Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Proletěli jsme nad Pražským okruhem, podívejte se

Praha zprovoznila další tři nové úseky obrovského asfaltového propletence s názvem Pražský okruh. Jeho nové části ho prodloužily o 22 kilometrů. Vedou od Jesenice přes Vestec a Lahovice až do Slivence. Propojí dálnice D1 a D5. Podívejte se, jak celé dopravní dílo vypadá z výšky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Stojan_Jakotyc

Proletěli tunelem...

Se dívám na to letecký video a není mi jasný jak to letadlo dostali do toho tunelu?8-o

0/0
16.9.2010 16:46

Clar

Bohužel druhá půlka

se žačne (když to dobře dopadne) za dva roky a pak to čtyři potrvá...  Z novýho okruhu mám fakt radost, škoda že v naší banánrepublice nejde udělat nic komplexně, rychle a za rozumný prachy...

0/0
26.8.2010 12:32

Geralt.of.Rivia

100000 nových cestujících ročně...

Tak nevím, kde to pan výkonný ředitel Letiště Praha Stanislav Zeman vzal... Lidé létají z Vídně a Bratislavy proto, že je letištní taxy vyjdou o několik tisíc korun levněji, ne kvůli cesty na letiště..

0/0
26.8.2010 10:19

Atomike

Podle křídla

se vyhlídkový let konal B737-300 ČSA. Může mi někdo vysvětlit, proč se na prohlídku nad desetikilometrovým úsekem najímá dálkové letadlo pro 150 lidí, které v takhle malé výšce žere jak tank? Navíc musí letět zbytečně rychle. Myslím, že by tuhle službu lépe splnilo něco menšího a levnějšího. Inu státní hospodaření.

0/0
26.8.2010 9:12

bizonek123

Re: Podle křídla

Vy si opravdu myslíte, že nad okruhem létaly boingem? To křídlo se tam mihlo jen na chvíli, z toho záběru lze opravdu poznat, že to je boing 737?

0/0
26.8.2010 9:18

Atomike

Re: Podle křídla

Ano.

0/0
26.8.2010 9:30

Tunaq

Re: Podle křídla

A kam bys asi tak chtěl strčit odhadem 40 novinářů plus 10 politiků, zástupce dodavatelů a co já vím, kolik jich tam bylo pozváno?  Zařídil bys radši flotilu Čmeláků? Napadá mě leda vzducholoď.

0/0
26.8.2010 9:19

Atomike

Re: Podle křídla

Mě napadá třeba ATR 72. Pro vyhlídkový let nepoměrně praktičtější.

0/0
26.8.2010 9:31

Tunaq

Re: Podle křídla

Asi to taky souvisí s tím, které letadlo má zrovna celý den "volno". U dobrých airolinek žádné. Asi vzali, co bylo. Nakolik znám letový řád ČSA, tak ATRka lítají pořád jak splašená.

0/0
26.8.2010 9:45

Atomike

Re: Podle křídla

Ještě taky postávaj dvě vládní letadla ve Kbelích. Nicméně je to opět ukázka státního hospodaření. Soukromá firma by let za několik set tisíc neuspořádala. Prostě buď by to bylo levnější, nebo by se neletělo. Ale ze státního krev neteče.

0/0
26.8.2010 9:53

myskamiki

Re: Podle křídla

ani bych nerekl, Ostravu s Brnem obstaravaji Saab340 CCA, obcas i Zilinu, takze na jatra tech linek tolik nezbyva a neuvedomuji si, ze by se nejakeho zbavovali.

Na ten let Boeingem by se meli novinari podivat neb to je plytvani non plus ultra, ale kdyz v nem leteli, tak asi nic ;-€

0/0
26.8.2010 10:23

ufonek78

Re: Podle křídla

CSA 737-300 nemaji. Tipnul bych to na neco mensiho.

0/0
26.8.2010 10:52

Maara

Re: Podle křídla

Na jinem (aktualnim) zpravodajskem webu jsou i fotky toho letadla. A pisou tam, ze to CSA prislo na 66.000 Kc, coz mne prijde nejak malo.

0/0
26.8.2010 12:30

Atomike

Re: Podle křídla

Jo, ještě to mohla bejt novější třístovka, tedy čtyřstovka.

0/0
26.8.2010 13:21

Maara

Re: Podle křídla

http://img.aktualne.centrum.cz/328/41/3284148-prazsky-okruh-z-letadla-i-autobusu.jpg

0/0
26.8.2010 13:39

mistodrzici

Zablokování

nájezdů v Cholupicích, Komořanech a Písnici jsou typickým příkladem nesmyslně promrhaných miliard v zájmu předvolebního populizmu příslušného p. starosty. Rv

0/0
26.8.2010 8:56

Ogrelord

Re: Zablokování

je to tak. Vyžerou si to obyvatelé Vestce a Chodova

0/0
26.8.2010 9:22

garii v14.0

Nevím

Možná mohli těm klukům v oktávkách říct, že se u nás jezdí vpravo... A nikoli v protisměru...

