Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

NÁZOR: Elektrokocourkov. Ptejte se, kdo a proč vám zdražil proud

Při čtení zpráv o dramatickém nárůstu cen elektřiny kvůli zpackanému zákonu jeden nestačí žasnout. Neexistuje snad jasnější příklad toho, jak snadno mohou politici svým hloupým rozhodnutím a následnou neschopností či neochotou jej napravit poškodit miliony domácností a desetitisíce firem.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

šutrák

zase nás krmí polopravdou

Vážení, že se nikdo nezeptá, kolik že vlastní ČEZ solárních elektráren. Hádám, že to bude dost významné procento ať již napřímo nebo přes jiné firmy. Pak je to geniální. Zelené bonusy shrábne ČEZ, potažmo stát, zaplatí to lidi, potažmo firmy a tím přes jejich výrobky zase lidi. Perfektní nepřímá daň a ještě můžeme mít dobrý pocit, že pomáháme přírodě a boji proti vymyšlenému globálnímu oteplování. Ten kdo prosadil OZE nebyl vůbec žádný hlupák, jen zkrátka viděl dál něž ostatní....

0/0
1.9.2010 10:57

The orange looser

Nádherný oranžový tunel na státní peníze

0/0
31.8.2010 1:11

PetrBuben

kocourkovsti budou platit zdrazenou elektrinu uspesnym tunel

Jedna z nejvetsich kapitalistickych tunelovacich rozkradacek posledni doby - tunelovani cen elektriny.

Cesti kocourkovsti budou platit zvysene ceny elektriny na tunelpany. Kriminalni kapitalismus, ohen na strese.

SAMOZREJME, ze by slo jednoduse omezit ukradene miliardy z predrazene elektriny placene narodem na konta anonymnich tunelaru - jen kdyby se tunelkalitalismu a jeho velkopapalasum chtelo.

Napr ruznymi danemi pro solar elektro, cimz by se napravilo omradani na zvysovani cen elektriny.

0/0
30.8.2010 20:03

pavel.61.

když rakouští sousedé nechtějí "jadernou elektriku",

proč jim nevyvážet pouze tu solární, ekologickou a 12x dražší? Nám by nezdražla a oni si přijdou také na své

0/0
30.8.2010 9:53

distinguishable

Re: když rakouští sousedé nechtějí "jadernou elektriku",

Za takovych podminek by to nekoupili

0/0
1.9.2010 21:39

Oerteplur

ČEZ je geniální státní firma na výrobu peněz

když se jí podnikatelský záměr podaří, má miliardové zisky. Když nevyjde, vytáhne rozdíl z kapes občanů. To se to podniká. Jako za komunistů pod NV [>-]Rv

0/0
30.8.2010 8:10

libynn

Re: ČEZ je geniální státní firma na výrobu peněz

Přesnější je, zisk ČEZu a státu, prodělek STÁT a čez vytáhne z ..

0/0
30.8.2010 20:11

Mr.Kef

nebude-li světlo, nebudou generovat

aneb.. hledá se způsob jak vytvořit tisíce lokálních zatmění Slunce

0/0
30.8.2010 0:05

shane

rwe

Jinak může dojít k paradoxní situaci. ČEZ, který bude mít nadbytek energie se bude snažit tuto energii vyvézt. Pokud i za tyto MWh bude platit 700,- /kdo/ tak ta elektřina bude tak drahá, že ji bude mít problémy prodat i do německa či rakouska. Tak to bude asi čez rakušákům dotovat ze zisků temelína. Když potom např. RWE nakoupí v zahraničí energii nezatíženou tím poplatkem, nebo tu dotovanou ČEZEM tak ta bude v konečnu levnější než ta domácí. Bude muset platit poplatky i za doveženou elektřinu???? Pokud ne tak hurá k RWE či k jiným společnostem, protože u nich bude elektřina mnohem levnější.8-o Je to zmatek8-o

Jediná cesta zdanit 90 procenty stejně jako příspěvek na stavební spoření. Je to jen na politické vůly současné vlády.

