Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Po běžné operaci mandlí má chlapec poškozený mozek

Během několika týdnů se z veselého tříletého Matěje stal ležící invalida. Po operaci mandlí má těžce poškozený mozek. Dětská nemocnice při Fakultní nemocnici v Brně, kde chlapce operovali, však vinu odmítá, rodiče ale na nemocnici podali trestní oznámení.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

vItava

Neexistuje běžná operace

0/0
31.8.2010 12:21

barbud o

Titulek lže, jako obvykle ...

... šlo o dvě operace v narkóze ...

... to tak běžné není ...

0/0
30.8.2010 20:34

FiS95

To ať mi nikdo netvrdí, že sestra neumí první pomoc.

0/0
30.8.2010 16:24

vodnicivcechach

Re: To ať mi nikdo netvrdí, že sestra neumí první pomoc.

tak se ji zeptej,nebo nejake jine?;-)ona spoustu ukonu ani nesmi delat,vis?

0/0
30.8.2010 16:38

antigogo

Re: To ať mi nikdo netvrdí, že sestra neumí první pomoc.

Jsou výkony, které má sestra zakázáno dělat. A PROČ to svalovat na sestru????? Na vině je ředitel a primář, kteří přistoupili na hnusné vyděračské podmínky pojišťoven a ministerstva !!!! Ať se to zdravotnictví už totálně pos,,,,, pak se teprve něco bude dít !!

0/0
30.8.2010 17:30

antigogo

Faktem, bez ohledu na tuto kauzu, zůstává,

že lékaři odcházejí, sestry jsou propouštěny, protože ředitelé a primáři nedělají nic proti nesmyslným příkazům ministerstva a pojišťoven. Kdyby se semkli (což je v naší zemi korytářů zcela nemožné), tak by něčeho konstruktivního mohli docílit. Zatím jsou to většinou patolízalové, vidící jen svůj prospěch.Rv

0/0
30.8.2010 14:32

barbud o

Re: Faktem, bez ohledu na tuto kauzu, zůstává,

... změna platového systému se dělá právě proto ...

... rejpalové budou mít plat ve výši 40% platu vůdci oddaných ...

0/0
30.8.2010 14:36

Kosatka Dasha

Re: Faktem, bez ohledu na tuto kauzu, zůstává,

taky to vidim pesimisticky panove :-/ zdravim oba.

vse,co se tyka platu a zp v cr jen podpori naprosto nevkusne,zvrhle a z zrudne praktiky,kdy primar ma absolutni moc nad kazdym.

momentalne zdrhaji uz medici 4.rocniku,vite o tom?psal mi kolega z anglie,ze je v soku,kolik mediku,jeste ani nevi,zda to dodelaji,kaslou na praxe,jen shaneji,kam by se venku uvrtli hned po skole.

za me jeste neslo atestovat mimo cr,oni mohou.tim je zdravotnictvi v cr definitivne v p....RvRvRv

0/0
30.8.2010 15:24

Štěpán Binko

Pro rugerforever.2 (ke včerejšku),

za noční podnětnou diskuzi díky! Co se článku týče, je opravdu napsaný doslova "hovadsky" a proto tu nemálo lidí má problém v orientaci mezi tím, co se vlastně odehrálo. Přečetl jsem si všem na webu o Matějovi a z vyjádření rodičů a léčitele (to fakt nekomentuju, není to o něm) to vypadá na tento průběh:

Chlapec byl operován 26/4. Několik dní po operaci (1/5), kdy už asi opravdu není důvod, aby byl na JIP (šlo o datum plánovaného propuštění) se objevila teplota (lékaři i "léčitel" označili za problém infekci) a objevilo se slabé krvácení (slova matky). Lékaři se okamžitě rozhodli pro druhou operaci, čekali na uvolnění operačního sálu a mezitím se krvácení zhoršilo. Předpokládám, že člověk před operací je monitorován. Po druhé operaci (během pár dní druhá úplná narkóza), došlo za několik hodin k dalším komplikacím a zkolabování Matěje. Souvislost s krvácením nezmiňují ani rodičové (krvácení bylo důvodem k druhé operaci, předcházelo jí a nebylo jejím následkem).

0/0
30.8.2010 13:43

Štěpán Binko

Re: Pro rugerforever.2 (ke včerejšku),

Matka sama uvádí, že v době po operaci byl Matěj pravidelně kontrolován personálem. Jediný problém a zcela neuchopitelný údaj je, za jak dlouho reagovala sestra po jejím přivolání při Matějově kolapsu. "Dlouhé a dlouhé minuty", tak může matka, zcela pochopitelně vzhledem k situaci, vnímat i reakci v řádu desítek vteřin. Lékař byl následně přivolán okamžitě a pacient okamžitě převezen na ARO. Otázkou také je, zda vzhledem ke stavu a předchozím komplikacím, neměl být rovnou na jIP. Snad tohle rozhodne soud a potrestá viníka. V první řadě jde o obrovskou lidskou tragédii....... v druhé pak o špatně napsaný článek. Takový bulvární - hlavně vyvolat emoce. Na druhou stranu - komplikace se mohou objevit vždy. Bohužel, je to tak. I lidské selhání a chyby. Nikdo není neomylný.....