0/0
26.8.2010 8:44

Tunaq

Re: Nevím

Což by se mělo dodržovat zejména na stavbách!

0/0
26.8.2010 9:21

Náhradní muzeum

Škoda že se to nestavělo za Bárty

Stálo by to polovinu.;-(

0/0
26.8.2010 8:33

IRoman35

Re: Škoda že se to nestavělo za Bárty

Ale zase na druhou stranu kolik milých lidí díky tomu zabezpečilo svojí rodinu na pět generací dopředu:-P

0/0
26.8.2010 8:36

zapetr

Re: Škoda že se to nestavělo za Bárty

je vidět že o tom nic nevíš, zrovna do soutěže na tyto stavby byly dosti zmírněné kvalifikační podmínky firem pro účast v soutěži a tím se opravdu soutěžilo a cena oproti očekávané se snížila až o 50%. To si ještě ani černý šerif nezjistil, ale možná mu to někdo řekne.

0/0
26.8.2010 9:09

Klement a Denisa

nerozumim proc v roce 2010

udelali na obchvatu pouze 2 pruhy v jednom smeru a ne 3 nebo 4???Rv[>-]

0/0
26.8.2010 8:22

IRoman35

Re: nerozumim proc v roce 2010

To bohatě stačí. Praha není New York. A až bude hotová Blanka a R1 na severu, tak to bude ještě lepší. Úsek mezi Zličínem a Slivencem má taky jen dva pruhy a nepamatuju na něm zácpy. (Tedy nemyslím při rekonstrukci, nehodě, nebo kvůli odbočení na Barrandov.)

0/0
26.8.2010 8:27

bizonek123

Re: nerozumim proc v roce 2010

Já myslím, že už teď tam měli být 3+3 pruhy. Dopadne to jako s D1, za několik let se bude řešit, jak okruh rozšířit. Kdyby to bylo alespoň připravené na případné rozšíření, ale to taky není. Ano, teď to to stačit bude, ale měli bychom se dívat více dopředu. 

0/0
26.8.2010 9:16

Ogrelord

Re: nerozumim proc v roce 2010

jsou tam tři pruhy v každém stoupání od křižovatky se strakonickou. Pochopte, že se doprava rozdělí na půl, mezi Jižní spojku a Okruh. Na jižní spojce poklesne dopravní intenzita na tolik, že by to tam v pohodě "spolkly" taktéž dva pruhy. NAvíc jak píše kolega nedemnou, současný úsek od D5 k Barandovu má dva pruhy a v pohodě to stačí. Štosovat se to vždy začalo až v Barrandovské ulici a to díky semaforům, ne kvůly nedostatečné kapacitě. A to tam prosím jsou úrovňové křižovatky. Přicházející přepravní kapacita okruhu je někde úplně jinde...

0/0
26.8.2010 9:20

bizonek123

Re: nerozumim proc v roce 2010

Na D1 při intenzitách CSD 2005 nějakých 45 000 voz/24h chceme rozšiřovat na 3+3 pruhy. Na této části okruhu jsou předpokládané intenzity 60-90 tis. voz/24h, myslím, že by si to s výhledem do budoucna 3+3 pruhy zasloužilo. A když ne hned, tak určitě to chtělo mít alespoň vykoupené pozemky a udělanou přípravu na možnost rozšíření. 

0/0
26.8.2010 9:32

IRoman35

Re: nerozumim proc v roce 2010

Nebyl by nějaký odkaz? 

0/0
26.8.2010 9:40

bizonek123

Re: nerozumim proc v roce 2010

Pokusím se najít, ale už přesně nevím, kde jsem to četl.

0/0
26.8.2010 9:41

bizonek123

Re: nerozumim proc v roce 2010

http://www.rozvojsilnic.cz/public/data/file/okruh-r1.pdf - str. 12, není to přesně to, co jsem vyděl už dříve. Z tabulky vyplývý, že v roce předpokládaného zprovoznění 2015 jsou předpokládané intenzity 60 000 voz/24 h. Lze předpokládat, že v dalších letech porostou...

0/0
26.8.2010 9:52

IRoman35

Re: nerozumim proc v roce 2010

Kam popředu? Lidí nepřibývá, trh s auty je plně nasycený a logistika má nejlepší období za sebou. Zkrátka smiřte se s tím, že v budoucích 100 letech budou změny v tomto směru minimální. Srovnání s D1 je naprosto irelevatní. Po dostavbě Hradecké dálnice se jí také uleví, z Prahy na Ostravu - Olomouc se pojede vrchem.