0/0
29.8.2010 23:00

Delfínek

Re: rwe

Poplatek za OZE se zakonem uctuje na urovni distribuce, tedy nijak neovlivni cenu obchodovane silove elektriny.

0/0
29.8.2010 23:07

shane

Re: rwe

To znamená, že ji bude platit jen český spotřebitel? A bude ji platit i z energie případně dovežené ze zahraničí? Potom by ten poplatek byl vlastně jenom jakousi spotřební daní, placenou sokrom. firmám.

Tady pak není opravdu žádný problém v tom, aby stát zisky z těchto poplatků zdanil firmám libovolnou sazbou, 50, 80 90 procent. To je dokonce méně sporné než zdanění příspěvku na stavební spoření. Tam stát zdaňuje něco co sám dává, tady by zdaňoval příjem od soukr. osob.

Pak může stát snížit daň s příjmu, nebo nezvyšovat DPH.

Kombinace zvýšní DPH a 27 procentního nárustu za el. energii by například naše potravinářské firmy úplně zlikvidovala, už dneska jsou potraviny z němec levnější.

0/0
29.8.2010 23:34

Delfínek

Re: rwe

Ano, chapete to spravne.

V pripade nejakeho extra zdaneni je velke riziko arbitrazi. V nich by neslo o jednotky nebo desitky miliard, ale rovnou o stovky miliard. Jak se nam v arbitrazich dari, jiste znate.

0/0
29.8.2010 23:40

shane

Re: rwe

Arbitráž by státu teoreticky hrozila jen pokud by se někdy někde zavázal nezdaňovat tyto poplatky. Nebo pokud má nějaký jiný smluvní závazek chránit tyto firmy. Arbitráž může posuzovat jen smluvní závazky. Soudy samozřejmě hrozí, ale asi tak stejně jako u stavebního spoření a tam to stát riskne.

Ty důsledky takovéhoto zdražení by byly zejména pro naše firmy tak katastrofální, že to stát risknout musí. A musí pak snížit našim firmám náklady jinde, třeba snížením přímého zdaňení nebo DPH. Jestli to neudělají tak do několika let jsme totatlně v ...... 

0/0
30.8.2010 0:05

Deleter

Re: rwe

U SS to stát riskne, protože se nikdo nebude soudit o pár tisíc ročně. O pár (desítek) milionů to už jednomu stojí za to.

0/0
30.8.2010 22:37

korzár

Ano, elektromafie

Za vším stojí obrovské peníze. Jestliže investoři, kteří vědí, že v bankách jim nikdo nic nedá, hledají nové umístění pro svoje investice, jestliže naši politici schválí takový zákon, pak je přece každému jasné, že toho tato skupina využije a prolobuje si prodloužení platnosti tohoto zákona, jak to jen půjde. Točí se v tom takové miliardy, že se normálnímu člověku o tom ani nesní 8-o[>-]. Ti, co tento zákon prohlasovali i ti, kteří jej nezrušili, i když bylo jasné, kam to spěje, by patřili za mříže. Jednoznačně a bez debat.

0/0
29.8.2010 20:32

Mitchell

Re: Ano, elektromafie

Podepisuju.

0/0
29.8.2010 20:37

markousekh

Re: Ano, elektromafie

Měla to být podpora rodin,které by to spotřebovali pro svoji potřebu místo toho se napakovali ti co neměli.Tak ať si to zaplatí ti,co to tak blbě sepsali!!!!!!

0/0
29.8.2010 22:24

cejkis2

Stát tvoří prostředí. Cílem je vydělat prachy.

Nechápu, proč osočujete majitele fve. Když bude před Vámi ležet na chodníku bankovka, necháte ji tam ?

0/0
29.8.2010 20:31

nestačímsedivit

Zase demagogie

To mi za ztrátu příspěvku stojí! Pan Čásenský opět účelově rozděluje společnost na problému který není tak jednoduchý, jak ho zde maluje! Je to svinstvo našich médií které se nese celou naší společností již od šmirglu! Stále a stále se neříká celá pravda o problému a rozdmýchávají se vášně mezi přívrženci dvou táborů na naší politické scéně.

Skončí to vždy jen potrestáním někoho, komu se tato věc nelíbí!

