnout, tak si jí nalepím na ledničku, nebo ještě líp na dveře do kuchyně ;-D

0/0
30.8.2010 8:27

eddiel IV.

Dobrá zpráva!

Doufám, že bude mít prostor konečně tu reformu nastartovat.

0/0
30.8.2010 8:14

Fikus 1

Re: Dobrá zpráva!

řekněme spíš tunel. Nazývejme věci pravými jmény. I když ODS ráda mluví a často kódovanou řečí.

0/0
30.8.2010 8:33

eddiel IV.

Re: Dobrá zpráva!

Valné většině našeho národa s vymytým mozkem normalizací se může říkat co chce. Většina stejně slyší jen na populistický kecy...

0/0
30.8.2010 9:03

kkuk.vykukk

Re: Dobrá zpráva!

O jaké normalizaci to píšeš, o té současné pravicové?

0/0
30.8.2010 9:13

Dennys

Re: Dobrá zpráva!

To doufam. Radeji si ale na to rozesr..... dokonce i fakultek pockam za Rozvadovem.;-DRv

0/0
30.8.2010 8:42

Fikus 1

Očista ODS?

;-D Jenidé co udělali je že místo Topola vystrčili neviný ksicht Nečase. Jinak všechno zůstalo při starém jede se dál jako by se nechumelilo. Jidiným nositelem změn jsou prozatím VV, i když jim taky nevěřím ale podle činů to prozatím tak vypadá.

0/0
30.8.2010 7:56

Heralik13

Re: Očista ODS?

Zato levice vystrkuje jen paviání rudý zadky....

0/0
30.8.2010 8:12

babacek

Re: Očista ODS?

;-DR^;-D

0/0
30.8.2010 8:15

kkuk.vykukk

Re: Očista ODS?

Nevím proč do toho pleteš levici, která nevládne.

0/0
30.8.2010 9:14

JJJaaajjjaaa

A teď se spousta levicových bezmozků "roztrpčí" (dukáty).

Julínek je náš jediný ministr zdravotnictví, který to má v hlavě srovnáno, který šel do funkce s promyšlenou koncepcí již x let piloval a jehož kroky měly nějaký pozitivní přínos. Jiného takového jsme neměli a bohužel zřejmě ani dlouho mít nebudeme. (Ikdyž ten aktuální....uvidíme.)

0/0
30.8.2010 7:42

forza juve

Re: A teď se spousta levicových bezmozků "roztrpčí" (dukáty).

Ale ty to nemas v hlave evidentne srovnano.

0/0
30.8.2010 7:47

MiroTR

Re: A teď se spousta levicových bezmozků "roztrpčí" (dukáty).

Možná by bylo lepší řešení, ale nikdo kromě Julínka nic takového nepředložil.  A Julínek totálně vyhořel v tom, že (podle mého názoru) začal ze špatného konce a hlavně nedokázal lidem zdůvodnit, proč je reforma zapotřebí.  To byla jeho největší chyba.

0/0
30.8.2010 7:48

JJJaaajjjaaa

Re: A teď se spousta levicových bezmozků "roztrpčí" (dukáty).

Souhlasím. A s tou komunikační "neobratností" obzvlášť. Jenže - prostý lid vždy slyší na populistické demagogy, viz Rath ap.

0/0
30.8.2010 7:54

svann

Re: A teď se spousta levicových bezmozků "roztrpčí" (dukáty).

Potíž je v tom že vy si myslíte že chystaná reforma má za cíl nalít více peněz do zdravotnictví.Omyl.Za touto reformou stojí silné finanční skupiny,které hodlají zprivatizovat a odkoupit všechny zdravotní poj.následně je sloučit do jedné soukromé a začít praktikovat tzv.řízené zdravotnictví.To znamená že majitel pojišťovny bude rozhodovat o tom jak bude pacient léčen to znamená co nejlevněji.Cílem reformy je,vybrat co nejvíce peněz od poplatníků a vrátit jim co nejméně.Přebytek skončí hádejte kde?

0/0
30.8.2010 8:08

František . Pohřbený

Re: A teď se spousta levicových bezmozků "roztrpčí" (dukáty).

A ubozí bezmocní obyčejní lidé budou umírat před branami nemocnic ......To už tady bylo :-P

0/0
30.8.2010 8:26

svann

Re: A teď se spousta levicových bezmozků "roztrpčí" (dukáty).

Tady nejde o to že by umírali před branami nemocnic,tady jde o to že díky řízenému zdravotnictví nebude péče na úrovni doby.Kdosi prohlási že zdraví je zboží,a privatizátoři tak budou jednat.Cílem kapitalizmu je maximalizace zisku.Copak nikdo nevidí tu absurditu.Na jedné straně polatník který je povinen ze zákona platit sumu kterou stanoví ministerstvo zdravotnictví a pojišťovna a na druhé straně soukromá pojišťovna která se o to stará.To je klasický případ - kozel zahradníkem.

0/0
30.8.2010 8:50

JJJaaajjjaaa

Re: A teď se spousta levicových bezmozků "roztrpčí" (dukáty).

Vidíš to příliš jednoduše.

0/0
30.8.2010 10:02

Janulice78

Re: A teď se spousta levicových bezmozků "roztrpčí" (dukáty).

jednoduse? Jako jak? Platim pojisteni...dobra, vetsina vaznych veci tu sumu zcela jiste presahuje. Ale zas je porad mene lidi s vaznymi problemy. Tak proto to je tak, ze se vsichni slozi do jednoho fondu a z toho se pak plati lecba, leky, doktori...a buhvi co jeste. Treba VZP casopis.

Ted to miri k tomu, ze zdravi je byznys (coz stejne jako vzdelani neni, ale radoby pravicakovi to nevysvetlim). Kdo nebude mit penizky, tak muze klidne chcipnout. Par kacek tu, tam, tady a onde. Pro mne by bylo prijatelne, kdyby se platil z pojisteni nejaky zaklad - jednoduchy priklad - prijdu o zuby, pojistovna mi zacvaka mustek a nejaky protezy. Nechci takovy reseni, chci neco lepsiho. Zaplatim si. Momentalne 30 tisic/1 keramicky zub na zakazku. Jenze to bude tak, ze chudak prijde o zuby a pojistovna mu rekne, at kouse tema, co mu jeste zbyvaji.

0/0
30.8.2010 11:17





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.