0/0
30.8.2010 13:47

Kosatka Dasha

Re: Pro rugerforever.2 (ke včerejšku),

ad tvuj dotaz/

ptas se,zda by mohlo dojit ke stejne situaci na jip.odpovidam ano,mohlo.jip se lisi,pozor-v ceskych nemocnicich!!!-od normalnich luzek pouze tim,ze se tvari jako vice sterilni,coz je nanic,pokud tam stejne pousteji navstevyRv,ale hlavne tim,ze na jip jsou pristroje,urcene k zachovani zakladnich zivotnich funkci.

ty pristroje vsak musi nekdo obsluhovat.pokud je tam jedna sestra a nula lekaru,je fuk,zda je ci neni jip.kdo by ho napojil?intuboval?to sestra delat nemuze.

35minut resuscitace po dvou operacich s evidentnim poskozenim-vis,delali co mohli a urcite to byl lekar aro,cili specialista.tohle byl kruty osud a kruta nahoda.nasledkem pooperacnich komplikaci umiraji fura lidi rocne,nejen v cr

0/0
30.8.2010 13:59

Štěpán Binko

Re: Pro rugerforever.2 (ke včerejšku),

Já vím - komplikace mohou prostě přijít kdykoli a domnívat se, že se nic takového stát nemůže, je hloupé. Můžeme maximálně tak věřit, víc nic. Spíš mi jde o to (navazoval jsem na včerejší příjemnou diskuzi), že ten článek je hovadsky napsaný. Hodně lidí tu ze začátku komentovalo stav, že k silně krvácejícímu klukovi lékař nedorazil přes půl hodiny. Přitom i z popisu matky to skoro vypadá, že lékař tam byl okamžitě po zavolání sestrou a že pro záchranu dělali, co mohli. A co jsou její "dlouhé a dlouhé minuty", to nikdo nevíme. V takové situaci jí tak mohly připadat i desítky vteřin. A celková narkóza takhle dvakrát po sobě, to tomu chlapci taky nepřidalo.

0/0
30.8.2010 14:14

Kosatka Dasha

Re: Pro rugerforever.2 (ke včerejšku),

ano,byl tam hned,vis proc?aro vis jiste co je za odd,ze?aro slouzi nutne 2 lekari,tam to jinak nejde.1 beha prave k temto pripadum,druhy se nemuze hnout od oddeleni,kde lezi tezke a vazne pripady

0/0
30.8.2010 15:21

Kosatka Dasha

Re: Pro rugerforever.2 (ke včerejšku),

ps.-jake soudy?o cem ma rozhodnout soud?postup byl lege artis.jedfiny,kdo by mel jit k soudu je ten,kdo zavinil situaci ve zdravotnictvi,zejmena nedostatek personalu a setreni na nevhodnych mistech.

0/0
30.8.2010 15:27

Štěpán Binko

Re: Pro rugerforever.2 (ke včerejšku),

Minimálně je nutné potvrdit, že postup byl lege artis - my hodnotíme jenom z kusých informací v jednom nepovedeném článku a ze slov matky ;-).

I tvrzení, že by za tuto situaci mohl nedostatek personálu a v důsledku toho vzniklá prodleva v příchodu sestry a následně lékaře na pokoj, musí někdo potvrdit.

0/0
30.8.2010 16:03

vodnicivcechach

Re: Pro rugerforever.2 (ke včerejšku),

ale prosim te,to nikdo nepotvrdi,kazdy je pod sikanouRva kouka si zachranit zbytky soudnosti a dusevniho zdravi...a velmi mnoho lekaru k tomu utect

0/0
30.8.2010 16:05

Štěpán Binko

Re: Pro rugerforever.2 (ke včerejšku),

Jasně, tohle přece přímo vyplývá ze slov matky.