0/0
29.8.2010 15:08

armyshop

Re: Zase demagogie

rozděluje společnost na ty, kteří budou platit jako mourovatí a na ty, kteří na hlouposti politiků postavili svůj bysnys a mastí si kapsy. To by mělo skončit potřestáním, ne psaní do novinRv!

0/0
29.8.2010 16:12

Homer _16

Zdanil bych podnikání v solární energii 90% sazbou a fidli.

:-P

0/0
29.8.2010 14:30

cejkis2

Re: Zdanil bych podnikání v solární energii 90% sazbou a fidli.

Co Ti to přinese ? Jaký bude přínos pro spotřebitele ?

0/0
29.8.2010 20:32

shane

Re: Zdanil bych podnikání v solární energii 90% sazbou a fidli.

Bude přínos státu a ten bude moci lidem snížit daň z příjmu, nebo jednoduše nezvedne DPH. Bude mít příjem v krizi a hlavně i z elektřiny, kterou ČEZ prodá do zahraničí;-). Prostě, když to šlo u stavebního spoření proč ne u sluneční energie. Prostě daň za slunce, stejně jako třeba za povodně. Stát může zdanit cokoli. Když zdaní 50 procenty vlastní příspěvek na stavební spoření, tohle je úplně to samé.

0/0
29.8.2010 22:51

Roko Blábola 7

s paroubek pořád mlel, jak použije dividendy z ČEZu

pro obyčejné lidi. Inu, stát má nyní jedinečnou příležitost tyto dividendy přenechat svému gigantickému elektromolochu jako kompenzaci zvýšených nákladů na výkup tohoto nesmyslu. Že bude díra ve státní kase? Ano. Kdo ji zalátá? paroubek jistě ne. Opět to padne na "jeho" obyčejné lidi. Ale mohlo by to ušetřit alespoň pár firem, které těmto lidem dávají práci..... paroubku díky!!! Tvůj diletantismus přesahuje i vzdálenost na Mars.....

0/0
29.8.2010 14:04

nestačímsedivit

Re: s paroubek pořád mlel, jak použije dividendy z ČEZu

Opravdu blábolíš, nelze do toho tahat jednotlivce. Na tom má podíl snad už každý!

0/0
29.8.2010 15:15

armyshop

Re: s paroubek pořád mlel, jak použije dividendy z ČEZu

zatím melete vy, už ve druhém příspěvku!

0/0
29.8.2010 16:12

nestačímsedivit

Re: s paroubek pořád mlel, jak použije dividendy z ČEZu

Jak to asi ten Paroubek může ovlivnit. Toho sem do toho nyní netahej, je to ubohé!

0/0
29.8.2010 16:37

nestačímsedivit

Re: s paroubek pořád mlel, jak použije dividendy z ČEZu

Co melu? S tím cos napsal nahoře nemám problém, asi se musíš vyhraňovat proti každému, že? To je zde choroba. Je také někdy situace, nebo názor, kterou mohu pochválit. Ovšem vadí mi, že se neustále svaluje vše na jednoho fackovacého panáka který skutečně nemůže za to co se nyní děje! Totéž je strefování se do hejtnanů ČSSD že neplní závazky o placení příspěvků ve zdravotnictví! Jako by mohli? Vždyť by je, za prvé buď ukamenovali, nebo zavřeli. Chápejme věci jak jsou, politika je umění možného. A to je na straně vládní koalice. Vše naše očekávání může, nebo nemusí, splnit ona, nikdo jiný!

0/0
29.8.2010 16:43

ODSakEda

Re: s paroubek pořád mlel, jak použije dividendy z ČEZu

Ne že z CEZu, ale ze zisku(!!!) CEZ-u!

 Nehledě na to, že nejprve důchodci zdraží elektriku o 1000kč a poté mu vrátí 500kč...;-D Tedy přispěje na elektriku sám sobě...;-D;-D;-D

 Ale co při malém zisku, nebo dokonce ztrátě? Tu také rozdělí???!;-€

0/0
29.8.2010 20:40

tomasy

Bože,

kdy to konečně zaplatí poslanci PČR , kteří hlasovali pro tuto šílenost! A to se netýká jenom zelené energie ! Těch bot , nadělaných vědomě či záměrně , snad (s nadsázkou), nevyrobil ani Baťa. Jenom odpovědnost politická a doživotní imunita  je na kočku , to tam mohou být cvičené opice nebo holubi a výsledek  je týž!