0/0
26.8.2010 9:25

bizonek123

Re: nerozumim proc v roce 2010

Výstavba nové kapacitní komunikace sebou přináší efekt indukce dopravy. Takže až budou dokončeny všechny radiály mířící do Prahy (myslím tím dokončeny dálnice a Rka), budou intenzity úplně někde jinde, protože tyto radiály budou přivádět mnohem více aut než dnes.

0/0
26.8.2010 9:37

Ogrelord

Re: nerozumim proc v roce 2010

R^ tak tak viz můj příspěvek níže

0/0
26.8.2010 9:17

Pribinacek

černý most

A teď ještě rychle dostavět prodloužení pražského okruhu na Černý most a ulehčí se i zbytku Jižní spojky. Severní část okruhu by pak už mohla počkat.

0/0
26.8.2010 8:04

PaKo73

Přínos pro letiště?

Nemyslím, že by Pražský okruh mohl přinést pražskému letišti 100 tis. nových pasažérů, jak se píše v článku. Občas lítám, do Prahy to mám 150 km, do Vídně na letiště 250 km a do Mnichova přes 300 km. Z Prahy už jsem neletěl dlouho a to především z důvodu drahých letenek. Rozdíl oproti Vídni nebo Mnichovu je řádově (deseti)tisíce. Poslední zkušenost je: Mnichov 9,5 tis. Kč, Vídeň 12 tis. Kč a Praha 33 tis. Kč! K tomu předražené služby, jídlo, atd. Z Prahy bych asi neletěl, ani kdybych bydlel v Ruzyni.

0/0
26.8.2010 6:15

trodas1

Re: Přínos pro letiště?

Jako zaměstnanec v letectví potvrzuju každé slovo!  Pro neinformované. Cena za porci knedlíků s vajíčkem v samoobslužné "restauraci" 120Kč. Cena porce krupicové kaše tamtéž 90Kč. Představa pana ředitele, že do Ruzyně se cestující pohrnou jen proto, že Praha otevřela kus silnice je úsměvná. Existují dvě možnosti. Buď je přání otcem myšlenky, nebo pan ředitel něco pil. Třetí možností je, že se na místo ředitele naprosto nehodí, protože pakliže někdo spoléhá při řízení na takovéto okolnosti, měl by co nejrychleji změnit zaměstnání. Nabízí se třeba lopata na stavbě zbytku pražského okruhu. Tuhle třetí možnost považuju za nejpravděpodobnější.

0/0
26.8.2010 7:40

spokojený volič

Re: Přínos pro letiště?

samozřejmě je to hloupost. Pražákům je to jedno a pokud mám dojet po D1 tak už to ten kousek nevytrhne. Bohužel máme v Brně letiště na ozdobu a ne na létání.

0/0
26.8.2010 7:53

chrobaktruhlik

Re: Přínos pro letiště?

brněnské letiště je lokální, ve Vídni jsi za 1/3 doby než v Praze a komfort proti Praze je neporovnatelný

0/0
26.8.2010 8:15

Klement a Denisa

Re: Přínos pro letiště?

predevsim chovani zamestnancu letiste a CSA je neomluvitelne

0/0
26.8.2010 8:25

honzagm

Re: Přínos pro letiště?

Ja mam s CSA jen ty nejlepsi zkusenosti.

0/0
26.8.2010 9:07

Maara

Re: Přínos pro letiště?

To by mě tedy zajímalo, v čem "komfort proti Praze je neporovnatelný"? Lítám z obou a připadají mně přibližně stejné, v modernosti prostor je Praha lepší, ve Vídni mají zase blíž lépe vyřešenou dopravu do centra, ale pokud jedu autem, je to putna. Tak v čem je lepší?

0/0
26.8.2010 13:30

IRoman35

Re: Přínos pro letiště?

Přesně tak. Já to mám do Ruzyně nějakých 20 km přímo po R7 a raději lítám z Mnichova (USA, Kanada), nebo z Berlína (Mallorca a pod.)

0/0
26.8.2010 8:18

fouly

Beton

0/0
26.8.2010 1:48

Bůh Nejvyšší (33)

Tampon

0/0
26.8.2010 3:29

Charis Matic

Vagína ?

0/0
26.8.2010 9:42

C59

Víte, jaký je nejkrásnější pohled na Prahu??

No přeci ve zpětném zrcátku - ;-)

0/0
26.8.2010 0:03

dwarf

Re: Víte, jaký je nejkrásnější pohled na Prahu??

R^

0/0
26.8.2010 0:30

Ogrelord

Re: Víte, jaký je nejkrásnější pohled na Prahu??

to se jí tak nemůžeš nabažit že na ni čumíš i ve zpětném? :-P

0/0
26.8.2010 0:32

C59

Re: Víte, jaký je nejkrásnější pohled na Prahu??

;-D tak nějak - hlavně že jsem jí přežil

0/0
26.8.2010 0:32

mam.to.v.hlave.srovnany

Re: Víte, jaký je nejkrásnější pohled na Prahu??

R^;-D

0/0
26.8.2010 0:52





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.