0/0
30.8.2010 16:02

Kosatka Dasha

az prestane mz cr vystvavat zdravotniky,tedy zejmena

lekare ze zeme,prestanou zbytecne lidske tragedie!pokud vsak slouzi nekde 1 jedina sestra,znamena to,ze 1 (slovy jeden) lekar slouzi na 3 oddelenich !!! nema sanci stihat,a sanci nema ani ta sestraRv

0/0
30.8.2010 13:37

Kosatka Dasha

mohl byt hemofilik,aniz se o tom vedelo!

zadny chirurgicky zakrok neni banalni.kecy o tom,ze apendix operuje vratny,jsou naproste bludy obcanu.u kazdeho vykonu je riziko.v tomto pripade nedoslo k pochybeni lekaru,ale k vyvolani reakce tela.ani pripadnou hemofilii vsak neodhali predoperacni vysetreni.muze byt latentni,muze byt na zmutovanem genu,ktery se na chormozomu x prenese z pateho kolena.bohuzel,nasledek je kruty a verte,ze to nikdo nechtel.neznam chirurga,ktery by sel rad do ditete :-/

0/0
30.8.2010 13:23

Kosatka Dasha

Re: mohl byt hemofilik,aniz se o tom vedelo!

poskozeny mozek nelze vylecit.lze naucit dite s timto poskozenim zit.je k tomu potreba nekonecna trpelivost a duslednost rehabilitace

0/0
30.8.2010 13:25

Scarlett O Hara

Re: mohl byt hemofilik,aniz se o tom vedelo!

SouhlasR^ Kluka je mi líto, rodičů ještě víc, ale každá operace je riziko....

Jinak zdáááár, v tomhle fráčku jsem tě, tuším, ještě nepotkala. Sluší ti to ;-)

0/0
30.8.2010 13:38

Kosatka Dasha

Re: mohl byt hemofilik,aniz se o tom vedelo!

a co mi zbyva? :-/ hoooj ;-)

0/0
30.8.2010 13:41

VyMeTaky,2

Jestli ten špitál v Brně byl něco jako FNKV v Praze,

tak se divím, že ten chudák kluk neumřel.

0/0
30.8.2010 11:25

Brůžek

Re: Jestli ten špitál v Brně byl něco jako FNKV v Praze,

To by bylo pro něj i pro rodiče možná lepší, než současný stav. :-/

0/0
30.8.2010 12:48

Štěpán Binko

Re: Jestli ten špitál v Brně byl něco jako FNKV v Praze,

Jo, jo, s tou sebrankou tam mám také své zkušenosti. Dovolil jsem si tam, vzhledem k tomu, že avizovali (a dodnes avizují) non-stop dětskou ambulanci, dorazit se zraněnou, krvácející a omdlévající dcerou. Měli jsme to za rohem. Výsledek? Od čerta k ďáblu, návštěva tří pavilonů a hledání lékaře, který tam je a který by nás ošetřil a to ještě jenom díky tomu, jak se jedna sestra styděla za to, jak to tam funguje. Jinak nás odmítli ošetřit, že z nařízení ředitele děti ošetřovat nesmí. Vyřešil to převoz do Motola, kde doktor šil za pár minut. Byl jsem vůl, měl jsem si zavolat záchranku, že stojím se zraněným dítětem v areálu FNKV a potřebuji lékaře.....

0/0
30.8.2010 13:29

Kosatka Dasha

Re: Jestli ten špitál v Brně byl něco jako FNKV v Praze,

vinohrady?jo,maji spatnou povest :-/

0/0
30.8.2010 13:30

Štěpán Binko

Re: Jestli ten špitál v Brně byl něco jako FNKV v Praze,

Jo, strašnej špitál. Ble.... A o pár stránek dále jsem popsal zkušenost rovněž z Vinohrad, z neurologie, kde jsem navštěvoval kamaráda. To už se mi otvírala kudla v kapse.

0/0
30.8.2010 13:49

Kosatka Dasha

Re: Jestli ten špitál v Brně byl něco jako FNKV v Praze,

zkusim to najit,rad si to prectu

0/0
30.8.2010 13:51

kochanka

Re: Jestli ten špitál v Brně byl něco jako FNKV v Praze,

Dětská nemocnice v Černých polích není špatná nemocnice. Ležely jsme tam s dcerou 2x a všechno bylo v pořádku. Byly jsme na pokoji s 3 měsíční holčičkou se srdeční vadou a v noci měla zástavu a sestra tam byla snad za 10 vteřin a doktor za 2 minuty. Fofr jako hrom, sestra byla rychlejší než matka, ta ani nestačila vylézt z postele:-)

0/0
30.8.2010 20:29

VLDX

Doufám, že se teď roztočí kolotoč

žalob na nemocnice. Pacienti teď musí tvrdě platit za pobyty, takže za špatné zákroky se budou hromadit žaloby na nemocnice. Pro právníky to bude dobrý byznys. Lidé by měli konečně žalovat nemocnice hromadně a vysoudit z nich pořádné peníze!

0/0
30.8.2010 10:26

Kai-ten

Re: Doufám, že se teď roztočí kolotoč

He he he... říkáš tvrdě platit? Tím myslíš těch devadesát korun příspěvků na jídlo, které ten dotyčný tak jako tak ušetří, protože nejí doma?