0/0
29.8.2010 13:35

distinguishable

Re: Bože,

Opravdu, napr. minule volebni obdobi, kdyby byly ve snemovne cvicene opice asi by topolankova vlada nepadla

0/0
1.9.2010 21:39

daaaanyyyy

nevim proc ten bulvar.

jaky klondike? vynosnost kolem 10% v nejidealnejsim pripade, navratnost investice 10 let. to neni zadne terno. i stavebko melo lepsi procento napr.

0/0
29.8.2010 13:17

zdeseny obcan

Re: nevim proc ten bulvar.

Kdyby to nebylo tak vyhodne nehrnuli by se sem spekulanti z celeho sveta. Kde dnes najdete erarem zaruceny vynos na 20 let bez sebemensiho rizika?

0/0
29.8.2010 13:25

freak4

Re: nevim proc ten bulvar.

Státem garantovaný zisk bezesporu Klondikem je.

BTW - srovnávat pár litrů ze stavebka s desítkama, stovkama milionů ze solárek je fakt trochu mimo.

0/0
29.8.2010 13:36

-zebra-

Re: nevim proc ten bulvar.

to psal Casensky (mistni sefredaktor). Dalsi comment netreba. Jeste ted mam v zive pameti jeho predvolebni agitky. Ten clovek je mi velice nesympaticky.

0/0
29.8.2010 14:25

armyshop

Re: nevim proc ten bulvar.

to je snad jedno, kdo to psal. Ale je fakt, že od příštího roku si všichni, jak jednotlivci, tak firmy hluboko sáhneme do kapsy, abychom nakrmili ty otesánky se slunečními elektrárnami. Ale vy jistě budete platit rád, zebro.:-/

0/0
29.8.2010 16:14

nestačímsedivit

Re: nevim proc ten bulvar.

Ta výnosnost musí být díky ceně na výkupu dalko větší, asi 120 až 140% v desetiletém horizontu, v delším ještě větší!

0/0
29.8.2010 16:50

shane

odpovědnost současné vlády

V tomhle srabu je druhotné kdo za to může pane redaktore. Teď je to potřeba řešit. Těch 22 procet zdražení by byla katastrofa. Například v potravinářské výrobě by toto zvýšní nikdo neunesl, muselo by se promítnout plně do cen potravin, což spolu s plánovaným zvýšením DPH může pěkně roztočit inflaci.

Jestli je to tak, jak jsem pochopil tak za každou spotřebovanou MWh zaplatíme 700, Kč. Stát především musí dohlédnout na to, aby tento poplatek vybral ČEZ plně i za elektřinu, kterou vyveze do zahraničí, aby ty peníze skončili částečně doma. A ve druhé fázi musí /a to může/ udělat taková opatření, aby se tento příplatek od roku 2011 podstatně snížil. Takže pane Nečasi ukažte svou kreativitu a začněte něco dělat. Řečí už bylo dosti a máte 118 hlasů v parlamentu, tak neházejte odpovědnost jinam. Až se Vám to povede zmírnit, tak pak si plaťte propagandu v idnes.

0/0
29.8.2010 12:13

Tondapirko1

SVATÁ INKVZICE - BOJ PROTI OTEPLOVÁNÍ

Je vidět, že skutečně velké nesmysly opravdu táhnou! Tak jako měla ve středověku úspěch inkvize, tak teď mají úspěch zabraňovači oteplení. Poručíme větru dešti je opravdu nesmrtelná myšlenka! Dříve jsme bojovali proti čarodějnictví a teď proti globálnímu oteplování.

Je skutečně neuvěřitelné, jak jedena nesmyslná teorie může rozvrátit celou ekonomiku státu. ;-D!!

0/0
29.8.2010 12:11

Oerteplur

Pokud mně zdraží elektřinu, tak přejdu ke konkurenci

dnes dodává elektřinu kde kdo, včetně RWE. I když majitelem elektráren a distribuční sítě je výhradně ČEZ, který ovšem se solární energetikou nemá nic společného. Snad jen to, že chce solární elektrárny sám stavět. Stát tedy zneužívá svého monopolu a podílu v ČEZu. Což by mohlo zajímat antimonopolní úřad EU.;-)

0/0
29.8.2010 11:36

zdeseny obcan

Re: Pokud mně zdraží elektřinu, tak přejdu ke konkurenci

Na distributorovi nezalezi, priplatek budou vybirat vsichni stejny a nepujde jim ale spekulantum s FVE. Pomuze jedine odstrihnout draty a nebo treti defenestrace.

0/0
29.8.2010 11:42

Oerteplur

Re: Pokud mně zdraží elektřinu, tak přejdu ke konkurenci

RWE mi garantuje současné ceny elektřiny po další  4 roky ;-D

0/0
29.8.2010 11:49

zdeseny obcan

Re: Pokud mně zdraží elektřinu, tak přejdu ke konkurenci

Priplatek neni cena. Spotrebujete 1 MWh, automaticky zaplatite navic 700 Kc, ty poputuji spekulantum. RWE apod je jen statem delegovany vyberci, o nicem nerozhoduje, nic neovlivnuje.

Na barak si dejte izolaci, vymente okna, poridte si solarni ohrev vody, pouzivejte uspornejsi spotrebice.

0/0
29.8.2010 11:59

Oerteplur

Re: Pokud mně zdraží elektřinu, tak přejdu ke konkurenci

to už všechno mám a stejně platím inkaso 5000 Kč měsíčně v domě dům 4+1 [>-]R^ + domovní daň 2500 Kč ročně. Asi dám dům do hypotéky a odstěhuji se do Prahy do paneláku Rv

0/0
29.8.2010 12:37

nio59

Re: Pokud mně zdraží elektřinu, tak přejdu ke konkurenci

To je úplně jedno,čím více budou lidi šetřit,tím dražší všechno bude,jediná možnost odsřihnout dráty,což je v dnešní době nesmysl,nebo druhá alternativa,vzít klacky a ty darebáky vyhnat;-D

0/0
29.8.2010 13:02

armyshop

Re: Pokud mně zdraží elektřinu, tak přejdu ke konkurenci

pane jo, vy jste ale naivní a neiformovaný. To není cena za spotřebovanou energii, ale poplatek "za obnovitelné zdroje". To platíte jak u ČEZ, tak u RWE. Tomu se nevyhnete, jedině, že byste se odstěhoval z ČR.:-/

0/0
29.8.2010 16:16

Náhradní muzeum

Největší legrace je že ty pole ani kolikrát nevlastní české

či moravské firmy ale zahraniční kapitál. Domácí kdysi vlastnili půdu ale na investici ve výši desítek a stovek mil Kč prostě neměli a tak to prodávali dál . Typickým majitelem je tak německý nebo anglický penzijní fond , protože ti to brali jako investici do státních dluhopisů - tedy příjem garyntovaný státem.

Na vaší faktuře za elektriku je tedy příspěvek pro německé důchodce.

0/0
29.8.2010 11:29

armyshop

Re: Největší legrace je že ty pole ani kolikrát nevlastní české

JO, jak obce přenechávaly pozemky na solární a větrné elektrárny s pocitem, jak na tom vydělají, kolik miliónků za rok jim to hodí do obecního rozpočtu. Teď všichni budeme platit jak mourovatí a majitelé slunečních el. si mastí kapsy.;-€Rv:-/

0/0
29.8.2010 16:19

Earl.Hickey

Jak dlouho bude ještě trvat než se zvednem,

vemem klacky do ruky a pudem na ně? Neni už toho moc?

0/0
29.8.2010 11:02

Oerteplur

Re: Jak dlouho bude ještě trvat než se zvednem,

klacky jsou nemoderní. Přečtěte si, jak se vedou demonstrace ve vyspělých státech EU ;-)

0/0
29.8.2010 11:37





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.