0/0
30.8.2010 10:44

misicka1

Re: Doufám, že se teď roztočí kolotoč

Za prvé je to jen 60 kč, ale koukám že jsi asi dlouho nebyl ve špitále za 60  kč bych s e teda doma najedlá líp. _My s dcerou hodně teďka lítáme po špitálech a docela nic proti ale 120kč za jeden den pro nás obě je docela pálka když tam člověk je dlouho a od přištího roku to bude 100 za jednu . Hold nekradu a jsem jen na rodičáku.

0/0
30.8.2010 11:17

řehoř z řep

Re: Doufám, že se teď roztočí kolotoč

A copak pan manžel, ten nevydělává?

0/0
30.8.2010 12:55

kochanka

Re: Doufám, že se teď roztočí kolotoč

ty budeš asi pako, že?

0/0
30.8.2010 20:31

barbud o

Re: Doufám, že se teď roztočí kolotoč

... klíďo, ale zdravotní pojištění stoupne z 13,5% na 30% ...

0/0
30.8.2010 13:15

Si0 po druhém zákazu

Pan Karel Šraml

je, koukám, horkým kandidátem na BlB, tedy bludný balvan. Zajímal by mě průkaz souvislosti mezi jeho šamanským dodáváním "energie" a zlepšením stavu pacienta.

0/0
30.8.2010 10:12

_m-

Re: Pan Karel Šraml

Od jisté doby se těmhle šamanům nesměju.

Důkaz nenajdeš, pana Šramla neznám, ale dodávání energie opravdu existuje. To je překvapivý a naprosto nepochopitelný úkaz, který naše materialistické myšlení nechápe. ale který přesto funguje.

0/0
30.8.2010 10:24

Kosatka Dasha

Re: Pan Karel Šraml

tak leda v pelechu,ale ver si cemu chces ;-)

0/0
30.8.2010 13:26

ArtistCZ

Re: Pan Karel Šraml

Jenom protože nevíš jak něco funguje, neznamená že to nefunguje. Samozřejmě z příspěvku usuzuji že nemáš ani nejmenší zdání o tom co je meditace a co všechno ti může rozvinout.

0/0
30.8.2010 13:12

barbud o

Re: Pan Karel Šraml

... schizofrenii?

0/0
30.8.2010 14:40

_m-

Re: Pan Karel Šraml

Ono je lehké smát se tomu, čemu nerozumíš. Koneckonců taky jsem to dělala, a je to teprve rok, co jsem zjistila, jak jsem hloupá. Teda nechápu to pořád, ale už se nesměju...

0/0
30.8.2010 14:47

vodnicivcechach

Re: Pan Karel Šraml

to neni o rozumet/nerozumet.to je nazor,vis?nekdo meditaci uznava,no prosim.nekdo ji neuznava jako lecebnou metodu.po racionalne myslisic chlapovi viru v uzdraveni z nejake tststss meditace opravdu necekej;-)

0/0
30.8.2010 16:51

_m-

Re: Pan Karel Šraml

Milý racionálně myslící chlape - já jsem byla taky racionálně myslící......až do chvíle, kdy mi alternativní léčitelka pomocí vesmírné energie (REIKI) zprovoznila během jedné hodiny (která mě stála 3 stovky) zchromlou ruku,se kterou si zhruba 2 roky nevěděl rady reumatolog, neurolog, rehabilitační doktor, a já nevím kdo ještě. Dneska už vůbec nevím, že jsem s ní nemohla hýbat.........

A včil mi něco říkej o rozmném názoru :-P

0/0
31.8.2010 0:40

Nenic mi me triangly

desitky let postupovali spatne

:-/Rv

0/0
30.8.2010 9:48

Kosatka Dasha

Re: desitky let postupovali spatne

ty tam pracujes?

0/0
30.8.2010 13:28

barbud o

Re: desitky let postupovali spatne

... pokud desítky let postupovali tak, že nenastal problém, bak to dělali sakra dobře ...

0/0
30.8.2010 13:54

Darask

Prvotní otázka zní

proč šlo 3 leté děcko na operaci mandlí? Proč to rodiče připustili, pokud to nebylo pro vývoj děcka a jeho život ohrožující? Nepopírám případnou vinu nemocnice, ale nic není černobílé.

0/0
30.8.2010 9:46

_m-

Re: Prvotní otázka zní

Hádej. Nejspíš z estetických důvodů.

Rv

0/0
30.8.2010 9:52

captain cook

Re: Prvotní otázka zní

mandle se z estetickych duvodu neberou, pac nejsou videt. Spis bych hadal na to, ze dite melo caste anginy, prip. anginy s abscesem. 2 takove a rodice maji v ruce doporuceni na operaci mandli. Absces mandli neni zadna sranda. Mluvim ze zkusenosti.

0/0
30.8.2010 10:52

_m-

Re: Prvotní otázka zní

:-/

To byla ironie

0/0
30.8.2010 12:20





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.